Letrozolin käyttäjiä?

Täällää alkoi eilen taas kp1 ja tänään enää tasan kaksi viikkoa ensikäyntiin!:nailbiting: Eilen kävin ekaa kertaa akupunktiossa, kaikkea sitä onkin valmis kokeilemaan.. Eihän se neulojen pistely mukavalta tuntunut, mutta aion nyt ainakin tämän kierron käydä ja voihan se olla että näin menkkojen aikaan iho oli vaan herkempi. En kyllä tiedä olinko näin neulakammoisena kovin rentoutunut operaation ajan... :bag:
 
Eihän noissa kaikissa follikkeleissa ole välttämättä munasolua. Lisäksi 40v täyttäneillä suurin osa munasoluista on kuraa (70-80%), joten melkoinen ihme pitää tapahtua, että kolmoset saisit. Tosin eihän tässä hommassa ole takuuta, voihan se käydä niinkin, että se yksi ainokainen hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahtia ´ja tulee identtiset kaksoset. Ja onhan sekin ihme tapahtunut, että jakautuu kolmeen tulee identtiset kolmoset. Onhan se lisääntyminen tai sen yrittäminen aina riskibisnestä.
Joo siis tähän aion luottaakkin, että osa olis tyhjiä tai ei selviydy tai ainakaan hedelmöity. Oon vaan sellanen Aku Ankka että mun tuurilla kaikki hedelmöittyy ja vielä jakautuukin :wacky:
No, ens viikolla toinen zekkaus, kp13. Toivottavasti ovis ei tapahdu ennen sitä!
 
Hei! Täällä toinen letrozol kierto menossa ja menkat pitäisi alkaa parin päivän päästä. Onko muilla menkkakivut lisääntyneet letrojen vuoksi? Itsellä ollut jo viikon kipuja ja jomotuksia kohdussa, kuuma ja kylmä vuorotellen ja rinnat tosi kipeät. Tehostaako lääke myös pms oireita?
 
Hei! Täällä on varmaan Pregnyl jollakin ollut käytössä. Minulla on nyt yhdeksän päivää pistoksesta ja Pregcheck näyttää selkeää haamua. Voikohan olla vielä Pregnylistä jäänteitä? Laskin ensin väärin päivät pistämisestä ja ehdin jo vähän innostua, mutta olikohan ennenaikaista innostusta... :sad001
 
Hei! Täällä on varmaan Pregnyl jollakin ollut käytössä. Minulla on nyt yhdeksän päivää pistoksesta ja Pregcheck näyttää selkeää haamua. Voikohan olla vielä Pregnylistä jäänteitä? Laskin ensin väärin päivät pistämisestä ja ehdin jo vähän innostua, mutta olikohan ennenaikaista innostusta... :sad001

Heippa! Riippuu vähän paljon annettiin, vähän siinä ja siinä. Olen myös kuullut että on vähän yksilöllistä, miten hyvin preg erittyy virtsaan..(siis palstoilta). Preg puolittuu aina joka päivä..
 
Heippa! Riippuu vähän paljon annettiin, vähän siinä ja siinä. Olen myös kuullut että on vähän yksilöllistä, miten hyvin preg erittyy virtsaan..(siis palstoilta). Preg puolittuu aina joka päivä..
Sitä oli 5000 iu. Pistin sen 4.11. klo ~7 ja testin tein tänään klo ~16. Pitää testata huomenna uudestaan. Laskin että olisi alle 9 mlU jäljellä jos sitä vielä on. Pregcheck on kuulemma 25 mlU. Että en sitten tiedä että miten se näyttäytyy testissä. Täytyy testata huomenna!
 
Sitä oli 5000 iu. Pistin sen 4.11. klo ~7 ja testin tein tänään klo ~16. Pitää testata huomenna uudestaan. Laskin että olisi alle 9 mlU jäljellä jos sitä vielä on. Pregcheck on kuulemma 25 mlU. Että en sitten tiedä että miten se näyttäytyy testissä. Täytyy testata huomenna!

Onnea testiin, jännän äärellä: )
 
Sitä oli 5000 iu. Pistin sen 4.11. klo ~7 ja testin tein tänään klo ~16. Pitää testata huomenna uudestaan. Laskin että olisi alle 9 mlU jäljellä jos sitä vielä on. Pregcheck on kuulemma 25 mlU. Että en sitten tiedä että miten se näyttäytyy testissä. Täytyy testata huomenna!

Miltä testit näyttää? Mulla näkyi Ovitrelle 10-11 pvää, tai sitten oli kemiallinen. En tiedä onko sama annostus kuin Pregnylissä.
 
