Kotidoppler

En saanu sydänääniä enää kuuluviin höh. Mut vissii ihan normaalia ettei joka kerta kuulukaan? Kuuntelen joka päivä sitä pätkää missä sain ne kuuluviin :)

Nyt 8+0 pitäs vielä malttaa oottaa doppleerin käyttöä, mut ois vaan niin ihanaa kuulla jo sydänäänet :)

Joo ei välttistä joka päivä löydy :) mä kuuntelin toissapäivänä ja heti löyty ja eilen en taas saanut kuuluviin :) ja pari kertaa aiemminkin kåynyt etten pariin päivään oo löytänyt ja sit taas löytyy :)

Oon ajatellu, että kaks kertaa viikossa kuuntelen nt-ultraan asti sydänäänet ja jos siellä on kaikki hyvin niin myyn tuon vekottimen:D varmaan siitä muutaman viikon sisään alkaa liikkeetki tuntumaan, ku ultra tosiaan vasta raskausviikolla 14. En halua muuten liikaa käyttää doppleria, muutaku nää kaikista stressaavimmat viikot :D

Ajattelin että en doppleria hanki mutta tänään aamulla tuli fb-kirppiksellä vastaan edullisesti angel sounds niin pakkohan se oli sitten hakea :D en kyllä vielä saanut kuuluviin kun en oikeen tiennyt mistä olis pitänyt ettiä..
Rv. 10+3

Mie ostin dopplerin viimeksi juuri ennen nt-ultraa, mutta tärkein se oli loppuraskaudessa kun ei tuntenut liikkeitä niin sai rauhotettua itsensä sillä iltaisin :)

Tilasin tuon Unbornheartin sitten kuitenkin, eilen hain postista. Vielä en saanut mitään kuulumaan (rv 9+2, ultran mukaan vasta 8+5), mutta toivottavasti vaikka tässä parin viikon sisään niin sais vähän mielenrauhaa :)

Mulla lähtee unbornheart takuuseen. :) suhisee niin kovaa taustalla ja kuulokkeet pätkii ettei omiakaan sykkeitä meinaa kuulla! Toivottavasti saan uuden tilalle tai ne korjais tuon..

Kyfi mä luulen et se takkuaa ku sitä geeliä menee sinne väliin :/

Oon ajatellu, että kaks kertaa viikossa kuuntelen nt-ultraan asti sydänäänet ja jos siellä on kaikki hyvin niin myyn tuon vekottimen:D varmaan siitä muutaman viikon sisään alkaa liikkeetki tuntumaan, ku ultra tosiaan vasta raskausviikolla 14. En halua muuten liikaa käyttää doppleria, muutaku nää kaikista stressaavimmat viikot :D
Älä heti myy, saattaa tulla vielä halu kuunnella nt-ultran jälkeen ennen kuin liikkeet tuntuu! :) Viime raskaudessa se oli ainakin minulle tärkein doppler-aika.

Vasta kerran yritetty kuunnella itse ja kerran yritetty neuvolassa (vk 10+0) mutta vielä ei ole kuulunut. Ehkä viikonloppuna voisi taas kokeilla.

Heh, meillä oli tossa muutaman päivän tauko etten kuunnellu pikkusta.
Tänään aamulla sit kokeilin ja hui kuinka ylhäältä äänet kuulu! Kuulin ekat sykkeet 9+5 ja ne kuulu ihan karvotuksen rajasta, no tänään ne kuulu karvotuksesta n. 5cm ylempää ja tänään siis 11+2:Heartpink

Esikoista odottaessa en hankkinu doppleria. Alkuraskaudessa en varmasti edes tiennyt sellaisista :grin ja loppuraskaudesta ei olisi ollut tarvettakaan, kun poika oli niin aktiivinen ettei liikkeitä todellakaan tarvinnut kuulostella. :p

Nyt tän raskauden aikana dopplerin hankinta on käyny mielessä kun näitä keskusteluja on lukenu, mutta mies vastustaa ajatusta. Oon kuulemma muutenkin niin kova huolehtimaan ja murehtimaan, että toi laite mut vasta hermoheikoksi saisikin. :eek: Mä en oo ihan samaa mieltä, mutta katsellaan nyt... Ainakaan vielä en ole laitetta tilannut, mutta viikkojakin on tänään ultran mukaan vasta 8+6.

Miltä noiden sykkeiden pitäis kuulostaa? Oon lukenut, että istukasta kuuluis se viuhviuh ja sydänäänet olis kuten hevosen laukka. Sain äsken kuulumaan dopplerilla vähän höyryjunan puksutusta muistuttavan, nopean sykkeen tosi alhaalta. Doppler sai napattua sen hetkeksi myös ja näytti syketaajuudeksi reilu 150. Olikohan tuo puksutus vauvan syke? :)

Iivje kyllä se todennäköisesti oli sikiön sydänäänet :) se on paljon reippaampaa ku oma syke ja sen erottaa hyvin :)

Minä pyörittelen päässä kanssa tuota dopplerin ostoa. Mietin kuitenkin, että olenko liian neuroottinen ja pitäisikö jättää hankkimatta :D

Koitin eilen huvin vuoksi kaverin doplerilla metsästää ääniä (rv8+4) mutta täys hiljaisuus oli. Odotin et edes istukan äänet kuuluis, vaan ei. Ar - ultrassa syke näkyi joten en ihan vielä panikoi , mutta nyt tekis mieli ostaa itsellekin ko. Vekotin ja oikein ajatuksen kanssa rueta etsimään elämää seuraavien parin viikon aikana.. :)

Täällä painittiin kyllä-ein välillä ostaako doppler vai ei. Tulin tulokseen, että tulisin tod. näk. hulluksi jos äänet ei jostain syystä kuuluisi ja menettäisimme yöuneni :arghh:

Takaisin