Letrozolin käyttäjiä?

Täällä tänään dpo 10. Eilen jo meinas järki lähteä, kun ihan alavatsaa kiristeli/nipisteli koko päivän, vähän enemmän oikealta puolelta. Yöllä heräsin lievään menkkakipuun, mutta se meni nopsaan ohi, ja nyt aamulla ajattelen että kuvittelinko vaan. Ainiin, ja jo kaks päivää ollut sammumaton jano/kurkku rutikuiva:nailbiting:

Nythän on 10. pv teroluteja, joten eiköhän vaan ne aiheuta kaiken.. Ajattelin lopettaa niiden syömisen tänään, jotta ei siirrä uuden kierron alkua. Gyne määräsi 2vko, mutta niin monella tuntuu olleen 10 pvn kuuri, että ehkä uskaltaisin? Viime kerralla menkat alkoi 2 pv terolutien lopettamisesta ja dpo 13 mulla on terolutittomassa kierrossa alkanut menkat.

La siis aion varmaan testata jos on enää aihetta. :angelic:
 
Täällä tänään dpo 10. Eilen jo meinas järki lähteä, kun ihan alavatsaa kiristeli/nipisteli koko päivän, vähän enemmän oikealta puolelta. Yöllä heräsin lievään menkkakipuun, mutta se meni nopsaan ohi, ja nyt aamulla ajattelen että kuvittelinko vaan. Ainiin, ja jo kaks päivää ollut sammumaton jano/kurkku rutikuiva:nailbiting:

Nythän on 10. pv teroluteja, joten eiköhän vaan ne aiheuta kaiken.. Ajattelin lopettaa niiden syömisen tänään, jotta ei siirrä uuden kierron alkua. Gyne määräsi 2vko, mutta niin monella tuntuu olleen 10 pvn kuuri, että ehkä uskaltaisin? Viime kerralla menkat alkoi 2 pv terolutien lopettamisesta ja dpo 13 mulla on terolutittomassa kierrossa alkanut menkat.

La siis aion varmaan testata jos on enää aihetta. :angelic:

Hyvät oireet! Ei terolut mielestäni tee tuollaisia oireita. Testaisin ainakin ennen kuin lopettaisin terot..:wink
 
Täälläkin dpo10 nyt, herkkä testi nega tänään, mutta kolme päivää ollut rinnat tosi kipeät ja eilen oli myös kova menkkakramppimainen kipu illalla alavatsalla. Ja tänään vihlonut vähän väliä kohdun seudussa. Mulla yleensä vain nännit kipeytyneet oviksen jälkeen ja sitten kipu hiipunut kun menkkoja kohti menty. Nyt nännikipu vaihtui koko rintojen kipuun ja sekös herättää toiveita vissiin turhankin korkealle :rolleyes: Ja en vaan malta olla testailematta, huomenna taas uutta testiä. :grin Menkat pitäis alkaa vasta maanantaina, että ehkäpä kannattais testailla vasta viikonloppuna.. ja mulla on vain noita susia raskauskeijun herkkiä onestep-testejä. Noh, jännäillään vielä hetki.

Jannn, hienoa että siellä alkaa pistoshoidot! Mä olisin myös jo niin valmis siirtymään eteenpäin hoidoissa. Kun polilta eivät suostuneet edes tsekkaamaan välissä ultralla, että miten letrot toimii ja onko kohdun limakalvo liian ohut aina vain. Tuntuu niin turhauttavalta!
 
Heippa, mäkin voisin tänne pikkuhiljaa liittyä. Sain tänään reseptit Terolutiin ja letroihin seuraavaa kiertoa varten, nyt kp 46 eikä ovista ilmeisesti oo ollut kun ei näkynyt ultrassa keltarauhasta. Useampikin plussia oon ovistestiin saanut, viimeksi tällä viikolla, mutta PCO:n takia ne ei ole ovulaatiota tarkoittaneet. Mulla on jo kaksi lasta ennestään, joista ensimmäinen tuli IVF:llä ja toinen luomuna. Ikää jo 36 ja kolmas tosiaan toiveissa. IVF:n asti ei aiota enää ryhtyä, mutta jos sen ovulaation nyt ensin sais aikaiseksi...

