Letrozolin käyttäjiä?

Pikkulintu, jos lugeja käytät, niin ei välttämättä menkat ala ”ajallaan” koska se keltarauhashormoni pitää vuodon poissa. Vuotohan sinänsä alkaa siitä, kun keltarauhanen ”surkastuu” eikä enää eritä progesteronia, jolloin menkatkin pääsee alkamaan - jos ei oo tärppi käynyt. Jos on, keltarauhanen ei surkastu ja keltarauhashormoni ”ylläpitää” raskautta kunnes istukka on täysin kehittynyt. :angelic:
Eli testaamalla tietää onko tärpänny, dpo14 testi ja siitä joka toinen pv, jos ei vielä sillon näy. Toki siis aiemminkin voi testata :grin Ite toimisin just niin et sit jos plussa tulee ni sit jättäsin soittopyynnön vaikka tänään ultranneelle gynelle, jos mietityttää sen jatkaminen raskauden aikana :happy: Tai sit just neuvolasta, mut siellä puhelut hoitaa terkkari, eli sitä kautta soittoaikaa lääkärille sanoisin :bookworm:

voiko muuten us
Pikkulintu, jos lugeja käytät, niin ei välttämättä menkat ala ”ajallaan” koska se keltarauhashormoni pitää vuodon poissa. Vuotohan sinänsä alkaa siitä, kun keltarauhanen ”surkastuu” eikä enää eritä progesteronia, jolloin menkatkin pääsee alkamaan - jos ei oo tärppi käynyt. Jos on, keltarauhanen ei surkastu ja keltarauhashormoni ”ylläpitää” raskautta kunnes istukka on täysin kehittynyt. :angelic:
Eli testaamalla tietää onko tärpänny, dpo14 testi ja siitä joka toinen pv, jos ei vielä sillon näy. Toki siis aiemminkin voi testata :grin Ite toimisin just niin et sit jos plussa tulee ni sit jättäsin soittopyynnön vaikka tänään ultranneelle gynelle, jos mietityttää sen jatkaminen raskauden aikana :happy: Tai sit just neuvolasta, mut siellä puhelut hoitaa terkkari, eli sitä kautta soittoaikaa lääkärille sanoisin :bookworm:

joo totta, milloin aloitan luget ovisplussasta, niitä jos syön sen ainakin 10 päivää ja mikä ois varma dpo jos testi nega että uskaltaa lopettaa sit noi? :hilarious: mulla vikasta lugesta menee se 2 päivää ni menkat alkaa

Ei näytä plussa tulevan testiin. Nähtäväksi jää jäikö kokonaan pois tai testien väliin. Uutta kiertoa kohti ja jos ennusteet pitää paikkansa niin ajankohta on silloin ainakin kaukosuhteelle parempi, kun ollaan "kriittisenä" aikana saman katon alla.

Mä oon käyttänyt lugeja aina sen 10pv, sen takia kun kierto on muuten venynyt pitkäksi. Välillä menkat on alkanut kesken luge-kuurin, joka on tarkoittanut yleensä sitä ettei kroppa oo ollut niin tyhjänä, että pienempi lugemäärä on riittänyt. Mutta gyne mullekin sanoi, että monilla käytetään niitä tukena alkuraskaudessa jatkuvasti just sinne rv7-9 saakka.

voiko muuten us

joo totta, milloin aloitan luget ovisplussasta, niitä jos syön sen ainakin 10 päivää ja mikä ois varma dpo jos testi nega että uskaltaa lopettaa sit noi? :hilarious: mulla vikasta lugesta menee se 2 päivää ni menkat alkaa

Tässä on sellaisia kysymyksiä, mihin pystyy varmaksi vastaamaan vain sinua hoitava lääkäri/taho. Ihmisten välillä on niin paljon eroja, joten hoidotkin ovat keskenään hyvin erilaisia. Saisit täältä 30 erilaista vastausta ajoituksiin.

Suosittelen siis ottamaan yhteyttä uudelleen hoitavaan tahoon, jotta tuollaiset hoidolliset perusasiat saadaan selväksi :) Ei ole teidän etu jos ette tiedä miten hoidoissa edetään. Tsemppiä!

voiko muuten us

Jotkut gynet muistaakseni ohjeistaa 2-3pv ovulaation jälkeen aloittamaan sen keltarauhashormonituen, voin toki olla väärässäkin. Ja sanoisin et dpo14 on semmonen, jollon vois kuvitella näkyvän, mut sekään ei oo ihan niin yksioikoista, testien herkkyydet ja raskaushormonin erittyminen virtsaan vaihtelee...

