Kuopion seudun odottajat 2015

Tipsu mulla toi koko arvio siis huomenna rv38+2 ja sf-mitta 38 tai 38.5.. jännittää...
Olikos sulla se vähä aksentilla puhuva lääkäri? Se on piiiikkkkkase söhelö..
 
Mulle ei ees tehny sitä arvioo.. :eek: vaikka sitä kysyin nii sano vaan että ei sitä kaikille edes tehdä jos ei oo siihen tarvetta
 
Siis mulle tehhää se kokoarvio sen takia ku mulla on tää raskausdiabetes ja sit ku mun sf-mitta on nii huikee... muuten ei siis tehtäis..
 
MindiS: Ei ollut aksentilla puhuva. :D Semmoinen aika lyhyt nainen..Se sama oli myös siinä normi lääkärintarkistuksessa ja se päätti, että mennään siihen painoarvioon hänelle keskustan tk:lle sen sf-mitan takia (oman neuvolan laitteet oli kuulemma niin surkeat, että niillä ei saanut katottua). Sit kun mentiin, niin se lääkäri oli ihan ihmeissään, että miksi me sinne edes tultiin, vaikka itse oli sen meidän kanssa sopinut. Eikä ollut kirjannut ylös niitä asioita mitkä siihen tarkistukseen silloin edellisellä kerralla kuului. Meinas, että katotaanpa ne jotkut lantion mitat yms sisätutkimukset nyt. Se tuntu aika kauheelta, kun se sen tutkimuksen teki, niin muistin kyllä, että ne katottiin jo ja oli ok, uudestaan en rupee sen takia, että se lääkäri ei ole muistanut niitä kirjata. Sit se sähläs kaikkee muutakin..ei muistanut kattoo sydänääniä siinä samalla, kun ultrasi, niin sain nousta pois tutkimuspöydältä ja kohta sit taas komensi takas siihen ja uudestaan geelit mahalle. :D Että sellasta..
 
Täällä oli tänään lääkäri ja kokoarvio.. rv 36+5 ja 2900g, edelleen jäi vähän epäselväksi onko siellä nakki vai... pää alaspäin ollaan, pylly vasemmalla puolella, kintut ristissä ja varpaat suussa o_O
Ehkä, vilahti taas kivekset, ei menisi kuulema lyömään kuitenkaan vetoa :grin

Ja mikään jättiläinen ei kuulema ole tulossa.. mun tuurilla mitat pielessä ja siro 5kg... :wtf::grin

Ehkä mindis näin sut..ehkä.. oliks sulla musta takki ja tumma tukka ponnarilla nutturalla joten viritettynä..?
Sieltä lääkärin luota lähti sillo jotain vaille 1 sellainen tyttönen..
 
Hemmutar unohin ihan kokonaan kattella ympärilleni :DD minultahan se kovasti kuulostaa.. ihan hihityttää sana tyttönen ku 30v tulee mittariin keväällä :wink
Mulla oli just se söhelö lääkäri eli siis se vanhempi vaaleetukkanen nainen ja kohelsihan tuo menemään ja oli 20min myöhässä muutenki..
Meille antoi nyt rv38+2 koko arvion että kaveri massussa ois nyt n.3300g ja paikat ei ole auennut tai pehmenneet parin kuukauden takasesta yhtään!! Eli tässä varmaan mennään iha reippaasti ens vuojen puolelle..
Lääkäri tuumas että reilu 4kilonen sieltä on tulossa jos menee syntyy vasta ens vuonna sit käynnistyksessä rv42+.. kuha nyt ei ois oikeesti reilut 4-5kilonen sumopainija!!! Jaiks..
 
Mua jäi harmittaa kun en älynny kysyä minkä mittainen kaveri tuolla majailee :sad001

Sama lääkäri mulla, ihan himpun verran kovakourainen!
En tiedä tekikö se kiire vai mikä mutta..
Sanoin että juilii tonne alas ja viiltelee niin otti kaksin käsin kiinni tosta röllipeikosta (heh he) ja painoi että tästäkö koskee.. :D
Mä pääsin ite sinne lääkärille 13.40.. phuuh...

Mä seisoskelin siinä ilmotustaulun luona ja lueskelin niitä niin näin sivusilmällä sieltä huoneesta lähtevän jonkun sit vasta muistin että ainii.. se oli varmaan se mindis :D
Tää raskausmuisti om huipussaan.. :D
 
..niin ja sain valitukset siitä että miksi minä olen nyt jo siellä että pitäisi vasta 38vkolla olla... mä sit änkytin että terkkari katsoi ens vkolle ensiks mut oli ultraavien lääkärien ajat aika vähissä loppuvuodelle... :bored:
 
Hemmutar höh!!! Olipa tylysti sanottu siltä lääkäriltä!! Eiköhä se oo se neuvolatäti joka noi ajat varaa eikä me itte!! :O
Mulla tuumas tuosta pituudesta vaan että aika lyhyet raajat (ei siis mitenkään hälyyttävää), ja sitten kahto minua ja sano että en se minäkää kauheen pitkä raajanen taia olla :DD ittellä siis pituutta just ja just 160cm ja mieski on hyvällä mielikuvituksella sen korkeintaan 170cm :'D
Kahtoko se sulta että mitenkä on alkanu paikat kypsyä siellä alhaalla?
 
