Lapsen terveys

Voi ei Justiina. :sad001 Se on aina niin ikävää kun nää pienet sairastaa... Pikaista paranemista ja voimia äidille !
 
Toinen yö yhtä karsea kuin eka. Lisäksi taas imemislakko niin tissistä kuin pullosta. Rinnat huutaa hoosiannaa ja en meinaa herua pumpullekaan. Poju ei suostu edes vettä hörppäämän. 3 kertaa tissistä juonut tänään,yö mukaan lukien ja pullosta kerran suosittelen juomaan 30 ml. Ei kai se auta kuin mennä lääkäriin huomenna. Onneksi kaveri lainasi sähköpumppua, sillä irtoaa edes jotain.
 
Viime yö meni hyvin, jihuu :) Eilinen oli kyllä aika kurja päivä, poika ei suostunut rinnalle kunnolla ennen kuin vasta illalla, ihan järkyttävän epämukava olo itsellä, pumpata yritin vähän väliä...

Tänään ei ollut aamulla kuumettakaan, mutta poika on kuitenkin vielä räkäinen ja yskii, on väsynyt eikä syö kunnolla. Luulisin että hänellä on kurkku kipeä, mulla ainakin alkoi viime yönä kurkkukipu... Olen taas jälleen kerran kahden vaiheilla, mennäkö lääkäriin vai ei. Minua niin tympäisee ajatus siitä, että itkuisen vauvan kanssa mennä istumaan Tk:seen mahdollisesti tunneiksi vain siksi, että sanovat etteivät voi auttaa mitenkään... Yksityiselle haluaisin mennä, mutta se menis miehen kukkarosta.
 
Mä en tiedä mikä täällä nyt vaivaa kun joka yö viikon ajan on itketty yöllä useaan kertaan. Panadoliakin on saanut joinan iltoina kun oon hampaita epäilly mut ei auta. :/ oon kyllä niin kade tällä hetkellä perheille joilla kokonaisia öitä nukutaan... mä siis imetän edelleen ja 2 syöttöl normisti yössä mut nää saakutin itkut... i don't understand.
 
Voi kurjuus pieniä sairastajia. Paranemisia !
Ja kyllä kannattaa Justiina käydä näytillä, jos on vaikka korvatulehdus ja se aiheuttaa ettei ruoka maistu? Etkö pysty soittamaan tk:n ja saa aikaa sillä tavalla, ettei tarvitsisi tunneiksi sinne istumaan mennä ?
 
Täällä myös noita yöitkuja jatkunut nyt toista viikkoa, äiti alkaa olla vähän väsy :dead:
 
Kävimme nyt aamulla näytillä kun edelleen ruoka maistuu huonosti ja poika räplää korvaansa... Ja TADAA, ei mitään. Tosin toinen korva oli niin vaikkuinen että pitää mennä huomenna uudestaan, tänään laittaa ceridal -öljyä.
 
Voisiko olla myös tähän ikäkauteen miittyvää, jos ei muuta syytä löydy? Monesta paikkaa oon lukenut, että juurikin 8-9 kk maissa voi tulla levottomia öitä. Tällön opitaan niin paljon kaikkea uutta. Tsemppiä herääjille, jälleen kerran. On se kurjaa, sitä väsymystä on niin kauhee kestää :sad001
 
Voi räkä! Pojalla pikkuisen räkä vuotaa, mutta mammalla tauti mallia katujyrällä yli ajettu. 600 burana+grammanen panadol ja olo siedettävä 4h. Ja arvaahan sen että nyt ollaan kaikki pahuudet tekemässä eikä sekunttiakaan ilman äitiä....vielä 2h ennen seuraavia lääkkeitä ja miehen kotiutumista. Huoks!
 
Tsemppiä Jonsku! Just mietin tänään, kun pikkuisen on yskittänyt, että kuinka sitä jaksaisi tätä rumbaa kipeänä. Pakkohan sitä varmaan välillä on, mutta ei käy kateeksi :sad001 Toivottavasti paranet pian!
 
Jonskulle voimia. Itsehän sairastuin viime viikolla kun risteilylle lähdettiin niin ekana iltana ja koko viime viikko meni flunssassa. ONNEKSI mieheni oli lomalla! Ois ollu muuten aika helvatan ikävä viikko.
 
Täälläkin mamma sairastui, nyt sitten niiskutetaan yhdessä pojan kanssa. Onneksi olo on vielä ihan siedettävä päivisin, yö oli aika tympeä kun nokka oli tukossa ja aivastutti ja räkä valui, enkä ois halunnut poikaa herättää. Kurkkukipu on onneksi jo vähän laantunut.

