Letrozolin käyttäjiä?

Gynellä käyty ultrassa ja pakko sanoa et oon ihan tajuttoman onnellinen tästä hoitosuunnitelmasta :happy:

Kohdun limakalvo kolmivaiheisella kaiulla 10,5mm ja oikealla johtofolli 13,5mm, vasemmalla 9,5mm, tänään kp 12. Tää on jo ihan superhyvä vaste mun mielestä verrattuna aiempaan kun kp20 limakalvo 9mm ja ei yhdenyhtä johtofollia. :joyful:

Veikkas ovista kp17-18 ja pyysi että tulisin tiistaina vielä uusintaultraan et nähdään onko lääkkeellä oikeasti haluttu vaste vai pitääkö annos tuplata ens kiertoon.

Ovistestit alkaen kp14, 3-4 kertaa päivässä et sais sen plussan kiinni, ja jos plussaa tulee niin Pregnyl samointein ja siitä se 36h niin ovis olis. :grin Jos plussa ennen maanantaita niin sit tiistain ultran voipi perua:rolleyes:

Ja mikä ihaninta, mies lähti mukaan reissulle lekuriin, on kuitenkin melkeen 200km matkaa :hilarious:

Eli nyt talletteluja, simaa ja munkkeja, rentoutumista ja tikuttelua!

Mitkäs oli parhaat liuskamalliset ovistestit?

Onko letroilla vaikutusta kohdunlimakalvoon vai vaan ovulaation aikaansaamiseen?
Mun pitäisi ovulaation jälkeen aloittaa luget, ehtiikö kohdun limakalvo paksuuntua niillä, jotta mahdollinen kiinnittyminen onnistuisi?

Huomenna aloitan ovistestailut, oireita jo vähän on sinne päin

Ainakin mulla letrojen myötä myös limakalvo kasvanut nopeammin kuin aiemmissa kierroissa hyvään paksuuteen. Letrot ei sinällään kasvata limakalvoa suorasti, vaan estrogeenin tuotannon kasvun kautta, kun ne letrot ensin sen estrogeenin rasvakudoksessa blokkaa ja sitä myöden elimistö tuottaa estrogeenin ns. Oikeaan kohteeseen, minkä myötä myös sit ne munarakkulat kasvaa. Clomifenillä limakalvo ei ilmeisesti pääsis kasvaan samalla tavalla (ennemmin ohentaa) kun letroilla.

Kohdun limakalvon paksuus ei kuulemma ole niin tärkeä tekijä kun on aiemmin luultu, mut toki voi sillä olla vaikutusta jos se ei ”lainkaan” paksuuntuisi. Hyvä olis ilmeisesti joku yli 6-7mm ovulaation aikaan. Keltarauhashormoni kans sitä kasvattaa ja mulla lääkäri sanoi et ei nää syytä tähän kiertoon ottaa keltarauhashormonitukea ettei limakalvo kasva liian paksuksi.

Minulla oli ultrassa limakalvo 7 mm kp 11. Lääkäri sitä mietiskeli ja tuli tulokseen, että hyvä se on, kun vielä ovikseen on aikaa munarakkulan koon perusteella.

Nyt turhauttaa, kun ovistesti ei tummu. Olin odottanut, että letrot aikaistaisivat ovista, mutta eivät näköjään minulla. Nyt kp15. Viimeksi plussa tuli kp16, mutta silloin oli edellisenä päivänä paljon vahvempi viiva kuin tänään.

Voisi muuten kuvitella, että 7 mm on hulppean paksu patja sellaiselle, jokä näkyy silmälle kunnolla vain mikroskoopilla. :rolleyes: Siinä mielessä tuo limakalvon paksuus (että onko se 6 vai 9 mm) voisi olla merkityksettömämpi, kuten Tammenterho sanoit.

Mulla kans ovis nyt antaa odotuttaa, toki jos olikin sen 13,5mm folli johdossa niin eihän se tänäänkään ole kuin 14,5-15.5mm :hilarious: tummempaa viivaa antaa ovistesti mullakin ja nyt se kp13, niin toivoisin et ehtis tulla plussa ennen tiistaita:grin olikos sulla Onnenomena minkäkokonen folli kp11 johdossa?

