Letrozolin käyttäjiä?

Thetaio, tottapa tuokin! :grin Eipä niitä oireitakaan kaikilla ole ja niiden ilmeneminen ihan yhtä yksilöllistä :hilarious: Välillä miettii kieltämättä et eiks vaan vois olla johdonmukaista :wacky:

pikkulintu123, peukut viivojen vahvistumiselle! Olikos se niin ettei sulle oltu kehotettu kontrolliultraa?

Onnenomena, tsempit! :Heartpink Se on turhauttavaa... Esikkoa yritettiin neljä vuotta, ja nyt se kuulostaa itelle ihan järkyttävältä, mut yritän vaan parhaani mukaan ottaa ns. Kierron kerrallaan ja askeleen kerrallaan. Väkisinkin sitä miettii liian pitkälle näitä, et entä jos entä jos... Ja lopulta se ei kerro kuitenkaan miten ne asiat tulee menemään. Muistan kun itkin 14.2.-14 että en voi saada koskaan lapsia, gynen tuomio oli aika kylmä että ei hyvältä näytä. Kappas vaan ja 15.2.15 syntyi esikoinen :Heartblue Ihan yhtä lailla ne hyvätkin tapahtumat voi tulla yllättäin :Heartpink

Itellä ollu nyt mielessä et jos kemiallinen ei olis ollu kemiallinen syksyllä - olisin ollu hyvän tovin nyt äitiyslomalla ja la olis ihan justiinsa :confused1 Mutta, nyt onneks on itsellä toiveikkaampi olo ihan siitäkin syystä kun tiesi, etten luomusti ovuloi kun ehkä kerran kolmessa vuodessa (gynen sanoin) ja nyt on lääkkeet avittamassa sitä. Kierto kerrallaan vaikka se ottaakin välillä koville - ja enemmän mä olisin huolissani jos se EI ottais koville missään vaiheessa... joten kovasti voimia kaikille!. :love7

Rfsu antaa nyt hiljaksiin tummenevaa viivaa päivän aikana, ekat kaks oli puhtaita negoja ja illalla jo näkyvissä viivaa (ja tota öö.... myönnetään, 6 testiä tälle päivää) Gyne toki suositteli vaan sen 3-4 kertaa mut minä hätähousu pelkään et Lh-huippu menis ohi jos en testaa :laughing001 eipä se sieltä sen nopeempaa tule vaikka kokonaisen liudan testejä uittas:rolleyes:

Kiitos lohduttavasta vastauksesta, auttoi. ❤️

Myötätuulta teidänkin yritykseen!

Tammenterho91: Joo mulla ei seurantaultraa..
nyt kp11 ja digiin vilkkuvahymynaama!! Saas nähdä monta päivää vilkkuu, ja tuleeko edes pysyvää hymynaamaa. Mutta oon niin ilonen, että nyt jo toi vilkkuva, vielä ku eka kierto letrojen kanssa ja odotuksia ei oikeen ollut että ovis tapahtuisi, nyt antaa jo aika paljon toivoa. :woot::happy:

tsemppiä @Onnenomena <3

mulle oli vähän jäänyt epäselväksi, että aina pitää ultrata (tai tuon klinikan ohjeistusten mukaan) letrokierroissa ennen ovista, olin aatellu jättää senkin väliin kun inssiä ei ehkä ehdi, mutta pitää nyt sit kuitenkin käydä ultrassa. meen ultraan perjantaina kp9 kun viimeksi o+ tuli jo kp11. katotaan nyt sit jos vaikka sattuiskin ehtimään sen inssin, jos ovis vaikka tuleekin vähän myöhemmin tms.

Pikkulintu123, jess! :joyful:

move88, toivottavasti ehtis sen inssin :happy:

Riippuu varmasti paljon hoitavasta tahosta miten noita seurantoja järkkäillään. Mulla ei -14 clomeissa ollu lainkaan ultraa, vaikka niissä vissiin suurempi monikkoriski kuin letroilla. Nyt lääkäri halus ultrata kp10-12 ja folli kun ei ollu vielä tarpeeks iso, uus ultra kp15-16 ellei O+ ennen sitä.

Ja uus ultra vissiin siksikin et näkee et onko toi 1tbl kp3-7 riittävä vai pitäiskö ottaa 2tbl sen sijaan. Ja uus ultra seuraavaan kiertoon jos annosmuutos kp10-12 ja jos kaikki ok, niin sit harvemmin ultraa.

Ihan vissiin niinkin et ei tuu syötyy turhaan jos lääkkeestä ei riittävää vastetta oo tai just annosmuutoksia varten. :smiley-ashamed005 Tai näin mä ainakin oon järkeilly sen ja mitä on ymmärtäny lääkärin puheista.

