Kuopion seudun odottajat 2015

Kiitos vaunuvinkeistä! Minä haluan vaunut ihan uutena, joten joku päivä pitää lähteä kyllä kiertämään kaikki kaupat :) Vielä miettimisen aiheena mm. Pelkät vaunut vai yhdistelmät.. Mikähän on vaunujen käyttöaika...?

TiuH: Jo toinen poika joulukuisille! :wink
 
Itse suosin enemmän yhdistelmiä kuin pelkkiä vaunuja. Meillä ei ole kumpikaan aikaisemmista lapsista viihtynyt täysin selällään vaunun kopassa kuin reippaan 4kk:den ikään asti. Ei tietenkään siitä suoraan istumaan, mutta koppa pois ja rattaista hieman selkänojaa koholle niin, että näkee maisemia. Tämähän on tietenkin yksilöllistä :) tiedän tuttavan, jonka saman ikäinen lapsi pötkötteli selällään ulkona vaununkopassa, kun meillä istuskeli jo täysin (6kk-->) rattaissa.
 
Tietenkin vaunuissa (ainakin ymmärtääkseni) on koppa hieman isompi kuin yhdistelmien koppa. Meillä yhdistelmissä kova koppa, kun sai valita joko sen tai pehmeän. Kova tilavampi kuin pehmeä.
 
Meillä siirryttiin 5kk iässä ratasosaan, kun ei enää viihtynyt täysin vaakatasossa. Vielä ei saada istuttaa, joten ratasosakin on alimmassa tasossa, mutta sieltä näkee maailmaa paremmin ja on kuitenkin vähän pystympi asento :)

Kova koppa oli meilläkin käytössä.
 
Ittelle on suositeltu pehmeetä koppaa koska vaunut pitää jättää kerrostalossa alas ja kantaa muksu kopassa portaita kolmanteen kerrokseen ja koiraki pitää olla toisessa käessä, ni oon kuullu että pehmeämpi ois siinä mielessä helpompi..
 
Minäkin taidan liittyä tänne mukaan. Olen 30v nainen Siilinjärveltä ja laskettu aika on 31.12. :) Odotan toista lasta, esikoinen on 4 vuotta.

Me ostetaan tod.näk. vaunut kaveripariskunnalta. Ne olis Gesslein F6 ja niihin saa Britaxin turvakaukalon kiinni.
Vielä ei ole ostettu kuin pinnasänky. Vaatteita oon saanut paljon siskoltani, jolla nyt 6kk ikäinen poika. Mulla on rakenneultra vasta 17.8. joten saa sinne asti jännäillä saako mun tyttöolo vahvistusta.

Minustakin olisi mukava nähdä teidät joskus! :)
 
Minäkin voisin Siilinjärveläisenä liittyä tänne. Esikoista odotan, 33 vuotta on itsellä ikää ja laskettu aika on 16.12. Huomenna meillä on jo rakenneultra, aika on mennyt hirveän nopeasti. :)

Meillä on vaunut jo hankittuna. Ne ovat Brion Happy -yhdistelmät. Miehen siskolta, jolta ne saimme, kehui niitä, joten luottavaisin mielin ollaan. :happy:

Olisi kyllä joskus nähdä vaikkapa isommalla porukalla, jos aikataulut osuvat yksiin.
 
Ja kiva että muitakin on Siilinjärveltä. Asutko Mimmi missäpäin Siilinjärvellä? Ehkäpä saan sinusta talvella vaikka vaunulenkkiseuraa. :)
 
Heipä hei siilinjärveläiset! :) onkos täällä muuten neulojia? Itse neuloin pikkuiselle villahousut ja tumput. Vielä pipo ja villasukat listalla :)
 
Kiva, kun meitä on tullut lisää :) itse en ole neuloja, mutta onneksi lasten mummot osaa :D
 
Muumimamma, vaunulenkkiseura kuulostaa oikein hyvältä. :) Meiltä on keskustaan vain 2 km, mutta liikkuminen ei tuota ongelmia, kun pakkaa sitten lapsukaisen ja vaunut autoon ja suunnistaa sovittuun paikkaan. :)
 
Mimmi, laitoin sinulle yksityisviestiä.

Parina päivänä taas selkä oikutellut. Yhtäkkiä kävellessä vihloo selästä. Saa nähdä mitä selkä tykkää kun ylihuomenna työt alkaa viiden viikon kesäloman jälkeen. Lastenhoitajana paljon nostelua tiedossa...
 
Tännehän on ilmestynyt porukkaa viime käynnin jälkeen. :)
Täälläkin ultra lähestyy.. Enää viikko, iik! Minä en neulomista harrasta / osaa. Viimeksi yläasteella oon neulonut. :D
Mulla meni selkä aika kipeäksi, kun olin mustikassa vkloppuna.. Silti ois hinku päästä ensi viikonloppuna taas metsään, vaikka ei taida oikein hyvää tehdä selälle..
 
Onnea ultrakuulumisista! Minulla vielä viikko rakenneultraan. En malttaisi millään odottaa...
 
Takaisin
Top