Se mitä ymmärsin, et ovis pukkaa kun folli olis 18mm-> ja kasvuvauhti 1-2mm päivässä :rolleyes:
Itellä huomenna olis sit vasta 15,5-16,5mm, maanantaina 16,5-17,5 eli tiistaina ultrassa pitäs olla 17-18mm johtofolli jos ei sitä ennen tosiaan ovis+ tule :bookworm:

Mulla oli viime ultrassa folli 20mm ja o+ tuli seuraavana päivänä.

nyt taas letrot aloitettu, huonoa oloa pukkaa mutta voi johtua hyvin myös vappumässäilyistä :grin

Folli voi myös lopussa ottaa kasvuspurtin, esim mulla oli kerran kp9 kaksi 10mm follia, ja kp14 yksi oli spurtannut 25milliseksi. Tällöin tosin käytössä Gonal-F eikä letrot. Mutta yleensä kasvutahti tuota pari milliä päivässä :)

Mulla kans ovis nyt antaa odotuttaa, toki jos olikin sen 13,5mm folli johdossa niin eihän se tänäänkään ole kuin 14,5-15.5mm :hilarious: tummempaa viivaa antaa ovistesti mullakin ja nyt se kp13, niin toivoisin et ehtis tulla plussa ennen tiistaita:grin olikos sulla Onnenomena minkäkokonen folli kp11 johdossa?

Se mitä ymmärsin, et ovis pukkaa kun folli olis 18mm-> ja kasvuvauhti 1-2mm päivässä :rolleyes:
Itellä huomenna olis sit vasta 15,5-16,5mm, maanantaina 16,5-17,5 eli tiistaina ultrassa pitäs olla 17-18mm johtofolli jos ei sitä ennen tosiaan ovis+ tule :bookworm:

Johtofolli oli 16 mm kp 11, tiistaina. Teidän antamien tietojen perusteella sen pitäisi kyllä ihan huomenna tai viimeistään ylihuomenna poksahtaa... :smiley-angelic001

Maanantaina toivottavasti ultraan, kun on kp15. Ovistestit näyttää toistaiseksi erittäin negatiivista. Saas nähdä. Ehkä kuvittelin, että mullakin se ovis tulis tosi aikaisin, kun moni on täällä siitä puhunut. Oikeasti olen kiitollinen jos vain tulee. Miten te pco taustaiset letrojen käyttäjät, joilla pitkät todella epäsäännölliset kierrot - milloin ovis on tullut letroilla? Vai olikos täällä näitä pco taustaisia tällä hetkellä aktiivisesti letroilla?

Meillä letrot käytössä ovuloimattomuuden vuoksi, sillä diagnoosilla ainakin hoito on suunniteltu :happy:

Rfsu liuskoilla nyt tikutellu ovista, aamulla ei näkyny mittään ja nyt vähän vahvempaa viivanpoikasta alkaa näkyä. Olispa plussa ennen huomista iltapäivää:angelic: tallettelut on menneet täysin nappiin ainakin :hilarious:

No huh! Kylläpä alkaa olla vissiin ovikseen viittaavia oireita; alavatsa on turvoksissa ja alkaa olla jonkun verran juilintaa, limat kirkastumassa :joyful:
Ja oon kumman herkkä ärsyyntymään, eikös tämäkin ovulaatioon viittaa:hilarious: tietää kyllä tasan ettei oo aiemmin ovulaatiota ollut viimesien yk aikana, kun nyt on ihan pihalla :hilarious:

No huh! Kylläpä alkaa olla vissiin ovikseen viittaavia oireita; alavatsa on turvoksissa ja alkaa olla jonkun verran juilintaa, limat kirkastumassa :joyful:
Ja oon kumman herkkä ärsyyntymään, eikös tämäkin ovulaatioon viittaa:hilarious: tietää kyllä tasan ettei oo aiemmin ovulaatiota ollut viimesien yk aikana, kun nyt on ihan pihalla :hilarious:

Ymmärrän hyvin! Mietin tässä testejä tehdessä, että en oikeasti edes tiedä, että alkaako tuollaiset liuskatestit muuttumaan hiljalleen positiivisiksi vai voiko tänään olla täysin nega viiva ja huomenna selvä positiivinen? Pihalla ku kana

Ymmärrän hyvin! Mietin tässä testejä tehdessä, että en oikeasti edes tiedä, että alkaako tuollaiset liuskatestit muuttumaan hiljalleen positiivisiksi vai voiko tänään olla täysin nega viiva ja huomenna selvä positiivinen? Pihalla ku kana

Sama täällä! Se mitä lueskellut olen testailuista niin saattaa tulla ihan puskista, tai vahvistua ensin vähän, sit taas puhdasta negaa ja sit plussaa... ja eri testit eri tavoin näyttää vähän kaikilla - yksilöllistä siis vissiin :bookworm: Ainakin jonkin verran variaatiota siinä vissiin on.

