Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

motivaatiovalas

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin tällaisen ryhmän perustaa kun jokaisella on varmasti omia huolia raskauden ja miksei elämänkin suhteen. Tänne voi siis niitä jaella ja yhdessä pohtia vertaistuen avulla.
 
Ajatus ryhmän perustamiseen lähti omista huolenaiheista. Viikko sitten 6+5 huomasin aamulla pyyhittäessä häivähdyksen verta ja säikähdin kamalasti. Neuvolatäti rauhoitteli kuitenkin puhelimitse ottamaan rauhallisesti, sillä ei ollut runsasta vuotoa eikä kipuja. Otinkin jotenkin edes rauhallisesti kunnes tänään 6+6 aamulla oli taas samanlainen tuhru aamulla pyyhittäessä. Calm down my ass!
Yritä nyt sitten tässä olla miettimättä onko kaikki hyvin ja mistä tämä voi johtua. Kahden päivän kuluttua ensimmäinen neuvola, yritän saada varhaisultraan lähetettä ja jos ei onnistu niin yksityiselle. Raskaana olo on kamalaa! Oon ihan hermoraunio vaikka normaalisti minä olen se joka rauhoittelee toisia ja ei ota mistään kierroksia.
"Jäljellä 33 viikkoa ja 1 päivä." Vaikeaa keskittyä mihinkään muuhun ennenkuin saan varmuuden ultrassa, että kaikki on hyvin. Gradukin meni hyllylle tämän takia. Huoh.
 
Motivaativalas: tiedän että ei oikein ole sanoja jotka varmuutta tois. Mutta tosiaan pienet vuodot alkuraskaussa on todella yleisiä. Syitä on monia, useimmiten kai limakalvoilta tuleva vuoto, valemenkat tai istukka alkuun kohdunsuun lähellä/päällä. Itsellä esikolta tuli rv 6+ seksin jälkeen ehkä ruokalusikan verran limasta verta, kaikki oli hyvin ultrassa muutaman päivän päästä :) lääkäri sitä mieltä että joko limakalvoilta tai menkkaverta joka jäänyt kohtuun ja tuli ulos seksin seurauksena! Uskon että ilman kipuja tulevat tuhrut kuuluu asiaan. Mutta kuten sanottu, tiedä ettei mikään muu kun ultra ja aika tuo meille sitä varmuutta ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään muutenkin ollut taas tavan päivä. Tein jauhelihapullia ilman hanskoja kun totaalisesti unohdin että nehän pitäisi raa'an lihan kanssa olla. Tämän jälkeen kissa räjähti lattialle ja kahdelle matolle. Ei muuta kuin hanskat käteet ja kakkaa siivoamaan kun mies tulee vasta parin tunnin päästä kotiin. Jäi muuten lihapullat syömättä kun tänään alkoi sitten se etominenkin jolta olen välttynyt. Piti lähteä yläkertaan evakkoon tuulettamaan ja puhaltelemaan käryä pakoon. Perfect day :D
MarinaMelina kiitos lohdutuksesta. Aina sitä kuitenkin rauhoittuu kun joku takoo päähän järkeä et aina ei oo se huonoin asia tapahtumassa :)
 
Mulla on ollut tänää juilimista oikeen munasarjan kohdalla :/ Toivottavasti masussa ois kaikki hyvin eikä enteilis mitää ikävää :sad001

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Shenni: Onks tul tietoo kummal puolella sulla oli ovis? Mulla on juilinu aika ajoin oikeelle alavatsaan mut varhaisultrassa siel oliki se keltarauhanen, lääkäri sanoi että se voi olla syy miks mulla nipistelee sieltä
 
Pakko tulla myös jakamaan huoleni. Meillä kaikki oli hyvin ar-ultrassa viikolla 6+6. Koko raskauden ajan alavatsaa on jomottanut silloin tällöin. Nyt sitten rv8-9 alkoi alavatsan ja selän jomotus, polte ja kirvely. Kivut on paljon kovempia kuin ennen ja niitä tuntuu nyt olevan enemmän ja vähemmän joka päivä. Eilen hyvä etten itkua vääntänyt. No tyhmänä ajattelin varmistaa raskaustestillä että kaikki on hyvin. Raskaustestiin tulikin enää haalea viiva! Ihan selkeä pisitiivinen kuitenkin, mutta totta kai se lisäsi huolta ennestään kun ei ollutkaan enää tumma viiva :sad001 On tää kyllä hermoja raastavaa tää alkutaskaus :sad001