Lueskelen taaksepäin ja tutustun vähän muihin. Plussatuulia kaikille!
 
Jep, negahan se. Ei kyllä päässyt yllättämään, koska tuttu tiputtelu alkoi eilen.

Ilmeisesti saan aiheutettua itselleni mielen voimalla vatsakipuja. Tai sit ne oli ne lääkkeet. Tai sitten mulla on endoa laajemmalla kuin vaan toisessa munasarjassa ja se oireilee loppukierrosta.:banghead:

Tää kierto oli kyllä tähän asti vaikein. Itkeskelin jo ennen varmuutta menkkojen alkamisesta. Paras ystävä tuli just raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä ja tietyisti olin onnellinen heidän puolesta, mutta kyllä se tosi pahalta tuntui. Että toisille se on vaan noin helppoa ja itse velloo tässä tyhjyydessä kuukaudesta toiseen. Oltiin varovaisesti puhuttu miten ihanaa olisi saada samoihin aikoihin lapset ja oon nyt varma ettei se tule todellakaan tapahtumaan. Mahdanko olla raskaana edes siihen mennessä kun tuo vauva syntyy. :sorry:

Toivottavasti muilla olisi positiivisempia uutisia ja fiiliksiä!:oops: Ja tervetuloa Cessi!
 
Jep, negahan se. Ei kyllä päässyt yllättämään, koska tuttu tiputtelu alkoi eilen.

Ilmeisesti saan aiheutettua itselleni mielen voimalla vatsakipuja. Tai sit ne oli ne lääkkeet. Tai sitten mulla on endoa laajemmalla kuin vaan toisessa munasarjassa ja se oireilee loppukierrosta.:banghead:

Tää kierto oli kyllä tähän asti vaikein. Itkeskelin jo ennen varmuutta menkkojen alkamisesta. Paras ystävä tuli just raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä ja tietyisti olin onnellinen heidän puolesta, mutta kyllä se tosi pahalta tuntui. Että toisille se on vaan noin helppoa ja itse velloo tässä tyhjyydessä kuukaudesta toiseen. Oltiin varovaisesti puhuttu miten ihanaa olisi saada samoihin aikoihin lapset ja oon nyt varma ettei se tule todellakaan tapahtumaan. Mahdanko olla raskaana edes siihen mennessä kun tuo vauva syntyy. :sorry:

Toivottavasti muilla olisi positiivisempia uutisia ja fiiliksiä!:oops: Ja tervetuloa Cessi!

Voi ei, äh mä niin ymmärrän tuon ristiriitaisen tunteen.. Mullakin yksi parhaimmista kavereista tuli raskaaksi ekalla yrittämällä. Kipeetä teki myös se että ne oli omasta mielestä vähän liian rentoja asian suhteen eikä osanneet arvostaa kuinka onnekkaita ovat. Toivottavasti kerkeät tulla raskaaksi ennen hänen vauvansa syntymää. Tsemppiä!
 
NäkymätönNinni, samoissa tunnelmissa ollaan täälläkin. Testit negatiivisia ja menkat jo näyttäytyy tiputteluna, nyt dpo14. Tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatus, että miten tätä p*skaa jaksaa rämpiä ties kuinka pitkään vielä eteenpäin, jos ei lapsettomuuspolilta tulla yhtään vastaan siinä että jotain muuta hoitoa olisi nyt syytä kokeilla. Jos nämäkin kuukautiset ovat vuodon suhteen todella niukat kuten edelliset, olen täysin varma että kohdun limakalvo ei kehity tarpeeksi paksuksi ja syön aivan turhaan letroja. Soitan huomenna poliklinikalle ja pyydän että nyt katsotaan jatkosuunnitelmaa uusiksi. Jos eivät suostu niin en tiedä mitä teen... Todella avuton olo.
 
