Kuopion seudun odottajat 2015

Itsekkin luulin, että kun saan tietää kumpi tulee niin alan sikana ostaa vaatetta. Tosin kävi, jatkan kuitenkin neutraalilla linjalla :D Tai no oke, on muutama vaaleensininen vaate tarttunu mukaan :D
 
Onnittelut tulevasta pojasta Wildside_! :) Me kans ollaan vähän enemmän siinä uskossa, että se on poika.

Rakenneultra on 10.8. En malttais odottaa! haluaisin tietää jo nyt, että kumpi siellä on! :p Ja tietysti myös, että onko kaikki ok. Vähän kyllä jännittää, että tehdäänkö se ultraus alateitse vai mahan päältä.. Se ois siellä uudessa kaarisairaalassa.

Jokos muilla potkut tuntuu? Mulla on tässä parin viikon sisään alkanut tuntua potkut, mikä on aivan ihanaa, niin tietää, että se on hengissä siellä. :love017
 
Kiitos :) meillä virallinen rakenneultra viikon päästä. Jouduin kovien supistelujen takia käymään ensiavussa toisella paikkakunnalla ja ultrasivat. Siellä samalla saatiin tietää sukupuoli. Meilläki tuo tuleva rakenneultra on kaarisairaalassa. Oon ymmärtäny nii, että se otetaan mahanpäältä. Mulla saatiin niskaturvotuskin mahanpäältä oikein hyvin. Voihan se olla että jos vauva ei ole yhteistyökykyinen niin osa rakenteesta joudutaankin kattoo alakautta. Mulla sillon tuolla toisella paikkakunnalla kun ultrattiin alakautta kun kahto kohdunsuun, niin ekana pamahti ruutuun helkatin isolla vauvan pää :D Siihen kuvaan ei mahtunu muuta ku oli toinen niin kasvanu.

Joo täällä tuntunu potkut jo monta viikkoa. Nyt rv19+0. Näkyy jo massun päältäki niin että tuleva isiki on nähny potkut :Heartred ja usein myllertääki tuolla menemään kovaa vauhtia.
 
Mulla siis kysillä ollu kaikki ultrat ja alkuraskaudessa tiiviimpi seuranta ja kahen viikon välein päästiin vauvaa kattoo.
 
Mulla on ollut sen niskaturvokeultran lisäksi yksi ylimääräinen vuodon takia. Molemmat oli keskustan tk:lla ja mahan päältä. Minun mies tunsi alkuviikosta ekan kerran potkun. :Heartred

Onpas kiva, että täältä löytyy useampi, jolla h-hetki suunnilleen samoihin aikoihin. :) Onko teillä kavereita, jotka on raskaana?
 
Joo potkut tuntunu jo useemman viikon :) on se kyllä jännän tuntuista kun pikkunen pyörii tuolla masussa! :D rv 18+5 ja laskettu aika 22.12. Vähän aikaa sitten sain tietää että ystäväni on raskaana. Mitenkäs teillä?
 
Mulla laskettuaika 20.12. Ja itseasiassa mulla on yks kaveri jolla on samana päivänä laskettuaika myös. Jännäillään yhessä ja kerrotaan potkuista yms. jaetaan ultrakuvat. :)
 
Mulla on myös yksi kaveri raskaana. :) Tosin aika paljon edellä meitä.

Mehän saatetaan hyvällä tuurilla olla samaan aikaan synnärillä :grin Eikös sieltä nykyään pitäis saada ihan oma huone. Luin jostain, että tuohon vuodenaikaan syntyy vähiten lapsia, niin ei pitäis olla ruuhkaa :grin
 
Joo jos ite saan vaan synnärin pidettyy kysillä ku muutan pohjois-karjalan puolelle piakkoin. Siellä lähin synnytyspaikka olis joensuussa. Mut kovasti toivon et kuopioon pääsis synnyttää ku tuttu paikka jne kuitenki.
 