Poikakin nukkuu jo paremmin ja on virkeämpi hereillä, ruoka ei edelleenkään maistu vaan alkaa yökkäilemään muutaman lusikallisen jälkeen ja sitten kieltäytyy avaamasta suutaan. Ehkä tukkoisuus tekee sen, että syötin on epämukavaa. No, eiköhän tässä olla kuitenkin jo voiton puolella. :)
 
Nyt se lenssu iski tänne. Aamulla oli väsähtänyt, oli huono yö takana. Joten lähdettiin uintiin, uinnin jälkeen typy alko väsymää enemmän ja enemmän, sekä selvästi oli räkäne. Unien jälkee oli selvästi lämpönen ja 37.8 näytti mittari. Nyt on taas unilla. Ei suostu syömää, maitoa saan jonki verra menemää ja masu on kaikenlisäks sekasin :/
 
Voi harmi Justiina ja tttiuhti! Tsemppiä, pikaista paranemista ja voimia kaikille sairastajille!
Meillä jäi tän viikon uinti väliin, isä olis ollu kunnossa viemään mutta pojalla nenä vuotaa edelleen ni ei sit uskallettu. Pahemmin tauti ei onneks oo poitsulle iskenyt, välillä vuotaa solkenaan, välillä menee tunteja ettei edes tiiä sen olevan sairas.
Itelle oli keskiviikko-torstai aika tuskaiset, mietittiin jo, mistä lastenhoitoapua, mutta kummasti sitä vaan jaksaa ku tietää että pakko. Ei tää ohi oo vieläkään mut helpompana jo. Poika nyt on selkeesti isän perään ku äiti ei jaksa leikkiä :p
 
Meillä aletaan olla jo paremmassa voinnissa, mulla ei ole enää mitään, pojalla yskä jatkuu ja ruokaa menee vähän huonosti, mutta maito maistuu ja jaksaa touhuta entiseen malliin. :)
 
Onko kenelläkään ollut vastaavaa: vajaan viikon aikana pikkumies on kaksi kertaa nieleskellyt ihan paniikissa, tuntuu ettei saa kunnolla happea tai jotain. Ekan kerran oli pystyasennossa (istumassa), tokan kerran viime yönä. Huusi ihan paniikissa, nostin syliin, rauhoittelin, ja sitten alkoi nieleskely. Oksennus kyllä hieman haisi, että varmaan noussut ruuat suuhun. Nukkumaanmenosta oli jo kolmisen tuntia aikaa, ei ollut heti iltapuuron jälkeen. Soitin neuvolaankin, ja seurataan. Lueskelin refluksijuttuja netistä, eikä oikein muuta oiretta ole tautiin liittyen. (paitsi usein hikka ja aivastelut). Ja voihan olla, että huusi jotain muuta, ja siitä johtuen tuli ruuat ylös. Mutta on vaan niin raasu kun tätä tapahtuu :sad001 Toivottavasti ei tuu enää. Menin nukkuunkin toisen huoneeseen, että heti kuulen jos jotain tapahtuu. Ihan ok nukkui kyllä tämän jälkeen, enemmän väänteli ja unissaan itkeskeli mitä yleensä :sad001 Ite niin pelästyy, että nyt se ei saa henkeä.
 
Hui, varmaan pelästyttänyt. :eek: Voihan se tosiaan olla että nousee ruuat ylös ja niitä nieleksii. Meillä välillä nielaisee kuolaa? niin että luulen että on laittanut jotain suuhunsa lattialta, kun alkaa kakomaan pää punaisena, varmaan menee väärään kurkkuun kuolat tai jotain...
 
Korvatulehdushan sillä neitillä on :sad001 voi kun otti sydämestä ku neidin korvaa tänää huudeltiin. Antibiootti kuurin sai ja 4vk päästä kontrolli. Jännättää että periikö mun korvat kun mulla oli iha mielettömät kierteet ja lopulta putket pitkään korvissa.
 
Tytöllä on nyt reilun kuukauden sisään kolmas flunssa. Kuumetta ei ainakaan mitattaessa ole ollut. Todella tukkoinen ja räkäinen, yskä ja vaikuttais olevan kurkku kipeä. Soseita menee yllättävän hyvin mutta rinnalle ei suostu ollenkaan :-( Edellinen imetys reilu vuorokausi sitten. Pullosta on annettu korviketta, pitänee kokeilla heruuko pumpulle edes vähän. Muuten on jaksanut eilen leikkiä ja seurustella, saa nähdä miten tänään menee. Jospa paranemaan päin!
 
Noniin, meilläkin sitten tultiin räkäiseksi :sad001 Päivällä ei mitään, mutta sänkyyn laiton jälkeen meni nenä tukkoon ja alkoi yskiä... Eka tuli mieleen hampaat, kun vatsa oli päivällä ihan löysällä ja kuolaa valuu solkenaan, MUTTA oon joka kerta niitä syyttänyt ja silti on kipeäksi kunnolla tullut, joten eiköhän tämä joku flunssa taas ole. Blaah!
 
Takaisin
Top