Letrozolin käyttäjiä?

Irrotuspiikkiä käytetään monesti siksi, että ovulaatio varmasti tapahtuisi. Kun follikkelit eivät kasva kunnolla ilman lääkitystä, ei ole mitään takuita, että ovulaatiokaan tapahtuisi ilman lääkitystä.

Mulla on ollu kerran se irrotuspiikki, mutta nyt eri lääkäri sanoi, että he eivät niitä käytä, että aina parempi olla mahd. "luonnollisesti" , tuntuu olevan paljon myös lääkäristä kiinni nämä jutut :) Joillakin voi myös olla tosi nopea se lh-huippu ettei siksi saa testeillä kiinni..

Varpu, ajattelitko tehdä r-testiä? Ei vielä kannata luovuttaa :)

Varpu, koita pysyä pinnalla :(
Tiedän tuon fiiliksen kun tuntuu kaikkensa antavan ha mitään ei kuitenkaan tapahdukaan. Mutta toivon sinulle plussaa vaikka tuntuu sinusta ettei tule. Jospa se olisi vain tunne.. peukut on pystyssä.

Carmen, mulle määkäri sanoi että letrot tykkää kasvattaa jostain syystä isommaksi ennen ovista kuin luomusti olisi. Eli jos laskee 2mm/vrk niin mulla kasvoi ennen plussaa (ovis) 27mm.

Tulihan tuo irrotuspiikki vähän yllätyksenä itsellekin, en ollut siihen osannut varautua. Tosin ovulaatiota ei ole tapahtunut melkein vuoteen ja arvelipa lääkäri sitäkin, onko ovulaatiota oikeasti koskaan (!) tapahtunutkaan. Ovisoireita on muutamassa ensimmäisessä kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen ollut, mutta mistäpä sitä tietää mitä kropassa on todellisuudessa tapahtunut. Itse asiassa myös sellaisissa kierroissa on ollut oireita, joissa ei mikään folli ole kasvanut. Minun kohdallani siis lääkäriltä ei löytynyt luottoa ovulaation tapahtumiseen luonnollisesti ja halusi ilmeisesti varmistella, että homma menee loppuun asti. Saa nähdä jatketaanko irrotuspiikkejä mikäli tästä kierrosta ei tärppää.

Nyt on sellanen kaikkensa antanut olo :D Kaikki on nyt tehty niin oikein kuin voi ja tämän enempää ei voi asian eteen enää tehdä. Kohta alkaa se kamala piinailu sitten varmaan.
Onneksi nyt voi hetken huilata ennen sitä, kun nyt nuo hormonihöyryt on mullakin jo laantuneet.

Miltä Kettutyttö sinun ovistikku on näyttänyt?

Mites Haaveilija, joko tuli ovisplussa?

Pregnyl näkyy kyl ovisplussana joka tapauksessa eli siitä ei voi päätellä onko ovis ollu vai ei. Ainakin gyne on mulle sanonu näin. Kyl mä silti sen kokeilin ja plussaa näytti digiovistesti heti aamulla kun illalla pistin. Ja raskaustestit myös plussia niin ku asiaan kuuluu:grin Nyt pitää lopettaa testailu mielellään 10 päiväks:wink En oo tuntenu (vielä) ovista, reilu 24h nyt piikistä. Mut on saattanu mennä ohikin. Lämpökäyrästä sen varmaan huomaa vaikka tietty Pregnyl vaikuttanee siihenkin:happy: Piinapäivät täältä tullaan! Kiva Tyyne kun ollaan suunnilleen samoilla päivillä :happy:

Carmen, mulle määkäri sanoi että letrot tykkää kasvattaa jostain syystä isommaksi ennen ovista kuin luomusti olisi. Eli jos laskee 2mm/vrk niin mulla kasvoi ennen plussaa (ovis) 27mm.

Onkohan tuosta isommasta koosta jotain hyötyä tai haittaa? Vai vaikuttaakohan se mihinkään?

