Letrozolin käyttäjiä?

Mulle on määrätty Terolut ihan vaan pitkien kiertojen katkaisuun, kierrot olleet joskus lähes 100 päivää. Ja sit myös on määrätty jos on näyttänyt ultrassa siltä ettei ovista tuu eikä limis oikein kasva eli on tiedetty että taas olis superpitkä ovuloimaton kierto niin parempi saada menkat aikaiseksi teroilla jotta pääsee uuteen kiertoon uusilla lääkeannoksilla. Mutta ilmeisesti näitä määrätään myös jos luteaalivaihe on liian lyhyt tai oma keltarauhashormonin tuotanto vähäistä ?

Nii ja nyt ei siis määrätty teroja koska ovis oli tuloillaan ja jos tulee ovis niin tulee myös menkat eli ei tarvii teroja siihen sitten enää :)

Okei.. en näköjään osannu tuota toista lääkettä ees oikein kirjoittaa :sour: onko teillä miten ahkerasti seurattu sitä progesteroniarvoa kierron lopussa? Itsellä katsottu arvo vain kerran luomukierrossa, ja oli vähän reilu 15. Omien googlettelujen perusteella (suuri virhe :wink) vois olla vähän alakanttiin, mutta lääkärin mielestä oli hyvä. Nyt kiinnostaisi mitä se on tämän ensimmäisen letrokierron jälkeen..

Kyllä turhaudun. Kyllä myönnän tuntevani kateutta ja katkeruuttakin. Vaikka mulla on kaksi lasta ennestään, eikä mitään syytä sellaiseen. Se hävettää. Mutta esikoisen "tekeminen" jätti jo sellaisen ikuisen lapsettoman haamun takaraivoon. Nyt kun tää on taas näin helvetin vaikeeta, nousevat vanhat tunteet pintaan.

Kettutyttö, kyllä tuo täälläkin on liian tuttu tunne. Jotenkin ei jaksa eikä halua enää uskoa, kun joutuu kuitenkin pettymään. Ja voi että miten se pettyminen kerta toisensa jälkeen vaan sattuu, vaikka kuinka itsensä kovettaisi.

Täällä nyt siis ilmeisesti dpo 1, lauantaiaamuna löytyi hymynaama, pari päivää myöhemmin kuin mitä lääkäri silloin ultrassa ennusti.
Minua kiinnostaisi nuo keltarauhaslääkkeet (esim lugestron tai terolut). Milloin niitä yleensä käytetään/määrätään?

Mulle on nyt tässä kierrossa määrätty Lugesteron liian lyhkäseen luteaalivaiheeseen. Ei olisi kuulemma ollut pakollinen lääke, mut varmuuden vuoksi laitettiin mulle. Myös inseminaation jälkeen näitä määrätään ihan rutiinisti meidän polilla.

Okei.. en näköjään osannu tuota toista lääkettä ees oikein kirjoittaa :sour: onko teillä miten ahkerasti seurattu sitä progesteroniarvoa kierron lopussa? Itsellä katsottu arvo vain kerran luomukierrossa, ja oli vähän reilu 15. Omien googlettelujen perusteella (suuri virhe :wink) vois olla vähän alakanttiin, mutta lääkärin mielestä oli hyvä. Nyt kiinnostaisi mitä se on tämän ensimmäisen letrokierron jälkeen..

Mulle ainakin sanottiin heti että progearvo katsotaan vain ekassa sellaisessa kierrossa jossa ovis ultran mukaan on tulossa, lähinnä ovulaation varmistukseksi. Seuraavissa ei enää katsota vaan luotetaan että ovis tapahtuu kun sopiva lääkeannos löytynyt.

Apua nyt on jo ilta ja mun menkat ei oo vieläkään alkanut ! :nailbiting: Tänään pitäis olla jo dpo14 ja päivällä laitoin jo siteenkin valmiiksi kun tuntui monta kertaa siltä että no nyt ne alkaa mutta ei. Kivut alkoi ja loppui useaan kertaan, nyt ei taas mitään. En vaan uskalla enää jotenkin toivoa ku pettymys aina niin kova. Huomenna teen kyllä testin jos ei oo aamuun mennessä vuotoa tullu. Jännittää..