Juu, kurkkas niillä muovihärveleillä nopeesti ja sit otti vasemmasta lonkasta kiinni ja 2 sormee ja sillä sorkki.. uh.. kohdunkaulaa 2cm ja paikat pehmenneet mutta kiinni. Kypsymään päin kuulema.
Miten nopeesti noi yleensäkki kypsyy? Muita oireita ei oikeestaan ole tuo lauantaina alkanut vihlominen tuolla alhaalla ja pientä jomotusta..

Tosiaan 7.1 laskettu aika.. mies lomalla koko tammikuun, ei tarviis kovin paljoo yliajalle mennä että saatas opetella yhdessä vauvelin hoitoa :)

Muoks. Siis tuo lääkäri oli ihana siihen eka ultraan verrattuna... se pinkki paitanen mikä siellä käytävällä huitel..
Se oli sillo 15min myöhässä.. juos puhelimen kanssa kokoajan siitä ovestaan kun me odotettiin ulkopuolella.. kun päästiin sisään niin oltiin 10min päästä jo ulkona.. :sad001
Sanottiin vielä että selitä niinku vääntäisit rautalangasta..
Kysyttiin niskaturvotusta niin tokas vaan että olet käynyt verikokeissa näköjään että tulokset saat siellä sitten... ei voinu sanoa ees että tulos oli 1,1mm ultran mukaan, ite luettiin siitä neuvolavihkosesta..
En tykännyt siitä tätistä :sad001
 
Vähänkö hyvin ku sun mies saa lomailla koko tammikuun!!! :) tulee kyl varmasti iha tarpeeseen että toinenki on kotona alussa auttamassa ja voi sit yhessä opetella :)
Meilläki tarkotus että mies ois 2 viikkoo sit lapsen synnyttyä kotona :)
En kyl tiiä mitenkä noi paikat kypsyy että voiko olla nopeetaki sit kun alkaa tapahtua...?
 
Toinen oli niin ihana että teki ylitöitä niin paljon että otti ne vapaana.. sit se on reilun kuukauden töissä ja sit jää kesälomalle :)

Harmittaa vaan jos menee yliajalle ja joutuu käynnistämään niin se on sillon jo jotain 20.päivä.. :sad001

Vielä toi koiruus tuossa niin kyllä kaikki apu ja opettelukaveri olis plussaa :)
Varsinkin kun en ole koskaam vaippaa edes vaihtanut tai pitänyt pikkuvauvaa sylissä :)
 
Voi että mitenkä ihanasti suunniteltu :)
Täällä kans kumpikaa ei oo koskaa vaippaa vaihtanu saati pidelly vauvvaa sylissä joka ei vielä kannattele itte päätään!! :O ja meilläki semmonen keskikokonen 25kilonen koiran köriläs ja asutaan hissittömässä kerrostalossa ni kyllä kummasti helpottaa jos mies on ees sen 2viikkoo pienen syntymästä kotona apuna ja saa sit yhessä opetella uutta arkee :)
 
Kiva kuulla, että teillekään ei ole jättiläissumovauvoja arvioitu tulevaksi :grin Vaikka arvioitahan nuo vaan on.. Vauvan pituutta ne ei ilmeisesti enää pysty loppuraskaudesta mittaamaan, kun se on jo niin iso :D

Mulla on kans ollut kovia vihlasuita jossain tuolla jalkojen välissä aina välillä. Liikkuessa yleensä tulee. Neuvolatäti sanoi, että ne on niitä liitoskipuja ja avaa paikkoja. Mulla niitä on ollut jo varmaan kuukauden ajan, että ei ole synnytystä ennakoineet.:)

Tänään aamupäivällä alkoi yhtäkkiä koskemaan kovasti alavatsaan. Kesti jotain minuutin tai pari ja sitten meni ohi. Samalla maha oli melko pinkeä, niinkuin harkkarisupistuksissa. Oisko ollut oikea supistus?? Siihen yhteen ne kyllä sit jäikin...aattelin jo, että tästä se lähtee, mut ei mitään tapahtunut :D
 
Mulla tämä maha on jatkuvasti päivisin pinkeä.. ei se lääkäri siihen oikeen mitään sanonu, katto vaan että lapsivettä on sopivasti..
On harvinaisen pahan tuntuinen jos et saa aamulla massua toimimaan ja vähän aikaa touhuat jotain niin maha ku pingispallo :O
Vähän sit helpottaa jos saa levättyä..

Niin..täällä taas uneton yö.. alkaa huumori loppumaan... :/
 
Hemmutar täällä ihan sama homma että maha ihan pinkeenä aamupalasta lähtien.. suoliki toimii hyvällä tuurilla kerran kahdessa päivässä :'D
Höh, tää unettomuus on kyl tosi inhottavaa myös.. saitkos yhtää nukuttua?
 
En tiedä, kai sitä joskus puoli 3 ja puoli 5 välillä sai vähän unta, en oo varma, pelottaa jo valmiiks ens yö että saako unta.

Se kamala kokoaikainen näläntunne onneks loppunut, öisinki vaan juoksin jääkaapilla kun en nukkunut, 2vkoa sitten neuvolassa oli tullu viikossa lisää painoa kilo :D
Nyt vain enää 480g :D
Mut silti joka öinen rainbow päärynä-vaniljajukurtti on saatava, mun yöllinen nautinto :P

Huoh.. ja vielä lääkäri että raskausmyrkytystä varmaan kun verenpaineet huitelee missä sattuu, höpöhöpö ja hevonhumppaa sanon minä.. kunnon yöunet minulle kiitos niin..
Illalla mittasin (rannemittarilla tosin) niin oli 127/71 :D
 
Takaisin
Top