Wildside_: Ahaa. Saako kysyä mikä vetää Pohjois-Karjalaan? Ei tartte vastata jos liian henk.koht. :)

Onkos kukaan käynyt vielä vaunuja kattelee? Onkohan täällä muita liikkeitä kuin lastentarvike? Me ei olla vielä käyty. Pitäis joku päivä käydä vähän vertailee ja kyselee, kun ei oo vielä mitään hajua millaset niitten pitäis edes olla. :nailbiting:Samoin turvaistuimet ja muut vempeleet..
 
Saa kysyä eikä se mikään salaisuus ole :D Meillä siis tilanne sellanen, että miehellä on vakityö pohjois-karjalassa ja itselläni ei tällä hetkellä kuopiossa töitä kun sanoivat etteivät ota töihin enää. Mukamas "tuotannolliset syyt" vaikka koko ajan palkkaavat uutta väkeä. Tiedän että raskaus oli este.. No enivei. Siis talous pakottaa nyt muuttamaan kauemmaks rakkaasta kuopiosta. En haluais lähtee, mutta pakko ajatella tulevaa vauvaa ja että on vara elättää hänet. Ajatuksena kyllä tulla takas kuopioon, jahka mies saa töitä sieltä tai pääsee opiskelemaan. Mies on siis farmaseutti ammatiltaan. Kuopiossa todella huonosti töitä sillä saralla, on hakenutkin muutamaan paikkaan mutta koskaan ei ole edes haastatteluun asti päässyt kun niin paljon hakijoita. Hänellä nykyisessä työssä todella hyvä palkka, ihana työnantaja (muistaa jopa kaikki meidän merkkipäivät ja kukkia ja lahjoja tulee. Hän myös joustaa todella paljon näissä vauva asioissa esim ultriin mies pääsee) ja lisäks mies on työpaikkansa luottamusmies. Nykyinen työnantaja oli jopa valmis sellasiin järjestelyihin, että jos ois haluttu kuopioon niin mies olisi käyny pari viikkoa isommalla palkalla töissä ja olisi ollut pari viikkoa mun kanssa kotona. Mutta päädyttiin sitten siihe, että kun olen nyt tyhjän päällä niin muutan lähemmäs miestä ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaa. :)
 
Ja me löydettiin käytettynä todella hyväkuntoset edulliset vaunut, jotka sopeutuu maaseudulle lumessa ja sohjossa kulkemaan. Renkaat on paksut eikä yksikään rengas käänny (sellaset vaunut joissa renkaat kääntyy, on hankala kuljettaa lumessa.) vertaa esim ostoskärryjä, yritäppä niitä työnnellä ulkona loskassa kun pyörät venkuilee. Meidät vaunut makso vain 50€ ja on Teutonia Prestige -merkkiset. Kätevät pikkuset :)
 
Okei. Kuulostaa huipulta työnantajalta! Tuosta työpaikasta varmaan kannattaakin pitää kiinni jos vaan itse työstä tykkää. :) Jollei sit veri vedä Kuopioon jossain vaiheessa. :wink

Harmi kuulla, että jouduit töistä pihalle. Jos kuulut liittoon, niin tuosta kannattaa varmaan olla yhteydessä sinne.. Minä oon sellaisella alalla, jossa yt:t on suunnilleen arkipäivää. Jos ne tulis, niin varmaan raskaana olevat heitettäis pihalle.. Mites oot saanut ajan kulumaan nyt, kun ei oo töitä?
 
Kuulun kyllä liittoon, mutta kun kukaan ei ole mulle suoraan sanonut ettei mua raskauden takia oteta enää töihin. Tuotannollinen syy on vain heidän selitys asiaan.. Olin muutenkin sellanen "osa-aika" työntekijä. Sopparissa luki 0-40h tuntia viikossa. Tuonkaan sopparin perusteella voivat sanoo ettei oo töitä. Tosin tällä hetkellä ei ole voimassa olevaa sopparia enää. Nuoki sopparit oli määräaikasia kaikki. Olin siis vuokrafirman kautta.. Voivat edelleenkin sieltä töistä soittaa että tuu töihin, mut epäilen! Hankalia nämä asiat, mut oon päättäny nyt vaan nauttia raskaudesta. Menee aika niin äkkiä kuitenkin ja töitä kerkee vielä onneks tekemään.

