Letrozolin käyttäjiä?

Täällä taas kp 2, mutta fiilikset on olleet positiivisemmat kuin koskaan! Löysin ihanan meditaatio-ohjelman, jossa on joka kierron päivälle oma 15 min meditaatio. En oo koskaan meditoinut, joten olin aika skeptinen, mutta nyt odotan aina innolla sen kuuntelua ja oon huomannut olevani tosi rauhallisin ja luottavaisin mielin. Toivottavasti tää on pysyvää.

Viime kierto mentiin pelkällä letrozolilla, ilman irrotuspiikkiä tai teroluteja. Luteaalivaihe oli nyt ihan ennätyspitkä ja pahamaineinen tiputtelu alkoi vasta dpo 13 ja menkat pari päivää myöhemmin! Eli koin että kierto oli tosi onnistunut lopputuloksesta huolimatta. Nyt vaan innolla uuteen yritykseen!

Kuulostaa hyvältä :) onko tuo ohjelma YouTubessa vai missä? :)
 
Kuulostaa hyvältä :) onko tuo ohjelma YouTubessa vai missä? :)
Se on Circle+Bloomin maksullinen ohjelma, mut siellä on myös yks ilmainen meditaatio, niin voi kokeilla tykkääkö siitä. Niillä on muuten myös tosi kiva suljettu fb-ryhmä, jossa on webinaareja eri asiantuntijoilta. Huomaan että noista yhdessä on ollut tosi iso apu mulle. :)
 
Moi,
Onko teille muille tullut ummetusta teroluteista tai muista vastaavista? Mun maha on ihan paisunu, kun mitään ei tule pihalle.. Oli pakko käydä ostamassa apteekista laksatiiveja, tosi inhottava olo, kun vatsa on ihan pinkeä. Toki nuo alkukierron letrozolitkin voi vaikuttaa. Mutta muutenpa ei mitään raskauteen viittaavia oireita ole :(
 
Moi,
Onko teille muille tullut ummetusta teroluteista tai muista vastaavista? Mun maha on ihan paisunu, kun mitään ei tule pihalle.. Oli pakko käydä ostamassa apteekista laksatiiveja, tosi inhottava olo, kun vatsa on ihan pinkeä. Toki nuo alkukierron letrozolitkin voi vaikuttaa. Mutta muutenpa ei mitään raskauteen viittaavia oireita ole :sad001
Voi kurjuus. En ole huomannut vaikutusta, tosin mun vatsa toimii muutenkin miten sattuu.

Eilen folliultrassa kaikki hienosti, kp 11 ja 21 mm folli terveellä puolella, 9mm limis. Ei voi olla kuin tyytyväinen, vaikka ovis jälleen aika ajoissa. Olotila on edelleen zen ja toivottavasti pysyisi sellaisena:rolleyes:

Mitä muille kuuluu?
 
Tsemppiä NäkymätönNinni, toivottavasti tää on se THE kierto :Heartred

Mitäs muille kuuluu?

Täällä tänään rv 12+5 ja käytiin juuri ultrassa. En ole kunnolla uskaltanut raskaudesta iloita, mutta kivi vierähti sydämeltä kun nähtiin ensimmäistä kertaa pieni. Kaikki oli hyvin. Ehkä sitä pian uskaltaa läheisille kertoa..

En halua kääntää veistä kenenkään haavassa ja toivon sydämeni pohjasta että Teidän kaikkien matka vielä onneksi koituu. Olette ajatuksissa:Heartpink
 
:Heartredsavonlikka onneksi olkoon! Minusta raskaudesta iloitseminen ei ole pahasta täälläkään. Se muistuttaa, että näinhän IVF tien kuuluukin loppua, kukin vuorollaan. Kyllähän se aina sekunnin pahalta tuntuu, kunnes vaihtuu iloksi. Noilla viikoilla uskaltaa jo iloita:Heartred
 
Tsemppiä NäkymätönNinni, toivottavasti tää on se THE kierto :Heartred

Mitäs muille kuuluu?

Täällä tänään rv 12+5 ja käytiin juuri ultrassa. En ole kunnolla uskaltanut raskaudesta iloita, mutta kivi vierähti sydämeltä kun nähtiin ensimmäistä kertaa pieni. Kaikki oli hyvin. Ehkä sitä pian uskaltaa läheisille kertoa..

