La tammikuu 2016

Tuo on kyllä inhottavaa, jos appivanhempien kanssa ei tule oikein toimeen. Mun appivanhemmat ovat eronneet, joten appivanhempia mulla on tavallaan neljä: anoppi ja tämän puoliso sekä appiukko ja hänen naisystävänsä. Anopin ja tämän miehen kanssa olemme hyvin läheisiä ja tulemme hyvin toimeen, käymme heidän luonaan lähes viikoittain syömässä. Anoppi laittaa nimittäin älyttömän hyvää ruokaa! :p

Appiukon naisystävä taas on mielestäni jotenkin rasittava. Hänellä on inhottava tapa kommentoida minun ja mieheni painoa (huomautuksena, olemme molemmat hoikkia mutta aivan normaalipainoisia!!). Lähes joka kerta kun tapaamme hänellä on tarve korostaa, kuinka laihtuneilta ja kuihtuneilta näytämme, posket lommolle vetäen hän kauhistelee aina "laihuuttamme". Koska emme halua aiheutaa riitaa, olemme vain hammasta purren kuunnelleet nuo samat saarnat kerta toisensa jälkeen. Toki olen mielessäni miettinyt ensi kerralla päräyttäväni "voi, kuinka näytätkään lihavalta! Onko suklaa maistunut?" Tai "joo, hyvä kun huomasit, meillä on viime aikoina ollut rahasta niin tiukkaa, ettei ole ollut varaa ostaa ruokaa." Omaan ajatusmaailmaan ei vain sovi tuollainen toisen painosta (negatiivisesti) huomauttelu. Saa nähdä, miten se jatkuu minun raskausaikana, joko painoa tulee liian vähän tai liikaa tämän naisen mielestä..
 
Venla, et oo ainut joka pelkää keskenmenoa. Mulla on kaks jo takana jotka on tullu vuoden sisään, pelottaa että meneekö tääkin :sad001

Onko joku testaillu rfsun testeillä? Ostin niitä eilen huvikseni kaupasta (pregchekit ollu käytössä ennemmin) ja niillä saan haaleemman plussan kun pregchekeillä :eek:
Eli onko noi rfsut ihan susia ja saan syyttää niitä, vai onko TAAS aihetta huoleen tän raskauden kanssa?

Oireita löytyy sen verran, että voisin syödä hevosen. Ihan järkky nälkä koko ajan.. :D ja tänä aamuna tuli ällö olo kahvin jälkeen, mutta se lähti kun sain syödyksi.

Mutta tosiaan, voisin kertoo itestänikin. Minä oon 23v, mies täyttää tänävuonna 24 ja esikoinen on 2v :) Etelä-Pohjanmaalla asustellaan :)
 
Huh, melkoisia kokemuksia appivanhemmista! Mulla on ihana anoppi, mutta hän sairastui ja asuu nykyään hoivakodissa. Appiukko on kuollut melko vasta, samoin minun äitini, joten aika vähissä on tämä lähipiiri. :sad001 Isäni kanssa ollaan onneksi hyvissä väleissä ja hänen nykyisestä vaimostaan tulee varmasti hyvä varamummi pienokaiselle. Kaikkein eniten tässä lapsen saamisessa jännittääkin, miten pärjäämme sitten ihan kahdestaan, kun lähimmät sukulaiset ovat parin tunnin automatkan päässä.
 
Mä jätän oman esikoiseni synnytystarinan väliin, koska saattais eka kertalaisille pelkoja syntyä :) Oli neulaa ja tippaa ja antibioottia yms.. Mutta tarinan opetus olisi lopulta että kyllä se oma kroppa tietää mitä tekee ja te menette kiltisti perässä :wink

Mulla appiukko on mahtava ihminen ja on varmasti mielissään, kun kuulee uudesta tulokkaasta :) Omat vanhemmat arveluttaa enemmän, mutta kylläne varmasti asian sulattaa viimeistään silloin, kun tämä syntyy :) Kovasti he hoitavat esikoistammekin, niin monena viikonloppuna, kuin voivat ja näkee, että nauttivat hänen läsnäolosta ♡
 
Mul on kyl kiva anoppi mut jotenkin silti jännittää kertoa sille raskaudesta.... Kellekkään muulle kertomista en niin jännitä.... Koska ootte ajatelleet kertoa muille...?
 