Oon suunnitellu nyt työttömänä tuota muuttoo ja tehny tarvittavia hankintoja sitä varten. Uudessa kämpässä joutuu vähän fiksailee ja sisustaa yhtä huonetta erityistarpeita katsoen kun meillä on kans näätää lemmikkinä. Heille tarvii omat viritelmänsä tehdä.
Oleilen täällä miehen luona ja oon toiminu kodin hengettärenä. Laitan ruuan kun mies tulee kotiin ja sen sellasta. :)
 
Aa, olit vuokrafirman kautta. No ei sit mitään. Tolla sopparilla ne voi tehdä just noin, totta. Mut eihän tässä tosiaan nyt kauheen pitkä aika enää edes ole. :) Ja kun on kaikkee tekemistä, miettimistä ja hankkimista.. Miehesi on varmaan tyytyväinen, kun on kodin hengetär :wink
Minäkin jään näillä näkymin siinä marraskuun lopussa pois töistä. Odotan kyllä jo sitä kotona oloa vauvan kanssa :rolleyes:

Niin ja kiitos vaunuvinkistä! Hyvä tietää toi kääntyvistä renkaista. En tiedä kannattaisko vaunujen olla semmoiset, että sen turvaistuimen sais niihin kiinni..?
 
Vaunuja löytyy Kuopiosta myös Carlsonilta ja Partaselta.

Meillä on juurikin kääntyvät etupyörät (Brio Smile) ja ne saa lukittua kulkemaan suoraan. Kyllä niillä keväällä sohjossakin työnsi ja muutoin ovat varsin näppärät esim. matkuksessa ym. pyöriessä, kun kääntyvät niin pienessä tilassa :wink Youtubesta löytyy myös videoita, joissa noita työnnetään auraamattomalla tiellä.. Tähän astisen kokemuksen perusteella, jos saisin uudelleen valita, päätyisin edelleen noihin :) Ehkä jos maalla asuu, niin sitten kannattaa jotkut jykevämmät hankkia. Ja tuo ominaisuus, että saa kaukalon kiinni vaunujen runkoon, on kyllä omasta mielestä korvaamaton! Meillä painaa neiti nyt +6kg ja eipä tee paljoa mieli roudata käsissä kaukaloa pitkiä matkoja.
 
Lastentarvikkeesta ei esim saa brioja ollenkaan, ovat emaljungan edustusliike. Partaselta ja Carlsonilla tosiaan myös vaunu ja turvakaukalovalikoimaa.

Ja yhdyn edellisen mielipiteeseen smilejen kääntyvistä renkaista; saa lukittua, ja vaikka eturenkaat pienemmät, ei mulla ole valittamista talviolosuhteissa työntelystä kaupunkialueella. Kuopiossa(han) ei välttämättä kävelytiet ole ne ensimmäiseksi aurattavat lumisateen jäljiltä. Ja meilläkin kaukalon saaminen runkoon osoittautu käytännössä hyväksi ominaisuudeksi.
 
Onpas tänne pamahtanut tekstiä :D

Meillä huomenna rakenneultra. Jännitys kova! Maahanpäältä ultrataan rakenteissa :)

Meillä on yhdistelminä partaselta ostetut oran taigat, eikä ole ollut valittamista :) käytettyinä ostettiin Phil&tedsit rattaat sisaristuimella ja vauvankopalla :)
 
Hyvin meni ja kaikki oli niin kuin kuuluikin, vauva vastasi viikkoja :) Haluttiin tietää sukupuoli ja poika siellä köllötteli :) Nyt sitten tietää minkä värisiä vaatteita täytyy ostella.
 
Takaisin
Top