Kotidoppler

Sain kaverilta dopplerin. Välillä näyttää pitkiä aikoja 130, sitten ei meinaa millään saada lukua näkyviin. Kunnolla ei ole kuulunut, ihan lyhyitä hetkiä olen mielestäni kuullut nopeaa sykettä, tyyliin 1-2 sekuntia. Häiriöitä tulee, vaikka pidän anturia paikoillaan. Välillä myös ihan liikkeiden tuntemuksia, vaikka en usko että on mahdollista.

KoBe mut kiva että edes sen pari sekuntia kuulee sikiön sykkeet, tietää että kaikki on kunnossa :)

Mulla löytyy nykyään lähes heti sykkeet ja nyt monena kertana löytynyt samasta kohtaa :) kovasti se jyskyttää!

Ja kun painoin anturia alavatsalle, niin mielestäni tunsin liikkeitä - en siis kädellä, vaan vatsanpeitteitä vasten. Mutta joo, kyllä mulle tuli olo että on siellä eloa. Tiistaina sitten nähdään kunnolla.

Voiko pieni potkasta doppleria päin niin että se särähtää ? Kuuntelin rauhassa tänään sykettä ja rupesin laskemaan sitten aikanikuluksi, niin pari kertaa minuutin aikana tuli semmonen samanlainen särähdys mikä kuuluu jos vaihtaa dopplerin asentoa tai nostaa pois mahalta kun äänet on täysillä. Ja nyt pidin kyllä dopplerin ihan paikallaan !
13+5

Mulla on ollut tuota samaa ja olen päätellyt, että pakko se on olla vauvan liikettä. Tuntuu että korvat hajoaa, kun yhtäkkiä tulee kova ääni :grin

Tosiaan kaverilta sain lainaan dopplerin. Apteekissa ei ollut ultraäänigeeliä, joten ostin marketista ison tuubin liukuvoidetta, se kun tuntuu on aika samanlaiselta kuin se uä-geeli.
Se on tossa olohuoneen sivupöydällä.
Mies totesi ohi mennessään, että "Toi kannattaa pitää näkyvillä kun tulee vieraita" :hilarious:

Minua hymyilytti viime neuvolassa kun neuvolantäti sanoi että seuraavalla kerralla voidaan jo yrittää kuunnella sydänääniä :D Jännä kuulla löytyykö yhtä helposti kuin dopplerilla kotona. Olen kyllä alkanut epäillä itseäni että voinko saada niitä niin helposti kuuluviin joka kerta :/

Kotidopplerilla ei kuulu mitään, mutta neuvolan laitteella kuuluu :) sielläkin hyvin vaimeasti, istukka edessä.

Adessaa, meillä ainakin potki neuvolassa useamman kerran anturia :)

Vieläkään dopplerilla ei kuulu vauvan sykkeitä. Istukan ääni kuuluu voimakkaasti heti kun laittaa laitteen tohon alavatsalle keskelle, olisiko mahdollisesti istukka edessä.. Nyt siis 11+5. Perjantaina eka ultra, jännittää ihan hirveästi että onko kyydissä ketään :o
Itelleni ehkä doppleri aiheuttanut turhaa stressiä ja spekulointia tuulimunasta ja muista kun en oo sykkeitä löytänyt :(

Nt-ultran odottaminen oli kamalaa. Minäkään en käynyt ar-ultrassa enkä omista doppleria. Luotto raskauden jatkumisesta olikin aika häilyvää, varsinkin kun edellinen raskaus meni kesken. Ultrassa oli (12+4) kuitenkin kaikki hyvin ja nyt ollaan ainakin todistettavasti raskaana. Eli ilman doppleriakin pärjää ja maltti on valttia :)

Aguli, muistan lukeneeni jostain että sellanen vesipitoinenvoide on parempi kuin rasvanen? Ostin apteekista sellasta apobasen hydrogeeliä, mutta en oo vielä kokeillut..

Mä tilasin raskauskeijulta ihan ultraäänigeeliä, mutta kalliimpaahan se on ku joku rasva.

Pelkän geelin tilaus tulee vaan kalliiksi kun toimituskulut maksa maltaita :( siksi ostin apteekista.

Se liukuvoide... :grin
Se on hyvin geelimäistä. Halvimman ja suurimman tuubin ostin. Maksoi alle neljä euroa, 200 ml. Kyllä se jonkin aikaa riittää.
Itselle jo se istukan sykkeen kuuleminen oli rentouttavaa. Eilen kuulin kahdesti hennot nopeat sykkeet, mutta laite ei niitä tunnistanut. Luotan kuitenkin omiin korviini. Jouduin kauan etsimään sykettä.

Mä en kyl tiedä miltä istukka kuulostaa :o ihan alussa en saanu mitään kuuluviin ja nyt kun oon saanu, nii selvät sykkeet kuulunu.

Takaisin