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuin myös Shenni! Toivotaan että sielläkin on kaikki hyvin :) Jossain vaiheessa mulla juili vaan toinen puoli ja olin jo ihan varma (ylläri ylläri) et pikkunen on väärässä paikassa, mut ei onneks ollut! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mrs. Em Ö : jospa kivut olisi vaan kohdun kasvuun liittyviä! Se kiristää ja polttelee, niin muistelisin. Itse olin kirjoittanut esikon raskaus päivikseen rv 8+ että kovia alaselkä kipuja!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Sama homma täällä, muistan että kovia kipuja oli niin alavatsassa kun selässä ja muistan että aattelin että nyt se menee kesken.. Tosta raskaustestistä en osaa sanoa muutakun että eikö se raakaushormooni vaihtele eestaas ja varmaan riippuu ottaako aamupissasta vai mistä :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Jostain mies myös luki että rv 9 lähtien hcg-hormoni vähenisi tai muuttuisi joksikin toiseksi hormoniksi mutta tiiä sitten onko tollanen totta :S toivottavasti pian pääsisi nt-ultraan niin saisi edes hetkeksi mielenrauhan..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää oli se teksti: "Terkkariopiskeluaikaisessa kirjassa lukee näin (naisen elämä ja hoitotyö ): "Koriongonadotropiinieritys(hcg) saavuttaa huippunsa 8.-11. raskausviikolla ja vähenee tämän jälkeen nopeasti. Hcg ylläpitää keltarauhasen toimintaa ja edistää steroidihormonien tuotantoa istukassa. Raskauskokeet perustuvat juuri hcg:n osoitukseen naisen virtsasta tai verestä. hPL taas muistuttaa rakenteeltaan kasvuhormonia."



Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ollut nyt melkein alusta asti aina toisinaan pientä pinkkiä tiputtelua. Kauheeta se on, mut niin kauan ku ei oo kirkasta verta niin en ala hermoilemaan liikaa. Ja testaaminen? Damn! Ei kannata enää täs vaihees... sain itselleni vaan tosi paskan olon kun tein viikko sit testin ja sain haaleen viivan vaan... nyt odotellaan kiltisti ekaa neuvolaa. Mua vaivaa ennemminkin yleinen " kuinka selviän raskaudesta/synnytyksestä ja lapsenhoidosta" - tyyppinen pikku ahdistus :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Se taitaa juuri olla noin että kun raskaus on tarpeeksi pitkällä testit ei enää näytä oikein. Näin olen minäkin jostain kuullut!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan varmaan tiputtelu ahdistaisi. Itse ollut onnekas ja säästynyt siltä, mutta ahdistus liittyy mahdollisiin vammoihin ja sairauksiin, mitä pienellä voisi olla tai synnytyksessä tulla. Lisäksi synnytys itsessään pelottaa aika paljon näin ensikertalaista.

Paljon on pelkoja ja ahdistuksia tähän liittyen. Kauhutarinoiden lukeminen ei muuten auta.........

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en niinkään panikoi keskenmenoa, mutta sitä että lapsi kuolee kohtuun ja joudun synnyttämään sen kuolleena.. Pitikin mennä lukemaan sellainen lehti juttu.. Myös pelottaa jos lapsi ei olekkaan terve.. :sad001
 
Itseä ei pikkuisen sairaus pelota enää. Itse sairastan epilepsiaa ja syön kolmea lääkettä siihen. Nyt pelkään vain, että tämä pieni menee kesken. Jos minulle tälläinen onni suodaan, kaiken tämä sairastelun ja kurjuuden keskelle, en sitä tahdo menettää. Oli terve, taikka sairas, yhtä rakas silti. Oma terveys pelottaa myös, tämä on todellinen riskiraskaus. Olen myös sairastanut veritulpan jalassa, joka uusi raskaudessa todella helposti. Toivon vain, että minulla ja vauvalla menee kaikki hyvin ja säilytään yhtenä kappaleena :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Äm85: Oi, toivotaan että kaikki menee hyvin! :Heartred Ja en toki tarkoittanut ettei olisi rakas vaikka sairas olisikin. Tulee olemaan minulle kaikki kaikessa! Näin vain unta että istuin pienenpieni vauva sylissäni ja seurasin miten se nukkui vähitellen pois ikiuneen.. Tulee kaiken maailman pelkoja ja paniikkeja tuommoisista unista..
 
Takaisin
Top