La tammikuu 2016

Minä plussasin äskön ! Tarkkoja päiviä en tiedä mutta todennäköisesti nyt 4+4, esikoista odotetaan ja vuosi nyt oltu ilman ehkäisyä eikä ole kuulunut. Sitten päätettiin että ostetaan oma asunto ja hups, päivää ennen muuttoa selvisi tämä ihana yllätys ! Ainakin nyt on hyvä syy välttää raskaiden muuttolaatikoiden kanto ja nukkua vaikka päikkärit ! :wink
 
Hei! Tein tiistaina hailakan haamutestin ja tänään sitten tuli kunnolla kaksi viivaa testiin. Vaikka toisaalta tiesin sen kun niin selvät oireet olleet viime päivät. Väsyttää, rintoja aristaa, alavatsassa juilii ja tänään oksensin aamulla ensimmäisen kerran. Laskettu aika näillä näkymin 4.1. Edellisessä raskaudessa, jonka tuotos on kohta jo 4v. ei muistaakseni ollut pahoinvointia näin aikaisin eikä kyllä noita muita oireita ollenkkaan. Välillä myös huippaa kun nousen nopeasti ylös. Mitähän tästä raskausajasta tulee :D Olen kuitenkin innoissani.
 
Hellurei! Eilen jo tuli väriä apteekin omaan testiin. Tänään enemmän. La-su pitäisi menkat alkaa mut eipä taida väristä päätellen. Niin ilmaannun nyt vähän etukäteen tänne :) Oireita oli kp18 kiinnittymisvuotoa, kohdun vihlontaa ja jomotteluja. Uupumus ja väsymys, tissit kipeät. Alamahalla koko aika paineen tunne ja herkentynyt hajuaisti ja helpommin tulevat yökkäysrefleksit eri hajuista :)
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin sain haamun tänään! La olisi 3.1. Mutta mulla on kaksi ensimmäistä neitosta syntyneet molemmat rv 36 joten veikkaisin jouluviikolla syntyväksi... vaikka eihän sitä koskaan tiedä... :) Toivottavasti kaikki nyt vsan menis hyvin ja saisi nyytin terveenä kainaloon. :) Kotona meillä toinen tyttönen täyttää kohta 3 vee. :)
 
Ompa täällä kivasti jo väkeä! Onnittelut kaikille :) Plussasin itsekkin alkuviikosta, la on suunnilleen 3.1, ovulaatiosta ei tietoa. Esikoista odotellaan, itsellä ikää 20 ja miehellä 23. :)
 
Muokattu viimeksi:
Kp28/28 varmistus tuli tänään. Laskettu aika on 9-10.1.2016 se varmaan myöhemmin selviää.
 

Liitteet

  • 1430553542688.jpg
    1430553542688.jpg
    38.6 KB · Katsottu: 98
Onnittelut plussanneille!:cheers Varasin nyt itselleni ajan yksityiseltä alkuraskauden ultraan kolmen viikon päähän (rv silloin 7+5). Neuvolaa en saanut torstaina yhteyttä, joten huomenna uutta yritystä. Eka neuvolakäynti menee varmaan jo kesäkuun puolelle.
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!
Hei huhhuijakkaa! Täällä alkoi eilen tasan 5+0 ankara pahoinvointi. Laatta ei sentään lentänyt, mutta niin lähellä oli että ämpärin otin sängyn viereen ja pönttöä kävin moneen kertaan yön aikana silittelemässä... Että sellaista "aamu"pahoinvointia. :D Huomenna myös täällä soitellaan neuvolaan ja yksityiselle ultraan. En muistanutkaan kuinka kokonaisvaltaisen pahan olon tämä pienen ihmisen hautomona oleminen saakaan aikaan. :D Kaikki on kuitenkin sen arvoista, että tammikuussa saisi pienen tuhisijan syliin :Heartred
Tarrasukkia matkaan toivottelen kaikille!
 
Harmi Zuikkeli että oot joutunut jo pahoinvointia kokemaan, toivottavasti pian menisi ohi. :sad001

Miten meinasitte neuvolaa varailla? Täällä tänään rv4+1 ja edelleen ihan uskomaton olo. Synnytys pelottaa jo nyt.. :D mutta, ajattelin tässä viikon pari odotella ja sitten vasta varailla neuvolaa.
 
