Koska kerrot raskaudesta muille?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H-an, viisaita sanoja.

Itsestä tuntuu joskus että keskenmenoa ei ole kunnolla lupaa surra.. Nyt olen päättänyt, että jos surua tulee niin sitten suren ja se on silti mun rakas lapsi kuoli se sit ennen syntymää tai sata vuotiaana.

Olen ollut tosi avoin tästä raskaudesta. En kuitenkaan ihan puoli tutuille vielä ole mainostanut, mut kaikille ystäville ja suvulle joo :) Esikoisesta en ollut avoin ja se oli rankkaa monella tavalla.

Eea 6+2
 
Apua, tänään on lähtö reissuun vanhempieni kanssa ja pitäis raskaudesta kertoa :D Miten tää nyt muka jännittää näin paljon, ei tällaista ollu esikoisesta ku kerrottiin. Ehkä johtui siitä, kun tämä raskaus ei todella alkanut niin helposti kuin edellinen, niin pelkoja keskenmenoista ym. on ollut enemmän... Mutta kuten on muutkin jo todennu, etenkin niihin mahdollisiin järkytyksiin läheisten tukea tarvitsee, joten haluan vanhemmilleni kertoa jo ennen nt-ultraa. (Enkä edes tiedä, mikä rajapyykki se on mulle olevinaan, kun kaikkea voi käydä myös sen jälkeen...)
 
Me kerrotaan suurin uutinen todennäköisesti ekan ultran jälkeen. Nyt tietää mun ystävistä kaksi läheisintä ja töissä pari tyyppiä. Mä kävin vanhempieni luona tänään ja luulen, että äiti epäilee kyllä. Mä luulen, että sillä on supervoimana röntgenkatse. :laughing002
 
Joo, mun äidillä on takana viisi onnistunutta raskautta ja sitten valitettavasti yksi keskenmeno/kohtukuolema puolen välin jälkeen, joten luulen, että sillä on joku aavistus asiasta. :) Mun äiti tosin on sitä luokkaa korrekti, ettei kysy mitään, vaan odottaa, että mä kerron sitten kun jotain kerrottavaa on. :)
 
Kerrottiin tänään mun isälle ja itkuhan siinä tuli puolin jos toisin. Ja ai että kun jännitti. Olin laittanut synttärilahjan joukkoon lappusen jossa pienellä runonpätkällä kerroin.
 
Huh, nyt on ekoille kerrottu. Mun kahdelle läheisimmälle työkaverille. Nämä meidän perheet sen sijaan tuottaa nyt ongelmia kun kaukana asuvien kanssa ei nyt lähiviikkojen aikataulut mene yksiin ollenkaan ja lähellä asuvien kanssa on ollut haasteita saada porukkaa rajattua vain omaan perheeseen. Ylimääräisille kun ei vielä haluta kertoa. Ja pidetään ehdottomasti siitä kiinni että kerrotaan kasvokkain. Niin monta kertaa olen purrut huuleen jutellessa äidin kanssa puhelimessa...
 
Mä käänsin kelkkani tän kertomisen kanssa, aiemmin siis aiottiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen aikaisintaan, mutta kerroin nyt jo vanhemmilleni ja siskoilleni, samalla kerroin syksyn kkm:sta. Jotenkin kyllä helpotti, on nyt aika erilainen tää odotus kuin kahden ekan lapsen kohdalla, tuo kkm on muuttanut monia ajatuksia niin paljon. Mies jätti päätöksen mulle, ja päädyin kertomaan ar-ultran jälkeen, ehkä tää on hyvä näin.

Nyt jännään miten esikoisen kanssa menee, hän on aika tarkka asioita huomaamaan ja joskus kyselee tuliskohan mun mahasta vielä joku. Taidan joutua vähän valkoisia valheita laittamaan peliin jos tässä lähiviikkoina kyselee.
 
Ajattelin, että jos ultraan pääsisi sopivasti ennen äitienpäivää, niin voisi tää masuasukki sitten kirjoittaa kortit tuleville mummoilleen, jotka annettaisiin sitten äitienpäivänä. :)
 
Me kerrotaan jo ens viikolla sen ultran jälkeen, mun pahoinvointia ei kohta pidetä salassa :banghead: Ei menny ihan suunnitelmien mukaan tämäkään :grin
 
Täällä tietää melkeempä ne ketä on nähty ku ei tätä mahaa peitä mikään ja ku en oo ennenkään kulkenut kauheen löysissä vaatteissa niin herättäs epäilystä jos yhtäkkiä ois...mut kyl mää oon niin aatellut /aattelen et ei se oo omissa käsissä tää raskaus jos menee kesken kyllä se tuntuu pahalta mut et elämä jatkuu ja itelle ainkin siinä vaiheessa auttaa sekin tieto et mulla mahdollisuus saada vielä joskus jos tässä raskaudessa käy jotenki...edellisen/ekan odotuksen alkuun meni muutamaa kk vaille 5vuotta.. et ehkä sitä ajattelee niin erilailla monesta asiasta...
 