Mulla oli aiemmin käytössä Sofin ovistestit, niillä taisin saada viime syksynä kerran ainakin lähestulkoon O+ mut ihme vaihtelua oli viivan vahvuudessa ennen sitä. :wacky: Nyt on Rfsu liuskat ja CB digi varmistusta varten sit jos on vähän ”niin ja näin” viiva :hilarious:

Mut tosi pihalla sitä on, kun nyt ekaa kertaa kunnon ovista taas pukkaa niin miettii just et tuleeko kaikki oireet just ovista ennen vai aikana vai jälkeen ja missä kohdin se testi livahtaa plussaksi :laughing001

Meillä on syynä letrojen käyttöön naisen määrittelemätön lapsettomuus tjs.

Tämä sama täälläkin.

Amemos ja Tammenterho91, on tosiaan varmaan kovin yksilöllistä taas kerran ovisoireiden ilmeneminen (tai että onko niitä) :biggrin Mäkään en oo ovista edes tikutellut montaakaan kertaa ennen näitä letro+inssi-kiertoja, mutta näissä mulla ei ole RFSU:n liuskatesteillä ensin ollut (toista) viivaa ollenkaan, sitten haalea viiva ja seuraavana päivänä kontrolliviivan kanssa saman vahvuinen viiva. Eli aika loogisesti ja selkeästi on onnekseni mennyt.

Mulla ei vieläkään lähellekään samanvahvuista viivaa, vaikka on kp16. :inpain: kolme päivää viiva ollut samanvahvuinen. Mutta se tosiaan pomppaa yhtäkkiä sitten plussaksi, ei tummene lineaarisesti. Ottaa vain päähän, kun olin toivonut, että ovis aikaistuisi letroilla. Aiemmin ollut kp15-18 tai jopa myöhemmin. Onkohan tuo minun annos 2,5 mg/vrk kuitenkaan mitään muuta kuin lumelääke... Tai sitten se on yksilöllistä, mitä vaikutuksia kellekin tulee.

Sain kunnon kilarit ovistestin tekemisen jälkeen iltapäivällä. Tuli vaan sellainen olo, etten enää jaksa tätä oviksen kyttäämistä, ajoitettua seksiä ja muuta. Ja hoitopolku vasta alussa. :banghead: Luovuttamaankaan ei pysty. Haluan lapsia. Ihailen kaikkia, joiden kantti kestää useamman kierroksen IVFää yms.

Thetaio, tottapa tuokin! :grin Eipä niitä oireitakaan kaikilla ole ja niiden ilmeneminen ihan yhtä yksilöllistä :hilarious: Välillä miettii kieltämättä et eiks vaan vois olla johdonmukaista :wacky:

pikkulintu123, peukut viivojen vahvistumiselle! Olikos se niin ettei sulle oltu kehotettu kontrolliultraa?

Onnenomena, tsempit! :Heartpink Se on turhauttavaa... Esikkoa yritettiin neljä vuotta, ja nyt se kuulostaa itelle ihan järkyttävältä, mut yritän vaan parhaani mukaan ottaa ns. Kierron kerrallaan ja askeleen kerrallaan. Väkisinkin sitä miettii liian pitkälle näitä, et entä jos entä jos... Ja lopulta se ei kerro kuitenkaan miten ne asiat tulee menemään. Muistan kun itkin 14.2.-14 että en voi saada koskaan lapsia, gynen tuomio oli aika kylmä että ei hyvältä näytä. Kappas vaan ja 15.2.15 syntyi esikoinen :Heartblue Ihan yhtä lailla ne hyvätkin tapahtumat voi tulla yllättäin :Heartpink

Itellä ollu nyt mielessä et jos kemiallinen ei olis ollu kemiallinen syksyllä - olisin ollu hyvän tovin nyt äitiyslomalla ja la olis ihan justiinsa :confused1 Mutta, nyt onneks on itsellä toiveikkaampi olo ihan siitäkin syystä kun tiesi, etten luomusti ovuloi kun ehkä kerran kolmessa vuodessa (gynen sanoin) ja nyt on lääkkeet avittamassa sitä. Kierto kerrallaan vaikka se ottaakin välillä koville - ja enemmän mä olisin huolissani jos se EI ottais koville missään vaiheessa... joten kovasti voimia kaikille!. :love7

Rfsu antaa nyt hiljaksiin tummenevaa viivaa päivän aikana, ekat kaks oli puhtaita negoja ja illalla jo näkyvissä viivaa (ja tota öö.... myönnetään, 6 testiä tälle päivää) Gyne toki suositteli vaan sen 3-4 kertaa mut minä hätähousu pelkään et Lh-huippu menis ohi jos en testaa :laughing001 eipä se sieltä sen nopeempaa tule vaikka kokonaisen liudan testejä uittas:rolleyes:

Takaisin