Kiitos lauruskaah! Kyllä tää valitettavasti voi kestää vielä sinne viikolle 14 saakka... Muistaakseni edellisessä raskaudessa pahoinvointi hellitti rv 11.
Neuvolaan oon soitellut rv 5-6. Kerran olen muutaman viikon päästä soittanut uudelleen, kun meni kesken rv 8+... Mutta nyt uskaltaa taas soittaa kun viime joulukuun viimeinen päivä meni edellinen yritys kesken rv 4+2.
Kyllä se konkreettisemmaksi alkaa muuttua sitten kun oireet lisääntyy ja viimeistään sitten kun ultrassa toisen näkee ja maha alkaa kunnolla näkyä :Heartred
 
Mä varasin ultran heti kun plussasin, 4+0. Soittelin yhden lääkkeen sopivuudesta raskausaikana ja terveydenhoitaja varasi ajan siinä samalla. Mä oon menossa neuvolaan toukokuun lopussa, rv 8+2. Kunnallisen ultran terveydenhoitaja kehoitti varaamaan 7. raskausviikolla. Ajattelin käydä ensiksi yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja sen jälkeen varata niskapoimu-ultraan ajan. Ar-ultraan voisin varata ajan ehkä ensi viikolla. Eikö sykkeen pitäisi näkyä jo seitsemännellä raskausviikolla varmasti? Miten jaksan odottaa vielä monta viikkoa? :nailbiting:

Zuikkeli, harmi, että olet noin huonovointinen :sad001 täällä edelleen oireeton olo, välillä pieniä vihlaisuja alavatsassa ja repäisykipuja esim. aivastaessa tai joskus asentoa vaihtaessa. Olo on jotenkin vielä epäuskoinen, mulla on vaan todisteena yksi tehty raskaustesti viikolta 4+0.
 
Kiitos Nannu! Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. :) Sykkeiden pitäisi näkyä jo 6. viikon jälkeen.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Täällä mennään lähes oireettomana, pientä nippailua alavatsalla ja ruokahalu on selkeästi kasvanut. Tismalleen samalla tavalla oli ensimmäisessäkin raskaudessa.

Neuvolan olen jo varannut, se on 18.5. Täällä tulee ultraan suoraan aika, ei saa itse varata.
 
En tiedä liittyykö tämä nyt raskauteen vai onko alaselkäni/lantionalue muuten vaan niin jumissa ja kipeä :sad001 ollut jo monta viikkoa, välillä helpottaa ja sitten taas tulee takaisin. Istuessa tuntuu pahimmalta ja pyöräily ei onnistu.

Aika paljon on jo pärähtänyt plussia :) Toivottavasti kaikki pysyy kyydissä tammikuuhun asti!
Mä oon kans jo soitellut neuvolaan ja lapsettomuuspolille. Tuolta polin kautta saadaan varhaisultrakin ja se on kahden viikon päästä 7+0. Aika tuntuu menevän hitaasti :grin Ultra jännittää ja pelottaa ihan kauheesti! :nailbiting:
 
Hei kaikille! Eilen tehty raskaustesti (tai itseasiassa kaksikin kappaletta) ja plussa niihin pärähti. Nyt laskurin mukaan menossa rv 4+1 ja la olisi 10.1.2016. Lapsia mulla ei ole aikaisemmin ja en uskalla olla tästä raskaudesta vielä kovinkaan onnellinen, sillä mulla on entisen miehen kanssa ollut kolme keskenmenoa vuosina 2011-2012. Nykyisen miehen kanssa alettu lasta harkita viime elokuussa, mutta ei vielä päästy oikein yrittämisen alkuun edes (en ole seurannut oviksia tms), kun nyt jo plussasin. Mä en itse uskalla vielä varata mitään neuvola aikaa tai varhaisultraa (jonne kyllä meen ihan varmasti maksoi mitä maksoi), kun pelkään että tämäkin raskaus menee kesken ja sitten joutuu vaan peruuttamaan kaikki ajat. Seuraavat pari kolme viikkoa onkin varmaan ihan hirveitä kun stressaan ja jännitän koko ajan.

Oireina mulla on väsymys, itkuherkkyys ja alavatsaa juilii ja polttelee sekä maha on muutenkin sekaisin.
 
Tiedän Venla 1983 niin hyvin tuon tunteen. Minulla keskenmenoja kaksi ja niiden välissä yksi synnytykseen johtanut raskaus, josta nyt iloinen 3-vuotias neiti tuolla hääräilee :Heartred Ei täälläkään plussan tultua ole juhlittu, ei uskalla. Sukulaisille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen. Varovaista stressaamista tää on, vaikka kuinka yrittää rentoutua. ..
Kuuntelet varmaan itseäsi ja kehoasi todella tarkkaan, se on hyvä. Mä merkkaan kaikki oireet ylös päiväkohtaisesti ja yritän sillä rauhoittaa itseäni.

Koitetaan kaikki rauhoittua :Heartred

Tarrasukkia!!
 
Tervetuloa Venla! Inhottavaa että joudut stressaamaan jo näinkin aikaisessa vaiheessa noinkin ikävää asiaa. Hengitä syvään ja rauhassa ja katso päivä kerrallaan. Joka aamu mitä heräät on yksi selvitty päivä enemmän :) paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne että pikkuinen pysyy matkassa :Heartred
 
Takaisin
Top