NäkymätönNinni, samoissa tunnelmissa ollaan täälläkin. Testit negatiivisia ja menkat jo näyttäytyy tiputteluna, nyt dpo14. Tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta ajatus, että miten tätä p*skaa jaksaa rämpiä ties kuinka pitkään vielä eteenpäin, jos ei lapsettomuuspolilta tulla yhtään vastaan siinä että jotain muuta hoitoa olisi nyt syytä kokeilla. Jos nämäkin kuukautiset ovat vuodon suhteen todella niukat kuten edelliset, olen täysin varma että kohdun limakalvo ei kehity tarpeeksi paksuksi ja syön aivan turhaan letroja. Soitan huomenna poliklinikalle ja pyydän että nyt katsotaan jatkosuunnitelmaa uusiksi. Jos eivät suostu niin en tiedä mitä teen... Todella avuton olo.

Pahoittelut. Todella outoa jos eivät suostu. Ja pitäisi ainakin ennen ovulaatiota ultrata, niin näkisi limakalvon paksuuden. Minä sain pistokset pyytämällä. Pitäisi saada itse päättää, mitä hoitoa saa.
 
No nyt onneksi sain ultra-ajan parin viikon päähän, menkat on aivan olemattomat tällä hetkellä. Kohtelu oli kyllä aivan ala-arvoista puhelimessa, mutta saadaan nyt ainakin selvyys mikä on tilanne kp14.

Ei voi kuin ihmetellä sitä, että syntyvyys pitäisi saada nousuun, mutta silti saa taistella, että saisi tarkoituksenmukaista hoitoa jotta edes yksi lapsi perheeseen saataisiin.
 
No nyt onneksi sain ultra-ajan parin viikon päähän, menkat on aivan olemattomat tällä hetkellä. Kohtelu oli kyllä aivan ala-arvoista puhelimessa, mutta saadaan nyt ainakin selvyys mikä on tilanne kp14.

Ei voi kuin ihmetellä sitä, että syntyvyys pitäisi saada nousuun, mutta silti saa taistella, että saisi tarkoituksenmukaista hoitoa jotta edes yksi lapsi perheeseen saataisiin.

Hyvä että sait ajan, mutta tosi kurjaa ettei ymmärretä miten ahdistavaa on olla epätietoisuudessa, varsinkin jos on hyvä syy epäillä että kaikki ei ole kunnossa! Sitä niin toivoisi että hoitohenkilökunnalta saisi pelkästään tukea ja ymmärrystä näin herkässä tilanteessa.

Peukut on pystyssä että kp 14 olisi kuitenkin hyvä tilanne! Tai ainakin sitten tiedetään ja asialle voidaan tehdä jotain!

Meillä on ensikäynti HUS:illa marraskuun lopulla ja näiden kokemusten perusteella vähän jännittää siirtyä julkiselle, kun yksityisellä on saanut niin lämmintä kohtelua. Joo, onhan tässä vielä kaksi kiertoa ennen sitä aikaa raskautua, mutta pessimisti ei pety, vai miten se menikään.. :facepalm: Nyt menossa tylsä kp 6.
Kiitos tsempeistä Pupsis:Heartred
 
Hyvä että sait ajan, mutta tosi kurjaa ettei ymmärretä miten ahdistavaa on olla epätietoisuudessa, varsinkin jos on hyvä syy epäillä että kaikki ei ole kunnossa! Sitä niin toivoisi että hoitohenkilökunnalta saisi pelkästään tukea ja ymmärrystä näin herkässä tilanteessa.

Peukut on pystyssä että kp 14 olisi kuitenkin hyvä tilanne! Tai ainakin sitten tiedetään ja asialle voidaan tehdä jotain!

Meillä on ensikäynti HUS:illa marraskuun lopulla ja näiden kokemusten perusteella vähän jännittää siirtyä julkiselle, kun yksityisellä on saanut niin lämmintä kohtelua. Joo, onhan tässä vielä kaksi kiertoa ennen sitä aikaa raskautua, mutta pessimisti ei pety, vai miten se menikään.. :facepalm: Nyt menossa tylsä kp 6.
Kiitos tsempeistä Pupsis:Heartred

Mielestäni husilla on myös lämmintä, mutta nopeat käynnit :) ja hidas prosessi. Tänään kävin ultrassa piikityksen jälkeen, 2 follia oli, eikä inssiä ehditä tehdä viikonlopun takia...eli tänään irrotuspiikki ja kotitallettelut.. tämän jälkeen välikierto ja yksi inssi ennen ivf jonoa. Oi kunpa ei tarvitsisi mennä jonoon....
Tsempit kaikille :love7
 
