Kriisit, paniikit ja muut huolenaiheet

Juu tiedän tunteen.. aikasemmin söin marevania mut sitä kun ei saa raskaus aikana syödä ni nyt pistelen sitä klexanea sitten seuraavat 9kk.. :/ nyt ku marevanit loppu ja klexanet alkoni ni alko samalla järkyt pohje kivut.. tiedä häntä mistä johtuu mut mielikuvitus laukkaa tietty.. eikä jaksas päivystykses ravata joka pohje kivusta :D luulevat viel hulluks.. kumminki ku käytän 2 pursitusluokan tukisukkiakin ni eivät usko että pahenis mihkää :D
 
Mullakin tuntuu välillä tosi kovaa kipua pohkeessa, mutta toistaiseksi on mennyt ohi.. Kyllä vähän lääkäri varoitteli, että jos kerran on ollut, niin kyllä se toisen kerran tulee ja useinmiten raskaana. Pitää neuvolassa kysellä, miten pitää toimia. Se piikittäminen ei kyllä ollut mitään hirveän mukavaa, mutta tottuuhan siihen. Itse vihasin marevaania, kun se sai hirveän huonon olon ja veri oheni niin, että joka paikka oli mustelmilla ja veri vaan roisku :D Koita jaksaa, voin kuvitella sitä tuskasta rahan menoa klexaneen ja muutenkin, ei ole mukavaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hitto! Neuvolassa kun asiasta kysyin, määräsivät klexanen :O eli samassa veneessä ollaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Aargh. Mulla oli 1,5 vuotta sitten niin paha migreenikohtaus, että olin sairaalassa 6 päivää. Oikea puoli halvaantu ja opettelin lävelemään ja puhumaan kunnolla uudestaan. Epäili aivoinfarktiksikin, muttei magneetissa näkynyt mitään, vaikka kävin siinä 3 kertaa. Nyt syön primaspania 100mg/pv. Joutuukohan sitä itsekin tuolle Klexane-kuurille?
 
Äm85: nonni :D pistätkö kerran vai kaks päivässä?
Hyvähän se on että laittoivat varmistukseks ettei tule :)
 
Kerran päivään pääsee pistään koko raskauden ajan ja vielä kolme kuukautta sen jälkeen. Juu hyvä on, mutta tuli ihan puun takaa :D hitto ja se pistäminen tuntuu niin karseelle parin kk päästä kun koko maha on ihan mustelmilla ja kovettumilla! No kunhan ei pamahda tukoksia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hmm.. Mullakin oli rv 6 veristä vuotoa muutama päivä..Ensin se oli sellasta limansekaista ja parin päivän päästä kirkasta. Ei sitä paljoa tullut, aina vaan kun pyyhki niin huomasi. Lueskelin sillon netistä että on suht yleistä rv 6 aikaan..Nyt vähän jälkeenpäin mietityttää kun en sitä mitenkään alkanu selvittämään. Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa! Nyt on siis 10+1 eikä verta ole tullu enää kuudennen viikon jälkeen.
 
Täällä mennään tällä hetkellä rv 10+1 ja viikonlopun aikana vessassa käynnin yhteydessä tulee paperiin verta ja jatkuu edelleen. Pelottaa että onkohan siellä masussa kaikki ok. Torstaina on ensimmäinen ultra, voitte varmaan kuvitella että aika menee hitaasti. 3 aikaisempaa raskautta takana ja kaikki edenneet ilman vuotoja niin hieman nyt huolettaa, että onkohan tämä ihan vaaratonta vai ei..
 
Mulla tuli tosiaan esikolta rv 6 kerran seksin jälkeen verta.. ihan harmitonta oli. Toivottavasti näin myös teillä! :) tsemppiä Vimpa ultraan!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä odotus sai ikävän lopun. vuoto lisääntyi ja vatsa kivut yltyivät. Kesken meni :( Onnea kaikille muille odotukseen. Minä poistun odottajista.
 
Miä panikoin koko ajan keskenmenoa..niin tuoreessa muistissa viime syksyn episodi ja jotenkin ei uskalla asennoitua että kaikki menis hyvin. Vaikka syksyn raskaus oli alusta asti tuhoon tuomittu, eikä jatkunut kuin hetken, niin silti on koko ajan kamala ahdistus. Mitään km-oireita ei kyllä ole ja raskausoireita kyllä ihan normaalisti (voiko noin ees sanoo? :D)
Huomenna ois eka neuvola ja sillon ollaan 8+0..toivottavasti pikaisesti päästään ultraan että saisi jonkun varmuuden siitä mikä on tilanne.
 
Mulla ei ole keskenmenoja takana, mutta silti se on mielessä koko ajan. Ihan kamala miten voikin näin pelätä ja näen myös painajaisia asiasta. Uskon, että sinua ahdistaa moninverroin enemmän, sen kokeneena! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 
On tämä alkuraskaus epätietoista aikaa kun liikkeitä yms. ei vielä tunne. Jotenkin olen nyt tässä kolmannessa raskaudessa keksinyt tuota keskenmenoakin alkaa panikoimaan, vaikka mitään viitteitä siitä ei ole eikä keskenmenoja muutenkaan ole ollut.
Hyvin voin kuvitella miten pelottavaa aikaa tämä on keskenmenon aiemmin kokeneille.
 
Musta tuntuu, että siitä puhutaan niin paljon. Siksi se ahdistaa niin kovasti. Neuvolassakin todettiin, ettei hirveästi kannata kertoa vielä, jos pahin tapahtuu. Monet läheiset sanoo, että ei vielä iloita, jos jotain sattuu "kun sille ja sillekin sattui". Jos kaikki olisi hiljaa ja antaisi mun olla mun vauva-kuplassa, olisi kaikki hyvin :D (Tuskin! Panikoisin silti ja reagoisin pieneenkin asiaan)
 
Tuohan siinä vielä tosiaan on, kun siitä kaikkialla puhutaan ja kirjoitetaan.. Vähemmästäkin tällasella mielikuvituksella varustettu herkkis panikoi :/
Mutta ihan kuulla etten ole ainoa joka tästä stressaa. Tsemppiä kaikille meille <3
 
Tavallaan lohduttavaa kuulla, että niin monet muutkin pelkää keskenmenoa, mutta siten se tosiaan ehkä myös pysyy ajatuksissa, kun niitä juttuja lukee. Ite panikoin sitä, ettei ole raskausoireita. = (
 
Ei mullakaan ole juurikaan. Ainoastaan törkee väsymys ja joka päivä tunnustelen, että onhan tissit vielä edes vähän kipeet :D Mutta pitäs muistaa, ettei se oireettomuus mitään kerro..
 
Takaisin
Top