En halua kääntää veistä kenenkään haavassa ja toivon sydämeni pohjasta että Teidän kaikkien matka vielä onneksi koituu. Olette ajatuksissa:Heartpink

Mun mielestä on kiva kuulla, että menee hyvin ja ihanaa, että näitte pikkasen.
Mä en ainakaan käy noissa raskausryhmissä, koska se on vähän liikaa... Mutta kun hoidoissa ollut onnistuu, niin se on vaan mahtava juttu! Tuu tänne vaan päivittämään tilannetta :)
 
Täällä on toinen kierto nyt meneillään ilman lääkitystä.. Ollut muutenkin tosi stressaavaa viimeiset kuukaudet, niin oon tarkoituksella jättänyt tämän aiheen stressailun taka-alalle. Välillä tuntuu, että kaipaa etäisyyttä vauvahaaveista. Omaksikin yllätykseksi ovis kuitenkin tapahtui molemmilla kierroilla. Tosin lyhyt luteaalivaihe taitaa vaivata edelleen..

Nyt eletään vielä tämän kierron osalta jännityksessä. Kp24 meneillään ja ovis oli kp19. Huomenna mittauttamaan keltarauhasarvot ja sitten taidankin ottaa yhteyttä gyneen kyselläkseni jatkoista..

Tsempit teille muillekin! :) Kiva lueskella täällä edistymistä muidenkin kohdalla!
 
Hei kaikki!
Kkm tuntuu olevan ikuisuus, vaikka vasta mennyt 2,5kk. Kroppa edelleen sekaisin :shifty: otin ekojen menkkojen jälkeen kohtutulehduksen, kun istukkaa oli jäänyt kohtuun. Nyt toisessa kierrossa oli tullut pois.. silti menkat on pitkähköt ja tiputtelua tulee loppumisen jälkeenkin. Silti seuraavasta kierrosta päästään taas yrittämään ja toivomaan vauvaa:hello2

ja onnittelut kaikille plussanneille!
 
Moikka kaikille, täällä pian 44v naikkonen joka sai eilen letroreseptin annostuksella 2 tbl päivinä 3-7, sekä terot.
Näitä teidän ja muidenkin tekstejä lukiessa alkoi hirvittämään tuplamahdollisuus, mä siis ovuloin (mitä luultavimmin) säännöllisesti kp16-17, mutta babyplussaa ei vaan kuulu.
Tässä iässä ei petipeuhuja ole ihan niin kovin aktiivisesti, mutta vaikka kuinka ajoitus olis napilla niin saldo pyöreä 0. Mulla on menkat tammikuusta alkaen kestäny vaan 2 päivää, ja vuoto lyhentynyt 4-5 päivästä kahteen päivään.
Luget ollu käytössä mutta ne pitkittää kiertoa, ja mitäs hyötyä niistä on jos ei mitään ole tapahtumassa..
Mutta siis, onko teillä jotka ovuloitte luomusti, tullut montakin follia kerrallaan ja millä annostuksella? Mulle ei määrätty seurantaa ollenkaan, ja mies on niiiiin pitkin hampain hommassa mukana että tuplat olis totaali nounou. Mietinkin että jos oma-aloitteisesti aloittelisin vain 1tbl? Mitä eroa noilla aloituspäivillä on, jotkut aloittaa jo kp 2, ja jotkut jopa kp5. Miksi?
Kiitos jos joku jaksaa vastata ❤
 
Moikka kaikille, täällä pian 44v naikkonen joka sai eilen letroreseptin annostuksella 2 tbl päivinä 3-7, sekä terot.
Näitä teidän ja muidenkin tekstejä lukiessa alkoi hirvittämään tuplamahdollisuus, mä siis ovuloin (mitä luultavimmin) säännöllisesti kp16-17, mutta babyplussaa ei vaan kuulu.
Tässä iässä ei petipeuhuja ole ihan niin kovin aktiivisesti, mutta vaikka kuinka ajoitus olis napilla niin saldo pyöreä 0. Mulla on menkat tammikuusta alkaen kestäny vaan 2 päivää, ja vuoto lyhentynyt 4-5 päivästä kahteen päivään.
Luget ollu käytössä mutta ne pitkittää kiertoa, ja mitäs hyötyä niistä on jos ei mitään ole tapahtumassa..
Mutta siis, onko teillä jotka ovuloitte luomusti, tullut montakin follia kerrallaan ja millä annostuksella? Mulle ei määrätty seurantaa ollenkaan, ja mies on niiiiin pitkin hampain hommassa mukana että tuplat olis totaali nounou. Mietinkin että jos oma-aloitteisesti aloittelisin vain 1tbl? Mitä eroa noilla aloituspäivillä on, jotkut aloittaa jo kp 2, ja jotkut jopa kp5. Miksi?
Kiitos jos joku jaksaa vastata ❤

Tervetuloa joukkoon! :hello
Mä olen myös yli 4-kymppisten kerhossa. Mulla on letrot yleensä päivästä 3. Mä luulen, että se on jokaisen lääkärin ja hoitopolun mukainen ohje, miten edetään. En tiedä koittaako ne herätellä kunnolla sun munasarjoja tuolla annoksella, mutta menisin sillä annoksella, mitä lääkäri määrää.

