Letrozolin käyttäjiä?

Apuaa pakko päästä tänne avautumaan. Täällä kp 32, dpo ei mitään hajua kun letroton kierto ja oviksesta ei varmuutta. Tänään ennen töihin menoa ajattelin, että noh käytämpäs ton yhen testin toista pois kuleksimasta. Ja sain hyvin haalean haamun :wideyed: Töiden jälkeen oli pakko käydä ostamassa uusi testi, lähikaupassa tosin vaan rfsun varhaistestejä, joista oon kuullu vähä kaikenlaista.. Mutta silläkin sain äsken haamun :wideyed: Jotenkin pelottaa että noi on vaan viallisia testejä tai viivanpaikkoja jne.. Täytynee huomenna testailla uudelleen :eek:

Oon saanut tuohon testiin viivanpaikan mut se oli paaaaaljon haaleampi. Jospa vahvistuisi :wink
 

Liitteet

  • 20200721_213502.jpg
    20200721_213502.jpg
    25.8 KB · Katsottu: 169
Apuaa pakko päästä tänne avautumaan. Täällä kp 32, dpo ei mitään hajua kun letroton kierto ja oviksesta ei varmuutta. Tänään ennen töihin menoa ajattelin, että noh käytämpäs ton yhen testin toista pois kuleksimasta. Ja sain hyvin haalean haamun :wideyed: Töiden jälkeen oli pakko käydä ostamassa uusi testi, lähikaupassa tosin vaan rfsun varhaistestejä, joista oon kuullu vähä kaikenlaista.. Mutta silläkin sain äsken haamun :wideyed: Jotenkin pelottaa että noi on vaan viallisia testejä tai viivanpaikkoja jne.. Täytynee huomenna testailla uudelleen :eek:

Tää näyttää kyllä ihan plussalta?! Eikä edes haamulta! Onko oireilua? Eikä mitään uutta kierrossa? Oiii:Heartred:love7
 
Hei vaan kaikille! Toivottavasti mukaan mahtuu uusi letroilija, eli minäkin uskaltaudun vihdoin esittäytymään, kun olen jo pidemmän aikaa lukenut näitä keskusteluja, tämäkin ketju on aika lailla alusta asti luettu :laughing014

RouvaM:lle lämpimät osanottoni ja voimia, tuollainen on NIIIIN kamalaa ja NIIIIN väärin :smiley-angry017

Meidän taustoista vähän sitten, eli yksi maailman rakkain lapsi löytyy, poika vajaa 2 v, joka sai tosi yllättäen alkunsa luomusti pillereiden lopettamisen jälkeen niin, että kuukautiset eivät kerenneet ollenkaan alkaa (kierto oli ehkä jotain 60 päivää), raskauden tajusin vasta kun olin jo viikolla 7, kun en mitenkään pitänyt sitä mahdollisena. Mulla siis taustalla ovuloimattomuutta ja hyvin harvat luomumenkat elämäni aikana, hormonit siis ilmeisen sekaisin olleet aina.

Ikää meillä miehen kanssa on jo yli 35, ja nämä ongelmat huomioiden, aikaa ei varmaankaan ole paljon jos ollenkaan, kovasti pelottaa että joko ne vaihdevuodet pukkaavat päälle :confused005

Haaveissa olis kuitenkin se toinen lapsukainen, ja yritys aloitettiin viime syksynä öbaut kun esikoisen täytti vuoden. Nyt keväällä hakeuduttiin sitten hoitoon, ja letrot ja terolutit otettiin ensimmäisenä keinona käyttöön. Lääkärin mukaan mun munasarjat ei kovin vilkkailta näytä, ja ihan aidosti tuntui ihmettelevän, että miten oon saanut luomulapsen aikaiseksi, kaikkea muuta kuin luottavainen fiilis siis hoitojen suhteen :schoked025

Ekasta letrokierrosta (1x2,5mg kierron päivinä 3-7) ei jäänyt paljon muisteltavaa, ei minkäänlaista vastetta, ja limis olematon (3 mm). Toiseen kiertoon nostettiin annos 5mg, kävin ultrassa kp 12, ja isoin folli 13 mm, ja limis taas ihan onneton. Ovisplussan sain tikuttua tässä kierrossa, mutta epäilyttää että tapahtuiko sitä oikeesti kuitenkaan, ensi kierrossa pitänee ottaa progetesti sitten mahdollisen oviksen jälkeen. Eli ei paljon odotuksia tämäkään kierron suhteen. Kunhan menkat alkaa, soittelen lääkärille, että mitä seuraavaksi tehdään. Viimeksi mietiskeli, että kokeillaanko vielä letroilla, vai hypätäänkö suoraan pistoksiin, jos niillä saatais vähän paremmin vastetta ja limiksellekin tapahtuis jotain.

