Kotidoppler

Äänet saattaa hävitä tai olla kulumatta jos vauva kääntyy sellaiseen asentoon mistä sitä ei saa kuuluviin. Mä en etsisi muutamaa minuuttia kauempaa. Parempi odotella vaan että kohtu kasvaa.

Täällä myös kahden vaiheilla, hankkiakko doppler... oman mielenrauhan vuoksi pitäisi varmaan hankkia, mutta meneekö sitten siihen että jokapäivä täytyy kuunnella. Taidan säästää ne rahat kuitenkin muuhun ja menen neuvolaan kuunteluttamaan.

Katotaan muuttuuko mieli :D

Joo kyllä istukan erottaa selvästi. Semmosta kovaa viuhviuh ääntä, mulla se kuulu jo ennen ku löysin sydänäänet :) mut tosiaan jos nyt ei vielä löydä, niin ei kannatta itteensä turhaa stressaa. Toisilla se löytyy myöhemmin vasta. Esim mun kaverilla ei meinattu löytää neuvolassakaan rv 14 :)

Ite en jotenki osaa erottaa tuota istukan ääntä, ainakaan mitenkään selkeesti. Voihan se olla että istukka on jossain takaseinämässä ettei se kuulukkaan niin selvästi. Vauvan sydänäänet kyllä tunnistaa kun se jumputus on niin nopeatempoista :) Tänään neuvolassakin löydettiin heti sydänäänet ❤ joku kysyi kuinka kovat sykkeet on olleet, niin neuvolassa tänään oli 180 :) ja jostain taisin lukea, että raskausviikolla 10 tai 11 ne on noin 177, mutta sekin varmasti tapauskohtaista :)

Noniin.. Nyt toi doppler on sitte rikki!!! :hilarious: :mad: Onneks sillä on 12kk takuu! Siis se vaan suhisee eikä muuta. Kokeilin koputtaakin siihen doppleriin ja laitoin äänenvoimakkuuden täysille, nii ei mitään tapahtunu. Hitto mikä romu :meh: tää on siis tää UnbornHeart Pocket fetal Doppler. Onneks on kuitti tallessa nii täytyy palauttaa ja pyytää uus tilalle. Kokeilin kyllä vaihtaa patterit, ei auttanut. Ja kokeilin vaihtaa kuulokkeet, ei sekään auttanut. :shifty:

Sehä oli kestävää tekoa ninni :D mustaki tuntuu että tuo on ihan pilipali-laatua ku tekee hirveesti kaikkia säriseviä sivuääniä ku kuuntelee, mutta toistaseksi vielä viiden päivän jälkeen toimii. :) pitää koputtaa puuta.

Ainiin eilen luulin mäkin että se on menny rikki, mutta olinki unohtanu laittaa patterit :'D

Mullaki toi sama doppler ku Ninni sulla. Ostin käytettynä ja ihan ongelmitta on toiminu. Sulle varmaa osunu joku maanantai kappale :/

Eilen kuulu sydänäänet ekaa kertaa ♡ (10+1). Miehellä oli kuulokkeet ja käski vaa laittaa puhelimesta äänityksen päälle. Ihana jumputus ♥♥♥♥

Mä en aio kotidoppleria hankkia, jotenkin kuulostaa (höm) turhalta krääsältä. Joko vauva elää tai se ei elä kohdussa, mut jos sen itse sattuisi huomaamaan, ettei sydän lyö, niin olisiko silloin jotain vielä tehtävissä? Mä aion fiilistellä sitten niitä potkuja ja muljahduksia.

Mulle tuon kotidopplerin pointti olisi vaan varmistaa, että mahassa on edelleen elämää. Itse ainakin haluaisin mahdollisimman nopeasti tiedon siitä, jos ei sydänääniä enää kuulukaan vaikkei mitään tietenkään olis enää silloin tehtävissä. En haluaisi uskoa viikkojen ajan, että siellä se vauva kasvaa ja kehittyy, ja sitten seuraavassa ultrassa/neuvolassa kuullakin ikäviä uutisia. Mutta jokainen tietysti tyylillään :) Eihän tuolla masiinalla ole käyttöä enää sitten, kun liikkeet alkaa tuntumaan.

Vieläkään en oo saanut aikaiseksi tilata doppleria, tosin ei sillä vielä 8+4 kuuluisikaan mitään. Tuota Unbornheartia olin ajatellut, mutta oon nyt lukenut useammankin negatiivisen jutun ko.mallin laadusta :/ Tekeeköhän noilla edullisimmilla Angelsoundseilla mitään?

Mulle tuon dopplerin merkitys on juuriki sama ku iivjelle :) sittenku alkaa olla ultrasta aikaa tai oireet loppuu niin on tuolla kätevä tarkistaa vieläkö sykkeet kuuluu. Musta tuntuu iivje että kaikista parhain ois sellanen puikkomallinen doppler, vähä kaduttaa ku en semmosta sitten tilannu :( raskauskeijulla oli ehkä 60€ tarjouksessa jossain välissä.

Iivje, viimeksi mulle doppleri oli tärkeä nimen omaan loppuraskaudessa. Välillä oli niin "laiska" vauva ettei liikelaskenta onnistunut. Silloin oli pakko kuunnella että onhan kaikki hyvin ☺
Yleensä ärsyyntyi siitä dopplauksesta ja alko potkuttaa kivuliaasti :D

Mulla kans doppleri sitä varten et saa varmistettuu et masussa on elämää. Esikoinen oli loppuraskaudest kanssa laiskimus ja sen takia Kättäril pari kertaa oltiin turhaa käyrillä.

Nyt se mun doppler taas toimii!! Wtf?! Pitäiskö silti lähettää takuuseen ku kerta takuuta on jäljellä ja eilen ei siis toiminut lainkaan? :)

Meillä doppleria ei tarvittu loppuraskaudessa ollenkaan, kun poitsulla oli niin kovat treenit masussa säännöllisesti. Mut kiva, että se on nyt olemassa, jos tämä tyyppi on laiskempi liikkumaan. Loppuraskaudessa monia tuntuu huolettavan liikkumattomuus.

Mulla kävi loppuraskaudessa niin, että kun olin urheillut/liikkunut kunnolla hikoillen, poika oli aina jälkeenpäin tooosi rauhallinen. Aina kamala morkkis, että olenko tehnyt jotain peruuttamatonta. Siihen tuota dopplerin itse kaipaisin, saisi vauvakin sykevaihtelun selville, meillä oli neuvolassa pojan sykkeet 120-140 välillä.
Ja nyt tietysti jos ar-ultrassa kaikki on hyvin, niin mietin dopplerin hankintaa.

Mies ei ole ollut vielä yhtään innokas kuuntelemaan sydänääniä, on kuulema liian aikaista. Eilen kuitenkin yritettiin kuunnella, mutta vain istukka kuultiin ehkä vähän aikaa. Nyt 9+6.

Edellisessa raskaudessa en kyllä tarvinnut doppleria loppuraskaudesta, kaveri oli niin aktiivinen että ei tarvinnut edes laskea liikkeitä ikinä.

Takaisin