Kuopion seudun odottajat 2015

Keskustelun 'Laskettu aika 2015' aloitti lace1411, 15 touko 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Tipsu- Peruskäyttäjä

Kiitos vaunuvinkeistä! Minä haluan vaunut ihan uutena, joten joku päivä pitää lähteä kyllä kiertämään kaikki kaupat :) Vielä miettimisen aiheena mm. Pelkät vaunut vai yhdistelmät.. Mikähän on vaunujen käyttöaika...?

TiuH: Jo toinen poika joulukuisille! :wink
  2. TiuH Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Itse suosin enemmän yhdistelmiä kuin pelkkiä vaunuja. Meillä ei ole kumpikaan aikaisemmista lapsista viihtynyt täysin selällään vaunun kopassa kuin reippaan 4kk:den ikään asti. Ei tietenkään siitä suoraan istumaan, mutta koppa pois ja rattaista hieman selkänojaa koholle niin, että näkee maisemia. Tämähän on tietenkin yksilöllistä :) tiedän tuttavan, jonka saman ikäinen lapsi pötkötteli selällään ulkona vaununkopassa, kun meillä istuskeli jo täysin (6kk-->) rattaissa.
  3. TiuH Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Tietenkin vaunuissa (ainakin ymmärtääkseni) on koppa hieman isompi kuin yhdistelmien koppa. Meillä yhdistelmissä kova koppa, kun sai valita joko sen tai pehmeän. Kova tilavampi kuin pehmeä.
  4. Tirpppa Peruskäyttäjä

Meillä siirryttiin 5kk iässä ratasosaan, kun ei enää viihtynyt täysin vaakatasossa. Vielä ei saada istuttaa, joten ratasosakin on alimmassa tasossa, mutta sieltä näkee maailmaa paremmin ja on kuitenkin vähän pystympi asento :)

Kova koppa oli meilläkin käytössä.
  5. mindiS Rakastunut foorumiin Joulukuunmammat 2015

Ittelle on suositeltu pehmeetä koppaa koska vaunut pitää jättää kerrostalossa alas ja kantaa muksu kopassa portaita kolmanteen kerrokseen ja koiraki pitää olla toisessa käessä, ni oon kuullu että pehmeämpi ois siinä mielessä helpompi..
  6. TiuH Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Nämäkin taitaa makuasioita, mistä kukakin tykkää :)
  7. mindiS Rakastunut foorumiin Joulukuunmammat 2015

Totta tiuh :)
  8. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Minäkin taidan liittyä tänne mukaan. Olen 30v nainen Siilinjärveltä ja laskettu aika on 31.12. :) Odotan toista lasta, esikoinen on 4 vuotta.

Me ostetaan tod.näk. vaunut kaveripariskunnalta. Ne olis Gesslein F6 ja niihin saa Britaxin turvakaukalon kiinni.
    Vielä ei ole ostettu kuin pinnasänky. Vaatteita oon saanut paljon siskoltani, jolla nyt 6kk ikäinen poika. Mulla on rakenneultra vasta 17.8. joten saa sinne asti jännäillä saako mun tyttöolo vahvistusta.

Minustakin olisi mukava nähdä teidät joskus! :)
  9. mimmi123 Uusi käyttäjä

Minäkin voisin Siilinjärveläisenä liittyä tänne. Esikoista odotan, 33 vuotta on itsellä ikää ja laskettu aika on 16.12. Huomenna meillä on jo rakenneultra, aika on mennyt hirveän nopeasti. :)

Meillä on vaunut jo hankittuna. Ne ovat Brion Happy -yhdistelmät. Miehen siskolta, jolta ne saimme, kehui niitä, joten luottavaisin mielin ollaan. :happy:

Olisi kyllä joskus nähdä vaikkapa isommalla porukalla, jos aikataulut osuvat yksiin.
  10. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Esikoiselle hankittiin kaverin kautta Brion Happy vaunut. Ne oli kyllä hyvät. :)
  11. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Ja kiva että muitakin on Siilinjärveltä. Asutko Mimmi missäpäin Siilinjärvellä? Ehkäpä saan sinusta talvella vaikka vaunulenkkiseuraa. :)
  12. lace14 Aloittelija

Heipä hei siilinjärveläiset! :) onkos täällä muuten neulojia? Itse neuloin pikkuiselle villahousut ja tumput. Vielä pipo ja villasukat listalla :)
  13. TiuH Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Kiva, kun meitä on tullut lisää :) itse en ole neuloja, mutta onneksi lasten mummot osaa :D
  14. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Minä en todellakaan osaa neuloa. Arvostan kyllä sitä ketkä osaa kädentaitoja. :)
  15. mimmi123 Uusi käyttäjä

Muumimamma, vaunulenkkiseura kuulostaa oikein hyvältä. :) Meiltä on keskustaan vain 2 km, mutta liikkuminen ei tuota ongelmia, kun pakkaa sitten lapsukaisen ja vaunut autoon ja suunnistaa sovittuun paikkaan. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Mimmi, laitoin sinulle yksityisviestiä.

Parina päivänä taas selkä oikutellut. Yhtäkkiä kävellessä vihloo selästä. Saa nähdä mitä selkä tykkää kun ylihuomenna työt alkaa viiden viikon kesäloman jälkeen. Lastenhoitajana paljon nostelua tiedossa...
  17. Tipsu- Peruskäyttäjä

Tännehän on ilmestynyt porukkaa viime käynnin jälkeen. :)
    Täälläkin ultra lähestyy.. Enää viikko, iik! Minä en neulomista harrasta / osaa. Viimeksi yläasteella oon neulonut. :D
    Mulla meni selkä aika kipeäksi, kun olin mustikassa vkloppuna.. Silti ois hinku päästä ensi viikonloppuna taas metsään, vaikka ei taida oikein hyvää tehdä selälle..
  18. lace14 Aloittelija

Noniin tänään oli rakenneultra ja tyttöhän siellä köllötteli :) vähän oli pienempi kokoisempi mutta muuten kaikki hyvin! :)
    • Tykkää Tykkää x 5
  19. Muumimamma-84 Peruskäyttäjä Joulukuunmammat 2015

Onnea ultrakuulumisista! Minulla vielä viikko rakenneultraan. En malttaisi millään odottaa...
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. sallawws20 Aloittelija

Täällä 19 (joulukuun 16pvä 20v) vuotias odottaa esikoista pientä poikaa, laskettu aika 25.12 :)
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu