La marraskuu 2016

Omakannan mukaan ainakin ne maksa- ja sappihappoarvot ok! Huh! Mutta mistäs tää julmettu kutina sitten johtuu? En saa öitäkään kunnolla nukuttua :(

Jeanney 32+6

Hyvö että tulokset ok. Mulla tuli toisessa raskaudessa sellanen kuin raskausihottuma. Olin kaulasta alaspäin pientä näppyjä täynnä ja osa oli vesikelloilla ja kutisi ihan hirveesti koko kroppa.. olin välillä ihan verillä. Jouduin nukkunaan hanskat kädessä että en raapisi yöllä. Sain siihen ihottumaan lääkkeet mutta nyt en muista mitä se oli (tämä siis tapahtu 2008) ja lääkäri sano että yleensä joka odottaa poikaa niin niille saattaa tulla tämä ihottuma. Se oli kauheeta. Meni parissa vk ohi kun alotin lääkkeet. Toivottavasti sulla ei tule se :(

Oi luoja taas mikä päivä,on saanut juosta paikasta toiseen. Aamulla lapset eskariin ja kaks seuraavaa kerhoon 1,5km päähän. Kotiin nuorimman kans syömään ja äkkiä neuvolaan. Nuorin sai sit siellä hepulit ja ei sydänäänten kuuntelusta meinannut tulla mitään. Oli vielä uus terkkari niin sillä oli hirveetä pilkunviilausta joka asia. Sit siitä juosten 1,5km kerhoon hakee lapset ja takas hakee eskarilainen kymmenessä minuutissa. Maksoin sit vielä mätkyjä ja molemmat erät vahingossa samalla viitenumerolla (molemmissa omat viitenumerot) sit piti alkaa soittelee verotoimistoon,et mitäs nyt. Onneks ei haitannu,vaan meni molemmat maksuun oikein. Vielä olis hommaa vaikka muille jakaa.. Kyllä varmaan illalla uni maittaa 33+3

Siis eihän tästä kävelystä tuu enää mitään kun ihan älytön paineen tunne alapäässä! :o Huomaa eron nyt kun vauva on kääntynyt pää alaspäin niin painaa selkeästi enemmän alhaalta ja pissattaa koko ajan...

En voi uskoa että viikot on menneet niin nopeasti ja ei enää kauaa niin pikkuinen on sylissä ❤️

rv 32+4

Ristiäiset järjestetään seurakunnan tiloissa kuten esikostakin. Mutta mitään en ole sopinut tai miettinyt vielä valmiiksi. En nimiäkään tiedä vaiks täs saattas jonkin sortin hätäkastekin olla mahdollinen.. en jaksa stressata kaikki selvii ajallaan.

Hyvö että tulokset ok. Mulla tuli toisessa raskaudessa sellanen kuin raskausihottuma. Olin kaulasta alaspäin pientä näppyjä täynnä ja osa oli vesikelloilla ja kutisi ihan hirveesti koko kroppa.. olin välillä ihan verillä. Jouduin nukkunaan hanskat kädessä että en raapisi yöllä. Sain siihen ihottumaan lääkkeet mutta nyt en muista mitä se oli (tämä siis tapahtu 2008) ja lääkäri sano että yleensä joka odottaa poikaa niin niille saattaa tulla tämä ihottuma. Se oli kauheeta. Meni parissa vk ohi kun alotin lääkkeet. Toivottavasti sulla ei tule se :(

Mulla ei ainakaan vielä muuta kuin tän mun raapimisen aiheuttamaa ihoärsytystä.. toivottavasti ei tuukaan mitään muuta :O kuulostaa inhottavalta...

Vähän sitä vastapoolia keskusteluun: Mulla ei ole tällä hetkellä mitään vakavampia raskausajan vaivoja. Vähän närästää, ehkä lähinnä Mynthon-painotteisesta ruovaliostani johtuen, muttei supistele, eikä vedä suonta eikä edes pukamat vaivaa :D Tämä viikko tosin on mennyt maatessa, kun nappasin jostain kovan flunssan. Siitä tulleen yskän takia onkin sitten laatta lentänyt ja nessupaketteja kulunut parisen kappaletta. Nyt rupeaa pään sisällä olemaan niin tylsää, että tekisi mieli lähteä tekemään jotain, mutta olo on sen verran vetämätön, että ei vielä tartte.

Vähän sitä vastapoolia keskusteluun: Mulla ei ole tällä hetkellä mitään vakavampia raskausajan vaivoja. Vähän närästää, ehkä lähinnä Mynthon-painotteisesta ruovaliostani johtuen, muttei supistele, eikä vedä suonta eikä edes pukamat vaivaa :D Tämä viikko tosin on mennyt maatessa, kun nappasin jostain kovan flunssan. Siitä tulleen yskän takia onkin sitten laatta lentänyt ja nessupaketteja kulunut parisen kappaletta. Nyt rupeaa pään sisällä olemaan niin tylsää, että tekisi mieli lähteä tekemään jotain, mutta olo on sen verran vetämätön, että ei vielä tartte.

Sama juttu tuon yskän ja pahan flunssan kanssa, laatta lentää kun tuntuu että limaan tukehtuu! Eikä mun korvatulehdus ole tainnut parantua :(

Kuinka moni katsoo Emmerdalea? Mulla menee kyllä nyt raskausaikana niin tunteisiin koko ohjelma että oman mielenterveyden takia ei pitäisi varmaan katsoa koko ohjelmaa. Esimerkiksi Emma ärsyttää niin paljon että verenpaine nousee ja hampaita kiristää, ja rv 26 syntyneen pikku Johnnyn syntymä raastaa sydäntä, pelkään kokoajan mitä pikkuiselle käy! Ihan liikaa draamaa mulle kun samat pelot on itselläkin.

Rv 30+5

Täällä toinen Emmerdalen fani! Olen katsonut sarjaa jo monta monta vuotta. Eilen kyllä kieltämättä ahdisti, kun se vauva syntyi. Samoin katsoin eilen Puhdas Elämä Lapselle ja kyllä ahdisti kuunnella niitä tarinoita, mitä ihan pienet vauvatkin ovat joutuneet kokemaan. .

Huh, onpaha ollu ilta! Anoppi pölähti kylään ja ilmoitti muuttavansa eri osoitteeseen jo kahden viikon päästä ja ottavansa siis eron appiukosta! Olipa pienonen shokki, miehelle nyt erityisesti. Aikuisiahan heillä jo kaikki lapset, nuorin 19v mutta kylläpä tuo miehen aika hiljaiseksi veti. Myös itseä harmittaa erityisesti syntymättömän lapsen puolesta että hänellä ei ikinä tule olemaan molemmat isovanhemmat yhtäaikaisesti läsnä. Mun vanhemmat siis jo eronneet kun olin lapsi ja nyt sitten miehenkin. Olin tähän asti pitänyt heidän perhettä sellaisena kiiltokuvaperheenä, mutta näköjään kulissien takana voi olla tilanne mikä hyvänsä. Saapas nähdä miten tässä sitten heidän perheen asiat lähtee käytännössä menemään..
Pikkumyy 32+6

Huh, onpaha ollu ilta! Anoppi pölähti kylään ja ilmoitti muuttavansa eri osoitteeseen jo kahden viikon päästä ja ottavansa siis eron appiukosta! Olipa pienonen shokki, miehelle nyt erityisesti. Aikuisiahan heillä jo kaikki lapset, nuorin 19v mutta kylläpä tuo miehen aika hiljaiseksi veti. Myös itseä harmittaa erityisesti syntymättömän lapsen puolesta että hänellä ei ikinä tule olemaan molemmat isovanhemmat yhtäaikaisesti läsnä. Mun vanhemmat siis jo eronneet kun olin lapsi ja nyt sitten miehenkin. Olin tähän asti pitänyt heidän perhettä sellaisena kiiltokuvaperheenä, mutta näköjään kulissien takana voi olla tilanne mikä hyvänsä. Saapas nähdä miten tässä sitten heidän perheen asiat lähtee käytännössä menemään..
Pikkumyy 32+6

Kauheeta :/ itsekin avioerolapsena tiedän tilanteen. Ja kyllä mua sattuisi yhtä paljon jos ero olisi tapahtunut näin aikuisiällä! Ainoa asia minkä toivoisi on se että he pystyisivät olemaan edes samassa tilassa. Omat vanhemmat eivät voi joten saas nähdä miten kastajaiset onnistuu..

