Letrozolin käyttäjiä?

Heippa, lukasin hieman viestejä takasin päin ja näyttäisi sille että edelleen tuttuja käyttäjiä piinailemassa tsemppiä teille jokaiselle ❤️ Me oikestaan koko alku vuosi vielä yritettiin letrojen kanssa raskautua joka oli sinänsä onni ettei onnistunut. Syksyllä sain jäätävät maha ja selkä kivut ja lanssilla sairaalaan, maksastani löytyi jättiläismäinen kasvain. Kiireellisenä hussiin leikkaukseen... Nyt kuitenki tilanne se että tein eilen r testin joka oli niin selkeä plussa kun vaan voi olla ja ihan luomuna.. En tiiä mutta musta tuntuu ettei mulla mitään pcossää olekkaan ja kaikki nämä lapsettomuus asiakin on johtunut siitä kasvaimesta.. Tällä hetkellä olen hieman pelon sekaisin tuntein kuitenki vielä tästä plussasta jota niin kovin on kyllä odotetettukki. Esikoinen sai alkunsa letroilla, 7 vuoden ilman ehkäisyä olemisen jälkeen...
Hui oli pakko purkaa jonnekkin tätä kun tästä voi oikeen puhua vielä kellekkään...

Tsemppiä teille kaikille muillekkin ja hyvää joulua! :)
 
Onko joku saanut jotain lääkettä pitkään kiertoon, joka auttaisi käynnistämään uuden kierron? Mulla on tänään kp 71 eikä kuukautisia näy..
 
Heippa. Mulle määrättiin tota letrozol kuukautisten 3-7 päivä ajaksi eli 5päivää ja sitten 7.1 on ultra tämä kaikki minulle kerrottiin omapolussa. Meillä siis yksi alkio pakkasessa ja pyysin lääkkeellistä kiertoa mutta aikaisemmin oon syönyt terolutteja. En ymmärrä mikä tää letro on ja mitä se auttaa/tekee? Voisko joku viisaampi kertoa miksi niitä syödään vaan 5päivää ja sit kummiski pitää tehä ovulaatiotestejä..
 
Heippa. Mulle määrättiin tota letrozol kuukautisten 3-7 päivä ajaksi eli 5päivää ja sitten 7.1 on ultra tämä kaikki minulle kerrottiin omapolussa. Meillä siis yksi alkio pakkasessa ja pyysin lääkkeellistä kiertoa mutta aikaisemmin oon syönyt terolutteja. En ymmärrä mikä tää letro on ja mitä se auttaa/tekee? Voisko joku viisaampi kertoa miksi niitä syödään vaan 5päivää ja sit kummiski pitää tehä ovulaatiotestejä..

Letrozol estää estrogeenituotantoa rasvakudoksessa, mutta ei munasarjoissa. Näin keho alkaa tuottaa entistä tehokkaammin estrogeeniä yrittäessään paikata tilannetta, jolloin ovulaatio tehostuu. Oviksen ajankohtaa ei voi tietää, koska jokaisen keho reagoi eri tavalla. Oliko selkeää? :bookworm::happy:
 
Letrozol estää estrogeenituotantoa rasvakudoksessa, mutta ei munasarjoissa. Näin keho alkaa tuottaa entistä tehokkaammin estrogeeniä yrittäessään paikata tilannetta, jolloin ovulaatio tehostuu. Oviksen ajankohtaa ei voi tietää, koska jokaisen keho reagoi eri tavalla. Oliko selkeää? :bookworm::happy:
Kiitos oli selkeä. Lääkäri ei siis ymmärtänyt että toivoin lääkkeellistä siirtoa eli ovulaatiota no toivotaan että kaikki menee hyvin..
 
Kiitos oli selkeä. Lääkäri ei siis ymmärtänyt että toivoin lääkkeellistä siirtoa eli ovulaatiota no toivotaan että kaikki menee hyvin..

