Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

Hei miltä se syke pitäis kuulostaa? Äsken kokeiltiin kuunnella eka kertaa doplerilla ja ilmeisesti se viuhviuh ääni olis istukan? Onko se tarkoitus tuon oletetun istukan äänen kuulua samaan aikaan mun oman sykkeen kanssa? Oltiin ihan varmoja että kuultiin myös taustalta syke, koska se oli nopeampi kuin mun omani ja siinä oli tietty rytmi.. olikohan ne nyt oikeat äänet? :) en oo ikinä kuullu vauvan sykettä..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Se on semmoinen nopea "tunkuntunkuntunkun" ääni :) Millä viikolla oot IhmeJaKumma?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Ja jotkut kuulee laukkaavan hevosen kavioiden kopinan... :) hassua!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
No joku tumina sieltä kuului taustalta kyllä.. kuuluuko se istukan ääni sitten aina mun oman sykkeen rytmissä? Mulla oli koko ajan sormet kaulalla että tunsin pulssini.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Riippuu varmaan doppleristakin? Mulla lepopulssi n. 55 ja vauvan n. 110 (tänään näytti 111), joten sen kyllä erottaa, kumpi oma ja kumpi vauvan :). Mä kuulen äänet taas sellasena "vauhvauhvauh" :D oma sydän kuulosti samalle, mutta hitaammalle..
 
Mä päätin olla ennen ultraa kuuntelematta, lisää mun stressiä vaan enemmän, saa nähdä sitten pystynkö olemaan kuuntelematta
 
Hyi apua kamalaa! Sain tänään päivällä kolmen aikoihin aivan järkyttävän päänsäryn! Särki oikein silmiin asti, ja sit nousi vähän lämpö ja oksensinkin, eikä särky helpottanu lääkkeelläkään. Soitin sit kasin aikaan päivystykseen ja sieltä kehotettiin tulla näytille. Ei muuta ku anoppi meille likan seuraks ja ite kohti terkkaa. Oli kyllä vihoviimenen virhe lähtee ite ajaan kun silmissä musteni ja jouduin ajaan tosi hiljaa ja pysähtyynkin vähän väliä.. 15km matkaan meni aikaa 35min!

Päivystyksessä pääsin sit suoraan hämärään/ pimeeseen huoneeseen (ettei särkis silmiä niin paljon) ja lekuri tuli tekeen muutaman neurologisen testin. Sitte tiputtaen suolaliuos, särkylääke ja perään vielä glukoosi. Onneks hiukka jelppas, mutta pelottavaa oli! Ja hämää kun mitään syytä ei varsinaisesti löytyny! Silmänpaineet mitattiin ja ultrattiin poskiontelot, eikä oo koskaan olli mogreeniä, joten lekurin veikkaus oli yksinkertasesti lapaluiden välinen jumi. Olis ottanu tarkkailuun yöks mutta päästi kuitenkin kotiin ku pyysin, Panacodin kirjotti mukaan...

Kellään koskaan mitään vastaavaa?? Pelästyin ihan sairaasti!
 
Siis mulla on pulssi normaalisti 90 :D
Pitää kokeilla vaikka viikon päästä uudestaan taas jos löytyis paremmin :) meillä ei ole näyttöä tuossa doplerissa. On vaa kuulokkeet ja se laite :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuullostaa kyllä ihan migreeniltä! Mulla ollut kyseinen vaiva 6 veestä lähtien :( taipumusta jos siihen on yhtään niin alkuraskaushan voi laukaista sen! Mulla onneksi toisin päin, ei kohtauksia raskausaikana eikä kyllä viime vuosina muutenkaan.. mutta epäilen vahvasti että migreeniä oli! Mulla puutu aikanaan naama, lähti puhe sössöttään ja se kipu oli jotain aivan kaameaa!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Nii migreeniks mäki sen mielsin mutta sit kun ei oo koskaan ennen ollu, eikä kellään suvussa oo (eiks se oo vähä perinnöllistäki?) niin jotenkin suljin sen pois, varsinkin sitten kun se (aika nuori yles-) lekurikaan ei edes maininnu sanaa migreeni, ja monta kertaa tenttas et eikö koskaan ennen oo ollu tällasta.. Jotenkin kuvitteli et se ois "tällä iällä" jo ilmenny jos sellasta ois. Mutta oma (myöskin lääkäri-) äiti kyllä tänään sano kans että migreeniltä kuulostaa, ja että se voi vaan jossain vaiheessa elämää alkaa. Kait se sitten sitä oli! Mites, onko normia että tänään kun ei enää mitään vastaavaa kipuilua oo, niin kuitenkin on vähän sellasta kummittelua eilisestä..? Eli välillä jos vaikka kääntää pään nopeesti niin vihlasee ohimolta ja silmissä..
 