Heippa,

Liityn itsekin keskusteluun vertaistuen ja piinailukavereiden toivossa :) Oma taustani: Lopetin e-pillerit n. 1,5 vuotta sitten ja menkat tuli vain muutaman kerran luomuna ja teroluttien avulla ennen kuin hakeuduin yksityiselle tutkimuksiin. Miehellä kaikki kunnossa, itselläni normaalia enemmän rakkuloita munasarjoissa, ei kuitenkaan PCO-diagnoosia tullut.. Letrozolit olleet 3 kierrossa ja nyt ilman lääkitystä tämä kuukausi ja katsotaan, onko oma kierto lähtenyt lääkkeiden tuella käyntiin.

Kuulisin mieluusti, mitä ovistestejä suosittelette? Itselläni ollut rfsu:n testit ja olen saanut neljästä testailukuukaudesta ainoastaan kerran "positiivisen", vaikkakin viivat aina vahvistuneet ja sitten taas haaleentuneet. Selkeät ja kovatkin oviskivut kyllä on ollut ennen, jälkeen ja oviksen aikaan, joten oletan, että tuo testin tummeneminen on ollut ovis :)
 
Ihana kuulla jannn!

Tervetuloa Beea! Mulla on kokemusta vaan raskauskeijun ovulaatiotestiliuskoista, joilla oon saanut 2/4 positiivisen tuloksen. Yhdellä kerralla aloin testaamaan ilmeisesti liian myöhään ja toisella en vaan saanut ovista kiinni, vaikka ultrassa näkyi tapahtuneen.

Kävin keskiviikkona kp 11 folliultrassa ja gynellä oli ensin vaikeuksia edes löytää oikeaa, tervettä munasarjaa, muilla kerroilla se on ollut tosi hyvin esillä. Noh, kun se viimein löytyi niin sielläpä näkyi, että ovulaatio oli jo tapahtunut! Arveli että viime yönä. Ja meidän ainut kerta ennen ultraa oli ollut silloin yöllä, koska olin vasta parantunut hiivasta.:arghh: Tuntui ihan suhteettoman musertavalta, että meidän tän kuun yritys on nyt tuon yhden kerran varassa, joka sekin oli jo ehkä ovulaation tapahduttua. :sorry:
Gyne yritti parhaansa lohduttaa, että meidän ajoitus oli varmasti täydellinen, mutta en vaan pystynyt uskomaan siihen. Koska olisin halunnut olla varma. Toki varmisteltiin vielä ke, mutta.. Tähän kiertoon ei odotukset ole korkealla, ainakaan vielä, dpo 3 (kai)..
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Omasta tilanteesta päivitystä: kävin kp14 ultrakontrollissa ja kohdun limakalvon paksuus oli 5-6mm, ja vasemmalla iso follikkeli josta lääkäri ei millimetrimääriä maininnut, sanoi vain että ihan näillä näppäimillä folli puhkeamassa. Samana iltana tulikin sitten ovisplussa ja kp15-16 välisenä yönä tuli kovat oviskivut joihin heräsin. Tallettelut meni putkeen ja lääkäri lohdutti, että limakalvon rakenne ratkaisee enemmän kuin paksuus, ja nyt limakalvossa oli hyvä rakenne ja oli myös paksumpi kuin viimeultrassa. Eli tässä kierrossa ainakaan ei pitäisi olla mitään tekijää, mikä raskauden alkamista estäisi. Seuraavat kaksi kiertoa vielä syön letrozolia ja sitten jos ei raskaus ole alkanut, niin aloitetaan välikierron jälkeen alkuvuodesta pistoshoidot. Nyt dpo5, ja ihan rauhallisin mielin odottelen kuukautisia. Jotenkin niin tottunut jo tähän rumbaan, ettei osaa enää odottaa ihmettä. Ekat letrokierrot sitä oli niin toiveikas, nyt kun seitsemäs kierto menossa niin toiveet nollissa mutta mieltä rauhoitti tieto, että kaikki on sinänsä hyvin.

