Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

Iem koita jaksaa, ei ole pitkä aika ultraan enää! Varmasti vaan kysta oireilee. Tsemppiä ja voimia kipujen kanssa, toivottavasti helpottaa!
 
Toivotaan Iem parasta! Jaksamista tähän päivään :)

Tuolla Hemuli80 kertoi ikävästä tapauksestaan aiemmin, niin täällä on koettu sama tilanne keväällä. Meillä oli vk 12 ultra tulossa seuraavana päivänä ja lääkärissä ollessä ei löytynytkään sydänääniä. Ajattelin, kun lääkäri sanoi, että ei ole paras etsimään niitä, että kyllä ne sieltä löytyy mutta kolme kertaa saman päivän aikana sydänääniä etsiessä vihdoin katsottiin ultralla. Minulla oli ollut viikon rusehtavaa niukkaa vuotoa, mutta neuvolasta sanoivat että ei siitä kannata murehtia. Raskausoireet, raskaushormooni, hieman (tosin nyt tunnustellessa selvästi silloin pienempi) turvonnut alavatsa, kaikki viittasi siihen ettei mitään ongelmaa ole. Todellisuudessa sieltä löytyi ehkä viikkoa 4 vastaava murunen, eikä tietoakaan sykkeestä. Kyllä se romutti hetkellisesti, mutta pääsin onneksi kaavintaan kun lääkkeellinen tyhjennys ei kerrasta onnistunut. Ja onneksi tosiaan kaavittiinkin, sillä tulehdus kohdussa oli jo aluillaan.
Se oli aika iso yllätys miten yleisiä tuulimunat muun muassa ovat. Mutta itse järkeilin asian jo silloin niin, että kyllä siellä vahvat pärjäisivät. Ajattelin että luonto hoitaa oman osuutensa.
Kuusi viikkoa kaavinnan jälkeen teimme tämän plussan mitä nyt odotetaan. Nyt pitäisi kaiken olla ihan mallillaan :)

Tsemppiä Hemulillekin tulevaan, jos satut näitä käydä vielä lukemassa :)
 
Kyllä, kaikki hyvin! Luojalle kiitos! Jouduin (pääsin) vuodelepoon, koska jo toinen kerta kun töissä käy näin. Huomenna vielä lääkäriin. Olin viimeksi saikulla kun en edes vielä tiennyt raskaudesta ja iski ihan hillitön väsymys. Sain huudot silloin töistä että saa olla viimeinen sairasloma. Sen jälkeen vaikka olo on ollut aivan hirveä (oksennan töissä lattialle ja kerran pyörryin) en saikulle ole jäänyt. Nyt jännitän mitä töistä sanovat.. Tiedän että minun pitää nyt ajatella pikkuista, mutta ahdistaa.
Minlex ja Hemuli80, kahdelle ystävälleni on paljastunut nt-ultrassa kuollut alkio. Toinen on tällä hetkellä onnellisesti 38+ rv ja toinen 24+ rv. Tsemppiä!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
iem, toivottavasti töissäsi osattaisiin suhtautua asiaan paremmin. Mutta tärkeintä on se sinun leposi! Itse ainakin olen sen verta tulinen luonne, että kyllä jos pomo yhdenkin poikkipuolisen sanan sanoo jossain välissä raskausoireista niin varmasti annan kuulua ja kunnolla. Hän on kuitenkin kahden pienen lapsen isä, joten luulisi ymmärtävän.

Tarviiko sinun kertoa syytä töissä? Annat vain saikkutodistuksen. Lukeeko siinä diagnoosi vai onko vain sitä lääkäreiden ihme diagnoosinumerointia? Sanot vain että nyt ei pysty tekemään töitä kun lääkäri kielsi.

Nyt vaan siis lepoa ja hömppäsarjoja telkusta! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: iem
Onneksi kaikki oli hyvin masussa Iem. Nyt vaan lepoa sitten. Ja kun sinulla on lääkärintodistus sairaslomasta, niin työnantajalla ei pitäisi olla mitään syytä valittaa.
 
Tänään lääkärissä tilanne hieman valaistui. Ultrassa näkynyt siis verenpurkaus istukan takana? Asialle ei mitään voida tehdä, enkä tiedä parantuuko itsestään, mutta lepoa. Päänsärkyyn määrättiin Oriptan (sumatriptaani), närästykseen Zantacia, sekä sisätutkimuksissa löytyi lievä tulehdus niin emätinpuikkoantibiootille jouduttiin. Onko lääkkeistä kellään mitään kokemusta?
 