No perhonen sentään, ei se O+ tullut tänäänkään :rolleyes: huomenna ultraan ja taas parisataa kilsaa suunta, illalla todennäköisesti pregnylin pisto ja sit ootteleen:joyful: Villi veikkaus, että saan määräyksen tuplata letrot ens kierrossa, ellei siis tärppiä tule... Ainakin sitä tupla-annosta gyne jo vähän väläytteli tossa perjantain ultrassa joten sillä varmaan sit mennään :hilarious:

Eli jos pistopäivä on huomenna kp16, pregnylin pisto niin ovis olis kp18 ja pistos näkyy ainakin sen 10pvää testeissä niin kp26-27 pitäis olla poistunu elimistöstä. Ja jos olis 14vrk luteaali niin kierrosta tulis sen 32 pvää. Näkeepähän sen luteaalinkin nyt sitten :angelic:

Täällä menossa kp16. Tänään ensimmäistä kertaa alkoi näkyä toistakin viivaa erittäin erittäin himmeästi. Tänään illalla ultrataan. Jotenkin mulla on sellanen fiilis, että ei oo tainnut mitään tapahtua.. Toivotaan että oon väärässä :smiley-angelic002.

Varmaan riippuu myös lääkäristä/toimipisteestä, että kuinka usein halutaan ultrata. Mulla oli ensimmäinen letroultra kp 12 ja koska johtofolli oli nyt ensimmäistä kertaa oikeasti kasvanut reippaasti, niin lääkäri totesi vasteen hyväksi. Hän myös antoi mulle varmuuden vuoksi reseptin Ovitrelle-irrotuspiikkiin ja jos ovisplussaa ei olisi tullut kp 15 aamuun mennessä, olisi pitänyt itse piikittää. Onneksi ei tarvinnut kun ovisplussa tuli sitten kp 14 :) Entisenä piikkikammoisena vähän kauhuissani tuota pistämistä harjoittelin lääkärissä, mutta ei se missään nimessä mahdoton ajatus ollut että joskus pitäisi niin tehdä.

Joka tapauksessa lääkärissä oli viimeksi puhe, että jatketaan seuraava kierto samalla annostuksella jos ei tärppää. Kyselin sitten, että siinä vaiheessa ei varmaan tarvitse enää tsekata vastetta ultrassa, mutta lääkäri totesi että ilman muuta tulen uudestaan taas sitten seurantaultraan. Toki kyseessä yksityinen eli varmaan haluavat myös saada kaikki käynnit irti mitä pystyvät :D Mutta onhan se toki mielenkiintoista seurata, että mitä tällainen ovulaatioinduktio saa aikaiseksi!

Mulle on tullut ihme oireita oviksen jälkeen. Nyt meneillään kp 24 eli onkos se silloin dpo 10? Vatsaa on turvotellut ja ollut muutenkin ihmeellisiä tuntemuksia. Lisäksi etovaa oloa muutamat viime päivät ja välillä joudun kakomaan kun jotenkin ällöttää hajut tms. Tavallaan meinaa tulla oksennus, mutta ei tulekaan. Tämä on toistunut nyt varsinkin kun olen nälkäinen ja vatsa on tyhjä. Lisäksi ollut palelua. Oireita on mulla kyllä ollut aiemminkin, vaikka en ole raskaana ollut (ja tottakai ekoina yrityskertoina olen ollut varma että oli tärpännyt). En siis uskalla ajatella niiden olevan raskausoireita kuitenkaan...Mulla ollut käytössä myös Cyclogest nyt loppukierrosta luteaalivaihetta tukemaan eli en tiedä aiheuttaako se nuo oireet.

Nämä piinapäivät ovat kyllä ihan pahimpia! Ja varsinkin nyt kun ovisplussa tuli reippaasti aiemmin, niin piinapäivät vaan pitkittyvät :D Tunteet vaihtelevat laidasta laitaan ja tämä odottelu on niin turhauttavaa. Tsemppiä muillekin omiin kierronvaiheisiin!

Hihiii! Siellä köllötteli 21,5mm folli ultrassa :happy: nyt vielä kotimatkalla, mutta kotona pregnylin pisto ja sit pupuilemaan :hilarious: Ovis gynen mukaan huomenna, ja limakalvo 11mm, joten povas hyvää ennustetta :smug: 19.5 virallinen testipäivä :angel1

Onnaispa nytten :smiley-angelic001

Ens kierto sitten yhdellä tabletilla, ja folliultra kp12-15 kun nyt ovis tulee kp17 :smiley-bounce012

Hyvältä kuulostaa @hallakko ja @Tammenterho91 :) kunpa tärppäisi!!