Herranen aika! Olin varpahat ihan unohtanut tuon ristäis asian! Tarkoitus oli siis että ristiäiset ois pidetty miehen vanhemmilla, mutta nythän se ei ole mahdollista.. mun vanhemmat ei oo pystyneet eronsa jäljeen myöskään olemaan saman katon alla mistä johtuen isä ei ole tullut esimerkiksi rippi eikä yo- juhliin.. saa nähdä miten nämä ristiäiset sitten.. saadaanko molempien vanhemmat sulassa sovussa saman katon alle. Ja nyt täytyy varmaan päätyä seurakunnan tiloihin sitten, meidän kaksioon ei koko porukka mahdu mitenkään. Säälittää niin tuo mieskin kun koittaa muka olla niin reipas vaikka näkeehän tuon että on aika poissa tolaltaan..

Pikkumyy 32+6

Herranen aika! Olin varpahat ihan unohtanut tuon ristäis asian! Tarkoitus oli siis että ristiäiset ois pidetty miehen vanhemmilla, mutta nythän se ei ole mahdollista.. mun vanhemmat ei oo pystyneet eronsa jäljeen myöskään olemaan saman katon alla mistä johtuen isä ei ole tullut esimerkiksi rippi eikä yo- juhliin.. saa nähdä miten nämä ristiäiset sitten.. saadaanko molempien vanhemmat sulassa sovussa saman katon alle. Ja nyt täytyy varmaan päätyä seurakunnan tiloihin sitten, meidän kaksioon ei koko porukka mahdu mitenkään. Säälittää niin tuo mieskin kun koittaa muka olla niin reipas vaikka näkeehän tuon että on aika poissa tolaltaan..

Pikkumyy 32+6

Mä niiiiiin tiedän tunteen!! Srk talossa meilläkin tulee kastajaiset olemaan, saa nähdä ketä on paikalla. Onneksi sä olet nyt paras tuki sun miehelle kun tiedät mitä hän joutuu kokemaan :( harmillinen aika erota kun uusi lapsenlapsikin on pian syntymässä :/

Jos odottaa sopivaa aikaa erota, sitä ei koskaan tule. Varmaan heillä on hyvät syyt eroonsa ja muiden pitää vain sopeutua.

Kyllä se miehen äiti kovasti pahoitteli tätä ajankohtaa erolle, mutta sanoin hänelle että eipä tällaisia asioita kukaan "päätä" tekevänsä jossain tietyssä välissä. Pääasia että saavat nyt molemmat asiansa järjestykseen, paljon käytännön asioita mitä pitää hoitaa ja talon myymiset sun muut ei niin kivat jutut.. ja yhä edelleen tällä lapsella on yhtä monta tärkeää isovanhempaa, olivatpa he yhdessä tai eivät. Nyt täytyy vaan totisesti kaikkien sopeutua tähän uuteen tilanteeseen.

Viimeyönä alkoi kovat supistukset ja nyt olenkin sitten osastolla...
Niin se tilanne voi vaan muuttua.
Viikkoja 29+2 ja nyt vaan toivotaan, että tämä kaikki rauhottuis.
Olen ihan pakkolevossa.
Pienessä huoneessa, jossa on vain yksi sänky ja vessakin on ihan sängyn vieressä.
En saa paijata edes vatsaa, et ei vaan ärsytä.
Supistuksia estävää lääkettä olen saanut.
Ja tietty kipulääkettä.
Ihan vaan muutamat itkut on tullu itkettyä...
Ei saa vielä syntyä.
Tällä hetkelläkin supistuksia n.20min välein...pelottaa...
Miksi mun keho reagoi näin paljon ja monella tavalla tähän raskauteen??
Kumpa tilanne nyt vain rauhottuisi...