Iem: hei hyvä että selvisi! Nyt otat sit vaan lepoa ihan kunnolla. Lähetän sulle isot tsempit :) !!!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hei. Pakko tulla jakamaan huoleeni tänne. Olen siis tällä hetkellä raskaana 7+5 ja eilen vessassa käymisen jälkeen huomasin vaaleanruskean tuhrun alushousuissani. Myös pyyhittäessä tuli ihan vähän. Sydän meinas pysähtyä :( mitään kipuja ei ole ollut, paitsi normaaleja kohdunkasvu kipuja vain. Mietin, että voikohan sillä olla vaikutusta tähän, kun ennen raskautumistani minulla tuli aina pientä tuhruvuotoa pari päivää ennen kuukautisten kunnollista alkua? Jos on muilla kokemuksia niin ajatuksia saa jakaa! En tiedä pitäisikö seurailla vielä muutama päivä vai soittaa samantien neuvolaan?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Suvituuli: Mulla oli nyt tän raskauden alussa viikosta 6- eteenpäin lähes päivittäin jotain tuhrua ja syytä ei löytynyt. Lääkäri sanoi että voi olla ns. valemenkat ja jos ei kovasti vuoda tai ole kipuja niin ei yleensä syytä huoleen. Mut mä tein helsinkiläisenä niin, että soitin kättärille ja valitin kovia kipuja niin ottivat ultraan. Siellä oli kaikki hyvin, ja on edelleen :) joskus myös kohdunsuulla oleva istukka voi tehdä tiputtelua. Tsemppii ja toivotaan et menee ohi, se saa aina kauheen huolen ja paniikin kun tiputtaa.... voimia :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä en miä oo seesteistä tästä keskiraskaudesta vielä saanu! Tuntuu, että panikoin jopa enemmän kuin riskiviikoilla :sad001
Tässä tänään huomasin, että välillä "lurahtaa" jotain - nyt on kamala paniikki, onko tuo valkovuotoa vai lapsivettä vai mitä ihmettä. Pissaa se ei ainakaan ole, koska hajua ei ole. Tietenkin tällanen tulee, kun mies on reissussa ja ei viitsi sitä vaivata näillä miun hermoiluilla..ja jotenkin tuntuu, ettei "kehtaa" soittaa neuvolaankaan, jos turhaan panikoin. Ähh.
 
Neppinen, valkovuoto voi raskausaikana olla tosi juoksevaa, vesimäistä.
 
Mulla tulee valkovuotoa tosi reippaasti! Joskus avauduin siitä täällä.. Kerran jopa niin, että vaaleisiin housuihin tuli kunnon märät läikät haaroihin. Olin vielä kaupassa :D ihan ku pissat ois housuun tullu.. Mut vieläkin tulee tosi reippaasti ja tosi juoksevaa.. Varsinki jos liikkuu, ni lorahtaa.
 
Oon huomannut saman että on nyt runsaampaa kun alkuraskaudessa. Nolo vaiva :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut samaa, mutta mulla löytyi hiivaa lääkärineuvolan yhteydessä. Toivottavasti loppuu nyt..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Samaa vaivaa, tosin oli emätintulehdus oli, hoidon jälkeen väheni. :)
 
Huh, nyt uskallan ottaa vähän iisimmin :) Hiiva tuossa tuli ab-kuurin kylkiäisenä, niin olisikohan se sitten vielä kuitenkin kytemässä vaikka oireeton onkin jo..soitetaankos tämmösessä tapauksessa omalle lääkärille vai neuvolaan? Juu, tiiän, typerä kysymys :oops:
Ensimmäistä odotellaan ja miä oon kamala stressaamaan, varsinkin kun suhteellisen vaivattomasti on raskaus edennyt tähän asti.
 
Tää mamma huilaali viikonlopun keskussairaalas osastolla ku vauva 25+2 meinas keho heittää jo pihalle. Nyt sit huilaalaan kotosalla ja maanantaina taas tutkimuksiin et onko kohtu auennu :(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt jalat ristissä huilia ja toivotaan parasta että pikkuinen pysyy vielä matkassa! :)

Valkovuotokeskusteluun osallistun myös: eilen Ikeassa jännitti jokusen kerran että pissako sieltä tulee, mutta valkovuotoa. Perin ikävää...
 
Takaisin
Top