Me yritetään pitkittää rv12 ultraan ainakin. Toivottavasti saan esikoisen synttäreillä pidettyä salassa vielä, jotka on vkoa vai kahta ennenkuin ois se ultra ! Ois kyl kiva yrittää pitkittää "sukupuoli" ultraan eli siis sinne rv20 :)
 
Itse olin ajatellut äitienpäivänä kertoa vanhemmille.. jännittää kyllä kovasti! Esikoinen tulossa nyt rv 6.. ensi perjantaina olisi varhaisultra. Oma äitini kyllä soitellut nyt ihmeen usein .. hmm. Saattaa olla jäljillä?

Omat vanhempani veivät pikkuveljestä mummoille tutit.. mietin laittaakko sama kiertoon ja paketoida äitienpäivä lahjaksi tutti ;)
 
Onnistuin (kerrankin!!) huijaamaan veljeä ja naamioimaan vauvauutisen aprillipilaksi :D Tajusi vasta viikonloppuna vanhemmillamme kyläillessä ettei ollutkaan vitsi ;)
 
Me kerrottiin mun vanhemmille sunnuntaina. Käytiin illalla kylässä ja otin olevinaan valokuvaa koko porujasta, videokuvasin koko ajan ja käskin sanoa että "Neeasta tulee isosisko!" Hetken hiljaisuus ja kiljunta alkoi :grin:grin Äiti tulee huomenna vahtii tyttöä kun käydään ultrassa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä jännätään huomisen varhaisultraa mut paljon on tullu mietittyy miten tulevaisuudessa sitä ja miten tätä. Olen kertomisenkii miettiny jo valmiiks sillon kun toista lasta alettiin toivoa, aion hankkia isoveli paidan pojalle ni saa laittaa sen päälle mummoloihin mennessä :) Yritän selvitä kertomatta kellekkään 13. viikolle asti jolloin suurimmat riskit keskenmenoon on ohi, nt-ultran jälkeen vois tälläkii kertaa kertoo jos kaikki on siinä kohtaa hyvin.
 
Aaaa....kyllä oli pidättely etten näyttänyt siskolle ultra kuvaa kun kävi kylässä ja tänään kävin ultrassa näkemässä pikkkuisen oikeassa paikassa, sydämen lyönnit näkyi. Lääkäri arvioi rv 6+2 (itse olin menkoista laskenut 6+3). Ehkäpä pikkuhiljaa vois kertoa....vai pitäiskö salassa nt-ultraan asti...hmmm
 
Itse ajattelin odotella ensimmäisen ultran yli, ennen kuin uskallan innostua asiasta ääneen. Lähimmät ystävät kyllä tietävät jo, mutta sukulaisille kerrotaan vasta, kun varmistutaan kaiken olevan hyvin. Töissä kerron sitten, kun maha ei enää pysy pöksyissä. :shy:
 
Parhaat kaverit ja vanhemmat tietävät jo. Äiti näki jo plussauspäivänä jotain mutta kerroin vasta pari viikkoasen jälkeen. Ollaan tarvittu paljon heidän tukea näissä asioissa viimevuosina ja halusin nyttenkin kertoa jotta tukea olisi jos tämäkin päättyisi huonosti. Me käytiin jo ivf suunnitelussakin kun alkoi jo epätoivo iskeä reilun kolmen yritysvuoden jälkeen (ja he tietävät siitäkin) mutta tämä tulikin sitten luomuna. Pari vuotta sitten kun olin raskaana ja nt ultrassa näytti kaikki olevan ok niin päätettiin kertoa muksuille t-paitojen kera. Nt ultran yhteydessä otetuista verikokeista tulikin sitten huonoja uutisia ja päädyttiin lopulta keskeytykseen. Voi sitä itkun määrää muksuillakin! Vieläkin muistelevat heidän kuollutta sisartaan... Ei kerrottu heille ihan koko totuutta vaan sanottiin vaan että vauva oli sairas eikä selvinnyt. Nyt ollaan lapsillekertomisen suhteen tosi varovaisia. Huomenna olis jo ultra ja verikoe (nt ultran sijaan päästää jo viikolla 10+ tarkempaan tutkimukseen). Toivottavasti siellä nyt kaikki hyvin vaikka oli vähän epämääräistä vuotoakin viime viikolla. Pitäkää peukkuja!
 
Takaisin
Top