Koska kerrot raskaudesta muille?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me odotellaan rauhassa (ja malttamattomina) lähemmäs viikkoa 12 ja ensimmäistä ultraa :) kiva sitten näyttää kuvan kanssa ihanat uutiset läheisille <3 toivottavasti kaikki vaan menee sinne asti hyvin :-)

Me on parille ihmiselle kerrottu lähinnä siksi ettei mun arki käy liian raskaaksi ku mies reissuhommissa...joka toinen viikko käy lähinna nukkumassa kotona joka toinen viikko enempi kotona...onneksi kotihommia voi karsia ja jakaa eri päiville :smiley-ashamed008

Töissä kerroin esimiehelle eilen. Varoittelin, että tulee taas huonoihin aikoihin käyntejä ultrassa ja neuvolassa. Hän on lomalla mahdollisesti juuri silloin, kun pääsen ultraan. Siinä tapauksessa pitää kertoa myös hänen sijaiselleen.

Ei millään malttaisi odottaa yli kuukautta ennen kertomista. Tosin mun äidille on kerrottava aiemmin, kun lähdetään ulkomaille ja varmasti ihmettelee miksi en ota alkoholia :)

Mies tilasi itselleen paidan jollain isä-tekstillä ja pojalle isoveli paidan :)

Meillä on takana lapsettomuutta ja vuoden takainen keskenmeno niin lähipiiri tietää yrityksestä.
Ajattelimme kertoa pian niille joille voisimme kertoa keskenmenostakin. Muille sitten paljon myöhemmin.

Näillä näkymin kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen :) Esikoisesta kerrottiin jo rv5+2 perhelle ja osalle ystävistä. Mun kauhee pahoinvointi ei ois jääny huomaamatta keneltäkään :yuck::grin Eli jos kaikki menee hyvin, niin eka ultra on huhtikuun lopulla - toukokuun alussa, äitienpäivänä sitten kerrotaan :Heartpink

Aivan lähimmille kerrottu että tietävät miksi olen jatkuvasti pahoinvoiva. Muille ajateltiin kertoa esimerkiksi vaikka silloin äitienpäivänä, voisi olla hyvään aikaan :) 2017 äitienpäivää sitten juhlitaankin noin puoli-vuotiaan kanssa. :Heartred

Tydi91, tuo isoveli paita olisikin kiva tapa kertoa! Anoppi meillä eniten mukana ollut esikoisenkin kanssa ja hänelle haluaisin kertoa jotenkin erikoisesti enkä vain suoraan, toisaalta mietin jotain kuvajuttua mikä vihjais tai joku kortti juttu? Onko muilla ideoita?

Täällä kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille..mut eipä mua haittaa jotenki keveempi olo ku ei tarvi salata mitään..toinen mummula naapurissa niin tulee käytyä siellä jonkin verran varsinki miehen reissuviikoilla...saanpahan hengähtää vähän ku sinne meen...olihan ne mummut mielissään :love7

Mamma14/16, me tehtiin vielä itse pojalle toinen paita kun haluttiin vihjailla eikä sanoa suoraan piirrettiin paitaan kangastusseilla bigbrother ohjelman logo ja siihen hästägit #tulossasyksyllä #2016

Pinterestissä oli kivoja ideoita, just tuo isosisko tai -veli paita, lapsi ultrakuvan kera, kenkiä esim 3 paria. Taidan ite ottaa sieltä jonku kivan idea :)

Varmaan np-ultra jälkeen vasta ja ajattelun esikkolle pukee silloin "isosisko" paitan päälle ja näin ilmoittaa : )

Tää menee kyllä vähän jännästi. Ihan alkuun tuntui tosi haastavalta olla kertomatta, kenellekään. Nyt kun viikkoja on kulunut, eikä siis edelleenkään olla tätä salaisuutta paljastettu, alkaakin tuntua tosi oudolta että tästä pitäisi joskus ihan ääneenkin puhua :grin

Alussa ollaan vasta ja ajattelin, että varhaisultran jälkeen kertoisi lähimmille. mutta tilanteen ja fiiliksen mukaan, kunhan sitä itse edes tajuaa tilanteen kunnolla :) tosin, oli musta ihan hyvä toisaalta, että edellisessä tuulimunaraskaudessa lähimmät tiesi jo ajoissa.

Surffailin netistä isosisko-paitoja aikuisten koossa. Ei löytynyt ja pipotkin olivat vain lapsille :D Olisi ollut hauska tapa kertoa sisaruksille, mutta he saattavat huomata jo ennen kuin olen valmis kertomaan.

Melkeen pystyin olemaan hiljaa... Kerrottiin mun siskolle ja hänen kihlatulleen eilen. Puhuttiin siskon tulevista häistä, vieraslistasta lähinnä ja sanoin, että meiltä tulee sitten näillä näkymin 4. Hetken hiljaisuus, sisko oli ihan hijaa ja totisena, hänen ukkonsa kysy että oonko raskaana ja kun sanoin että oon, niin sisko alko itkemään ja niin minäki :grin Monta kertaa sisko kysy että onko tää huonoa läppää ja ethän puku p*askaa :hilarious: Huh, olipa se melkonen ilta. Nimittäin samana iltana sisko kysyi isältämme, että saattaako hän siskoni alttarille, paljasti siis heidän menevän naimisiin :Heartbigred Mun vanhemmille ei kuitenkaan vielä uskallettu kertoa.

Mun sisko ja paras ystävä tietävät. Oon sellainen hölö että pakko purkaa asioita ääneen :-)
Toiveissa olis ettei töissä tarvis kertoa ennen kesälomaa, mutta en usko että pystyn piilottelemaan mahaa niin pitkään... Nyt vko 8 menossa ja jouduin turvotuksen takia hommaamaan mammafarkut :-D

Tänään kerrottu ekoille ulkopuolisille, eli soitettu neuvolaan ja ostettu apteekista mammavitamiinit. Jotenkin itelle tuli tästä raskaudesta todellisempi olo, kun piti ääneen sanoa, et etsin raskausvitamiinejä. :joyful:

Muille ei sitte ollakkaan vielä kerrottu. Saa nähä pitääkö pääsiäisenä kertoo vanhemmille vai saako pidettyä vielä omana tietona.

Takaisin