Laskettu aika tammikuussa 2020

Mun tiputtelu ei oo loppunut, mutta pahimmat kivut taisi mennä ohi. Sen sijaan tänään on alkanut vellova huono olo, toivottavasti olis hyvä merkki. :yuck:

Edit1: 6+0 tänään siis.

Edit2: Toimistolla kuulemma ei myöskään ole kylmä, itse hytisen, että liekö palelukin tehnyt paluun.
 
Muokattu viimeksi:
Laskettuaika olisi 28.1. 4+1 Esikoinen tulossa mikäli kaikki menee hyvin. :love017
Hämmennyin, kun ensimmäinen käynti vasta vk 8.. Joten päätin, että varaan yksityiselle ajan. Milloin järkevintä aikaksintaan mennä? Haluan tietää, että onhan kaikki ok enkä usko, että pystyn odottamaan ensimmäistä neuvola käyntiä.
Tuntuu aikas erikoiselta koko homma. Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta jos meneekin kesken niin liikaa jälkipyykkiä.
Onkos raskaus app suosituksia? Mahdollisimman paljon tietoa ja kuvia eri vaiheista? :)

Syke tosiaan varmimmin näkyy 6+ eteenpäin et sitä ennen ei hirveesti kannatta mennä sillä voi tulla turhaa huolta jos sykettä ei löydy. Itse varasin nyt ajan 7.6 jolloin viikot 6+6 mulla ollut plussauksen jälkeen kovia vatsakramppeja, muuten en varmaan olisi mennyt mutta jotenki pelko tullut jos onki kohdun ulkopuoleinen . Itse olen ladannut preglife sovelluksen jo aikaisemmista raskauksista ja siitä tykännyt.
Itse oon ollut aina testien suurkuluttaja ja uskonut raskauteen vasta digin jälkeen kun siinä lukee raskaana .
 
Rupesin täyttää esitietolomaketta neuvolaa varten, ompas se ihan outo.. totesin vaan että en voi täyttää sitä. Kysyttii esim. Alkoholista ja siinä ei ollu ollenkaan absolutisteille vastauksi kun oli monivalinta. Ja kuitenkin koka kohtaan oli pakko vastata muuten ei voinut lähettää sitä neuvolaan..

Ja sit sen lomakkeen nimi oli äidin neuvolan ensi käynti lomake tms. Ja sit tuli jotain ihme äidin/isän puolison nimi, puh numero yms. kysymyksiä.. ois vaan ollu niin paljon selvimpi jossois ollu suoraan isän nimi jne. :eek:
 
Mä kävin jo neuvolassa ekalla käynnillä ja meni kyllä vähän ohi kaikki :D Siis kun olin vähän puolikuntoinen tän flunssan kanssa niin jotenkin jäin miettimään et mitä kaikkea mun olis pitänyt muistaa kertoa hälle... toki neuvolan täti jo tiesi asiat kun olin esikoisen neuvolassa pari päivää plussauksen jälkeen ja kerroin sille lyhyesti jutut. Mut piti sit ihan oma käynti varata :)
 
Täälläkin yksi tammikuinen, laskettu aika 1.1. Esikoinen tulossa, monien hankaluuksien jälkeen yllättäen täysin luomusti ❤
Takana kohdunulkoisia ja viimeisimpänä joulukuinen km, ja siitä johtuen en oikein uskalla iloita tästäkään raskaudesta vielä. Yksi varhaisultra jo takana, ja maanantaina edessä toinen. Historian vuoksi olen onneksi seurannassa nt-poliklinikalla.
Vointi on ollut koko alkuraskauden todella väsynyt, oksennella on saanut päivittäin ja tällä viikolla seuraksi tuli huimaus. Oireista voisi ainakin päätellä, että kaikki etenee niin kun pitääkin :happy:
Neuvolaan en ole ollut vielä ollenkaan yhteydessä, pitänee sinnekin soittaa vaikka ultrat ym. todetaankin polilla. Näin ensikertalaisena ei oikein tiedä miten kaikki hoituu.
 
Heippa. Eilen tein aamupäivällä haamutestin, kun ei menkkoja aamun aikana kuulunut. Tänään sitten tuli jo vahvempi viiva testiin. Laskettu aika olisi 31.1, tänään 4+1. Piinaavat ensimmäiset viikot ja kuukaudet edessä. Meiltä löytyy tyttö 7/17 :)
 
Ihanaa kun porukka on lisääntynyt täällä, onnea kaikille plussista

Täällä nyt 8+2 ja etovaa oloa on nyt ollut aamuisin ja jos oon ollut pidempään syömättä. Ihmeellisiä kramppeja on välillä alavatsassa, kun vaihtaa asentoa esim. makuullaan tai nousee sohvalta ylös. Ei tokikaan aina, mutta päivittäin mitä lie

Vielä reilu viikko pitäis jaksaa ekaan neuvolaan, aika on tosin kulunut nopeasti, niin toivotaan että tuleva viikko menis myös mulla on myös lähete tehty puolille verenpaineiden takia, mutta sielä ei vieläkään ole kuulunut mitään.

Ps. Miksei hymiöt näy puhelimella kirjottaessa, vai laitanko ne väärästä paikasta? =D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä mennään 4+5..
Tissit kipeytynyt ja aamuisin etova oloa, väsyttää myös kovin, mutta aamuisin hereillä jo viimeistään puoli 8...
Mutta muuten hyvä olo..