Ymmärtääkseni letroja käytetään myös pas-kierroissa..kannattaa lukea täältä ivf/pas ketjua :)
 
Heippa. Mulle määrättiin tota letrozol kuukautisten 3-7 päivä ajaksi eli 5päivää ja sitten 7.1 on ultra tämä kaikki minulle kerrottiin omapolussa. Meillä siis yksi alkio pakkasessa ja pyysin lääkkeellistä kiertoa mutta aikaisemmin oon syönyt terolutteja. En ymmärrä mikä tää letro on ja mitä se auttaa/tekee? Voisko joku viisaampi kertoa miksi niitä syödään vaan 5päivää ja sit kummiski pitää tehä ovulaatiotestejä..

Siiri minun piti viime kierrossa tehdä PAS Letrozolilla. Harmi ettei lääkäri kuunnellut sinua. He kait yleensä haluavat muilla keinoin kuin lääkkeellisellä tehdä alkion siirrot. Letrozolilla tosiaankin vahvistetaan estrogeenituotanto ja varmistetaan paremmin että limakalvo paksuuntuu ja ovulaatio tapahtuu. NäkymätönNinni kertoikin aika hyvin miten se Letroilla tapahtuu.
Itselläni tämä Letrozol PAS keskeytyi sillä johtofollia ei löytynyt ja vieläkin näkyi jälkiä hyperstimulaatiosta. muutoin niin limakalvo oli paksuuntunut ja vaikka eijohtofollia löytynyt niin plussasin ovulaatiotesteillä.
Ensi kierto määrättiin lääkkeelliseksi. Hyvä puoli lääkkeellisessä on että pystyy valikoimaan siirtopäivän että osuu arkipäivälle ja siirto toteutuu. Huono puoli on että joudut jatkamaan lääkitystä raskausviikoille noin 9-12. Eli kummallakin on hyvät ja huonot puolensa.

Tsemppiä kaikille!
 
Hei. Mulla oli tänään ultra ja munarakkulat oli vaan 10mm. Lääkäri ihmetteli miksi mulle määrätty letrozol..kun mulla oma ovulaatio toimii.. nyt siis tämä kierto ilmeisesti pilalla..ma uusi ultra. Onko siis niin että oma ovis ei tuu ollenkaan? Lääkäri sano että oma ovis menee sekaisin ton lääkkeen vuoksi kyllä tuli paha mieli ku muutenki ton lääkkeen takia kauheita kuumuus/hiki kohtauksia joihin herää myös yöllä.. no ei voi mitään.. varmaan muillakin samoja oireita että tiiätte mistä puhun/valitan kiitos olen puhunut. Kaikille zemppii!
 
Hei. Mulla oli tänään ultra ja munarakkulat oli vaan 10mm. Lääkäri ihmetteli miksi mulle määrätty letrozol..kun mulla oma ovulaatio toimii.. nyt siis tämä kierto ilmeisesti pilalla..ma uusi ultra. Onko siis niin että oma ovis ei tuu ollenkaan? Lääkäri sano että oma ovis menee sekaisin ton lääkkeen vuoksi kyllä tuli paha mieli ku muutenki ton lääkkeen takia kauheita kuumuus/hiki kohtauksia joihin herää myös yöllä.. no ei voi mitään.. varmaan muillakin samoja oireita että tiiätte mistä puhun/valitan kiitos olen puhunut. Kaikille zemppii!
Letrozol yleensä auttaa kasvattamaan follikkelia ja vahvistaa ovulaatiota, siksi sitä määrätään. Mistä tiedät, että oma ovulaatio toimii? Kun tuntuu, että lääkäreidenkin on vaikea sanoa, toimiiko ovulaatio. :dontknow Jos oma ovulaatio toimii, ei letrozolista haittaakaan pitäisi olla.

