Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

Hei onko teillä muilla tullu limaa?! Mä olen siis juuri alkuviikosta (maanantaina) käyttänyt Canestenia ohjeen mukaan ja lääkärin suosittelemana, mutta nyt tänään mulla on ollu maha kipeä ja napa oli ihan sairaan kipeä iltapäivällä..pisteli niin että meinas silmät kostua. Mä olen eilen imuroinu kotona ja touhunnu kaikkia kotitöitä ja tänään aamulla töissä imuroin tunnin verran ihan hissukseen. Tuon pistelyn jälkeen vessassa tuli sellainen limaklöntti. Ei mikään iso, mutta ehkä teelusikallinen. Se oli ihan kirkasta ja siinä oli vähän veristä viivaa. Vähän meinaa jännittää, vaikka oletan sen olevan ihan normaalia?! Juuri viime viikolla mun kälyni sai keskenmenon, vaikkakin hänellä raskaus oli vielä ihan alussa.. nyt sitten tottakai alko vähän jänskättää itseä, että mitä tämä on..?!
 
Multa tulee päivittäin limaista valkovuotoa, välillä hiukan kellertävän sävyistä. Ei haise miltään, ei kutise, niin en oo asiasta huolestunut. :)
 
Onko se sulla ihan just niinku limaa vai selkeästi valkovuotoa? Mullahan tuli valkovuotoa jo aiemmin ja lääkäri sanoi sen olevan hiivaa kun oli nimenomaan kellertävää. Ei muakaan kutissut tms. Tämä tosin oli tosi kiinteä kuminen limaklöntti. Ei näyttänyt yhtään valkovuodolle.. :o

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tuli joku viikko sitten semmoinen ihan kirkas kiinteä klöntti, ei mitään kipuja tai semmosta. Ei mitään hajua et mikä se oli mut kai sitä vois neuvolassa kysästä sitten. Jos huolestuttaa niin soita sinne ihmeessä :) mut ei kai se limatulppaa voi olla? Uusiutuuko se raskausaikana? Ei mitään tietoa!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
No mä en tajuu yhtään mitä tää on.. nyt mulla koskee vähän väliä mahaan. Sellanen ihmeellinen tunne tulee ja silloin tuntuu vauvan liikkeet tosi hyvin. Inhottavalle tuntuu.. ja istun siis ihan rauhassa kotona. Voiko olla supistuksia?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
En mä osaa sanoa. Sen verran limaista, että erottuu pikkuhousunsuojasta selkeästi. Mulla lääkärineuvola ens viikolla, täytyypä mainita asiasta.
 
Olettaisin supistuksiksi, jos tuntuu kohdun alueella. Itsellä lähinnä paineen tai painon tunnetta ajoittain alavatsalle ja hyvin kevyttä kuukautiskipua, ei mitään pahaa. Canestenin käytin minäkin, mutta sen jälkeen tuntui että ihan samat oireet. Ei kutinaa, mutta mielestäni hiivainen haju, ei kiva.
Ei varmaan ihan ortodoksista, mutta olen joskus käyttänyt c-vitamiinin purutabletteja happamoittamaan emätintä, ajattelin tehdä sen nytkin. Jotkut käyttää luonnonjugurttia tai piimää, mutten ole oikein koskaan tajunnut, miten niitä voisi käyttää.
 
Siis ihan syömällä luonnonjugurttia tai viiliä ja juomalla piimää voi saada happamammaksi emätintä.Myöskin kannattaa välttää jonkun aikaa kovin sokeripitoisia ruokia. Herkut pois ja leivän syöntiä vähemmäksi. Lisäksi käytin canesten-voidetta ja mulla hiivan oireet hävis. Valkovuotoa on edelleen jonkun verran, mut sitä klönttisyyttä ei, mikä just viittaa hiivaan.
 
Mä oon käyttänyt koko ajan intiimipesuaineita. Elivoa tosin en.. piimää menee myös lähes päivittäin. Pitää kokeilla vielä maitohappovalmisteita.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
IhmeJaKumma: Mä luulen et tuo miks se mulla toimi nii siin pesuaineessa on mukana maitohappobakteereja. Suosittelen, eikä oo kallista
 
Syön kyllä viiliä, mutta itselle sillä ei ole ollut positiivista vaikutusta. Ei myöskään ruokavaliolla. Nyt toki leipää menee taas, mutta vaikka välillä vähän pidempäänkin aamupalana oli viili ja teetä tai kahvia, ei sillä tuntunut olevan vaikutusta. Leipää en syö muuten kuin aamulla, enkä usein syö pastaa tai riisiäkään.