Mulle gyne sano et jos viikon on menkat myöhässä ja testissä ei mitään näy (tehtynä joka toinen päivä) niin sit sillon olis likimain dpo21 ja katkaistaan kierto keltarauhashormonilla, eli kuurina just.

Toki nää on niin vaihtelevia nää ohjeistukset et menisin sillä mitä tän päivän gyne sanoi :happy:

Mut komppaan vahvasti Cherryrediä, nää on tosi yksilöllisiä juttuja.

Hitsivie että osaa nännit olla arat :wacky: ja ärtyneisyys on käsin kosketeltavissa. Väsyttää. Pregnylistä varmaan osittain nääkin johtuu :wtf:

kiitos vastauksista, ja joo ymmärrän että kaikilla eri tyylisiä ohjeita. ihmettelin vaan, että miks käyttöä ei sais lopettaa 10pv jälkeen..
mun mielestä tää gyne luki suoraan koneelta lugejen käyttöohjeita

kiitos vastauksista, ja joo ymmärrän että kaikilla eri tyylisiä ohjeita. ihmettelin vaan, että miks käyttöä ei sais lopettaa 10pv jälkeen..
mun mielestä tää gyne luki suoraan koneelta lugejen käyttöohjeita

Jos on raskaana niin ei saa, ainakaan siis jos kyse on lääkkeellisestä kierrosta ivf pakastealkion siirron yhteydessä. Muuta syytä en keksi, miksi ei saisi lopettaa. Varmaan muitakin hoitoihin liittyviä syitä voi olla, mutta letrot ei pelkällään ole yksi syy o_O mutta ehkä jos plussaat, niin kysyt vielä erikseen gyneltä. Jotkut käyttää esim rv 7 asti ja jotkut ihan vaan varmuudeksi jos ollut keskenmenoja ja jos oma keltarauhanen ei oikein toimi. Niin ja ehkä ohut limakalvosi voisi mahdollisesti olla yksi syy, miksi en ihan heti lopettaisi välttämättä :scratch ei niistä siis haittaakaan ole. Mutta jos plussaa ei näy dpo12-13 mennessä niin lopettaisin kyllä. Nehän aloitetaan vasta dpo3 yleensä.

Toivottavasti nyt on ovikset olleet tulilla ja hyödynnetty! :happy:

Täällä dpo3-4 ja hitsivieköön. Nännit on arat ja tissit on turvoksissa, mieliala heittelehtii ja oon hyvinkin herkillä...

Mä voisin melkeen väittää että mulla on raskaushormonin kanssa enempivähempi ongelma. Pregnyliä kun nyt on elimistössä vielä, huomaan et taas (kuten syksyllä kemiallisessa ja esikoista odottaessa) on ihan tosissaan haasteita pitää pelot kurissa.

Nyt kun ei vielä tiedä tärppääkö vai ei, pelottaa kropan tuntemukset ja melko liuta kauhuskenaarioita on käyny mielessä... Toisaalta, jos yhdistän tän nyt raskaushormonista johtuvaksi, se on ehkä inasen helpompi kestää kun mieli luo pelkoja sinne missä niitä ei ole.

Ja nyt tänään mielessä sit se kun gynekin selvästi sanoi et 10-12 päivää r-testi on positiivinen pregnylistä johtuen, niin entä jos mulla se näkyiskin pidempään enkä voiskaan luottaa siihen jos nyt plussaisi :sorry: Yksi vaihtoehto toki olis testata joka aamu ja kattoo poistuuko se elimistöstä ja lähteekö se vahvistumaan vaiko eikö. Miten te tekisitte?