Itse tosiaan käytin ekaa kertaa ovulaatiotestejä ja mun mielestä ne oli vähän epämääräisiä. Silloin kun bongasin ovulaation kahdella eri testillä, apteekin liuskatestillä ja puikkotestillä niin kummassakin se ovisviiva oli max puolet siitä vahvuudesta mitä se kontrolliviiva. Mutta kun vertasin aiempiin ja sen jälkeisiin testeihin ni ne oli ihan haaleita. Luotin että ovis tapahtui ja näin todistetusti kävikin. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni viivojen pitäisi olla tasavahvat?

Vilkkuva hymynaama, olen hämmentynyt :? Onko mulla ollut lh-huippu vai vasta tulossa? Hitto luulin että digitaalisilla testeillä olis helppoa :D Mitään selkeää oviskipua ei ainakaan ole ollut. Jos ei tänään tule, niin sitten uskon että se hymynaama eilen oli joku virhe. Lisäksi näin unta, että olin synnyttämässä, heräsin siihen. Oli niin todentuntuinen uni, että kesti hetken herätä karuun todellisuuteen, että kello soi ja olen omassa, en sairaalasängyssä.

Tämä epätietoisuus oman kropan toimimisesta on kyllä stressaavaa, mulla näyttää vaan tyhjää ympyrää, enkä oikeastaan ole tuntenut nyt mitään munasolun kasvukipujakaan, tekis mieli melkeinpä oman mielenrauhan vuoksi käydä yksityisellä ultrassa :(

Sori omanapa mutta tänään mun laskujen mukaan jo dpo15 ja menkkoja ei näy. Silti raskaustesti oli nega tai joku kuviteltu viivanpaikka. :sad001 Kai mulla sit luteaalivaihe on pitkä tai ovis tuli jotenkin myöhemmin mitä luulin. Hitto että menee järki ku menkat ei voi alkaa silloin ku pitäis! :mad: Sama oli viimeksi ku ei terojen jälkeen alkanut vuoto ja ehti kuvitella jo vaikka mitä...

Varpu minkälainen viivanpaikka? Ilman mitään väriä?

Pipsu, kos tuntuu että se helpottais ja on mahdollisuus rahallisesti niin mee ihmeessä.

Mun testi tänään taas vahvempi. Ei ihan plussa silti.
Ja siis nyt kp 13

Laita varpu kuvaa testistä :) Jos ovis oiski ollu myöhemmin, niin silloinhan dpo:t ois r-testiä ajatellen vähemmän :)
Hui, äsken vuodin verta! Mitähän tämä taas on :wideyed:

Varpu minkälainen viivanpaikka? Ilman mitään väriä?

Pipsu, kos tuntuu että se helpottais ja on mahdollisuus rahallisesti niin mee ihmeessä.

Mun testi tänään taas vahvempi. Ei ihan plussa silti.
Ja siis nyt kp 13

No oli siinä väriä silleen ettei ollu musta, mutta oli kyllä niin hailura että en tiedä voiko miksikään haamuksikaan sanoa. Mies sanoi näkevänsä jotain mutta näin ilmeestä että sanoi niin vain mun mieliksi :hilarious: Oon pyhästi luvannut itselleni etten usko mihinkään haamujen haamuihin (ellei oo joku dpo8-11) koska harvoin ne plussaksi muuttuu ja jos on raskaana niin ei sitä tikkua tarvii suurennuslasilla tihrustaa.:pompus: En kyllä onneksi tosissani odottanutkaan plussaa kun ei ole mitään oireita mutta ärsyttää vaan että menkat antaa odotuttaa itseään kun olis kiva päästä uuteen kiertoon...:banghead:

Laita varpu kuvaa testistä :) Jos ovis oiski ollu myöhemmin, niin silloinhan dpo:t ois r-testiä ajatellen vähemmän :)
Hui, äsken vuodin verta! Mitähän tämä taas on :wideyed:

Oon yrittänyt joskus lisätä kuvaa tänne mutta en oo toistaiseksi onnistunut:grin eikä siinä testissä kyllä kameran läpi varsinkaan näy mitään:sorry:

