Letrozolin käyttäjiä?

pikkulintu123, letrojen ottamisajankohdasta käytiinkin keskustelua just tässä pari sivua sitten. Itse otin aamuisin, ainoat sivuoireet eli kuumat aallot tuli mulle iltaisin. Varmaan tosi yksilöllistä että miten sun kroppa reagoi - tuleeko sivuoireita ja jos niin minkä ajan päästä lääkkeestä - että ei varmaan auta kuin kokeilla jotain ja katsoa miten toimii :) Sivuvaikutuslistat usein näyttää pitkiltä ja pahoilta, kun niihin on pakko laittaa kaikki mahdollinen havaittu. Letrot on kuitenkin pääasiassa rintasyöpälääke, jota käytetään vuosia, eli varmaan moni mahdollinen haittavaikutus ei tässä muutaman päivän käytössä onneksi edes ehdi ilmetä. Tietty toisaalta kropalla ei myöskään ole aikaa tottua lääkkeeseen niin kuin ehkä pitkäaikaisessa käytössä...:dontknow Toivottavasti vältyt oireilta joka tapauksessa!

Mulla jo viikolla kierron viimeiset letrot syöty, nyt ovistestailua (plussa oletettavasti ke tai to) ja tiistaina seurantaultra.

otatteko yleensä mihin aikaan nää letrot? mietin itse, jos ottaisi illalla mahdollisten sivuoireiden takia.

Mä olen nyt vasta ihan vasta-alkaja näissä letroissa, mutta nyt tätä ekaa satsia oon ottanut illalla klo 20 aikoihin lähinnä haittavaikutusten pelossa. Niitä ei ole tosin ollut yhden yhtä, joten toisaalta voisin ottaa myös johonkin muuhun aikaan. Ehkä itse ajoittaisin ne johonkin ajankohtaan minkä jälkeen pystyt olla suht rauhassa kotona, varsinkin ensimmäistä kertaa, kun ei vielä tiedä tuleeko mitään oireita. Mulla ei ole muita lääkityksiä käytössä, joten sekin voi toki joillakin vaikuttaa.

Heippa! Koko ketju on luettu läpi ja on ollut mukavaa saada kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Nyt teki mieli myös itse kirjoitella tänne :)

Me ollaan nyt hieman vajaa vuosi yritetty ensimmäistä lasta ja käyty yksityisellä tutkimuksissa. Mulla matala AMH ja kilpirauhasen puolella ollut vajaatoimintaa. Thyroxinia olen syönyt ennenkin, mutta nyt annostusta säädettiin ja arvot kunnossa. AMH-arvo säikäytti, mutta ultran perusteella ei lääkäri olisi arvannut arvoa näin matalaksi. Kierto ollut suht säännöllinen (n. 28-35 päivää) ja verikokeiden perusteella ovulaatio on tapahtunut, mutta arvo on jäänyt vähän turhan matalaksi. Oviksen olen saanut lähes aina tikutettua, mutta yleensä hymynaama on tullut vasta kp 17-19.
Myös folliikkelien kasvu ollut vähän verkkaista ultran perusteella.

Letrot aloitin tässä kierrossa ja nyt eka satsi syöty. Annostus oli 2,5 mg kiertopäivinä 3-7. Sivuoireita ei onneksi juurikaan tullut, ehkä pientä pääkipua muutamana päivänä ja pinna ollut vähän normaalia kireämmällä :D Seurantaultrassa näkyi hyvän kokoinen 20mm johtofolli (mitä ei aikaisemmin ole näkynyt) eli selvästi letrot olivat toimineet :) Myös ovis hymynaama tuli normaalia aikaisemmin (kp14). Oviksen oireet kyllä pääsivät yllättämään! Aiemmin on saattanut olla turvotusta, mutta nyt tuli ihan kunnon kivutkin. Tämäkin on toivottavasti hyvä merkki että jotain oikeasti kunnolla tapahtuu? En uskalla kuitenkaan vielä toivoa liikoja. Onko muille tullut ovisoireita letrojen myötä vai onko teillä ovis tuntunut selkeästi joka kierrossa?

Mulla oli eilen vika letropäivä. Nyt alan loppuviikosta tikuttelemaan ja varmaan viikon päähän varaan ultran. Täällä juuri eilen hehkutin, että ei mitään haittavaikutuksia ole ollut, niin kyllähän ne täällä paljon puhutut kuumat aallot tuli viime yönä seuraksi ja heräsin monta kertaa juomaan vettä ja ihmettelemään oloa. :jimlad::grin Helpolla kuitenkin pääsin oireiden kanssa!

On tämä letroilun aloitus kyllä aika jännää. Toisaalta yrittää olla liikaa ajattelematta ja stressaamatta, mutta kuitenkin vainvihkaa huomaa joka päivä laskevansa päiviä ja tunnustelevansa kropan viestejä..