Tähän liittyen kysymys teille, eli onko täällä vielä linjoilla ketään, joille letrot eivät juurikaan ole auttaneet, mutta pistoksille on sitten tullut vastetta? Ja voiko pistoksista olla apua myös limiksen suhteen, ja olisko jotain keinoja, mitä voisin yrittää itse yrittää kokeilla? Greippimehua kokeilin aiemmin, mutta jostain luin (ehkä täältä aiemmasta keskustelusta) että lääkekiertoihin sitä ei suositella.

Tulipas tästä pitkä teksti, toivottavasti jaksoitte lukea.

Hurjasti plussatuulia kaikille :love7

Hei ja tervetuloa :) itse olin siis Ekassa inssissä heinäkuussa, letroilla. En ollut tyytyväinen limiksen kokoon, vaikka oli sentään 7-8mm. Mutta olen kuullut, että pistoksilla tulee yleensä parempi limis. Seuraavaan inssiin saan pyynnöstäni pistokset. Toivon että se on n. 4vkon päästä :)
Tuli mieleen tuosta, että tulit raskaaksi heti pillereiden jälkeen. Ymmärtääkseni sitä käytetään joissain tapauksissa (pcos?) ihan hoitona lapsettomuuteen. :scratch
 
Ainiin paljon onnea plussasta Sen :Heartred

Tää näyttää kyllä ihan plussalta?! Eikä edes haamulta! Onko oireilua? Eikä mitään uutta kierrossa? Oiii:Heartred:love7

Jotenkin tää tuntuu uskomattomalta että olis plussa. Kuitenkin melkein 2 vuotta sitten ehkäisy jätetty ja kertaakaan ei oo haamua, roskishaamua tai plussaa tullu :woot: Siksi oon skeptinen enkä vielä innostu.. Oireina on muutaman päivän ollu sellanen tunne että menkat alkaa ja alaselkää on jomottanu niinku aina ennen menkkoja. Ja perinteiset pms oireet (kiukkuisuus ja finnit) loistaa poissaolossaan. Ja tässä kierrossa ei oo ollu mitään poikkeavaa muihin verrattuna, paitsi että ei letroja.
 
Ainiin paljon onnea plussasta Sen :Heartred



Jotenkin tää tuntuu uskomattomalta että olis plussa. Kuitenkin melkein 2 vuotta sitten ehkäisy jätetty ja kertaakaan ei oo haamua, roskishaamua tai plussaa tullu :woot: Siksi oon skeptinen enkä vielä innostu.. Oireina on muutaman päivän ollu sellanen tunne että menkat alkaa ja alaselkää on jomottanu niinku aina ennen menkkoja. Ja perinteiset pms oireet (kiukkuisuus ja finnit) loistaa poissaolossaan. Ja tässä kierrossa ei oo ollu mitään poikkeavaa muihin verrattuna, paitsi että ei letroja.

Teitkö uutta testiä :smiley-bounce013
 
Ainiin paljon onnea plussasta Sen :Heartred



Jotenkin tää tuntuu uskomattomalta että olis plussa. Kuitenkin melkein 2 vuotta sitten ehkäisy jätetty ja kertaakaan ei oo haamua, roskishaamua tai plussaa tullu :woot: Siksi oon skeptinen enkä vielä innostu.. Oireina on muutaman päivän ollu sellanen tunne että menkat alkaa ja alaselkää on jomottanu niinku aina ennen menkkoja. Ja perinteiset pms oireet (kiukkuisuus ja finnit) loistaa poissaolossaan. Ja tässä kierrossa ei oo ollu mitään poikkeavaa muihin verrattuna, paitsi että ei letroja.

Kiitos! Mäkin oottelen sun uutta testiä:wink
 
No hei taas. Kyllä se vahvasti siltä näyttää että raskaana olen :happy: Eilinen meni ihan sumussa, niin en pystynyt tänne kirjoitella. Eilen testasin parillakin eri testillä ja tässä tämän aamun testi. :Heartred edelleen ihan uskomaton tunne. Toivottavasti pysyisi pieni matkassa.
 

