Laskettu aika tammikuussa 2020

Mäkin soittelin jo neuvolaan. Kesäkuun alussa aika ja 8+3 olisi sillon :) Kattelin esikoisen äitiyskorttia ja mulla on sillon ollu eka neuvola jo 5+4 o_O

Varhaisultraan oon myös menossa yksityiselle parin viikon päästä eli ennen tota neuvola-aikaa.

Melko oireetonta täällä, tänään siis 5+4. Aavistus ehkä väsyttää normaalia enempi ja kahvi ei maistu. Ja hassu hutera ja epämukava olo.
 
Pikkuhiljaa alkaa olla luottoa siihen, että tässä voi mennä kaikki ihan kuten pitääkin, eikä jokaisen (usean... :angelic:) pissallakäynnin kohdalla tarvii panikoida. 5+1 on nyt, NKL eka ultra 8+4, neuvola 9+1.

Tänään oli vähän vaikeuksia peitellä töissä tätä, kun oli kaverin vauva käymässä ja sain sylitellä. :hilarious:
 
Mulla LA 7.1. Tänään varhaisultrassa reipas toukka ja selkeä syke. Jos pysyy matkassa niin oon aivan varma että syntyy kyllä tän vuoden puolella.
 
Täällä uusi tammikuinen, laskettu aika tammikuun puolivälin tienoilla. Nyt mennään viikolla 5+4. Soitin neuvolaan viikko sitten ja sain käynnin viikolle 8+2. Raskausoireina on ollut reilun viikon verran satunnainen kuvotus, nännien kipeytyminen sekä satunnaiset heikot yöunet. Suurimpana haasteena on turvotus, en tiedä mihin piilotan tän paisuneen vatsan. Tänään on edessä sukujuhlat ja jännittää, huomaako kukaan etten juo alkoholia ja että mulle on tilattu eri ruuat kuin muille. Jouduin jo tässä vaiheessa kertomaan vanhemmilleni, jotta saatiin tuo ruokakuvio sumplittua. Onko muut kertoneet vielä kenellekään? On kyllä ihanaa olla raskaana!
 
Ite en oo vielä ollut neuvolaan yhteydessä, koska sairaalasta sanottiin, että ensin on hyvä käydä varhaisultrassa varmistamassa, ettei ole kohdunulkoinen tai tuulimuna. Eilen kun koitin soittaa neuvolaan niin neuvolan hoitaja oli koulutuksessa, eikä ollut tavattavissa. Meidän kunnassa on tosi huonosti soittoaika neuvolaan keskellä päivää ja vain 30 min. Itselle ainakin tosi haasteellista soitella kesken työpäivän. No mutta koitan sumplia ens viikolla.

Meillä ei tiedä raskaudesta vielä kuin minä, mies, paras kaverini ja yksi työkaveri, jolle oli käytännön syistä pakko kertoa. Nyt on siis 6+4. En millään haluaisi töissä kertoa oikeastaan ennen kuin rakenneultran jälkeen, eli käytännössä heinä-elokuun vaihteessa. Voi olla, että käytännön järjestelyiden vuoksi kuitenkin pitää tässä lähiviikkoina ainakin pomolle sanoa. Lähipiirissä on useampi, joilla jouduttu keskeyttämään vielä rakenneultrankin jälkeen 20+ viikoilla ja meillä lapsettomuus taustalla. Töissä on useampia tyyppejä, joita kiinnostaa vähän turhan paljon toisten asiat ja kaikki juorutkin pienessä kylässä kulkee tosi nopsaan. Jos meneekin kesken niin en haluaisi, että koko työyhteisö ja kylä asiasta tietää ja voivottelee ja joudun jokaisen kanssa asiasta puhumaan.
 
Ja meidän äiti on taas kauhea hössöttäjä ja usein tunkee myös omaa mielipidettään ja näkemystään joka asiaan niin en ole hänellekään ihan lähiaikoina kertomassa. Lapsettomuushoidoista tietää myös oikeastaan vain kaksi ihmistä meidän lisäksi. En jaksa kuunnella ihmisten moralisointia siitä kuinka on odotettu 30v asti, että olis pitänyt tehdä lapset aikaisemmin tai selitellä syitä, taustoja tai hoidon kulkua jokaiselle. Eli noi pitkään pääsääntöisesti koitetaan salassa pitää, kunnes kaikki toivottavasti näyttää varmasti hyvältä :)
 
Sukujuhlat meni hyvin, erityisruuat kuitattiin vaan erityisruokavaliolla ja tarjoilija toi huomaamattomasti alkoholitonta kuohuviiniä ja valkkaria pöytään! Huh! Ja pääsin livahtamaan kotiin lepäämään ennen jatkoja, mitta alkoi olla täynnä huppelissa olevia sukulaisia :shifty:
 
Leonardotar hyvä :) mulla kanssa tulossa työpaikan iltama. Samanlaiset kikat oli suunnitelmissa.