Toki mulle lupas lääkäri neuvolasta syksyllä et saan hcg verikoeseurannan jos ja kun plussaan ja kunnalliselle varhaisultran, syksyllä se oli meinaan semmosta rundia henkisesti sen kemiallisen kanssa että hyi olkoon :arghh:

mitä veikkaatte, milloin viimeistään follit irtoisi, kun oli perjantaina jo noin isoja? (18,4 ,17,7 ja 15,5)

vieläkään ei tullut pysyvää hymynaamaa, mietin jo jätänkö ton cb testin pois ja jatkan pc testeillä...

mulla perjantaina oli pc testi lähestulkoon plussa (kuva oli aikaisemmissa viesteissä) , sen jälkeen ei oo niin vahvaa viivaa enään. tässä pohdin jos ovis onkin ollut just sillon, samana päivänä oli ultra ja siellä oli toi isoin folli "ehkä vähän lyyhistynyt", mutta gyne epäili että ovis ois nyt vklp aikana, mutta en tikkuun sitä saanut. siks epäilin jos olis ollut perjantaina just irtoamaisillaan toi folli.
nyt pohdin, että aloitanko luget huomenna jos mahdollinen ovis ois ollut just pe/la.. ehkä huomenna vielä tikutan ovista ja jos ei yhtään vahvempaa viivaa tule ni sit varmaan aloitan noi. harmittaa tietty, jos ovis oiskin tulossa vasta

mulla perjantaina oli pc testi lähestulkoon plussa (kuva oli aikaisemmissa viesteissä) , sen jälkeen ei oo niin vahvaa viivaa enään. tässä pohdin jos ovis onkin ollut just sillon, samana päivänä oli ultra ja siellä oli toi isoin folli "ehkä vähän lyyhistynyt", mutta gyne epäili että ovis ois nyt vklp aikana, mutta en tikkuun sitä saanut. siks epäilin jos olis ollut perjantaina just irtoamaisillaan toi folli.
nyt pohdin, että aloitanko luget huomenna jos mahdollinen ovis ois ollut just pe/la.. ehkä huomenna vielä tikutan ovista ja jos ei yhtään vahvempaa viivaa tule ni sit varmaan aloitan noi. harmittaa tietty, jos ovis oiskin tulossa vasta

Mulla oli samanlaisia ajatuksia kun en saanut posia testiin.. Liekö jäänyt väliin.

On muuten uskomatonta miten ns. Tasaista elämä onkaan ollut mielialojen osalta aikaisemmin. Sen jälkeen kun aloin syödä lugeja niin huomasin jo selvästi mielialojen heittelevän kierron aikana ja nyt tässä kierrossa vielä enemmän. Alkaa ymmärtää näitä monelle ihan normaaleja mielialojen vaihteluja eri tavalla. Täällä menossa kp21 ja oon välillä niin ärsyyntynyt, että oon ihan ihmeissäni..:dead:

Mulla oli samanlaisia ajatuksia kun en saanut posia testiin.. Liekö jäänyt väliin.

On muuten uskomatonta miten ns. Tasaista elämä onkaan ollut mielialojen osalta aikaisemmin. Sen jälkeen kun aloin syödä lugeja niin huomasin jo selvästi mielialojen heittelevän kierron aikana ja nyt tässä kierrossa vielä enemmän. Alkaa ymmärtää näitä monelle ihan normaaleja mielialojen vaihteluja eri tavalla. Täällä menossa kp21 ja oon välillä niin ärsyyntynyt, että oon ihan ihmeissäni..:dead:

Aloititko sä luget kuitenkin, vaikka ei positiivista testiä tullut?

Dpo 4-5... :angelic: Tänään kokeilin näkyykö vielä Sofin testissä Pregnyl ja yllätyin ettei näy enää, jos oikeen viivalasit laittaa päähän niin jotai hyvin hyvin hyvin hailuraa. Jopas se nopsaan lähtee jos nyt on sen 5vrk pistämisestä :rolleyes:
Tilasin tosin herkempiä testejä, josko ne kerkeis vielä et kerkee kahtoon onko niissäkin negatiivista :hilarious:

Tänään hurjan väsyny olo, nipistelyä alavatsalla ja semmosta ”sukkapuikkokipua” on, pari finniä leuassa, VV runsasta, juilintaa alavatsalla. Nännit arkana ja tissit turvoksissa... Tosi väsyny olo ja mielialanvaihteluita melkolailla:wacky: Ahdistusta ja levottomuutta ja niitä pelkoja :rolleyes:
Nenän limakalvot on kuivat kans. Mies on ihan täysin vakuuttunut et nyt onnistaa. Voi kunpa:smiley-ashamed005

Aloititko sä luget kuitenkin, vaikka ei positiivista testiä tullut?