Liitteet

  • P_20200901_114841_1.jpg
    P_20200901_114841_1.jpg
    13.3 KB · Katsottu: 197
No hei taas. Kyllä se vahvasti siltä näyttää että raskaana olen :happy: Eilinen meni ihan sumussa, niin en pystynyt tänne kirjoitella. Eilen testasin parillakin eri testillä ja tässä tämän aamun testi. :Heartred edelleen ihan uskomaton tunne. Toivottavasti pysyisi pieni matkassa.

Oi hyvin on vahvistunut! Onnea ja liimaa!:love7
 
No hei taas. Kyllä se vahvasti siltä näyttää että raskaana olen :happy: Eilinen meni ihan sumussa, niin en pystynyt tänne kirjoitella. Eilen testasin parillakin eri testillä ja tässä tämän aamun testi. :Heartred edelleen ihan uskomaton tunne. Toivottavasti pysyisi pieni matkassa.

Ei tarvi arpoa yhtään! Onnea ja tervetuloa toukokuisiin :happy::happy:
 
Pahoittelut RouvaM :Heartred

Ihanaa savonlikka ja Sen!:happy093

Kävin eilen folliultrassa kp 10 ja oikeelta löytyi 1 x 12 mm sekä 2 x 11 mm folleja, limis 8 mm. Lääkäri oli sitä mieltä että tuo isoin jatkaa kasvuaan, mutta kaksi muuta todennäköisesti ei. Jos olisi löytynyt 4 follia, niin olisi halunnut ultrata vielä uudelleen ennen irrotuspiikkiä, mutta nyt ei tarvitse. Eli nyt vaan uskotaan ja luotetaan että yksi jyrää muut, mutta onhan tässä monikkoriski? Noh, oon vaan tyytyväinen pienestä mahdollisuudesta että useammalla munasolulla olis mahikset tässä kierrossa onnistua hedelmöittymään/kiinnittymään. Lauantaina pistän ovitrellen jollei ovisplus tule ennen sitä.

Ainut haittavaikutus letroista, lievien kuumien aaltojen lisäksi, on mulla unettomuus. Herään aamuyöllä ja pyörin ja sit oon päivällä zombina. Tässä kierrossa otan taas käyttöön terolutit, vaikka ne ei pitäneet tiputtelua pois, niin niiden aikana sentään nukuin kuin tukki! Sitä odotellessa :dead:

Tsemppiä meille kaikille!
 
No hei taas. Kyllä se vahvasti siltä näyttää että raskaana olen :happy: Eilinen meni ihan sumussa, niin en pystynyt tänne kirjoitella. Eilen testasin parillakin eri testillä ja tässä tämän aamun testi. :Heartred edelleen ihan uskomaton tunne. Toivottavasti pysyisi pieni matkassa.

Aivan mahtavaa! Isot Onnittelut ja tarrasukkia! :joyful:
 
Hirmuisen suuret onnittelut plussanneille!!:Heartred

Olin yhteydessä lapsettomuuspolille mahdollisen ultraseurannan toivossa, kun kuudes kierto letroja nyt menossa ja limakalvo viimeksi oli huono. En kuitenkaan seurantaa saa, vaan vuodenvaihteeseen asti pelkillä letroilla mennään ja sitten pistoshoidot alkaa jos ei tärppiä ole käynyt.. jotenkin masentaa kun eivät tarjoa mahdollisuutta seurantaan jotta varmistuisi hoidon vaste ja että voisi harkita lisäksi jotain pistoksia tms millä voisi vielä varmistella. Tuntuu että on ihan "heitteillä" ja mietin että asuisipa kaupungissa, jossa olisi yksityinen lapsettomuusklinikka jonka kautta hoitaa tätä ovulaation induktiota.

Teroluteja mulla olisi vielä omasta takaa, mutta en tiedä olisiko niillä mitään lisäarvoa luteaalivaiheeseen kun se on aina ollut 14-15 vrk pitkä eikä ole tiputteluvuotoa kuin ehkä päivä pari ennen kuukautisia. Kuukautisvuoto on niiiiin niukkaa että polin hoitajakin sanoi ett voi olla että limis jää ohueksi kun vuotokin niukkaa, silti pysyi kannassaan. Onko teillä muilla teroluteja lisäksi "varmuuden vuoksi" luteaalivaiheessa? Jos on, niin mikä dpo ne aloitatte ja millä annoksella?
 