Vilmis millaisilla hoidoilla raskauduit? Meillä icsin pasista tämä. Meillä muuten tulossa laaja nipt josta näkee sikiön kaikki kromosomit. Se voisi ehkä antaa sinullekin mielenrauhaa aikaisemmin..? Tietysti muistakin syistä voi olla rakennepoikkeamia.
Tollaset juoruämmät on kyllä ikäviä. Mulla on kanssa yksi kaveriporukka jossa ihan varmasti tullaan kysymään tulinko nopeasti raskaaksi ja mua ei todellakaan huvita kertoa heille meidän tarinaa kun taustalla on vaan uteliaisuus ja juoruilu eikä myötäeläminen ja tuki. En tiedä vielä miten aion siihen vastata. Kaikki ideat tervetulleita!
 
Pikkuhiljaa alkaa olla luottoa siihen, että tässä voi mennä kaikki ihan kuten pitääkin, eikä jokaisen (usean... :angelic:) pissallakäynnin kohdalla tarvii panikoida.

Ja tämähän kannatti sitten, eilisillasta asti on tullut sellaista menkkojen alun kaltaista vuotoa, lisääntyy pikkuisen koko ajan. :arghh:
 
Ja tämähän kannatti sitten, eilisillasta asti on tullut sellaista menkkojen alun kaltaista vuotoa, lisääntyy pikkuisen koko ajan. :arghh:

Alkuraskaudessa voi tulla ihan harmitontakin vuotoa, toivottavasti on vain sitä! Onko sinulla mahdollisuutta käydä tulevalla viikolla ultrassa? Paljonko on viikkoja?
 
5+3 on nyt, ihan pientä menkkamaista kipua on kaverina. Täytyy seurata tilannetta tänään ja huomenna, soittelen kyllä neuvolaan alkuviikosta.
 
Leonardotar hyvä :) mulla kanssa tulossa työpaikan iltama. Samanlaiset kikat oli suunnitelmissa.

Vilmis millaisilla hoidoilla raskauduit? Meillä icsin pasista tämä. Meillä muuten tulossa laaja nipt josta näkee sikiön kaikki kromosomit. Se voisi ehkä antaa sinullekin mielenrauhaa aikaisemmin..? Tietysti muistakin syistä voi olla rakennepoikkeamia.
Tollaset juoruämmät on kyllä ikäviä. Mulla on kanssa yksi kaveriporukka jossa ihan varmasti tullaan kysymään tulinko nopeasti raskaaksi ja mua ei todellakaan huvita kertoa heille meidän tarinaa kun taustalla on vaan uteliaisuus ja juoruilu eikä myötäeläminen ja tuki. En tiedä vielä miten aion siihen vastata. Kaikki ideat tervetulleita!

Icsillä tuoresiirto, eka ivf hoito meille eikä oo inssejä tai muutakaan hoitoa takana, päästiin suoraan ivf. Ketään ei jäänyt pakkaseen, lähes kaikki kyl hedelmöittyi osa icsillä ja osa ilman. Tää yks nyt sattus sit olemaan paras ja icsillä, muut näyttivät jakautuvan epäideaalisti niin menivät sit roskiin :sad001 mut onneks tää yks sitkeä Sissi tai Sisu selvis :)


Luulen tietäväni sut tuolta simpukan foorumilta, ootko siellä kirjoitellut? Olin siellä eri nimellä. Nytse onkin ollut monta viikkoa jumissa koko foorumi.

Kysyn tota niptiä ku pääsen vihdoin sinne neuvolaan, vaihtoehtona varmasti hakeutua yksärille, sekin ihan mahdollinen vaihtoehto.

Mulla ei oo ongelmaa juomisen kanssa ku oon ollu varmaan 3-4 vuotta lähes absolutisti muutenkin :D Ei kukaan kysele.

Töissä tosiaan silloin punktio takia olin 2 pv saikulla niin utelevat sitäkin. Sanoin vaan et ei oo vakavaa ja pidän sairauteni omana tietonani. Varmaan alkavat urkkia jälleen, kun varmasti joudun jonkun tunnin olemaan neuvolan vuoksi pois.
 
Kuten arvelin, näin varhaisilla viikoilla ei pääse vielä tsekattavaksi. Omaseuranta kotona, ja jos vuoto on suurempaa kuin menkat, ja kivut sellaset, ettei särkylääke riitä, niin sitten uutta soittoa perään.

