Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

Ihan varmasti :( ja tietysti saa ja pitää pelätä, että tuleeko terve lapsi ym. Ihan luonnollistahan se on! Jotenkin nyt vaan kaikki energia menee itsellä siihen, että pieni pysyisi matkassa. Varmasti paniikki siitä, onko lapsi terve, tulee myöhemmin todellisempana niskaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jep, ehkä se on totuttelua siihen, että lapsesta saa kantaa huolta ikuisesti.. Välillä oikein kurkkua kuristaa, kun miettii että jos meidän Vilholle kävis jotain. Mutta eipä niille huolille voi antaa liikaa valtaa, muuten ei osaa nauttia. :)
 
Täällä taas uusi huolen aihe. Tänään yökin aamulla aika runsaasti ja sitten yhdellä vähän rajummalla yökkäyksellä tuntui kova repäisykipu oikealla puolella alavatsaa. Nyt sitten sen puolen nivusta juilii ja särkee, säteilee vähän reiteenkin. Tietenkin heti tuli taas kohdunulkonen mieleen kun kipu vaan oikealla, taas. Hitsi. Taidan soittaa neuvolaan ja kysyä mitä ne on siellä mieltä!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hei! Mulla laskettu 30.12. eli 11.vko menossa. Rv 5-9 oli muutaman kerran viikossa pientä verenvuotoa ja kerran vähän enemmänkin (Säikähdin ihan vatusti!) ja lisäksi repivää kipua oikealla alavatsassa ja sellasta juilimis-kramppeja pari päivässä. Nyt ei vuotoja eikä kipuja oo ollu viikkoon ja nappulalla kaikki ok.
Kerron vaan siksi, jos se vastaavia tuntemuksia kokenutta lohduttaisi. Itekin olin aikas hermona asiasta, koska eka raskaus ja kauan yritettiin. Lapsettomuustutkimuksetkin aloitettiin ja sit tulinkin raskaaks, vaikka hidastavia syitä löytyikin.
 
Onko virtsatientulehdus paha vaiva raskaana? Kun rastitin neuvolan papereita, niin siellä kysyttiin niistä ja sanoin, että on usein niitä, niin neuvolatäti sanoi jotain keskenmenon suuresta riskistä..Pitäisiköhän lähteä nyt heti käymään päivystyksessä?
 
Lia mulla on kans usein virtsatientulehduksia. Neuvolan täti käski vaan aina käydä jättämässä näytteen jos vähääkään siltä tuntuu että tulehdus ois saattanut iskeä. Sen tiedän että jossain vaiheessa ne ainakin saattaa lisätä supistelua, muttei mulle mitään suuremmasta riskistä saada keskenmenoa puhuttu.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Anjuska86 on helpottavaa kuulla muidenkin säikähdelleen ja kaikki ollut kuitenkin hyvin. Päivä kerrallaan se on vain mentävä ja nautittava raskaudesta :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Anjuska86: ihan täsmälleen samat oireet täälläkin. Kun vaan tietäisi että mikä ihme siellä vuotaa...? niin stressaavaa...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mut mun tuskaa helpottaa siskolta saatu doppler et voi kuunnella äänet aamuisin. Muuten olisin jo taas jonottamassa ultraan ;) siihen kun on vielä kolme viikkoa ainakin. ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
TammiTaapero millä viikoilla oot? Mä ehkä löysin tänään pikkusen sydämensykkeet 9+1, mut hitsi kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä niin en nyt sitten mee sata varmaksi sanomaan oliko se pikkusen sydän vai ei. Miltä sen pitäis kuullostaa? :D Mulla se oli sellasta vaimeeta (ihan ku ois kaukaa tullut) tasasta "pauketta"?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
9+4 ja se on semmosta nopeeta tynkkytynkkytynkky- ääntä. Vaikee on löytää välillä et istukka on semmoinen viuhviuh- ääni. Sä et voi erehtyy kun sen bongaat ♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Pulssi sil on siis joku 170-190 et noin tuplat sun sykkeestä

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Ehkäpä mä tosiaan sitten kuulin pikkusen tänään. Wipiii :) Istukan vierestä löyty paikka josta kuulu sellanen "tynkytys" joka on huomattavasti omaa sykettä nopeempi :) Ihanaa, josko siellä pikkusella on sitten kaikii hyvin! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ihan estolääkkeet virtsaputkentulehdukseen, tokikaan en oo niitä nyt piiiitkään aikaan tarvinu... *koputtaa puuta* ja nyt kun sen lääkeseloseteen luin niin eipä niitä raskaana saa edes syödä. Täytyy toivoa ettei pamahda päälle :(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Prötkis:
Mun yhdellä tutulla oli hirveesti virtsaputkentulehduksia raskaana ollessa ja se sai kyllä jotkut estolääkkeet! Et kaipa niitä on raskaana olevillekin jos tulee tarve. Toivotaan kuitenkin ettei!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo on semmosia estolääkkeitä jotka käy raskaana oleville, kannattaa ottaa neuvolas puheeks! :) Ylipäänsä moni lääke, jossa lukee, että ei raskauden aikana, käy sit kuitenkin. Lääkärin täytyy vaan punnita lääkkeen käytön hyödyt ja haitat, esim pahoissa migreenikohtauksissa. Toki on sit niitä lääkkeitä myös, jotka aiheuttaa sikiövaurioita yms. Mutta siis pointtina se, et pakkausselosteetkaan ei oo yksiselitteisiä. Mainostinkin jo aiemmin, että jos mietityttää jonkun lääkkeen käyttö raskauden/imetyksen aikana, niin soittakaa ihmeessä HUS:n teratologiseen palveluun, sieltä kerrotaan.
 
Come on! Kyllä on tarkkaa tämä tuhruilu. Rv 6,7 ja nyt 8 vikana päivänä aamupäivästä ruskea tuhru pyyhittäessä. Ei kipuja ei mitään. Aaargh. Onneksi on ultra ens perjantaina tai tulisin hulluksi.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä jomottelee ja nipistelee alavatsaa enemmän, ku muina päivinä. Semmosia menkkamaisia tuntemuksia. Tiiän kyllä, että tää kuuluu asiaan, viime raskaudessakin oli vastaavaa, eikä oo mitään vuotoja, mutta silti pieni huoli nostaa päätään. :/
 
Äm85: Näin uteliaisuudesta kyselen onks sul jotain lääkitystä sen sairastetun veritulpan takia?
Mul on ittel ollu 2krt syvälaskimotukos oikeessa pohkeessa.. viimesin tukos todettu 3kk sitten.. nyt sitten pistän 2kr päiväs klexanea :)
 
Mulla on siitä jo parisen vuotta aikaa ja ei oo enää lääkitystä. Silloin oli marevan ja klexanea pistelin myös, muistaakseni klexanea jouduin pistään tosi pitkään ja marevania söin reippaasti yli vuoden :( Hirveesti tsemppiä sinne! Ei oo mikään mukava homma ja nykyään sitä pelkää jokaista jalkakramppia..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top