Plussatuulta kohtalotovereille :Heartred
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Omasta tilanteesta päivitystä: kävin kp14 ultrakontrollissa ja kohdun limakalvon paksuus oli 5-6mm, ja vasemmalla iso follikkeli josta lääkäri ei millimetrimääriä maininnut, sanoi vain että ihan näillä näppäimillä folli puhkeamassa. Samana iltana tulikin sitten ovisplussa ja kp15-16 välisenä yönä tuli kovat oviskivut joihin heräsin. Tallettelut meni putkeen ja lääkäri lohdutti, että limakalvon rakenne ratkaisee enemmän kuin paksuus, ja nyt limakalvossa oli hyvä rakenne ja oli myös paksumpi kuin viimeultrassa. Eli tässä kierrossa ainakaan ei pitäisi olla mitään tekijää, mikä raskauden alkamista estäisi. Seuraavat kaksi kiertoa vielä syön letrozolia ja sitten jos ei raskaus ole alkanut, niin aloitetaan välikierron jälkeen alkuvuodesta pistoshoidot. Nyt dpo5, ja ihan rauhallisin mielin odottelen kuukautisia. Jotenkin niin tottunut jo tähän rumbaan, ettei osaa enää odottaa ihmettä. Ekat letrokierrot sitä oli niin toiveikas, nyt kun seitsemäs kierto menossa niin toiveet nollissa mutta mieltä rauhoitti tieto, että kaikki on sinänsä hyvin.

Plussatuulta kohtalotovereille :Heartred

Toivotaan että tärppää :) täällä ei eka pistoskierto tuonut plussaa, inssiin ei päästy mutta kotikeinoin. Nyt välikierto ja sitten yksi inssi ennen ivf jonoa.
 
Hei,

Onko teillä ollut letrozolin kans käytössä terolutit loppukierrosta?

Mulle määrättiin aloitettavaksi 2pv ovulaation jälkeen Terolut 10mg 2tbl+1tbl eli siis yhteensä 3tbl / vrk. Nyt kun googlailin, kuulostaa aika isolle annokselle :eek:
 
Hei,

Onko teillä ollut letrozolin kans käytössä terolutit loppukierrosta?

Mulle määrättiin aloitettavaksi 2pv ovulaation jälkeen Terolut 10mg 2tbl+1tbl eli siis yhteensä 3tbl / vrk. Nyt kun googlailin, kuulostaa aika isolle annokselle :eek:

No on kyllä iso :eek: miksi ylipäätään sait tuen? Ovuloitko ilman lääkkeitä? Kauanko luteaalivaihe sinulla kestää? Yleensä 1-2tabl /pvä riittää
 
No on kyllä iso :eek: miksi ylipäätään sait tuen? Ovuloitko ilman lääkkeitä? Kauanko luteaalivaihe sinulla kestää? Yleensä 1-2tabl /pvä riittää
Mulla on pitkät kierrot ja pco-tyyppiset munasarjat + loppukierrosta tiputtelua, eli sinänsä ihan käyvät lääkkeet, mutta tuota annosta aloin nyt pohtii, noh, täytyy testata toimiiko tämä kombo :)
 
Täällä taas kp 2, mutta fiilikset on olleet positiivisemmat kuin koskaan! Löysin ihanan meditaatio-ohjelman, jossa on joka kierron päivälle oma 15 min meditaatio. En oo koskaan meditoinut, joten olin aika skeptinen, mutta nyt odotan aina innolla sen kuuntelua ja oon huomannut olevani tosi rauhallisin ja luottavaisin mielin. Toivottavasti tää on pysyvää.

Viime kierto mentiin pelkällä letrozolilla, ilman irrotuspiikkiä tai teroluteja. Luteaalivaihe oli nyt ihan ennätyspitkä ja pahamaineinen tiputtelu alkoi vasta dpo 13 ja menkat pari päivää myöhemmin! Eli koin että kierto oli tosi onnistunut lopputuloksesta huolimatta. Nyt vaan innolla uuteen yritykseen!
 
Takaisin
Top