Ekaan neuvolaan vielä aikaa, on vastaa juhannusviikolla, mutta varhaisultraan reipas 2viikkoa :)
 
Mä tein yhteensä neljä testiä. Ensimmäinen oli haalea yksi päivä ennen laskettua kuukautisten alkamista, toinen jo melko vahva samalla viikolla ja kaksi viimeistä erittäin vahvoja viikon sisään. Sen jälkeen ilmestyikin jo raskausoireet, niin ei ole tarvinnut enempää tehdä. Kaikista kivointa oli näyttää ensimmäinen testi miehelle, se hymyn määrä oli niin uskomaton :joyful:
 
Moikka! Mäkin nyt liityn tänne.

Meillä toinen tulossa, la 12.1., varhaisultrassa 6+3 oli kaikki hyvin ja saatiin sykekkin kuuluviin.

Hirveesti kaipailisin seuraa tähän odotus-taipaleelle. Tuolla paikassa X jota ei saa mainita täällä, olin muutamassakin ryhmässä jotka nopeesti haulla löysin. Siellä ei kuitenkaan vielä hirveen aktiivisesti uskalla kukaan näin alussa pölistä, joten toivon että täällä sitä seuraa olis eri tavalla. Tietty itelle ainakin vähän vieras ympäristö, mutta yritetään.

Tsemppiä kaikille tähän alkutaipaleeseen! :hello2
 
Moikka!

Täälä positiivinen testi tehty ja viikkoja omien laskujen mukaan 4+6. Kyseessä ensimmäinen raskaus, joka alkoi ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen.

Ollut väsymystä,yöheräilyjä ,arat rinnat, menkkamaisia ja repiviä vatsakipuja. Toki pelko on suuri, että raskaus päätyisi keskenmenoon.:sad001
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille! Kiva, että porukka kasvaa. Noi pelot keskenmenosta on täysin ymmärrettäviä. Itse yritän välttää murehtimista, koska jos aloitan murehtimisen potentiaalisesta keskenmenosta, niin homma tulee jatkumaan peloilla ultrista ja kehityshäiriöistä, kohtukuolemesta, synnytyksestä, kätkytkuolemasta ja jatkunee siihen pisteesen, että pelkään että lapsi jää auton alle, sitä kiusataan koulussa, se saa jonkun sairauden jne. Vaarathan on loputtomia. Yritän keskittyä optimismiin ja toistaiseksi itseni huijaus on toiminut :) Minullakin lähipiirissä keskenmenoja ja yhden ystävän lapsi kuoli juuri ennen synnytystä, joten pelot heräävät minulla myös helposti, jos niille antaa liikaa tilaa. Heillä kaikilla elämä on kuitenkin jatkunut ihan onnellisesti.
 
Leonardotar, olet oikeassa! :happy:

Pakko kysyä, että onko kenelläkään kokemuksia ibs + raskaus?
 
Moikka!

Täälä positiivinen testi tehty ja viikkoja omien laskujen mukaan 4+6. Kyseessä ensimmäinen raskaus, joka alkoi ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen.

Ollut väsymystä,yöheräilyjä ,arat rinnat, menkkamaisia ja repiviä vatsakipuja. Toki pelko on suuri, että raskaus päätyisi keskenmenoon. Pelko lähtenyt siskon keskenmenoista.:sad001
Mulla kans noit kipuja ollut, vielä ei muuta ja kivutki helpottanut jo hiema. Eka raskaus aina niin pelottava ku kaikki uutta toivottavasti kaikki menee hyvin ❤ oletteko meinannut käydä jo alkuraskauden ultrassa? Me mennään juuri kipujen takia
 
Ei ole itsellä kokemusta, mutta tämä varmaan on jo sinulla tiedossa. :)

Joo. Onneksi ärtyvän suolen oireyhtymää ei lasketa varsinaisiin tulehduksellisiin suolistosairauksiin (chronin tauti ym.), käsittääkseni?

" Ärtyvänsuolen oireyhtymä ole sairaus, vaan pikemminkin toiminnallinen vaiva, jota esiintyy ainakin yhdellä kymmenestä suomalaisesta, enemmän naisilla kuin miehillä. Vaiva voi olla pitkäaikainen ja kiusallinen, mutta se on onneksi täysin vaaraton." Mutta ikävä vaiva tämä on :sad001
 
Mulla kans noit kipuja ollut, vielä ei muuta ja kivutki helpottanut jo hiema. Eka raskaus aina niin pelottava ku kaikki uutta toivottavasti kaikki menee hyvin ❤ oletteko meinannut käydä jo alkuraskauden ultrassa? Me mennään juuri kipujen takia

Meillä olis tarkotus käydä varhaisajanultrassa mille viikoille varasit ajan?
 
Joo. Onneksi ärtyvän suolen oireyhtymää ei lasketa varsinaisiin tulehduksellisiin suolistosairauksiin (chronin tauti ym.), käsittääkseni?

" Ärtyvänsuolen oireyhtymä ole sairaus, vaan pikemminkin toiminnallinen vaiva, jota esiintyy ainakin yhdellä kymmenestä suomalaisesta, enemmän naisilla kuin miehillä. Vaiva voi olla pitkäaikainen ja kiusallinen, mutta se on onneksi täysin vaaraton." Mutta ikävä vaiva tämä on :sad001

Totta, luin liian kiireellä, pahoitteluni. :)
 
Puuh, tänään on ollut huono olo, en tiedä onko aiheuttajana raskaus (jonka pelkään menneen kesken) vai jokin syömäni ruoka. Epämääräinen huono ja heikko olo vaivaa.
 
Takaisin
Top