Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tämä työnimellä möyrijä aloitti taas elämöinin, kun mamma alkaa nukkumaan.. Ei sit. Nukuta. Ihana kyl tuntea noi liikkeet. Liitos kivut on aina öiseen aikaan pahimmat

Oon myös parina iltana tuntenut enemmän jotain elämöintiä masussa ja sen on pakko olla vauvan liikkeitä kun ei ole tuolta ennen tuntunut :)

Valvoskelin taas pari tuntia joskus aamuyöstä ja ihan 100% en mene vannomaan, mutta taisin tuntea ekat liikkeet siinä unta odotellessani. Vaikea tulkita, kun ei tiedä mitä odottaa. Ensin tuntui pientä elohiirimäistä hipsuttelua alavatsalla hetken aikaa, siitä jo ajattelin, että olisikohan tuo nyt sitä. Se hiljeni hetken päästä. Kun olin juuri nukahtamassa uudelleen, tuntui hieman ylempänä ihan kunnon kuperkeikkamainen muljahdus, mihin havahduin ja vähän pelästyinkin :D Oli niin erilaista kuin mikään muu mahassa koskaan aiemmin tuntunut, joten ehkä nää oli nyt ne ensimmäiset tuntemukset :Heartred Viikkoja tänään 15+0, en olisi odotellut näitä vielä muutamaan viikkoon.

Mä olen nyt rv16, eikä vielä mitään tuntemuksia juilimista lukuunottamatta. Liekö istukka sitten edessä ja ilmeisesti on kohtukin taaksepäin kallellaan, kun ei oikein mitään mahaakaan vielä. Aika vaikea edes uskoa, että olisin raskaana nyt kun pahoinvoinnitkin ovat loppuneet. Vauva siellä kuitenkin kasvaa ja on vieläpä hyvin aktiivista sorttia ultran ja sydänäänten mukaan (karkaili koko ajan anturin alta pois) :joyful:. Odotan innolla milloin jotain potkuja alkaisin tuntea :smiley-bounce012.

Mulla on kohtu eteenpäin kallellaan ja Np-ultrassa kysyin missä istukka on, sanoi että vielä alhaalla mutta suurelka todennäköisyydellä nousee takaseinälle. Luulen kyllä et on noussu etuseinälle kun liikkeitä tuntuu enää harvoin ja heikosti..

Tuntuuko teillä perhoset yms. kutittelut ihan päivittäin jo vai onko taukopäiviä? Mulla ei oo jokapäiväistä ja en muista enää esikoisesta, että olikohan silloin...Potkut kyllä sitten rv25 jälkeen tuntu ihan päivittäin ja monta kertaa.

Täällä Sinuski samoja tuntemuksia. Vaikea uskoa, että raskaana edes ollaan, kun ei mitään oireita ole eikä potkujakaan vielä tunnu. Keskiviikkona neuvolalääkäri, joten siellä toivottavasti kuullaan taas sydänäänet <3

Sinuski ja Miisa S, mulla on sama olo, että ihan kuin ei edes olis raskaana, kun olo on parempi. No, rintoja aristaa, mutta muuten on vähemmän oireita ja mahakin menis lihomisen piikkiin. Nyt tosin yhä väsyttää, mutta sekin voisi yhtä hyvin johtua siitä, että sain kamalan yskän ja yöt menee yskiessä. No, jos lauantaille tai ens viikolle saisin ajan sille synnytyslääkärille, joka me nyt vissiin valittiin, se sanoi kuuntelevansa sydämen joka kerta. Olis se tosi ihanaa kuulla sydän, rauhoittaisi kummasti. Kun en mitään liikkeitä kyllä vielä tunne.

Mulla on liikkeiden tuntuvuus vahvstunu nyt ihan viikon aikana (rv15+6). Samoin ollu kauhea kasvuspurtti. Maha itsessään ei oo tällä kertaa kasvanut vaan kohtu kiivennyt kohti napaa.

no kysyn tässä ku mahaa liittyvää.. ala mahaa polttelee? vähäsen sellai aaltoilevalta tuntuu.. eks närästys oo ylhäällä? ku tää iha navan alla tyylii

Silkki, sama täällä :)
Helmimeri, närästys tosiaan tunttuu enimmäksseen ruokatorvessa, eli ei tuonne alamahhaan asti pääse. :D mikähän se polttelu vois olla.. ei oo itellä ollu ikinä.

Helmimeri; mulla polttelun aiheutti virtsatietulehdus...

Mulla ei niinkään polttele, mutta alamaha "juilii" ja tuntuu jotenkin herkältä (ei tee mieli painella). Toivottavasti ei sentään virtsatietulehdusta ole. Olen itse ajatellut sen olevan ihan kohdun venymistä, kun tunne on semmoinen "kiristävä".

joo mullakin tota juilimista ja jotenki herkkä.. mutta kuuma suihku auttaa mua sit taad olo helpottuu.. tänää vaa poltteli jotenki.. melkee koko ajan tuntuu oikeestaan möyrimistä tai sit oon vainoharhanen

Mä myös muuten kysyin istukasta np-ultassa, mutta ei kuulemma pysty vielä sanomaan, kun istukka on kuitenkin niin iso verrattuna kohtuun. Näyttikin sitä siitä ruudulta...

Ekassa mulla oli takana ja tokassa edessä. Huomas kyllä, että vaikutti ihan hirveesti liikkeiden tuntemiseen! Nyt olen tuntenut kyllä "haamupotkuja", mutta epäilen vahvasti, ettäkö sitä vois oikeesti jo tuntea niin pienen hennon hissukan tuolta... ultrassakin kun se pisteli menemään kunnon megajumppia, niin ei tuntunut kyllä mitään :/ Sen sijaan epäilen itseni kohdalla, että mun tuntemat kuplinnat ja "liikkeet" on enempi suoliston möyrintää ja sitä, kun kaikki hakee taas paikkojaan tuolla.

Takaisin