Pregnyl näkyy kyl ovisplussana joka tapauksessa eli siitä ei voi päätellä onko ovis ollu vai ei. Ainakin gyne on mulle sanonu näin. Kyl mä silti sen kokeilin ja plussaa näytti digiovistesti heti aamulla kun illalla pistin. Ja raskaustestit myös plussia niin ku asiaan kuuluu:grin Nyt pitää lopettaa testailu mielellään 10 päiväks:wink En oo tuntenu (vielä) ovista, reilu 24h nyt piikistä. Mut on saattanu mennä ohikin. Lämpökäyrästä sen varmaan huomaa vaikka tietty Pregnyl vaikuttanee siihenkin:happy: Piinapäivät täältä tullaan! Kiva Tyyne kun ollaan suunnilleen samoilla päivillä :happy:

Mulla oli Ovitrelle ja lääkärin veikkaus oviksesta oli n. 36 tuntia piikistä. Ja ymmärsin, että aikahaarukka ois 36-48 tuntia, mutta luultavammin alkupäästä kuin loppupäästä. Olisikohan Pregnylissä ollut suht samat ajat eli eiköhän se ovis sieltä Haaveilijallekin ole vielä edessäpäin

Tänään, 38 tuntia :) piikin jälkeen luulen tunteneeni oviksen pienenä vihlaisuna. Tätä edelsi ensin alavatsan jomottelu ja selkeät limat. Ja vihlaisun jälkeen paleli, maha on ollut turvoksissa koko päivän. Eli eiköhän se ollut siinä, kohta pääsen minäkin piinailemaan oikein kunnolla

Mulla oli Ovitrelle ja lääkärin veikkaus oviksesta oli n. 36 tuntia piikistä. Ja ymmärsin, että aikahaarukka ois 36-48 tuntia, mutta luultavammin alkupäästä kuin loppupäästä. Olisikohan Pregnylissä ollut suht samat ajat eli eiköhän se ovis sieltä Haaveilijallekin ole vielä edessäpäin

Tänään, 38 tuntia :) piikin jälkeen luulen tunteneeni oviksen pienenä vihlaisuna. Tätä edelsi ensin alavatsan jomottelu ja selkeät limat. Ja vihlaisun jälkeen paleli, maha on ollut turvoksissa koko päivän. Eli eiköhän se ollut siinä, kohta pääsen minäkin piinailemaan oikein kunnolla

Joo, sama tuntimäärä suunnilleen Pregnylilläkin. Ekalla kerralla tunsin oviksen n. 40h piikistä. Nyt on menny sellanen 34h et vielä on aikaa tulla:happy: Ja eihän sitä irtoomista välttämättä tunne. Mullakin on kyl noita ennakoivia oireita hyvin:)

Joo, sama tuntimäärä suunnilleen Pregnylilläkin. Ekalla kerralla tunsin oviksen n. 40h piikistä. Nyt on menny sellanen 34h et vielä on aikaa tulla:happy: Ja eihän sitä irtoomista välttämättä tunne. Mullakin on kyl noita ennakoivia oireita hyvin:)

Hei sen verran omasta kokemuksesta, että mulla pari vuotta sitten määrättiin Pregnyl. Lääkäri sanoi, että munasolu irtoaa 24 tunnin päästä pistoksesta.
To aamuna tuli o+, to klo 14 laitoin Pregnylin ja pe klo 14 tehtiin inssi. Tää oli tärppikierros! Hedelmöittyminen oli tapahtunut perjantai-illan aikana! Eli mulla toi 24 h piti paikkansa.

Toisella kerralla sain Ovitrellen. Pe aamuna tuli o+, siitä parin tunnin päästä laitoin Ovitrellen, pe päivällä tehtiin inssi ja ovulaation tunsin la aamupäivästä n.29 tuntia pistoksesta. Eli Ovitrellessä irtoaminen tapahtui myöhemmin. Tämä inssikierto ei tuottanut tulosta.

Näin on mulla irrotuspiikit toimineet, tämä tietysti tosi yksilöllistä! Oman kropan touhuista kun ei aina ota selkoo! :rolleyes:

Ja se piti vielä sanoa, että irrotuspiikkien määräys on kyllä niin lääkärikohtaista! Mä ovuloin luomustikkin joka kuukausi ja silti lääkäri on määrännyt irrotuspiikin jokaiseen viiten inseminaatioon.... En sitten tiedä, että halusiko käyttää kaikki mahdolliset avut, että hoito onnistuisi.

Toivotaan, että teillä kaikilla Letrot ja irrotukset toimii niin kun pitääkin! Plussaonnea kaikille! :happy:

Näyttää olevan tosiaan aika lääkärikohtaista tuo irrotuspiikki, ehkä mullakin suositellaan piikkiä jos tuo loppukierron progearvo on huono. Ärsyttävän kauan menny jo niissäkin tuloksissa.