Mulla on ollut UÄ seuranta ja aina siellä on ollut vain yksi johtofolli. On ollut toista isompaa, mutta selkeä yksi johtofolli kuitenkin ja annostuksena 1 tbl 3-7 kierron päivät. Mulla on letrot siirtänyt ovulaatiota aiemmaksi pari päivää, mutta parantanut luteaalisen vaiheen kestävyyttä sen about saman. Kierto on edelleen samanlainen kuin viimeisen 1,5 vuotta.

Meillä kypsemmillä naisilla saattaa olla jo 85% munasoluista roskaa, joten vaikka ovuloisitkin kaksi, saattaa olla, että laatu ei ole hyvää. Eli jos haluat maksimoida babyplussan ylipäätään, niin menisin varmaan tuolla tupla-annoksella hyvin mielin :)
 
Kiitos vastauksesta Cherryred!
Miksi sulle määrättiin letrot? Mut ultrattiin samalla kun letrot määrättiin, ja limakalvosta näkyi että ovuloin viime kierossakin, pms-oireista päätellen ovuloin joka kuukausi, (oireitahan ei tule jos keltarauhasta ei ole.)
Eli munasarjat eivät ole lepotilassa. Ja siksi pelkäänkin että heräävät liikaa
Osaako joku kertoa noista päivistä että miksi määrätään eri päiville, pakkohan siihen on olla joku muu syy kuin hoitokäytäntö?
Olet ihan oikeassa Cherryred siinä että meidän ikäneitojen kama on suurilta osin moskaa, mutta silti pelkään tuplien mahdollisuutta! Mulla on 5 lasta ennestään; 3 jo aikuista ja 2 kotona asuvaa, kaikki saaneet alkunsa tyyliin kalsareita katsomalla, joten munasolujen laatu on taatusti huonontunut. Mutta silti.. mun tuurilla siellä on tolla kahdella tabulla sitten 3 johtofollia ja kaikki hedelmöittyy.. ‍♀️
 
Voithan ekan kerran kokeilla yhdellä pillerillä. Mulla tullut 1, ehkä joskus 2. Kerran en kai ovuloinut niillä ollenkaan. Eli voivat myös ajoittain sekoittaa kiertoa. Jos kävisit ultrassa kerran, niin näkisit miten toimivat :) ihmettelin myös joskus täällä miksi on eri ohjeistuksia aloituspäiväksi, jäi kuva, että siihen saattaa vaikuttaa oman ovulaation ajankohta? Mutta ei siihen kai ole selkeää syytä, lääkäri on ainut joka siihen ehkä osaisi vastata. Mutta ehkä hekään eivät tiedä :hilarious:
 
Kysymystulvaa taas..
Mun kierto on ollut 26-27 päivää, nyt oli luget käytössä ja kierto venyi niin että tänään olis ollut kp29->kp1. Eli onko kierto oikeasti nyt sitten kp2 tai kp3? Pitäskö mun napata eka letro tänään, huomenna vai vasta ylihuomenna? Jessus että on vaikeeta mun elämä :grin
 
Kysymystulvaa taas..
Mun kierto on ollut 26-27 päivää, nyt oli luget käytössä ja kierto venyi niin että tänään olis ollut kp29->kp1. Eli onko kierto oikeasti nyt sitten kp2 tai kp3? Pitäskö mun napata eka letro tänään, huomenna vai vasta ylihuomenna? Jessus että on vaikeeta mun elämä :grin

Muistaakseni lääkärit ohjeistavat ottamaan Letrot/pistokset vuodon mukaan. se on totta että Lugesteron estää vuodon alkamista ja että uusi kierto on jo alkanut ennen vuotoa mutta silti seuraava letrozol setti aloitetaan vuodon mukaan. voit toki tarkistaa vielä lääkäriltä sillä en ole 100% varma tästä.
 