Mä aloin alkuviikosta tekemään ovulaatiotestejä, kun pari viikkoa sitten tuli normaalia vähäisempää "menkkavuotoa" ja oletin vain lyhyen luteaalivaiheen aiheuttamaksi.. Ovulaatiotestit on useana päivänä pärähtäneet samantein positiivisiksi. Jossain vaiheessa tajusin kokeilla myös muutamalla raskaustestillä ja nekin on olleet positiiviisia!! Olen lukenut, että ovulaatiotesti usein näyttää myös raskauden, eikä mulla koskaan ole ollut noin vahvoja viivoja ovistestissä saati useammassa peräkkäin.. Joten näyttää siltä, että täällä ollaan saatu jotakin aikaan.. Alussa ollaan ja oli pakko varata aika gynelle ultraan reilun viikon päähän, että saa vahvistuksen, että siellä tosellakin joku on! Varovainen veikkaus, että nyt elettäisiin jo kuudetta viikkoa. :Heartpink Huh, miten jännittävää.. Nyt vaan peukut pystyssä, että testit pitää paikkansa ja vuodot liittyikin kiinnittymiseen.. :happy:
 
Mä aloin alkuviikosta tekemään ovulaatiotestejä, kun pari viikkoa sitten tuli normaalia vähäisempää "menkkavuotoa" ja oletin vain lyhyen luteaalivaiheen aiheuttamaksi.. Ovulaatiotestit on useana päivänä pärähtäneet samantein positiivisiksi. Jossain vaiheessa tajusin kokeilla myös muutamalla raskaustestillä ja nekin on olleet positiiviisia!! Olen lukenut, että ovulaatiotesti usein näyttää myös raskauden, eikä mulla koskaan ole ollut noin vahvoja viivoja ovistestissä saati useammassa peräkkäin.. Joten näyttää siltä, että täällä ollaan saatu jotakin aikaan.. Alussa ollaan ja oli pakko varata aika gynelle ultraan reilun viikon päähän, että saa vahvistuksen, että siellä tosellakin joku on! Varovainen veikkaus, että nyt elettäisiin jo kuudetta viikkoa. :Heartpink Huh, miten jännittävää.. Nyt vaan peukut pystyssä, että testit pitää paikkansa ja vuodot liittyikin kiinnittymiseen.. :happy:

onnea positiivisesta raskaustestistä!!!! :Heartred voisitko kerrata vähän että oliko tämä monesko Letrozol kierros, oliko mitään oireita tai aavustuksia (kertomiesi perusteella ei kun pääsi yllättämään). Eli kerro kaikki! :playful:
 
onnea positiivisesta raskaustestistä!!!! :Heartred voisitko kerrata vähän että oliko tämä monesko Letrozol kierros, oliko mitään oireita tai aavustuksia (kertomiesi perusteella ei kun pääsi yllättämään). Eli kerro kaikki! :playful:

Mulla on takana kolme kiertoa letroilla, kun vuosi e-pillereiden jälkeen ei vieläkään tullut menkkoja kuin vain teroluttien tukemana, eikä siten ovistakaan.. Letrojen kanssa bongasin ovista joka kierrossa ja kierto tasoittui, mutta tämä oli nyt toinen kierto ilman lääkitystä, kun halusin kokeilla, onko oma kierto palautunut ja vielä ilman "lisästressiä" käynneistä lapsettomuusklinikalla ja päivien laskemisella.. Toki ovistestejä tein kuitenkin.

Mulla on letrojen aikanakin tullut aika voimakkaita tuntemuksia oviksen myötä ja saattanut olla yli viikonkin alavatsalla ja ovispuolella kasvukipua ja jomotusta.. Aika samanlaista on ollut tuntemukset nytkin ja kun luulin oviksen olevan tulossa, niin en kyllä osannut aavistaa.. :happy: Alkuviikosta heräsi epäilykset just siksi, kun ovistestit oli niin tummia! Nyt plussan jälkeen on kyllä vielä enemmän ollut alavatsatuntemuksia, päänsärkyä ja sellaista kevyttä kuvotusta aamuisin. Mutta ota tästä nyt selvää, mikä on totta ja mikä kuviteltua oiretta, kun niin toivoo, että nyt olis tärpännyt.. :Heartred mutta kiitos onnitteluista, pidetään peukut pystyssä :happy:
 
Onkohan ihan hölmö ajatus.:rolleyes:
Voisikohan Letroilla kypsytetty munasolu olla laadukkaampi kuin tavallinen. Olen nyt kolmena kesänä tullut raskaaksi ja vain siitä Letrozol-alkuisesta saatiin vauva syliin. Ikää jo 39v joten munasolujen laatu varmasti on jo heikkoa.
 
Heipati hei!
Toka letrokierto menossa.. kp18. On ovisplussasta kp15 lähtien ollu järjetön "menkkamainen" kipu tai oikeestaan eilen ja tänään. Maanantaina oli (oikea) munasarja jomotus.. nyt on koko alamaha kipee
Ekassa letrokierrossa ei ollu muuta kuin se ovis+ jälkeisenä päivänä munasarjassa jomotusta.

Ei oo aavistustakaan folleista kun ekassa kierrossa oli yksi nätti johtofolli. Päästiin julkiselle juuri muutes ❤ yksityisellä oltiin syksyllä jo aloittelemassa.. koko vuonna kun ei oviksia ole ollu ja menkat tullu vain teroluteilla.

Olispa tää nyt se plussakierto!
Mites letrolla plussanneilla on oireillu ennen r.testiä?
 