Toisaalta onhan noita Vagi-C -tabletteja jotka happamoittaa ja on ihan emättimen hoitoon tehty, samoin kuin suun kautta otettavia maitohappobakteereita jotka sitten toisesta päästä kulkeutuvat alapään alueelle.
Kokkareista vuotoa ei ollut. Ei myöskään kutinaa, vain hiivainen haju. Itse asiassa se c-vitamiini auttoi ja haju lähti, samoin valkovuoto väheni.
 
Voi olla muutakin kuin hiivaa. Kannattaa käydä labrassa otattaan emätinnäyte. :)
 
Ekaa odotan ja olen vähän huolissani painon nousustaa... siis kun se ei nouse niinku yhtään. Ihan ekalla neuvolakäynnillä eli viikolla 8+2 painoin 79,3kg ja sitten toisella kerralla vk. 15+3 olin 78,3 ja tänään kun kävin kotona vaa'alla olin 78kg. Alkupainoon voi vaikuttaa turvotus niinku neuvolan tätikin sitä ihmetteli kun huomasi painon laskeneen. Samoin tuumimme myös että ruokavalion muuttuminen on myös vaikuttanut, varsinkin kun mulle ei toi makea ole maistunut siinä alussa ollenkaan, mutta nyt kyllä taas maistuu ja olen välillä vähän herkutellutkin.
Eka ultra oli vk. 13+2 ja silloin kaikki ihan ok ja jopa aikaistettiin LA parilla päivällä. Nyt seuraava ultra on 11.9 ja neuvola vasta 22.9
Olen kyllä rakenteeltani sellane tukevammanpuoleinen eli pituus 169cm, mutta voiko toi ruokavalio nyt niin paljon vaikuttaa. Lenkilläkään en oo nyt aina kerenny käymään, eikä se multa normaalistikaan kiloja ihan ilmasiks tien poskeen tiputtele. Muuta touhua/siivousta/järjestelyä on kyllä riittänyt.
Niin että onko kellään samaa ongelmaa tai kokemuksia aikasemmasta vai siin onko tää vaan ihan normaalia???
nyt siis viikko 17+6
 
Ihan se on normaalia. Mäkin taidan viimein olla takas aloituspainossa, välissä siis putosi sen kolmisen kiloa, ja meen jo siis 21.viikon alussa.
 
Älä oo hulda hajamielinen huolissas! Syö kunnolla ja monipuolisesti. Vauva ottaa kyllä omansa. Ja eiköhän se paino sullakin lähde nousuun, kun viikot etenee ja vauva yms. kasvaa. :)
 
Onko sen painon pakko ees nousta kaikilla? Mä oon oon kuullut että ylipainoisille on sanottu että paino saa laskeakin tai ainakin pysyy samassa. Yks tuttu oli koko raskauden samassa painossa eli siis laihtui hieman. Mulla on bmi 32 ja painoo tullut noin kilo tähän mennessä. En tarvis yhtään lisää mutta ihan sama kunhan vauvalla on kaikki hyvin ja uskon että onkin. Kyllä se ottaa ravintonsa joka tapauksessa. kyllähän kehitysmaissakin onnistutaan lisääntymään hurjaa vauhtia vaikka äiti ei ravintoa saisikaan joten täällä tuskin tarvii olla huolissaan. :-) syö vaan normaalisti ja laihtuu tai lihoo miten vaan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Painonnousu on ja pitääkin olla yksilöllistä. Mun paino on noussut melkein 7kg mut oon edelleen kaikkien kriteerien mukaan alipainoinen. Eli painon pitäisi nousta ilman raskauttakin. Jos taas lähtötilanteessa on ylipainoa, on vissiin ihan ok, ettei paino nouse juurikaan -ja se vähäinenkin nousu tulee enempi loppuraskaudesta. Oon tästä keskustellut paljon hoitajan ja lääkärin kanssa kun itseä stressaa se etten vaan liho liikaa..
 
Lähinnä tuossa painoasiassa ajatuksena se, että normaali- ja etenkin alipainoisilla pitäis painon nousta, ettei sit synnytyksen jälkeen kuihdu olemattomiin. Vauva, kohtu, istukka ym. painaa kuitenkin yhteensä 10-12 kg. Ja imetys kuluttaa myös.
 
Takaisin
Top