Tuo pään kääntelyn aiheuttama vihlonta viittaa minusta niska-hartiaseudun jumiin eli lääkärin arvelema lapaluiden välinen jumi saattaa olla syynä. Mulla oli aikoinaan melkoisia päänsärkykohtauksia juurikin tästä johtuen. Kuulostaa hieman samanlaisilta. En oksentanut, mutta kohtaukset olivat lamauttavia. Särkylääkkeet eivät auttaneet, vaikka söin niitä maksimiannoksen kuuriluonteisesti. Läääri olikin sitten lähettämässä jopa pään magneettikuvaukseen näiden voimakkaiden, toistuvien oireiden perusteella, mutta päättikin kirjoittaa ensin lähetteen fysioterapiaan. Kymmenen käyntikerran jälkeen oudot pääkipukohtauket katosivat.
 
Niin siis mä nyt en osaa sanoa että johtuko se oksentaminen siitä päänsärystä vai ihan vaan pahoinvoinnista: söin eilen lounaan klo12 aikoihin ja seuraavan kerran vasta tän terkkareissun jälkeen ennen puoltayötä kun olin vähän pahoinvoiva.. Fyssari on varmaan kans ihan järkevä juttu, ja itellä kävi mielessä myös akupunktio. Mulla menee kyllä lapojen välit helposti juntturaan ja nyt kun oon pahoinvoinnin ja väsymyksen takia vähentäny aika reippaastikin just noita jumeja loitolla pitänyttä pilatesta, on ihan tosi mahdollista että oon vaan taas jumissa..
 
Joku urbaanilegenda muuten on et junaääni vauvan sydänäänenä tarkottaa poikaa ja hepan laukka tyttöä :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Epä varma kyselee mut saaks tota panacodia syödä raskaus aikana ku siin on kumminki kodeiinia? Vai oliks se vaa viimesen kolmanneksen aikana ei saa syyä? :o
 
Muistaakseni lääkärin "valvonnan alla" saa ainakin jossain vaiheessa syödä. Mutta tosiaan vaan niin et lääkäri erikseen määrittelee paljonko ja millon..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
mä sain tänään tollasen angelsounds doblerin. Pakkohan sitä oli heti päästä kokeilemaan ja voi että mikä pettymys kun en saanut ääniä kuuluviin :( viikkoja siis 11+3 joten eikö pitäisi jo kuulua? Neuvolassa saatiin kuulumaan viikolla 9, joten pieni huoli nosti päätään. Tai sit mä en osaa vaan etsiä :) ens viikolla onneks ultra.
 
Cora85: kuuluuko viu äänet? Jos kuuluu niin siinä kohti mistä kuuluu kääntele hyvin varovasti anturia. Mä tänää repsahdin kuuntelemaan ja ekaks etin just nuo viu äänet (istukan) ja sitten varovasti anturia käännellen ei siirrellen. Mä sain kuuluviin 3 sek. ja sit minityyppi jatko matkaa :grin Vielä sen verran et jos kuulet ne viu äänet nii vauvalla ei pitäs olla hätää, ne viu äänet ei yksinään siel kuulu :)
 
Takaisin
Top