Hui määkin oon aatellut esikoisen odottajana että ihan harmittomia nää harjotussupparit..kyllä niitä nyt sen verran useasti on ruvennut tulemaan että soitan huomenna mun uuteen neuvolaan ja kysyn pitäiskö paikkoja alkaa tarkistamaan..tänään oli siis muutto uuteen kotiin :love017 nyt illasta kovettunut vuorotellen ylä-ja alavatsa, pienenpientä menkkamaista jomottelua:oops: jospa ne täällä neuvolassa alkais ottaa tosissaan nää mun huolenaiheet! Ja kovasti toivoisin kokoarviota vauvasta, kun kokoajan menty ihan yli käyrien ja kun entiseltä neuvolatädiltä kysyin siitä niin hän vaan tuijotti ja hymyili eikä vastannut mitään :facepalm: ja sanoin pelkääväni repeämiä niin iski jonkun öljy esitteen mulle käteen että tolla voit alkaa öljyämään ja vaikka pyytää miestä auttamaan...ja siis neuvolassahan on kokoajan ollut tiedossa että yksin tätä vauvaa odotan! Huhhuh! Joka tapauksessa muutto sujui hyvin ja muuttomiehet olivat jo mua tolppaan sitomassa kiinni etten touhota ympäriinsä, sentäs kahvit sain niille keittää:hilarious:

Ainii ja tää ankkamainen kävelytyyli on varmaan kaunista katsottavaa, häpyluu tuntuu että olis halennut keskeltä kahtia:hungover: ihanan kamalaa tää raskausaika:Heartpink

Tsemppiä Moona78! Toivotaan, että lepo auttaa ja tulee vielä lisää viikkoja!!!

Moona78, toivottavasti supistukset ovat rauhoittuneet levossa ja hyvässä hoidossa ja pääset pian kotiin jatkamaan vauvan kasvattelua!

Kiitos myötätunnoista ja zempeistä! :Heartred
On kyllä ollut aikamoinen reissu...
Supistukset saatiin yöllä rauhottumaan, vihdoinkin.
Ja joskus kahden jälkeen sain jopa vähän unen päästäkin kiinni.
Välillä maha vetää vielä kovaksi, mutta enää ei satu, onneksi, eikä niin usein. *huokaus
Toivotaan, että nyt vaan pysyykin poissa...ja mun pieni tyttö saa tosiaan vielä kasvaa ja kehittyä rauhassa ihan siellä missä pitääkin.
Sillä supisteluthan minua on kiusannut jo elokuun puolesta välistä asti, joiden vuoksi jouduin jäämään sairaslomallekin.
Ja kun ennenaikaisen syntymän riski on muutenkin olemassa...
Mutta kyllä sen sitten vaan näköjään tietää, että milloin on aika ottaa yhteyttä sairaalaan.
Itellä tuli silloin toissayönä ensin semmosia satunnaisia kouristuksia alavatsaan, joihin ihan heräsin. Alkuun luulin, että nyt vaan joku repii, kun paikat muuttuu. Sit jossain vaiheessa tajusin, että noita samoja kouristuskipuja alkoi tulla pitkin päivää, ja aina vaan tiheemmin. Vatsakin meni samalla ihan kivikovaksi kauttaaltaan. Ja yks kouristus kesti noin minuutin puoltoista. Ajattelin, että nyt ei kyllä ole enää normaalia ollenkaan. Yritin levätä. Ja otin lisää magnesiumia. Mutta kouristukset tulivat silti. Aloin pitää ihan kirjaa.
Ja kunnes niitä tuli jo kolmekin tunnissa, niin soitin sairaalaan. Ja sanottiin että heti tänne.
Olis pitäny kuulemma tulla heti, kun supistuksiin tulee mukaan kipu. Ja säännöllisyys.
Mutta kun ajattelin, että se menis itsestään ohi. Mutta eipä mennytkään...
Ja niin sitä kouristelua jatkuikin läpi vuorokauden ja täällä ollaan edelleen.
Mutta nyt...tilanne rauhallinen...kiitos!

Takaisin