Mulla oli kans aikoinaan letrot kierron päiville 3-7. Itselleni jäi kovin epäselväksi miksi ne määrättiin, koska ovulaatio oli todettu säännölliseksi. Mulla ei ainakaan tullut mitään ruuhkaa, ihan samalla tavalla toimi munasarjat joka kierrossa. Joka kiertoon oli vähintään kaksi ultraa, jossa hommaa seurattiin ja irrotuspiikki osattiin ajoittaa oikein.
 
Kiitos vastauksesta Cherryred!
Miksi sulle määrättiin letrot? Mut ultrattiin samalla kun letrot määrättiin, ja limakalvosta näkyi että ovuloin viime kierossakin, pms-oireista päätellen ovuloin joka kuukausi, (oireitahan ei tule jos keltarauhasta ei ole.)
Eli munasarjat eivät ole lepotilassa. Ja siksi pelkäänkin että heräävät liikaa
Osaako joku kertoa noista päivistä että miksi määrätään eri päiville, pakkohan siihen on olla joku muu syy kuin hoitokäytäntö?
Olet ihan oikeassa Cherryred siinä että meidän ikäneitojen kama on suurilta osin moskaa, mutta silti pelkään tuplien mahdollisuutta! Mulla on 5 lasta ennestään; 3 jo aikuista ja 2 kotona asuvaa, kaikki saaneet alkunsa tyyliin kalsareita katsomalla, joten munasolujen laatu on taatusti huonontunut. Mutta silti.. mun tuurilla siellä on tolla kahdella tabulla sitten 3 johtofollia ja kaikki hedelmöittyy.. ‍♀️

En ole satavarma, miksi letrot määrättiin, mutta mulle ne on määrätty vain luonnolliseen PAS kiertoon. Luulen niiden varmistavan ovulaation tarkemmin tiettyyn kohtaan kiertoa. Muuten ei ole määrätty letroja missään kohtaa hoitoja, mutta mentiinkin suoraan IVF:ään mun iän vuoksi. Ovuloin normaalisti, mutta mulla ovulaatio kierrossa suht myöhään ilman letroja jollon luteaalivaihe jää lyhyeksi.
 
Oli ihan pakko tänään käydä ultrassa kun olin niin paniikissa, pelkäsin jotain kolmosia
No, kp6 ja siellä oli toisella puolella follit 11mm ja 10mm, ja toisella puolella nippanappa 10mm! Huomatkaa siis että nyt on vasta kp6!
Lekuri kyllä lupas että noi pari "pienempää" tippuu pois, mutta mä en olis niin varma..
Ensi viikolla uus ultra. Kahdella yritän (ja toivon että toinen vaan hedelmöittyis) mutta kolmella en kyllä uskalla. Oon niin epäonnen tähtien alla syntyny etten kolmella ala kikkailemaan

Mites te muut, aika hiljainen ryhmä nykyään?
 
Taitaa suurin osa olla siirtynyt kovempiin hoitoihin (minä) tai raskautunut :happy: tsemppiä! Itsellä vielä yksi inssi pistoshoidoilla, sitten ivf jonoon. On mulla vielä letrot yhteen kiertoon omatoimisesti sitten inssin jälkeen, ivf odotellessa :)
 
Oli ihan pakko tänään käydä ultrassa kun olin niin paniikissa, pelkäsin jotain kolmosia
No, kp6 ja siellä oli toisella puolella follit 11mm ja 10mm, ja toisella puolella nippanappa 10mm! Huomatkaa siis että nyt on vasta kp6!
Lekuri kyllä lupas että noi pari "pienempää" tippuu pois, mutta mä en olis niin varma..
Ensi viikolla uus ultra. Kahdella yritän (ja toivon että toinen vaan hedelmöittyis) mutta kolmella en kyllä uskalla. Oon niin epäonnen tähtien alla syntyny etten kolmella ala kikkailemaan

Mites te muut, aika hiljainen ryhmä nykyään?

Eihän noissa kaikissa follikkeleissa ole välttämättä munasolua. Lisäksi 40v täyttäneillä suurin osa munasoluista on kuraa (70-80%), joten melkoinen ihme pitää tapahtua, että kolmoset saisit. Tosin eihän tässä hommassa ole takuuta, voihan se käydä niinkin, että se yksi ainokainen hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahtia ´ja tulee identtiset kaksoset. Ja onhan sekin ihme tapahtunut, että jakautuu kolmeen tulee identtiset kolmoset. Onhan se lisääntyminen tai sen yrittäminen aina riskibisnestä.
 
Takaisin
Top