La tammikuu 2016

oo.. hapankorppua, voita, lauantaimakkaraa ja kurkkua... :Heartred Pitäisköhän lopettaa ennen ku muilla menee hermo mun mässäily kommentteihin :D
 
Meinasin soittaa jo miehelle että tulee mäkkärin kautta töistä kotiin, mutta ei en soittanu :D Ei oo varmaa kovin fiksua tähän aikaan syödä hampparia, vaikka kuinka tekis mieli :D
 
Täällä myös tajuton nälkä koko ajan! Ja voi teidän puheen hampurilaisista ja ranskalaisista, vähänkö tekis mieli!! Taidan keittää vähän puuroa iltapalaksi.. :)
 
Siis apua... Pitääkö tässä vaiheessa jo miettiä minne menee synnyttämään :D
Ikää 33, eka laps, KYS.

Täällä ei kamalia mielitekoja ole vielä, mitä nyt kamalasti tekee mieli paistettuja possun suikaleita sellaisessa jossain thai kastikkeessa ja nuudeleita sekaan :D :D vois syödä sitä joka päivä :D koko päivän mietin tuota töissä ja onnellisena ajelin kauppaan ja WHOOT..ei possunsuikaleita, maailma romahti :D

Täällä oireita ollu jos jonkunlaista, aaltomainen etova-öllötys-kuvotus alkoi reilu viikko sitten, menkkajuiliminen kesti öö...5 päivää, siis sellainen nippaileminen ja nappailu.. Sit ihan kamalasti ilmaa massussa, vois pörryytellä kilpaa koiran kanssa, täytyy pyytää että koira opettas miten ne pahimmat hiljaiset tuhnut päästetään :D
Housut puristaa napin kohdalta, juuri sen turvotuksen takia.
Tissit hellät.. Ei kait tässä muuta ole vielä ollut :D

Miettiny että jos alkaa kamala oksennus ym niin liekkö siitä rannekkeesta apua? Mietin vain että töissä siinä minun työpisteen lähellä on vaan yksi naistenvessa...... Ja seki vähä väliä varattu.. Hmm...
 
Hemmutar lisäilin sut sinne :) Tilanteethan voi tietty muuttua, mulla tuli asuinpaikkakunnan perusteella jo päättelyllä tietoon että TYKS on mun synnytyssairaala, kun ei tässä lähellä muita ole. Tietty homma on eri silloin kun on monta vaihtoehtoa mistä valita, tai ei oikeasti vielä tiedä. Mutta tilanteet muuttuu ja mä päivittelen kyllä jos tilanne tulee :)
 
Lauruskaah kyseli miten nää rannekkeet toimii ja mistä niitä saa. Näissä on tollaset motit, jotka laitetaan kumpaakin ranteeseen en muista akupisteen nimeä, mutta paketissa ja netissä ohjeet oikeaan laittotapaan. Ostinkohan ihan apteekista viime raskaudessa, mutta en nyt millään muista kuinka paljon/vähän maksoivat. Käyttö perustuu akupisteen löytymiseen. Mulla ainakin vie pahimmat olot pois. Katsotaan kuinka pitkään. Otan välillä pois ja laitan takaisin. Ja paikkaakin pitää päivän aikana tarkistaa ettei oo liikkunut.
Toiset pitää humpuukina, mutta jos nää edes vähän auttaa niin tasan varmaan suosittelen! :)
 
Noista pahoinvointirannekkeista. Sillon kun odotin esikoista, niin kokeilin noita kans. Tais maksaa apteekissa ihan maksimissaan 15€ ja ainut mitä niistä sain irti, oli painaumat käsiin. Eli mun kohdalla ei toiminu ollenkaan. Siinä sit kiltisti oksentelin sinne 12+ viikoille :D
Mutta kannattaahan niitä kokeilla, jos jollekki muulle olis apua :)
 
Zuikkeli, tottakai kannattaa kokeilla, koska jos hyötyä on, niin parempi sekin kuin kärvistellä :)

Mimi, juurikin niin, jokanenhan meistä on ihan yksilöllinen ihminen, toisilla toimii, toisilla ei. Toki toivon et jos rannekkeet päädyn pahoinvointiin ostamaan, niin toivottavasti myös toimii. Jotkut on kai käyttänyt Primperaa tms. pahoinvointilääkettä, mutta sitäkin saa vissiin reseptillä ?
 