Kiva lukea täältä uusienkin letroilijoiden kuulumisia! Ja ihanaa että myös plussauutisia joukossa!

Minulla nyt yhdeksäs (!!!) ja viimeinen letrokierto meneillään, ovulaatio selvästikin "päällä" ja sen vuoksi valvonkin. Aamupäivällä tuntui tiukat oviskivut vasemmalla puolen ja jomotteli koko päivän. Nyt sitten järkyttävät samanlaiset kivut oikealla puolella. Selkäkin aivan tulessa. Kp14, koskaan ei ole näin aikaisin ollutkaan ovulaatiota. Toivon salaa että molemmin puolin olisi munasolu irronnut, jos se yhtään tuplaisi mahdollisuuksia. Joka tapauksessa tämä kierto on mennyt lähinnä odotellessa että kierto vain loppuisi, koska seuraavassa kierrossa alkaisi viimeinkin pistoshoidot. Silti ovisoireiden iskiessä aina hetken jaksaa uskoa ja toivoa parasta, vaikka todellisuudessa en usko että tällä hoidolla mitään saadaankaan aikaiseksi. Niin pitkään jo pelkillä letroilla on tahkottu.

Tsemppiä kaikille!
 
En ole kesän jälkeen letroja syönyt, yhteen kiertoon niitä olisi vielä jäljellä, ne ajattelin syödä jos en nyt plussaa viimeisestä julkisen inssistä pistoshoidoilla. Mutta nyt ehkä tulikin plussa :love7
Toivotaan että vahvistuu ja pysyy :nailbiting:
Tsemppiä kaikille tälle kiviselle tielle :Heartpink
 
Onkohan ihan hölmö ajatus.:rolleyes:
Voisikohan Letroilla kypsytetty munasolu olla laadukkaampi kuin tavallinen. Olen nyt kolmena kesänä tullut raskaaksi ja vain siitä Letrozol-alkuisesta saatiin vauva syliin. Ikää jo 39v joten munasolujen laatu varmasti on jo heikkoa.

Olen lukenut, jostain täältä foorumilta :scratch että olisivat laadukkaampia. Mutta en faktaksi tiedä! Tsemppiä :Heartpink
 
Onkohan ihan hölmö ajatus.:rolleyes:
Voisikohan Letroilla kypsytetty munasolu olla laadukkaampi kuin tavallinen. Olen nyt kolmena kesänä tullut raskaaksi ja vain siitä Letrozol-alkuisesta saatiin vauva syliin. Ikää jo 39v joten munasolujen laatu varmasti on jo heikkoa.

Olen lukenut, jostain täältä foorumilta :scratch että olisivat laadukkaampia. Mutta en faktaksi tiedä! Tsemppiä :Heartpink

Tällaista dataa ja tutkimustulosta on sinne suuntaan, mutta kyseessä ei välttämättä ole Letrozol sinänsä, vaan aikaisempi ovulaatio, jonka lääke aiheuttaa. Minullakin Letrozol aikaisti ovulaatiota monta päivää ja pidensi luteaalista. Jos iäkkäämmät naiset hyötyy aikaisemmin irtoavista/punktioiduista munasoluista, niin tässä voikin olla yksi apukeino.
Linkki on yhteen jenkkiläiseen firmaan, joka on erikoistunut yli 40-vuotiaiden hoitoihin, joissa käytetään vielä naisen omia munasoluja. Heillä on tehty aika kovan luokan tutkimusta.

https://www.centerforhumanreprod.co...tes-in-women-43-doubles-with-early-retrieval/
 
En ole kesän jälkeen letroja syönyt, yhteen kiertoon niitä olisi vielä jäljellä, ne ajattelin syödä jos en nyt plussaa viimeisestä julkisen inssistä pistoshoidoilla. Mutta nyt ehkä tulikin plussa :love7
Toivotaan että vahvistuu ja pysyy :nailbiting:
Tsemppiä kaikille tälle kiviselle tielle :Heartpink
Varovaiset onnittelut!:smiley-bounce013
Toivottavasti kaikki menee hyvin!:)
 
En ole kesän jälkeen letroja syönyt, yhteen kiertoon niitä olisi vielä jäljellä, ne ajattelin syödä jos en nyt plussaa viimeisestä julkisen inssistä pistoshoidoilla. Mutta nyt ehkä tulikin plussa :love7
Toivotaan että vahvistuu ja pysyy :nailbiting:
Tsemppiä kaikille tälle kiviselle tielle :Heartpink

Heeei, mitä mitä, mulla meni ihan ohi! Onnittelut! :woot: Onpa hienoa!
Aiotko huomenna vielä testailla? Käytkö vielä erikseen verikokeessa?
 
Heeei, mitä mitä, mulla meni ihan ohi! Onnittelut! :woot: Onpa hienoa!
Aiotko huomenna vielä testailla? Käytkö vielä erikseen verikokeessa?

No testaan koko ajan :hilarious: että lähteekö vahvistumaan. Kiitos :Heartpink ei ole muuta kuin varhaisultra husilta. Ja virallinen testipäivä vasta 15.12. :hilarious:
 
Takaisin
Top