Kyllä sen vauvan sykkeen tunnistaa heti eikä jää epäröimään :) mä alkuun mietin monta kertaa et olikohan toi syke jne, mut sit kun oikeesti syke löyty ekan kerran niin ei siitä voinut erehtyä :)
Niin vaan mäkin menin hankkimaan sen dopplerin, vaikka mies vastusti sitä. Oon tosiaan niin kova huolehtimaan ja murehtimaan muutenkin, että ajatteli mun tulevan ihan vainoharhaseks sen kanssa. Mutta kuinkas kävikään kun eilen sitä sitten yhdessä kokeiltiin? Sydänäänet löytyivät!! Ja mies oli asiasta ihan yhtä innossaan kuin minäkin.
Uskomaton tunne kuulla pienen sydämen syke ekaa kertaa. Ja uskomatonta, kuinka helposti äänet löyty, vaikka viikkoja on ar-ultran mukaan vasta 9+5. Jo pelkästään tosta eilisestä kokemuksesta kannatti maksaa se 50 euroa!
Mulla on ollut kaksi päivää hankaluuksia löytää sykettä vaikka monta viikkoa on jo kuulunut. Vauva on varmaan kelkahtanut uuteen asentoon. Vaimeat äänet löytyi ihan vasemmasta reunasta. 11+3
Mä olin kanssa yllättynyt että äänet löyty niin varhaisessa vaiheessa 9+5. Olin varautunut siihe että noilla kotilaitteilla kuuluu vasta 13+ viikoista lähtien
Meillä on ainakin ollu ihan korvaamaton laite! Joka ilta yhdessä miehen kanssa kuunnellaan bebeä ennen nukkumaan menoa. Ja oon huomannut että mies on saanut myös tunteellisen yhteyden lapseen
Miten teillä muilla kuuluu noin helposti Eilenkin haeskelin dopplerilla 45min eikä mitään löytynyt, rv 10+2 kuitenkin jo menossa. Kerran sain sykkeen pieneksi hetkeksi kuulumaan rv 9+3, mutta se onkin sitten ainoa kerta.. Ahdistavaa.
Samaa mäkin täälä ihmettelen kun te ootte noin hyvin löytäneet ! Mä oon viikon ajan koittanu joka päivä ettiä ainakin 15min mutta vielä en kertaakaan oo löytänyt
Hankalaa kun ei oikeen tiiä mistä ettis !
Viikkoja nyt siis 11+3
Ihan ihmeissäni olin itsekin, kun en todellakaan odottanu löytäväni mitään. Mutta kaikkihan riippuu ihan sikiön sijainnista. Ystävä just kertoi, että hänellä ei edes lääkäri meinannut löytää alkuraskaudessa sikiön sykkeitä, kun istukka oli niin sopivasti edessä. Ei siis mikään ihme, jos kotikonstein ei sykettä saa kuuluviin.
Mulla syke löytyi oikealta alavatsalta, niin matalalta että karvotuksen päällä jo oltiin. Ja ihan vierestä kuulu tosi voimakas "viuh-viuh-viuh" eli istukka, jossa veri virtas toukalle.
Mäkin sain viimein tänään dopplerin ja kuvittelen ainakin sydämen siellä sykkineen. Viuhviuh-ääni kuului hyvin. Sitten löytyi hiljainen nopearytminen ääni. Mies ei tuota vielä sykkeenä pitänyt, mutta kun se hetkeksi voimistui tuoden mieleen hevosen laukan, niin kai sen syke täytyy olla. Taustahuminan määrä tosin yllätti: jotenkin kuvittelin, että syke vain kuuluisi selkeänä, mutta taustahuminaa olikin paljon. Doppleri on tuo angelsounds perusmalli.
Jee! Sain eilen illalla ensimmäistä kertaa sykkeen kuuluviin. :)
. Kuului ihan hetken ja sitten onnistuin hukkaamaan sen. Ajattelisin istukan olevan jossakin etuseinämässä, koska viuh viuh-ääni kuuluu niin selkeästi ja kovaa.
Mulla eilen iski kauhee paniikki kun oon niin oireeton ja menin tyhmänä lukemaan kaikkia km-kertomuksia... Oli pakko laittaa tollanen doppleri tilaukseen.. Toivottavasti tulis pian!!
Täälläkin kuului tänään sykkeet rv 10+5! Rv 9+3 kuului ekan kerran ja sen jälkeen oon yrittänyt kuunnella melkein päivittäin, mutta tuloksetta. Tänäänkin olin jo luovuttamassa, kun pikkuinen sitten viitsi hetkeksi ilmaantua kuunneltavaksi :D
Niin kahden vaiheilla dopplerin suhteen. Hulluksi tuun jos ei ääniä kuuluisi syystä tai toisesta, mutta palava halu olis päästä silti kuuntelemaan ja saada itelleen mielenrauha kun kuulisi. Voi kääk!
Kertokaa nyt kokemuksia. Suositteletteko vai onko stressin aiheuttaja? :D
Saatteko lähes joka kerta äänet kuuluviin?
Mä suosittelen :) en mä oo ainakaa ottanut mitään stressiä jos ei oo jonain päivänä kuulunut, sit kokeilen parin pväm päästä uudestaan :) alkuun en löytänyt jokakerta, nyt rv 12+5 niin on viimekerrat löytynyt heti kun on kuunnellut :)
Koitinpa tänään ekaa kertaa dopplerilla kuunnella sykkeitä mut eipä kuulunut. Viuh viuh ääni kuului selvästi kylläkin, mutta ei tarpeeksi nopeaa sykettä ollut jotta olisi vauva voinut olla. Pitänee parin päivän päästä kokeilla uudestaan, nyt kuitenkin vasta 10+0 ja mulla on tota ylimäärästäkin tossa mahanseudulla josko sekin vähän vaikuttaisi.
45min yritin, ihan karvotuksen juuresta, reunoilta ja ylempääkin mutta eipä lykästänyt.. toivottavasti saisi kuulumaan joku pvä, vielä kumminkin 2vko ekaan ultraan ja jännittää että onko masussa edes ketään. :/