Hei! Itsekin lueskellut pitkälle tätä ketjua, ja liityn mukaan keskusteluun, vaikka vähän hiljaiselta näyttääkin nyt. :)
Itsestäni taustaa: Tammikuussa menin otattamaan Gynefix-kierukkaa pois, mutta yllättäen ei kierukkaa löytynytkään! Kaksikin eri gyneä etsi, mutta eipä sitä vaan ollut missään. Myöhemmin tehdyssä aukiolotutkimuksessakaan ei kierukkaa näkynyt, eli on varmaa että se on jossain vaiheessa itsekseen poistunut, vaikka en ole mitään kyllä huomannut.
Eli ei tietoa, kuinka pitkään olen ollut ilman kierukkaa raskautumatta. Kuitenkin ultrassa todettiin PCOS, mikä selitti erittäin pitkät ja vaihtelevat kierrot sekä todella niukan vuodon. (Käytännössä aina pärjäilen pikkuhousunsuojalla ne pari päivää kun vuotoa on, aina ei tarvita sitäkään) Myöhemmin otetut labrat (LH + FSH suhde ja korkea AMH) vahvistivat diagnoosin. Vaikuttaa siltä että en ovuloi luonnollisesti ollenkaan.
Nyt viimein tässä kuussa saatiin uusi kierto käyntiin Primoluteilla, ja kp 3-7 Letrot, 1 tbl per päivä. Sivuoireet oli inhottavia, joka aamu oli krapulainen olo ja pieni päänsärky kesti koko Letro-kuurin ajan. Samoin tiputteluvuoto alkoi kp 6 ja loppui kp 10. Pari päivää oli vähän reilumpikin vuoto. Tästä koitin soitella lääkärille, mutta en saanut häntä kiinni. Kätilö sanoi ettei ilmeisesti ole poikkeuksellista, muttei kuulostanut yhtään varmalta asiasta.
Huomenna kp 12, ja aika ultraan... Jännittää, onko Letroilla vastetta vai ei ja haittasiko tuo vuoto esimerkiksi limakalvon paksuuntumista. :/ Jos vastetta ei ole, niin tämä kierto menee hukkaan ja ensi kierto on sitten tupla-annoksella. Toivon ettei siihen 5mg annokseen tarvitsisi mennä, pelkään että sivuoireetkin tulee sitten tuplana.
Onko ketään/tunnetteko ketään, jolla olisi auttanut raskautumisessa pelkkä letrojen syönti ilman inseminaatiota?
En itse henkilökohtaisesti tunne ketään joka olisi / olisi ollut hoidoissa, mutta aika paljon aiheesta lukeneena vaikuttaisi aika moni kyllä tulleen raskaaksi pelkillä Letroillakin. :) Koitan itse pysyä optimistisena vielä toistaiseksi, että voisi onnistua ihan pelkillä Letroilla, mutta saa nähdä.