Mulle gyne ei määrännyt lugeja. Sanoi, että menkat alkaa tai oot raskaana. Oli aika vakuuttunut että tuun ovuloimaan, joten menkat myös alkaa jos niikseen on. Mulla siis luget ollut käytössä aiemmin siksi, että pitkät kierrot on saatu pysäytettyä. Ei olla puhuttu, että tarvitsisin alkuraskauteen tueksi. Limakalvo kun oli tosi paksu ultrassa, joten sikäli oli myös hyvä tilanne. Minkä takia sulle niitä määrättiin? Yritin vähän etsiä edellisiä viestejä, mutta ei tullut vastaan. Ootko käyttänyt lugeja ennemmin?

Mulle gyne ei määrännyt lugeja. Sanoi, että menkat alkaa tai oot raskaana. Oli aika vakuuttunut että tuun ovuloimaan, joten menkat myös alkaa jos niikseen on. Mulla siis luget ollut käytössä aiemmin siksi, että pitkät kierrot on saatu pysäytettyä. Ei olla puhuttu, että tarvitsisin alkuraskauteen tueksi. Limakalvo kun oli tosi paksu ultrassa, joten sikäli oli myös hyvä tilanne. Minkä takia sulle niitä määrättiin? Yritin vähän etsiä edellisiä viestejä, mutta ei tullut vastaan. Ootko käyttänyt lugeja ennemmin?

Mulla luget ollu käytössä, kun menkat ei oo tullut ilman keltarauhashormonia pillereiden jälkeen. Nyt gyne sanoi, että jos saan ovulaation kiinni, niin saan itse päättää käytänkö niitä vai en

Itse tässä sit oon miettinyt, et jos ovis onkin vasta lähipäivinä, että otanko luget käyttöön vai en. limakalvo oli perjantaina vaan sen 4mm, niin ne auttais kyl sen kasvuun. Mutta ei mitään tietoa, miten paljon se olisi ehtinyt kasvaa ultran jälkeen, jos ovis on esim nyt keskiviikkona..

Hei voitaisko tehdä tähän väliin sellanen pieni esittelytauko? Täällä vilisee tietyt nimimerkit, mutta välillä pitää alkaa rullaamaan kauas ketjua, että mikäs tyyppi tää nyt olikaan :) jos sais taustaa ja tämän hetkistä tilannetta vähän yhteen viestiin ja kaikilta peräkkäin, niin olis helpompi jälkeenpäin niihin palata. En tiedä onko hyvä idea, mutta aloitan kuitenkin - saa jatkaa jos siltä tuntuu. :wink

Mä olen 28 vuotta. Mulla on todettu parikymppisenä pcos, oireina siinä lähinnä ovuloimattomuus ja kiertojen epäsäännöllisyys (3-4 kiertoa vuodessa). Ylipainoa tai rasva-/sokeriaineenvaihdunnan ongelmia ei ole.

Oon tullut kerran 2019 lopussa raskaaksi luomuna ja ns. Yrittämättä. Päädyin keskeytykseen, koska silloinen parisuhde meni vaarallisille vesille... Siinäkin pelossa, että raskautuminen on jatkossa hankalaa, tein vaikean päätöksen ja koen sen olleen siihen tilanteeseen oikea.

Nyt on uusi vakaa parisuhde ja vauva toiveissa. Keskeytyksen jälkeen oon syönyt lugeja silloin tällöin katkaisemaan pitkiä kiertoja. Petipuuhat on tehty pian vuoden verran ilman ehkäisyä. Nyt alkaa elämässä olla sellainen hetki, että apukeinot oli tervetulleita, joten nyt on menossa kp22 ja tässä kierrossa oon syönyt ekaa kertaa letroja kp3-7. Ultra oli kp16 ja siellä oli yksi folli 16mm ja limakalvo 9mm. Ovulaatiota en saanut tikulle, mutta tuntemukset viittaisi kp17-18 ajalle. Elän kaukosuhteessa, joten voi olla että nyt missattiin tuo prime-aika, kun oli niin keskellä viikkoa. Täällä siis tällä hetkellä sormet ristissä, että ajankohta olisi tärpännyt. Oon kuitenkin ok fiiliksin, vaikka ei heti tärppää, koska tiedostan tuon ajankohdan menneen vähän sivusuun.

Kukas haluais jatkaa? :anyone

Takaisin