Kaivoin sen testin nyt vielä roskiksesta, kun jäin miettimään oliko väriä :hilarious: On tää kyllä niin tätä, miten tässä tuleekin näin vainoharhaiseksi.. No enivei mies halusi verrata sitä tikkua käyttämättömään tikkuun koska uskoi että kaikissa on näkyvissä tommonen viivanpaikka. Myönsi sitten kyllä että pissatussa tikussa näkyy jotain enemmän kuin puhtaassa tikussa että kai mä voin sen haamujen haamuksi ristiäo_O Ehkä tää on kemiallinen koska testin herkkyys on kumminkin 10 niin pitäis olla selvempi viiva.

Kaivoin sen testin nyt vielä roskiksesta, kun jäin miettimään oliko väriä :hilarious: On tää kyllä niin tätä, miten tässä tuleekin näin vainoharhaiseksi.. No enivei mies halusi verrata sitä tikkua käyttämättömään tikkuun koska uskoi että kaikissa on näkyvissä tommonen viivanpaikka. Myönsi sitten kyllä että pissatussa tikussa näkyy jotain enemmän kuin puhtaassa tikussa että kai mä voin sen haamujen haamuksi ristiäo_O Ehkä tää on kemiallinen koska testin herkkyys on kumminkin 10 niin pitäis olla selvempi viiva.

Tai sitten on vain niin aikaiset päivät, ettei voi vielä kunnolla näkyä. Jos vaikka se ovis olikin myöhemmin :)

Oliks se Onestepin herkkä testi? Ne ei nimittäin oikeesti oo yhtään herkkiä, esim. PC näyttää paljon herkemmin vaikka virallisesti on vähemmän herkkä. Eli jos onestep näyttää jotain niin on ainakin minun testauskokemuksen mukaan melko varmasti tosi kyseessä :happy: Oon vertailu testejä Pregnyl-pistosten jälkeen (ja sitä ennenkin, tosin en oo ollu raskaana), niin on tullu aika selväks mikä merkki näyttää mitäkin:grin

Oliks se Onestepin herkkä testi? Ne ei nimittäin oikeesti oo yhtään herkkiä, esim. PC näyttää paljon herkemmin vaikka virallisesti on vähemmän herkkä. Eli jos onestep näyttää jotain niin on ainakin minun testauskokemuksen mukaan melko varmasti tosi kyseessä :happy: Oon vertailu testejä Pregnyl-pistosten jälkeen (ja sitä ennenkin, tosin en oo ollu raskaana), niin on tullu aika selväks mikä merkki näyttää mitäkin:grin

Se on sellainen apteekin halvin testi, vihreä paketti ja pinkki tikku, Biosynex lukee kyljessä. Eli ei se apteekin sininen joka on vähän kalliimpi ja jota oon yleensä käyttänyt.

No nyt toi mieskin jo innostu, katotaan vaan niin huomenna itken täällä menkkoja... :nailbiting: mutta ehkä mä nyt ajattelen positiivisesti että tää voi olla vaikka kemiallinen ja sekin on tyhjää parempi :) Tää palsta on kyllä ihan henkireikä, kiitos tsemppauksista <3

Pipsu muuten mikä kp sulla menossa? Mietin että eihän voi olla mitenkään mahdollista että ovis olisi ollut tosi aikaisin ja nyt olis kiinnittymisvuotoa? :) Varmaan se ultra olis hyvä jos antaa lompakko myöten niin saisit mielenrauhan.

Varpu3, alkiohan voi kiinnittyäkin vasta dpo12, toivottavasti viiva lähtis vahvistumaan :)
Nyt kp 12 tai kp 15 (riippuu vähän miten laskee, kun edellisen kierron alku oli vähän epämääräinen), sinänsä erikoista, että se veri tuli semmosessa "egg-white" lorahduksessa, mutta ovistesti on ihan nega :bored:
Heh, sitä tässä hätäilen, et jos kierto venyy sinne 40pv (mitä ilman letroja välillä) niin menee se ivf:n aikatauluki uusiksi..

Muokattu viimeksi:
Takaisin