Kiitos kovasti kaikille tsempeistä, en jaksa itse uskoa tämän kierron raskautumiseen enää yhtään mutta eiköhän ensi kiertoon toivoa taas löydy. Toivottavasti silloinkin saisi edes ovisplussan :) Pipsu, en oo aatellu testata ku mä jotenkin mieluummin otan aina ne menkat vastaan kuin tuijotan sitä hemmetin yhden viivan tikkua. Siitä tulee niiin epäonnistunut olo, menkkojen alusta pystyn samaan aikaan olemaan myös iloinen koska on jo voitto että menkat ylipäänsä tulee aiemmin kuin kp80o_O

Monella onkin pian piinapäivät edessä, kiva kuulla sitten teidän piinailuista ja toivotaan plussa-aaltoa! :smug:

Teillä on tosi monella ollut irrotuspiikki, onko sitä jotenkin perusteltu että miksi ? Kun mulla ei kukaan puhunut sellaisesta mitään, vain ovistestit ja loppukierron verikoe. Kävin verikokeessa viime pe mutta ei oo vielä tullut tuloksia...

Mä oon nyt satavarma että tärppiä ei tullut vaikka kaikkemme tehtiin :sad001 Tänään nimittäin loppui rintojen arkuus ja ollut kuumia aaltoja joten keltarauhanen taitaa olla surkastumaan päin ja hormonitasot laskeneet. Oon kyllä niin pettynyt ja surullinen, varmaan noi hormonit vielä lisää tätä masisfiilistä :shifty: Toivotaan että tänne tulee muilta piristäviä plussauutisia :)

Varpu dpo10

Mulle irrotuspiikki tuli siksi, että munarakkula oli sopivan kokoinen ja vaikutti siltä, että en ala itse ovuloimaan. Ovistikussa ei ollut mitään nousua. Jos olisi tullut itsestään ovulaatioplussa, niin en olisi pistänyt. Taitaa tosiaan olla tosi paljon eroja. Mulla ovulaatio taisi tulla 42 h lääkkeen pistosta.

Voi Varpu, toivon todella, että tunteesi on väärä. On niin tuttua, kun oma usko horjuu ja epätoivo iskee. Voimia viimeisiin piinapäiviisi toivon!

Tätä vähän mietinkin, että tapahtuuko ovulaatio varmasti kun lääkkeen on ottanut. Onneksi mulla tuli noita oireita, niin uskallan uskoa sen tapahtuneen. Olen myös miettinyt, että oonkohan kovin monesti oikeasti ovuloinut, vaikka ovistestiin plussa onkin tullut. Plussahan tarkoittaa vain, että LH on noussut eikä se kerro varmasti munasolun irtoamisesta mitään.

Kettutyttö, onpa sinulla ovulaatio aikaisessa! Hyvä, kun aloitit testaamisen ajoissa :) Ihan kuin olisi kuullut jostain, että letrokierron jälkeen voi oma hormonitoiminta voimistua. Tää voi kyllä olla joku ihan mutu-tietokin.

No en taas tiedä yhtään onko kummiskaan. Taitaa keho kettuilla mulle. Tänään testi oli paljon haaleampi kuin eilen. Sama pidätysaika ja kellonaika eiliseen verrattuna.
Me lähdetään mökille tänään ja huussissa pitäis testata sit la ja su. Jättäisin testaamatta jos en ois eilen nähnyt juuri niin vahvaa viivaa. Nyt on vasta kp9. Ja letroilla siis viimekierto ovis plussa kp16. Äh, mä hermostun tähän kohta.

No en taas tiedä yhtään onko kummiskaan. Taitaa keho kettuilla mulle. Tänään testi oli paljon haaleampi kuin eilen. Sama pidätysaika ja kellonaika eiliseen verrattuna.
Me lähdetään mökille tänään ja huussissa pitäis testata sit la ja su. Jättäisin testaamatta jos en ois eilen nähnyt juuri niin vahvaa viivaa. Nyt on vasta kp9. Ja letroilla siis viimekierto ovis plussa kp16. Äh, mä hermostun tähän kohta.

Onpa ärsyttävää! Pakkohan sitä on testata, kun on kerta aloittanut. Toivottavasti tulee nyt joku tolkku tuohon lh:n käyttäytymiseen.

Mua vähän huolestuttaa toiko/tuoko Pregnyl nyt ovista suht hyvästä follikkelista huolimatta. Kohta 60h pistoksesta enkä oo tuntenu ovista eikä lämmötkään ole nousseet. Viimeksi tunsin oviskivut 40h pistoksesta ja sen jälkeen lämmöt oli loppukierron koholla. Sillon oli helppo laskee piinapäivät yms. Mut nyt jos ei tiiä ees tuleeko ovista nii on hankala asennoitua mihinkään:confused:

Onko kellään muuten tullu ovis yli 48h piikistä?

Takaisin