@Amemos jospa se ovis sieltä tulis :smiley-angelic001

on kyl mielenkiintoista nähdä mitä ultrassa on tällä kertaa, nyt se on jo perjantaina kp9 kun viime kierrossa o+ tuli jo kp11. Huomenna siis vika letropäivä tähän kiertoon :) nyt on kyllä ollu vähän huonoa oloa ja päänsärkyä, mut vaikeeta sanoa johtuuko näistä vai muuten vaan… ainakin alavatsaa turvottaa jo o_O

Toivottavasti kaikkien positiiviset tilanteet enteilevät vieläkin positiivisempaa!

Minä sain tänään lopulta ovisplussan (kp18). Laitan vertailun vuoksi kuvat, Clearbluen vaaleanpunainen testi ja Apteekin tikku. Olen usein saanut apteekin testillä kontrolliviivaa vahvemman testiviivan. Mutta myös suunnilleen tasavahvan viivan jälkeen kerran yhdessä kierrossa todettiin ultrassa ovulaation tapahtuneen.

Liitteet

• IMG_20210504_155416.jpg
    IMG_20210504_155416.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 76
  • IMG_20210504_155721.jpg
    IMG_20210504_155721.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 74
Mahtavia uutisia täällä muillakin!:)

Mulla oikealla puolella 16mm folli ja limakalvo 9mm. Gyne kehui, että erittäin hyvältä näyttää ja jos kaikki säteet on kohdillaan niin seuraavaksi tullaan ultraan katsomaan jotain muuta kun munarakkuloita. Enteili, että huomenna tulisi ovistestiin plussa.
Mutta... Seuraavaksi mies samassa osoitteessa perjantaina... Taitaa mennä iltapäivän matkusteluksi, ei voi ehkä odottaa niin kauaa :wink

Meillähän on roimasti piinailevia kohta:joyful: Plussapuhuria!! :smiley-bounce016

Move88, mulle gyne sano et voi hyvinkin aikaistaa letrot ovista ekan kierron vaikutuksestakin tokaan kiertoon, perjantaita ootellessa, toivottavasti olis otollinen folli sielläkin :smiley-bounce012

Hihii, harvinaisen kivutonta oli pistää tuo Pregnyl :smiley-ashamed004 sain ohjeeksi et 7.6 alkavalla viikolla sit varhaisuä jos plussa tullee :smiley-angelic006
Se on nyt sit virallisesti dpo-1 :smiley-angelic003 (mä oon innoissani kun eipä yrityksessä tähän mennessä oo paljoa mahdollisuuksia ollut kun ovista ei ilman lääkkeitä tule...)

Mullekin tarjottiin tuota irrotuspiikkiä, mutta olen sen verta piikkikammoinen, että en näin ainakaan ensi kierron yrittämällä halunnut sitä ottaa. Kiva kuitenkin kuulla ettei se oo ollut paha, joten ehkä sitä voi myös harkita, jos ei tärppää ilman.

Ei saada millään miehen kanssa sopimaan aikataulua, joten pe vasta päästään petipuuhiin. Ensin sitä halusi tikun posi viivan mahdollisimman nopeaa, mutta nyt se saisi kyllä vähän odottaa, että on vielä mahkuja parin päivän päästä. Yritin vähän lueskella, että minkä kokoinen folli antaa testiin plussan ja näyttäisi että se pitäisi olla vähän isompi kuin tuo mun 16mm. Toisaalta tämä tuntuu olevan niin yksilöllistä kasvupyrähdyksineen, että ei varmaan absoluuttista todellisuutta ole.

@Tammenterho91 joo niin olen kans kuullut, nyt se on vaan huono jos tulee aikaisin, koska kp10-11 on viikonloppu ja kp12 miehellä on sellasia esteitä mitä ei voi siirtää, joten o+ sais tulla aikaisintaan kp12 mikäli inssiin mielii :rolleyes: mutta toisaalta olen jo asennoitunu siihenkin, että mentäis tää kierto vaan letroilla ja peiton heilutuksella, niin eipä se niin kovasti harmita jos inssi jääkin tekemättä.

Onpa täällä positiivista tilannetta monilla, ihanaa! :love7

Kohta siis paljon kanssapiinailijoita myös. Miten nämä päivät tuntuukin kuluvan niin hiii - taas - tiii... Mulla nyt dpo7 (eli viikko inssistä), ja nyt melkein alkaa pahin jakso kun jotain oireita jo voisi tuntua. Yritän vaan takoa päähäni, että ihan sama tuntuuko joltain vai ei niin seuraavaankaan viikkoon ei voi vielä tietää varmaksi mitään. :BangHead

Onpa täällä positiivista tilannetta monilla, ihanaa! :love7

Kohta siis paljon kanssapiinailijoita myös. Miten nämä päivät tuntuukin kuluvan niin hiii - taas - tiii... Mulla nyt dpo7 (eli viikko inssistä), ja nyt melkein alkaa pahin jakso kun jotain oireita jo voisi tuntua. Yritän vaan takoa päähäni, että ihan sama tuntuuko joltain vai ei niin seuraavaankaan viikkoon ei voi vielä tietää varmaksi mitään. :BangHead