Ei nää mullakaan ekassa raskaudessa tuntuneet mitään auttavan, mutta nyt toivon että pystyisin töissä olemaan. Koitan viimeiseen saakka välttää kaikkia lääkkeitä raskauden aikana kun ei koskaan voi olla varma mitä ne sikiölle aiheuttavat.
 
Onpas tänne tullut paljon viestejä :)

Minä olen 31v, mies 32v ja ensimmäistä siis odotellaan :) Synnärinä tulee olemaan joko Kätilöopisto tai Naistenklinikka. Eli Helsingistä siis ollaan :)

Mulla pahoinvointi jäi alle viikon mittaiseksi :O Nyt on ollut vaan vatsan turvotusta. Tietty lähtee heti pohtimaan, onko tyypillä kaikki hyvin tuol masussa. Tai sit täytyy olla vaan tyytyväinen, että "näin vähillä" oireilla selvii :) Vai pitäisikö huolestua?
 
Zuikkeli olet ihan oikeassa, mullakin vähän sama periaate, tosin jos ei oikeasti muita vaihtoehtoja ole, niin parantaakseni esim. todella pahaksi äitynyttä pahoinvointia voisin olla mahdollisesti valmis lääkettä harkitsemaan. Sitä ennen on tietysti tiputukset yms.
 
Pakko päästä murpattamaan:

Yöllä heräsin klo 0.30, kun tyttö räki ja yski huoneessaan. Otin viereen nukkumaan, aikansa ryki siinä ja nukahti lopulta poikittain viereen.. Ei siinä muuta, mutta ITSE sitten nukahti vasta josku klo 4 ja 5.30 herätys töihin..! :banghead:

Siinä valveilla ollessa oli käytävä pariin otteeseen vessassa ja pari kertaa vihlaisi alavatsassakin, kun yritti sängyssä mukavaa asentoa löytää.. Pelottavia nuo vihlaisut, kun tyttöä odottaessa ei sellaisia ollut! :eek:
Ja kuvottava olo kummittelee matkassa :grumpy:

Vesi on maistunut kiitettävästi, suu kuivaa normaalia nopeammin. Nyt on in kylmä vesi sitruunamehulla höystettynä :joyful:
Tyttöä odottaessa veden tuli olla käden lämpöistä tai vähä lämpimämpää :)
 
Anki, joillakin täysin oireettomia raskauksia, joten en usko että tarvitsee huolestua, ei kuitenkaan niin pahalta kuulosta :) Mulla myös maha turvoksissa vaikka nyt vasta rv4+4. Uskomaton väsymys meneillään.
 
Joo ei noita oireita oikein voi verrata, koska jokaisen raskaus on kuitenkin niin erilainen :)
Mulla oli plussan jälkeen pari päivää sellasta että väsytti ja nyt on tullu unettomuus tilalle. :eek: Yritän mennä ajoissa nukkumaan, nukahdan 1-2 aikaan ja herään 7-8 aikaan.. Päikkäreidenkin nukkuminen on sellasta että herään muutaman minuutin välein :D aika outoa.
Käytiin aamulla ruokakaupassa ja unohdin syödä ennen lähtöä. Arvatkaa tuliko huono olo. Yök.

Tein clearbluen diginkin tänään ja näytti raskaana 2-3, mä odotin että olis vasta 1-2, mutta aina parempi noi isommat lukemat :) ja nyt tosiaan 4+6 :)
 
Noin. Kun minä ja mies ollaan selvitty taudista niin eikös perheen kolmas jäsen ala hoidossa oksentaa... :sad001 Nyt siis huilitaan pikku pimun kanssa loppuviikko. Työviikko jäi näin ollen kahden tunnin mittaiseksi. Ei kahta ilman kolmatta :)
 
Mulla oli esikoisen raskaudessa, että heräsi yöllä 1-3 välillä valvomaan jokuseksi tunniksi useita kertoja viikossa.. Sitten kun neiti syntyi, niin se heräsi ko. aikaan syömään yöllä! Toivon totisesti ettei näitä valvomisia kovin usein tulisi, koska kohta ei muuten jaksa töissä olla saatika tenavaa hoitaa..!
 
Takaisin
Top