Me ollaan kerrottu anopille, mun äidille ja siskolle ja kaks mun hyvää ystävää tietää. Katotaan koska uskaltaa muulle lähisuvulle paljastaa :)
Mutta 12-13viikon jälkeen kerrotaan ehkä kaikille tai sit saavat huomata itse :)
 
Täällä tietää vain mun muutamat työkaverit. Vanhemmille ja muille ajateltiin kertoa vasta ekan kolmanneksen jälkeen, kun keskenmenon riski on hieman pienempi. Ei haluta joutua selittämään asioita... Vaikka onhan tämä sellainen asia ja uutinen, jonka haluaisi julistaa koko maailmalle ja kovaan ääneen. :) Esikoiselle kerrotaan vasta sitten kun muillekin, koska muuten ei pysy tämä asia salassa! :D Hän on niin odottanut että saisi uuteen kotiin oikean vauvan :Heartred
 
Mää en tiiä oonko liian ehdoton ton kertomisen suhteen. :D tottakai haluais kertoo kaikille, mut sit ku ei tosiaan koskaan tiedä mitä tapahtuu. Multa on udeltu niin hirveesti sen jälkeen ku mentiin naimisiin ni näistä lapsiasioista että ei oo tosikaan. aina kaupassa kaikki suunnilleen tervehtii mahaa yms. Siinä yks asia jonka takia ei kiinnosta jakaa tuota omaa onnen aihetta. :)
 
Mie kans oon kertonut parille kaverille.... Muille meinattiin vast sit lähempään kymment viikkoa.... Vaik välil kyl tekis jo mieli kertoo kaikille,mut just sen keskenmeno riskin takia ei viitti....
 
Me ollaan just sen takia kerrottu niille lähimmille, koska ne on sellaset ihmiset joille saa sitten itkeä jos jotain sattuu.
Mä en tiedä miten olisin selvinny noista edellisistä keskenmenoista, jos ei olis ollu ketään kelle puhua.
 
Mä olen töissä naisvaltaisella alalla ja siellä sain enemmän tukea keskenmenojen jälkeen kuin mitä olisin esim äidiltä ja siskolta saanut. Töissä naisilla oli kokemuksia keskenmenosta, lähipiirissä ei kellään. Mies oli myös tärkeä tukija.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, odotetaan sinne 12. viikolle kertomista. On kyllä ihanaa pitää tämä vain meidän kahden välisenä salaisuutena vielä hetken :Heartred
 
Mimi: Mä tein sunnuntaina kaksi testiä toinen pregcheck ja toinen rfsu samasta pissasta ja rfsu oli huomattavasti haaleampi. Eli ei vaan ole niin herkkä kuin toi toinen.
 
Täälläkin pidetään raskaus 2/3 asti omana tietona, jos vaan mahdollista.. Ja innolla odottamaan ekaa ultraa rv 12 :D Enää 7vkoa jäljellä :wink
 
Me pidetään myös niin pitkään kuin pystytään. Mun pahoinvointi pahenee, otin rannekkeetkin jo käyttöön. Kuljetaan 200 km työmatka joka päivä anopin kanssa ja jos olo jatkuu monta viikkoa tällaisena niin ei voi enää vatsataudin piikkiin laittaa huonovointisuutta :D
Mä olen niin malttamaton että tänään soittelin varhaisultraan ajan. Mennään rv 7+5, eli 21.5. Neuvola siitä viikon päästä. Tulisi pian juhannus niin ainakin olisi niillä viikoilla toivoa tän olon helpottumisesta... Yök!
 
Mul on välil ihan hirvee pahpoinvointi joka tuntuu et ei lähe koskaan pois.... Onneks ei koko ajan kuitenkaan oo....
 
Hui mitä anoppitarinoita :O Itsellä aivan ihana anoppi, enkä malta odottaa että päästäisiin kertomaan mutta viivytellään varmaan sinne rv12+ asti.

Onnea uusille plussanneille!

Täällä mennään ekaan neuvolaan jo ensiviikolla 15.5. :O Neuvolasta ehdotettiin alunperin tuosta seuraavaa viikkoa, mutta silloin en pääse joten ottivat sitten jo näin nopeasti. Itelläkin hirveä pelko keskenmenosta, tuulimunasta, kohdunulkoisesta yms, eikä tä googlailu ainakaa hirveästi lievitä stressiä kun lukee kauhutarinoita. Ajoittain sellainen olo että kyllä tä ihan varmasti menee loppuun asti ja seuraavassa hetkessä ajattelee, että kohta alkaa vuoto.
 
Itellä kuvottavaa oloa välillä, varsinkin voimakkaiden hajujen ja joidenkin ruokien suhteen. Lähihoitajan hommassa kun saa päivittäin olla kaikenlaisten hajujen kanssa tekemisissä niin välillä tekisi mieli yrjötä!

Sitten miettimään, miten tämän raskaus asian ilmaisisi pomolle, kun meillä on toinen jäämässä äitiyslomalle marraskuussa..
 
Takaisin
Top