Niissä kierrossa kun olin muka varma että on oireita paljonkin että olen raskaana niin en ollut. Mutta plussa kierroissa ollut oireetonta. Että toivoa on vaikkei oireita olisikaan :)

Tänään on kyllä huomattavaa tuntemusta tuolla alavatsalla ja erityisesti oikealla puolella missä tuo yksi onnentähti majailee. Tänään päivällä testi näytti vielä hyvinkin samaa negaa mitä eilen, mutta selvästi H-hetki lähenee.

Kylläpäs tästä foorumista onkin tullut ihan yksi henkireikä tässä prosessissa, kiitos kaikille jotka täällä jaatte tilannettanne:Heartred on ihan eri jutella henkilöiden kanssa jotka käy samaa tilannetta läpi vs. tutut, jotka ei ymmärrä asiasta juuri mitään.

Amemos, ei tosiaan absoluuttista totuutta taida olla, mullakin kasvo folli 13,5mm-> 21,5mm pe-ti välissä eli aikamoisen kasvuspurtin otti kp12-16 :wideyed: Toivottavasti olis nyt piakkoin Ovis sielläkin, mieluiten lähemmäs perjantaita :headphone:
Ja joo ei se pistäminen lopulta ollu kovin paha, toki en sinänsä piikkikammonen ole mut se ite pistäminen ei sattunu, vähän tuntu painetta kun injektoi aineen ja siinäpä se sit olikin :happy:

move88, toivottavasti menis nyt nappiin inssinkin kanssa :joyful:

thetaio, nyt jo mietin et millä hitolla sitä jaksaa ootella sinne dpo14 saakka :hungover: ja sit kun jotain oikeen oottaa niin sitpähän se on mielessä hyyyvin usein:facepalm: ja aika menee hitaasti :rolleyes: Tsemppiä piinailuun!

Mää nyt jo pohdiskelen välillä et entä jos ei ja entä jos tärppää et oli niin tai näin ni tunteet tulee menemään laidasta laitaan seuraavan kuukauden ainakin :smiley-ashamed004
Ja siis hitsivieköön tota pregnyliä! Tänään menny fiilikset todella laidasta laitaan, vatta kurnuttaa ja on sekaisin:hilarious: Mies vilautti gynen määräystä ”yhdynnät tänään ja huomenna” töissä ja sieltä se tuli paria tuntia ennen työpäivän päättymistä ku ohjaaja oli passittanu hommiin - kotiin :laughing021 Eipä siis todellakaan jää talletteluista nyt kiinni ja gyneä lainaten ”saatiin muutamat nopeet sinne vahvistukseksi” :laughing002

Tänään kp 18 ja vihdoin ovisplussa digistä:smiley-bounce013 mites muut on talletellu ovisplussan aikaan? Mietin vaan että eikö parhaat mahdollisuudet tärppiin olisi jos tallettelisi tänään tai huomenna?

Meillä oli n. 4 päivää oviksen ympärillä "talletteluja". Ennen sitä n. joka toinen-kolmas päivä. En oikein tiedä mitä mieltä oon tosta termistä :D En tiedä voiko seksiä olla liikaa? Huononeeko laatu jos lähes joka päivä duunailee?

Mä tein tänään raskaustestin kun en yhtäkkiä malttanutkaan odottaa ja on ollut näitä ihme oireita. Negaa näytti. Tää on ihan perseestä :/ Virallinen testipäivä on lauantai, mutta tuskin se enää plussaksi muuttuu. Tuntuu ihan mahdottomalta tulla raskaaksi ja on ikävää kun tuntee olevansa "viallinen" kun ei raskaudu..Meillä kunnon yritystä takana viime kesäkuusta lähtien.

Mulla suurin osa kavereista on tullut raskaaksi tosi nopeasti ja tuntuu etteivät ymmärrä. Tai en ole kauheesti tästä yrittämisestä halunnut heille puhuakaan, koska tuntuu etteivät he mitenkään voi ymmärtää. Ja aihe on kipeä, niin siitä ei edes halua puhua kun haluaa välillä vaan nauttia "normielämästä" kun kavereita tapaa. Edes hetkeksi unohtaa tämä. Yksi kaverini on aika samassa tilanteessa kuin me ja heillä myös yritystä takana yhtä pitkä aika. Hänestä olen saanut eniten vertaistukea, mutta huomasin kaipaavani myös tämmöistä palstaa missä useampi kertoo kokemuksistaan. Eli todellakin vertaistukea voi saada myös täältä vaikka ei tunnetakaan )

Takaisin