Lapsen terveys

Ja ainiin. Selvisihän reissulla sekin että pojan paino on noussut reilu kuukauden aikana +600g :wink en muista tarkkaan, mutta oli jotain 9600g nyt mitatessa :)
 
Ja voimia edellleen sulle Ronja89.. pyöritit vielä koko showta yksin. Nostan hattua ja lähetän etävoimia täältäpäin!!! Ja paranemista molemmille pikkuisille jotka sairastaa!
 
Tää meidän neidin homma on kyl ihan kumma. Kuumeen lisäksi ei mitään muita oireita. Aurinkoinen oma itsensä on :) Oisko kumminkin hampaista johtuvaa?!
 
Juu, tää on kans tän yh-äitiyden varjopuolia, kun joutuu yksin murehtimaan ja stressaamaan lapsen vointia :sad001 Mut onneks on tämä foorumi ja tänne saa aina avautua ! :) kiitos siitä ! Sain nyt pojan nukkumaan menon jälkeen juotettua uniselle n. 2dl maitoa. Tarvii yöllä heräillä muutaman kerran juottamaan kanssa. Eiköhän tämä tästä. :)
 
Paranemisia pikku potilaille! :Heartred

Muoks. Mama, meillä oletettu vauvarokko oirehti juuri noin, kova kuume (39-40) kolme päivää, ei muuta, paitsi välillä kuume teki pojan väsyneeksi ja huonotuuliseksi. Ei edes niitä näppyjä nähty.
 
Muokattu viimeksi:
Jeeee ! Viime yönä ei tarvinnut antaa lääkettä kuumeeseen ja tänään olen saanut juomaan maitoa kaksi kertaa pullosta ! :) aamulla oli vielä melkein 39 kuumetta, mutta laski hyvin panadolilla. Pari kertaa on ripuloinut, mutta pari kertaa on tullut myös vähän kiinteämpää kakkaa. Muutenkin olemukseltaan reippaamman oloinen kuin eilen :) Olen niiiiin iloinen :)
 
Ensimmäinen kuumeeton päivä takana :) viime yön poika nukkuikin 20-8 heräämättä ja tänään kahdet 2h päikkärit. Nukkunut siis enemmän kuin yleensä, mutta varmasti onkin vielä hieman uupunut kovan taudin takia. Hereillä ollessa jaksaa kyllä leikkiä ja on pirteä, mutta voi huoh tota syömistä JA juomista ! Ihan kamalaa tappelua... :sad001 Mun tarvii laulaa ja heilutella leluja ja vaikka mitä että saan syömään. Pulloa yrittää työntää kiellä pois, ei avaa suuta ja yrittää olla nielemättä vaikka olisin pullon saanut suuhun. Sitten kovan hämäyksen (esim. heiluttelen avainnippua) alkaakin juoda. Ja sama homma nyt syömisenkin kanssa :sad001 Pelkään että jää tällänen päälle... :eek:
 
Niin ja hampaita on viel lisäksi puhjennut kaksi tämän viikon aikana... Liekö ne sitten syynä syömisen takkuamiseen vaikka aiemmin ei ole vaikuttanut kun on hampaita tehnyt...?
 
Hohhoijaa. Ei me näemmä helpolla päästä. Eilen tuli illalla ihottumaa kasvoihin ja tänään sitten maha täynnä pientä punaista näppylää. Soitin terveysasemalle ja käväistiin näytillä. Nyt lopetettiin tääkin antibiootti ja toivotaan että olis ehtinyt vaikuttamaan. Viikonloppuna päivystykseen jos vaikuttaa vielä kipeältä. Kuumeeton on ollut, mutta syöminen takkuaa edelleen... :sad001
 
Tsemppi Ronja!! Voi kun pikkuinen nyt vihdoin paranisi!!

En oikein tiedä mihin kategoriaan tää kuuluu, mutta piereskeleekö teidän vauvatpaljon. Meidän neiti puksuttelee jatkuvasti. Ja etenkin yöunilla. Neidin koko huone lemuaa nukkumaankäydessä ja kun käyn tsekkaa neitiä itse mennessäni nukkumaan. Eikä siellä kakkaa ole housussa vaan kaasua vaan.
 
Tsemppiä vahemmille ja paranemisia pikku potilaille! :Heartred

Meillä paukutellaan aina unien ja automatkojen jälkeen :D ja ennen ku tulee kaki..
 
Meidän poika piereskeli ihan pienenä tosi paljon ja silloin erityisesti unilla. Oli selvästi muutenkin masukipuja. Sittemmin helpottanut huomattavasti. Onko mama vauvan kakat minkälaisia, löysiä, kovia? Onko tullut jotain uutta ruokavalioon, saako korviketta? Tai jos imetät, jokin sinun syömäsi voi laittaa vauvan suolen laulamaan. Ettei ole allergiaa tai laktoosi-intoleranssi... Tai vain normaalia reagointia eri ruokiin. Ehkä jotkut vaan tuhnuttaa enemmän :D

Sitten vähän samaa kategoriaa maman kanssa: tuleeko muiden vauvoilla paljon korvavaikkua? Meillä tulee. Mietin, onkohan se normaalia. Tuntuu, että enenevässä määrin, korvia saa puhdistaa useamman kerran viikossa ja aina puikko on ihan töhnäinen. Vaikkua tulee kökkäreinä ulos korvasta ja pitkin korvanlehtiä. Olen itse "kuivakorvainen" niin tuntuu hassulta. Poika myös välillä rappaa korviaan, mutta toisaalta onhan hän vaan saattanut hoksata, että tällaisetkin nahkalärpäkkeet löytyy. :D
 
Meil tulee ihan sikana vaikkua ja korvia räplätään ihan koko ajan. Oon välil kans miettiny että oisko jotain vikaa, mutta sitten ollaan käyty näyttää korvia ja ei mitään. Taitaa vaan kuulua asiaan Ja jos hampaita tulossa ni saattaa rapsutella korvia enemmän...
 
Kyllä täälläkin samaa vaivaa ja isäänsä on tyttö tullut. Ceridal öljuä joskus lääkäri ohjeisti laittaan kun ei nähnyt edes onko tulehdusta vaikun takia :O Ei kyllä olla sitä monesti muistettu laittaa, en tiedä onko siitä hyötyä.
 
Velvetia, meilläkin on isäänsä tullut töhnäkorva ja sama homma kerran käynyt, että yritettiin korvia tutkia niin ei vaikulta erottanut :D no jaa, vahan tarkoitushan on suojata korvia pöpöiltä, ehkä tuo on normaalia... On vaan sellainen kiukkupussi tuo ukko välillä että siihen yrittää löytää syitä joka paikasta. Hampaita ei vieläkään ole yhtään.
 
Meillä kans tulee tosi paljon vaikkua. Eiköhän se tosiaan ihan normaalia ole :)
 
Jaahas, meillekin se flunssa tuli kyläilemään kuumeen kera. Olipa viime yö taas melkoinen, säälitti niin toinen pieni kun ihan tukossa niin ettei saa nukuttua... no, nyt on jätkä (toisilla) päiväunilla, jotain ihme ääntä päästää vähän väliä, mutta jospa sais levättyä.
 
Takaisin
Top