Tiputtelu on toistaiseksi "tasaantunut" ja särkylääkettä en tarvitse, vaikka vähän juiliikin. Pitkät on viikot kyllä, tänään 5+4, ultra 10.6., jolloin on 8+4.
 
Täällä uusi tammikuinen ilmoittautuu, eilen plussattu melko haalealla viivalla ja laskurien mukaan laskettu aika laskurien mukaan 26.1. Meille tuleva on viides jos mukana pysyy
 
Icsillä tuoresiirto, eka ivf hoito meille eikä oo inssejä tai muutakaan hoitoa takana, päästiin suoraan ivf. Ketään ei jäänyt pakkaseen, lähes kaikki kyl hedelmöittyi osa icsillä ja osa ilman. Tää yks nyt sattus sit olemaan paras ja icsillä, muut näyttivät jakautuvan epäideaalisti niin menivät sit roskiin :sad001 mut onneks tää yks sitkeä Sissi tai Sisu selvis :)


Luulen tietäväni sut tuolta simpukan foorumilta, ootko siellä kirjoitellut? Olin siellä eri nimellä. Nytse onkin ollut monta viikkoa jumissa koko foorumi.

Kysyn tota niptiä ku pääsen vihdoin sinne neuvolaan, vaihtoehtona varmasti hakeutua yksärille, sekin ihan mahdollinen vaihtoehto.

Mulla ei oo ongelmaa juomisen kanssa ku oon ollu varmaan 3-4 vuotta lähes absolutisti muutenkin :D Ei kukaan kysele.

Töissä tosiaan silloin punktio takia olin 2 pv saikulla niin utelevat sitäkin. Sanoin vaan et ei oo vakavaa ja pidän sairauteni omana tietonani. Varmaan alkavat urkkia jälleen, kun varmasti joudun jonkun tunnin olemaan neuvolan vuoksi pois.

Oi ihanaa että teillä kuitenkin oli tää sitkeä sissi/sisu :Heartred
meillä tää oli kans eka siirto kun meillä ei tuoresiirtoa ollut ollenkaan.
Niin ja meillä ei myöskään muita hoitoja, suoraan icsi.

Hei joo siellä oon kirjoitellu! Millä nimimerkillä kirjoitit sinne? Laita vaikka yksärillä jos et jostain syystä halua tänne laittaa. kiva että meillä on lasketut ajat samassa kuussa :)

Luulen että julkiselta ei saa sitä laajaa niptiä ilman erityistä syytä mutta ymmärtääkseni ainakin pk-seudulla se suppea on osa seulontoja.

Toi urkkiminen on kyllä ikävää :sad001
 
Piinallinen viikko ohi. Ultrassa pienellä kaikki hyvin ja sydän sykki❤. Hematooma oli vielä paikallansa, mutta lääkäri meinasi ettei sen pitäisi nyt haitata. Tänään 7+0, ultran mukaan 6+6. Nuo vuodot kyllä säikäyttää pahasti!
 
Itse soittelin tänään neuvola aikaa.. Saatiin ennen juhannusta eka neuvola aika, ajateltiin käydä varhaisultrassa edeltävänä viikonloppuna kun ollaan Helsingissä silloin ja siellä vähän edullisempaa kun Keski-Suomessa..

Veikkaan että neuvolatäti kuuli viimeisten kuukautisten alkamispäivänä väärin kun laski että la olisi 22.1 ja viikkoja olisi 4+5, mutta ovisplussan takia tuo on melkein mahdoton (kuuli varmaan 12.4, kun alkoi 18.4), mutta meinasin että korjaan sen kun mennään neuvolaan. Ovis plussa kun tuli 5.5 ja tämä ihan tikutettu :)
 
Piinallinen viikko ohi. Ultrassa pienellä kaikki hyvin ja sydän sykki❤. Hematooma oli vielä paikallansa, mutta lääkäri meinasi ettei sen pitäisi nyt haitata. Tänään 7+0, ultran mukaan 6+6. Nuo vuodot kyllä säikäyttää pahasti!

Ihanaa kuulla Vega8 että kaikki hyvin :Heartred itselläkin tuli tänään joka vessareissulla verta paperiin ja pikkuisen päässyt siteeseen asti.. Pelottaa niin vietävästi:sad010 saimme onneksi ajan varhaisultraan ensi viikon alkuun.. Saamme edes jotain infoa tilanteesta, ettei tarvitsisi kärvennellä tietämättömänä.. Se on kamalinta...
 
Takaisin
Top