Onnea plussanneille minultakin !

Teroluteja mulla olisi vielä omasta takaa, mutta en tiedä olisiko niillä mitään lisäarvoa luteaalivaiheeseen kun se on aina ollut 14-15 vrk pitkä eikä ole tiputteluvuotoa kuin ehkä päivä pari ennen kuukautisia. Kuukautisvuoto on niiiiin niukkaa että polin hoitajakin sanoi ett voi olla että limis jää ohueksi kun vuotokin niukkaa, silti pysyi kannassaan. Onko teillä muilla teroluteja lisäksi "varmuuden vuoksi" luteaalivaiheessa? Jos on, niin mikä dpo ne aloitatte ja millä annoksella?

Mulle määräsi viime viikolla terolutit kierron käynnistämiseen. Eilen otin viimeisen, tänään kp58. Kolme kuukautta otan 1x10mg kp15-24, kierron ylläpitämiseksi kait.. Lääkärin mielestä kaikki oli hyvin :bored:, verikokeiden tuloksia vielä odottelen..
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä (vaimitensenytmeni)...
 
Tillitär, minullakin oli Terolut ennen Letrozolia tasaamassa kiertoa, vaan ei auttanut. Vuodot sai aikaan muttei kierrot sillä lähtenyt rullaamaan ilman lääkkeitä. Letrozolin kanssa kierto toimii, mietin vain Terolutia luteaalivaiheen eli ovulaation jälkeen tukilääkkeeksi.. tänään kp17 ja ovispäivä, eilen tuli plussa digitestiin ja nyt on kunnon alavatsaturvotus ja kipuja. En sitä Terolutia nyt kuitenkaan aloita, kun se on polin ohje että pelkällä letrozolilla mennään. Parin viikon jännitys taas lähtee käyntiin, ainakin tallettelut osui hyvin tähän kiertoon :rolleyes: Kummasti aina toiveet nousee kun oviksen saa bongattua!
 
Hei mites täällä menee? Onko piinailijoita? :happy:

Vaikka nyt raskaana olenkin, olette kaikki mielessä ja mielelläni tässä ryhmässä edelleen hengailen.

Ihana :Heartred Miten oot voinut? Sain tänään tietää, että pääsen pistoshoitoon ja inssiin! Eli lauantaina alkaa pistelyt :happy: nyt siis enemmän toivoa, mutta myös enemmän paineita onnistua..ja korkeemmalta sit tippuu jos nega..
 
Ihana :Heartred Miten oot voinut? Sain tänään tietää, että pääsen pistoshoitoon ja inssiin! Eli lauantaina alkaa pistelyt :happy: nyt siis enemmän toivoa, mutta myös enemmän paineita onnistua..ja korkeemmalta sit tippuu jos nega..

Oi että mahtavaa, että sait hyviä uutisia. Pidän hurjasti peukkuja teille ja toivon että pistoshoidot tuo toivotun tuloksen :Heartred jännät ajat tulossa siis.

Ja kiitos kysymästä, ihan hyvin oon voinut. Ennen plussaa ja plussan jälkeen oli tosi voimakkaita alaselkä ja vatsakipuja, varsinkin öisin. Ne on alkanu helpottaa ja tilalle tuli pahoinvointi :yuck: oksennellu en oo mutta etova olo aamusta iltaan. Neuvolaan soitin viime viikolla ja eka aika onkin jo ensi viikolla. Edelleen tosi uskomaton fiilis tästä kaikesta ja vielä ei osaa edes kunnolla iloita. Täytyy vaan toivoa parasta :Heartred
 
Oi että mahtavaa, että sait hyviä uutisia. Pidän hurjasti peukkuja teille ja toivon että pistoshoidot tuo toivotun tuloksen :Heartred jännät ajat tulossa siis.

Ja kiitos kysymästä, ihan hyvin oon voinut. Ennen plussaa ja plussan jälkeen oli tosi voimakkaita alaselkä ja vatsakipuja, varsinkin öisin. Ne on alkanu helpottaa ja tilalle tuli pahoinvointi :yuck: oksennellu en oo mutta etova olo aamusta iltaan. Neuvolaan soitin viime viikolla ja eka aika onkin jo ensi viikolla. Edelleen tosi uskomaton fiilis tästä kaikesta ja vielä ei osaa edes kunnolla iloita. Täytyy vaan toivoa parasta :Heartred

Hyvin se menee :Heartred
 
Takaisin
Top