Kotidoppler

No jos se on kato unilla jossain takana piilossa, niin sais sen liikkumaan :) mulla ainaki kätilö heilutteli mahaa, aika ronskistikkin että sikiö muuttais asentoaan :D

Täytyypä kokeilla myöhemmin uudelleen :D voiko siitä olla haittaa/hyötyä jos rakko on täynnä? Mä nimittäin kokeilin rakko tyhjänä..

Eikö täyden rakon pitäisi nostaa kohtua hieman ylöspäin? Vatsan päältä ultratessa suositellaan usein rakon olevan täysi, niin voisin kuvitella sen auttavan dopplerin kanssa myös. Ja sikiö on vielä niin pieni ja varsin vauhdikas, että aika tuurissaan on milloin saa sykkeet kuuluviin ennen kuin pieni livahtaa pois alta.

Juuri tuon ylimääräisen stressin takia jätän dopplerin hankkimatta.

Kuin musiikkia korville, sain ihanat vahvat sykkeet kuuluviin! <3 <3 seuraavan kerran sitten viikon päästä neuvolassa. Ehkä täysi rakko auttoi kuuluvuutta ja vähän tökinkin mahaa :P

Jeilei ihan totta puhut että ylimääräistä stressiä tämä kapistus kyllä aiheuttaa jos ei saa ääniä kuuluviin! Otankin tavaksi kuunnella max kerran viikossa.

Mulla kuuluu sykkeet aina lähes samasta kohtaa mahaa sillon kun ne kuuluu, en enää edes etsi muualta :) En oo ottanut asiasta stressiä, kun vauva on vielä niin pieni että eihän se aina välttämättä satu olemaan just siinä dopplerin ulottuvilla. Neuvolasta sanottiin, että täysi rakko voi joskus auttaa kuuntelua ja kuljettaa ääntä paremmin.

Miehestä on kyllä tullut ihan kone tuon laitteen kanssa. Sen ei tarvitse kun laskea doppler mahalle, niin melkein joka kerta jumputus alkaa kuulumaan heti :D Vielä viikko-pari sitten pikkuista sai aina etsimällä etsiä, mutta nyt rv12 tienoilla syke on löytynyt huomattavasti helpommin ja vahvempana.

Me on tällä viikolla tuolla karvalakkimallin dopplerilla saatu syke kuuluviin hyvin. Ihan niin paljo ei tartte huomista ultraa jännittää, vaikka jännittää kuitenkin. :-)

Iivje, meillä sama homma:D mä saan etsiä sykettä aina hetken mutta kun mies kuuntelee niin samantien on dopplerin alla. Kuuntelun hoitaakin nykyään aina isi <3

Tilasin meille juuri tuon kuuluisan angel sounds-mielenrauhantuojan.. toimiiko geelin sijasta joku rasva/perusvoide? Olen niin laiskalla päällä vatsataudissa etten millään jaksa lukea koko keskustelua läpi :D

Täällä on kuunneltu tällä viikolla jo kolmesti. Välillä innostuis useamminkin, vaikka ajattelin että kerta viikkoonkin toisi jo mielenrauhaa. Jännä miten erilaiselta äänet voikin kuulua eri kerroilla, toisinaan kuuluu kunnon jumputus ja joskus taas laimeaa ja sumeaa kopinaa. Tänään saatiin vahva jumputus kuuluviin :love017

Mäkin oon käyttäny ihan perusrasvaa, mutta sitä menee sit _paljon_ :D
Ihanaa kun nykyään beben sykkeet on voimistunu niin että välillä kuunnellessa tuntuu että hän tulee jo nahan läpi :Heartbigred

Piti kans laittaa doppler tilaukseen, neuvola vasta 2.10 enkä saa mielenrauhaa jos sinne asti pitää odotella sydänäänten kuulemista :D

Joo ei se doppler kallis sijoitus ole vaikka sitä ei montaa viikkoa/kuukautta tarvitse. On se vaan päivän pelastus kuulla ne sykkeet kun ei liikkeitä vielä välttämättä tunne. :)

Takaisin