Tervetuloa Hallakko! Sulla onkin monelta osin tosi samanlainen taustatilanne kuin mulla :happy: Mä en ole ikinä tuntenut (tai ainakaan huomannut) mitään ovisoireita, en myöskään ekalla letrokierrolla. Nyt siis toinen letrokierto menossa ja tänään (kp13) ultrassa 25 mm folli - lääkäri sanoi että "luulis sen tuntuvan kun toi tuolta poksahtaa", odotan siis mielenkiinnolla! :grin
(Edit: ovistestiin tulikin just plussa, eli poksahdusta odotellessa tosiaan!)

Amemos, tuo päivien laskeminen ja yliherkkä oireiden tunnustelu on kyllä tuttua, vaikka miten yrittäis elää normaalisti! Tosin nyt toisella kerralla olen jo ollut rauhallisempi.

Muokattu viimeksi:
Mukavaa, kun meitä "aloittelijoita" on täällä useampi ja sitten vielä niitä, jotka jo tietävät ja osaavat kertoa.

Minä otin viimeisimmän letron perjantaina ja tänään kp11 kävin ultrassa. Yksi isompi folli 16 mm oli siellä. Kolme muuta olivat vain 9 mm, ja lääkäri sanoi että tämä 2,5 mg/vrk on minulle sopiva annos. Kohdun limakalvo oli vasta 7 mm, mutta kuulemma ehtii kasvaa riittävästi, koska ovis ei ole vielä ihan nurkan takana. Ovistestin testiviiva olikin tänään vielä aivan haalea. Nähtäväksi jää siis, aikaistaako letrot minulla ovista. Ovisplus on tullut aikaisintaan kp15, monesti jopa kp18.

Tämä on kyllä kiinnostavaa. :bookworm:

Onnenomena, niin onkin kiinnostavaa, vähän niinkuin ihmiskokeita itsellä :grin

Mulla tuntui eilen illalla lyhyt mutta aika voimakas viiltävä kipu alavatsassa, mahtoiko sitten olla se ovispoksahdus vai jotain muuta... Ainakin oli epätyypillinen tuntemus! Tänään oli inssi, ja hyvä uutinen oli se että miehen näyte selvisi tällä kertaa pesusta paljon viime kertaa paremmin ja liikkuvia oli mukana ihan hyvä määrä. Nyt pitäisi sitten vaan pystyä olemaan kuvittelematta liikoja seuraavat pari viikkoa :bag:

Onnenomena, niin onkin kiinnostavaa, vähän niinkuin ihmiskokeita itsellä :grin

Mulla tuntui eilen illalla lyhyt mutta aika voimakas viiltävä kipu alavatsassa, mahtoiko sitten olla se ovispoksahdus vai jotain muuta... Ainakin oli epätyypillinen tuntemus! Tänään oli inssi, ja hyvä uutinen oli se että miehen näyte selvisi tällä kertaa pesusta paljon viime kertaa paremmin ja liikkuvia oli mukana ihan hyvä määrä. Nyt pitäisi sitten vaan pystyä olemaan kuvittelematta liikoja seuraavat pari viikkoa :bag:

Aijai, itselleni se olisi kyllä vaikeaa! Tärpionnea!

Otin tänään vahingossa kaksi letroa, eikai vaan ole suurta haittaa?
Aamulla unenpöpperössä ja sitten äsken, kun en muistanut että olin jo ottanut sen...

mulla eka letrokierto tosiaan aikaisti ovista, mutta ei tärpännyt inssistä huolimatta. nyt alkavassa kierrossa varmaan letrot saa pysyä käytössä mutta ei todennäköisesti ehditä inssiä aikatauluhaasteiden takia.

Moikka! :happy: Täällä tuli lueskeltua koko ketju alusta loppuun ja ilmottaudunpas mukaan tähän pinoon :p

Täällä 30v mittarissa, mies täyttää loppuvuodesta 30. Mulla aiemmasta suhteesta 6v poitsu, eskariinlähtö olis syksyllä. Häntä yritettiin isänsä kanssa neljä vuotta, lopulta clomifenilla sai alkunsa :happy: tuolloin todettu jo häikkää ovuloinnissa, pcos-tyyppisiä oireita.
Miehen kanssa nyt vuosi naimisissa, ja 3,5v ollaan oltu yksissä tuumin. Pelkäsin yrittämisen alottamista melkeen kuin ruttoa, muistot esikon yrityksestä paino niskassa aika huolella. Kuitenkin vähän rennommin on nyt mennyt tämä, jätettiin viime kesänä ehkäsy pois. Hetihän jotain yritti tapahtua, kuten esikoisenkin kohdalla yrityksen alkuun, mutta se ilo oli hyvin lyhytaikainen, oli siis kemiallinen. Sen jälkeenpä ei näkynyt menkkoja ja terolutit sitten sain hetimmiten käyttöön gyneltä.