Minulle letrozol ei tuottanut toivottua vastetta, joten siirryttiin tehostamaan ovulaatiota piikittämällä samoja lääkkeitä kuin IVF:n keräilykierrossakin., pienemmällä annoksella vain.
 
Hei. Mulla oli tänään ultra ja munarakkulat oli vaan 10mm. Lääkäri ihmetteli miksi mulle määrätty letrozol..kun mulla oma ovulaatio toimii.. nyt siis tämä kierto ilmeisesti pilalla..ma uusi ultra. Onko siis niin että oma ovis ei tuu ollenkaan? Lääkäri sano että oma ovis menee sekaisin ton lääkkeen vuoksi kyllä tuli paha mieli ku muutenki ton lääkkeen takia kauheita kuumuus/hiki kohtauksia joihin herää myös yöllä.. no ei voi mitään.. varmaan muillakin samoja oireita että tiiätte mistä puhun/valitan kiitos olen puhunut. Kaikille zemppii!

On ihan normaalia että niillekin joilla oma ovis pelaa, todistetustikin, määrätään letroja just buustaamaan omaa ovista. Tuntuu et lähes kaikki lapsettomuushoitojen alkuun ottaa vähintään muutamat letrokierrot, ja yleensä niistä ei haittaa ja siks niin yleisesti käytössä. Toki hyvä et saat uuden ultran, voihan se ovis vielä tulla kuitenkin.
 
Mulle kävi niin, että punktion jälkeen seuraavat kaksi kiertoa oli ovuloimattomia. Tätä ei ole aiemmin tapahtunut, oma kierto toiminut tosi hyvin (meillä male factor diagnoosi). Lääkäri meinasi että vaan punktiosta johtuvaa, ei kannata huolestua. Kolmanteen sain letrot ja siitä pakastesiirrosta plussasin. Tämä oli siis ensimmäinen alkionsiirto koskaan.

On kyllä jännä, että sanottu oman kierron menevän pilalle. Päinvastoin, olen ymmärtänyt että boostaa myös niillä kenellä oma ovulaatio toimii, kuten aiemmat kommentoineet. Uskon että vaikutti positiivisesti omaan plussaamiseen, vaikka ennen punktiota kierrot toimineet hyvin.

Samoin mun ystävä sai tokasta letrokierrosta plussan. Hänellä siis myös oma ovulaatio toimii, mutta edellisen lapsen jälkeen ei ole tullut raskaaksi. Ovat siis kolme vuotta yrittäneet edellisen lapsen jälkeen, esikoinen sai alkunsa aikoinaan yk1! Eli itsellä taas letroista hyviä kokemuksia (vaikka olivat ekat hormonilääkkeet, joista sain oireita).
 
Kävin tänään varhaisultrassa ja kyllä tosi se on luomu raskaus oli alkanut. 6+4 sykkeellinen papunen siellä oli, nyt vaan toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla meni kesken inseminaatiosta alkanut raskaus. Yhteen kiertoon on vielä letrot, ajattelin kokeilla ne ennen ivf hoitoa. Eipä ole ennenkään auttanut mutta ei kai niistä haittaakaan ole.
 
Itse söin ekan kerran letroja nyt loppu vuodesta. Nyt odottelen tuleeko ovulaatiota. Nyt menossa siis kp 16 mutta vielä ei oo näkynyt ovulaatiota. Toivotaan että se sieltä vielä tulis. Omat kuukautiset ei oikein pelaa, tulee vaihtelevasti joskus muutaman kuukauden välein mutta sitten voi olla että joskus tulee vain kerran vuodessa tai kahdessa. Söin siis alkuun myös terolutkuurin että kuukautiset tuli ja nyt vaan tosiaa jännätään tuleeko ovulaatiota.
 
Kiitos paljon vastauksista taas parempi mieli teijän ansiosta. Tota en tiennytkään että ovulaatio voi kadota punktion jälkeen. Toivotaan nyt että onnistuisi
 
Takaisin
Top