No, eipä sitä ovulaatiota ole näkynyt, ei tikussa, tuntemuksissa tai lämmöissä, joten parin tunnin ajomatkan päähän lähin yksityiselle gynelle. Hän tutki huolella ja tokaisi että ovuloisin ehkä kerran kolmeen vuoteen pelkkiä teroluteja syömällä, ja ne on liian aikaisin aloitettu muutenkin mulla (kp16-25). Mutta ei pcos diagnoosiin riittävää ainesta munasarjoissa, joten ovuloimattomuus oli nyt tämän kerran diagnoosina, kuten ounailinkin :rolleyes:

Määräs samointein Letrot 2,5mg kp3-7 ja Pregnylin irrotukseen. Pyysi alottamaan Inocapsit kanssa, ja miehelle tilattiin sit Inoman samalla. Nyt menossa kp12 ja seurantaultra iltapäivällä :joyful: Jänskättää olisko letroilla ollut vaikutusta ja onko folliakaan (ja minkä kokosta) tarjolla, limakalvon paksuus onko riittävä ja sit vielä päälle pistosopetus :happy:

Tsemppiä kaikille ja plussia toivottelen jokaiselle :love7

täällä nyt kp 8, eilen vika letro ja sunnuntaina meinasin alkaa tikuttamaan ovista. toivottavasti tulisi plussa ennen kp 20, jos ei tuu niin lugeilla sit uus kierto käyntiin ja ens kierrossa sit seurantaultra.
vähän myös jännittää, kun nyt eka letro kierto ja ei mitään seuranta ultria, jos siellä onkin useempi iso folli..

Moikka! :happy: Täällä tuli lueskeltua koko ketju alusta loppuun ja ilmottaudunpas mukaan tähän pinoon :p

Täällä 30v mittarissa, mies täyttää loppuvuodesta 30. Mulla aiemmasta suhteesta 6v poitsu, eskariinlähtö olis syksyllä. Häntä yritettiin isänsä kanssa neljä vuotta, lopulta clomifenilla sai alkunsa :happy: tuolloin todettu jo häikkää ovuloinnissa, pcos-tyyppisiä oireita.
Miehen kanssa nyt vuosi naimisissa, ja 3,5v ollaan oltu yksissä tuumin. Pelkäsin yrittämisen alottamista melkeen kuin ruttoa, muistot esikon yrityksestä paino niskassa aika huolella. Kuitenkin vähän rennommin on nyt mennyt tämä, jätettiin viime kesänä ehkäsy pois. Hetihän jotain yritti tapahtua, kuten esikoisenkin kohdalla yrityksen alkuun, mutta se ilo oli hyvin lyhytaikainen, oli siis kemiallinen. Sen jälkeenpä ei näkynyt menkkoja ja terolutit sitten sain hetimmiten käyttöön gyneltä.

No, eipä sitä ovulaatiota ole näkynyt, ei tikussa, tuntemuksissa tai lämmöissä, joten parin tunnin ajomatkan päähän lähin yksityiselle gynelle. Hän tutki huolella ja tokaisi että ovuloisin ehkä kerran kolmeen vuoteen pelkkiä teroluteja syömällä, ja ne on liian aikaisin aloitettu muutenkin mulla (kp16-25). Mutta ei pcos diagnoosiin riittävää ainesta munasarjoissa, joten ovuloimattomuus oli nyt tämän kerran diagnoosina, kuten ounailinkin :rolleyes:

Määräs samointein Letrot 2,5mg kp3-7 ja Pregnylin irrotukseen. Pyysi alottamaan Inocapsit kanssa, ja miehelle tilattiin sit Inoman samalla. Nyt menossa kp12 ja seurantaultra iltapäivällä :joyful: Jänskättää olisko letroilla ollut vaikutusta ja onko folliakaan (ja minkä kokosta) tarjolla, limakalvon paksuus onko riittävä ja sit vielä päälle pistosopetus :happy:

Tsemppiä kaikille ja plussia toivottelen jokaiselle :love7

toivotaan, että letrot ois auttanut! kerrohan miten kävi:)

Kiva kun täällä on nyt monia yritystovereita! ❤️

Mutta hei konkarit tai aloittelijat, onko teillä ollut jotain oireita ennen ovulaation tapahtumista kun olette käyttäneet letroja? Ei siis niiden ottamisen aikana, vaan muutamia päiviä sen jälkeen. Mulla on tullut nyt kiertopäivästä 10 alkaen huimausta, kuvottavaa oloa ja rintakipua. Välillä on tuntunut jopa vähän oudolta hengittäessä. Oireet on jotenkin mulle tosi outoja ja siksi mietin, olisko lääkityksellä niihin jotain vaikutusta..

Mulla menossa kp12, tikuttelu aloitettu mutta toistaiseksi hyvin negatiivisin tuloksin.

Takaisin