Koska kerrot raskaudesta muille?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerroin parille sellaiselle kaverille joille haluan ja voin kertoa myös jos homma ei mene toivotusti. Äideille kerrotaan varmaan sitten jos varhaisultrassa on kaikki ok ja muille np-ultran jälkeen. Palaan huhtikuun alussa hoitovapaalta töihin ja siellä on pakko kertoa esimiehille heti, koska osa hommista on sellaisia että niitä ei raskaana ollessa voi tehdä. Onneksi se varhaisultra on jo maaliskuun viimeisellä viikolla, ennen töihinpaluuta!
 
Piipaa olisit vaan kertonu :D

Meille tulee isä ja sen vaimo yökylään, saa nähdä saanko pidettyä salaisuuden..sunnuntaina meen äitin luo viikoksi niin sille pitää kyllä kertoa ihan ruokavalionkin takia..
 
Me ollaan hirveen läheisiä mun sisarusten ja äidin kanssa että viikottain nähään ja toissapäivänä olin yötä äitillä ja mun sisko oli kanssa nii teki välillä mieli huutaa että me saadaan toinen vauva!!! Ekaan neuvolaan asti ootetaan ennenku kerrotaan perheille. Paitsi miehen äiti ja mummi kävi pidemmän matkan päästä käymään alkuviikosta niin niille kerrottiin koskankerranki tilaisuus kertoa kasvotusten. Mun paras ystävä on mun kans samassa paikassa töissä niin sille tulee varmaan kerrottua kans ekan neuvolan jälkeen. Vaikka olen siis vielä kotona ensimmäisen muksun kanssa.

Edellisessä tapauksessa tieto oli "julkista" vasta viikolta 22 eteenpäin ja seki tuntu musta kauheen aikaselta :p maha tosin paljasti jo asian niille jotka ei vieläntiennyt. Nyt varmaan ekan ultran ja siitä sen parin viikon varoaika jos tulee puhelu sairaalalta nii sitte kerrotaan kaikille joille halutaan itte kertoa ja muut kuulkoon puskaradion kautta.

Nyt tuntuu vaa hassulta kun anoppi on ainoa kenen kanssa voi jutella. Mies on vielä vähä puulla päähän lyöty kun ei meinaa tajuta että toinen on tosiaan tulossa näinkin helposti. Esikoisessa meni se 13kk.
 
Miten muuten kerrotte asian? Me ajateltiin tilata isosisko paita ja laittaa se tytölle päälle jaa oottaa reaktiota :D vanhin sisko asuu akuempana nii ehkä laitetaan sille kuva-arvoitus. Pullapitkonuuniin ja siitä kuva :grin
 
Mä olen miettinyt, että aprillipäivä olisi aika hyvä kertoa joillekin :wink
Saisivat miettiä, onko vai ei.

Meillä varmaan kertominen sattuukin aprillipäivään koska 31.3. on varhaisultra ja 1.4. eka neuvola ja jos niissä on kaikki ok niin sitten lähipiirille aiotaan kertoa. Ja tosiaan jos kerrotaan aprillipäivänä niin hauska kyllä nähdä reaktiot :D
 
Mä olen miettinyt, että aprillipäivä olisi aika hyvä kertoa joillekin :wink
Saisivat miettiä, onko vai ei.

Loistava ajatus :D Pitääkin miettiä jos veljeä sais vedätettyä. Vanhempieni kanssa vietetään pääsiäistä yhdessä ja silloin on heille kasvokkain tarkoitus kertoa. Ajattelin, et pitäiskö esikoiselle pukea joku isoveli-tekstillä varustettu vaate ja antaa heidän hoksata vihje :)
 
Meillä menee nyt koko suunniteltu kuvio uusiksi. Oltiin suunniteltu että kerrotaan mun isän perheelle pääsiäisenä (ultra 23.3) ja käydään mun äidin luona sitten siitä viikon päästä. Ehdottomasti siis haluan kertoa omalle perheelle kasvotusten. No, isoisän hautajaiset sotkee tätä aikalailla. Ne on pääsiäisenä, ja vähän mietittiin että silloin ei ehkä ole paras hetki kertoa. Eli se lykkääntyy. Koska sitten ollaan pääsiäisenä paikkakunnalla X missä myös äitini asuu, mutta koska hän on pääsiäisen aikaan muualla lomalla eikä silloin nähdä, tuntuisi hölmöltä ajella satoja kilometrejä heti viikon päästä uudestaan vain tämän uutisen takia. Eli sekin sitten lykkääntyy, ainakin viikolla. Voisihan tämän toki puhelimessakin sanoa, mutta ääh, jotenkin ankeeta. Lisäksi oon suunnitellut että kerron äidille siten että annan hänelle kopion mun lapsuuden lempikirjasta, mitä äiti on paljon mulle lukenut, ja sinne etulehteen sitten ultrakuva vinkiksi ;)
 
Tekishän tuo mieli kertoo jo et tulee toinen..ekan saanti ollut mikään helppo kesti sen vähän vajaa 5vuotta ennen ku aloin oottaan..jospa sitä malttais vielä muuan viikon...:smiley-angelic006:happy090
 
Yks minun kaveri oli ostanu valkoisen paidan ja kirjoittanu tai painanu siihen itse kangasväreillä ISOVELI. Mietin että voisko neuloa pienet villasukat, laittaa ne roikkumaan minun ja miehen sukkien väliin kuivausnarulle ulos ja ottaa siitä kuva. Tai pienet kengät meidän kenkien väliin. Jenkeissä on kans yks tapa että isommalle sisarukselle lappu "Ainoan lapsen etuoikeuteni loppuu marraskuussa." Sitä vaan mietin että mitenkähän kertois asiasta tulevalle isosiskolle..
 
Hyvä idea toi paita juttu... mistä aattelitte hankkia? :)


Me aateltiin ihan netistä tilata. Kirjottaa googleen isosisko paita nii löytyy paljon osotteita. Oltas haluttu ostaa jostain lindexistä tms mut ei tunnu löytyvän. Vai tietääkö joku onko kaupoissa myynnissä näitä paitoja?
 
Me aateltiin, et mikäli kaikki siis on hyvin, niin kerrotaan meidän perheille äitienpäivänä uutiset! Jännittävää odottaa kaikessa hiljasuudessa ja yrittää keksiä syitä miks ei voi juoda juhlissa ym. :smiley-angelic002
 
Mulla tosiaan varhais uä 22.3 ja jos siellä kaikki kunnossa niin aateltiin kertoa mun isälle 26.3 kun sillä on synttärit. Olisi varmasti ainakin mieluinen lahja ja sellainen mistä ei varmasti osaa vielä haaveillakkaan ;)

Muille perheen jäsenille kerrotaan sitten sen jälkeen.
 
Hyvä idea toi paita juttu... mistä aattelitte hankkia? :)

Nokun mua harmittaa, että menin pikaistuksissani pistämään kiertoon Big brother-tekstillä varustetun t-paidan, jonka kielitaidoton anoppi esikoiselle oli ostanut :D Mulla oli sen verran kivikkoinen tie raskaaksi, että ajattelin jo koko paidan olevan tyystin turha...

Muistaakseni paita oli ihan H&M:n tai muum vastaavan ketjun. Pitää koittaa silmät pitää auki, ja kai netistä sais tilattua.
 
Mä olin tilaamassa spreadshirtista itse tehtyä bodya tulevalle serkulle, muttei ollutkaan sopivaa kokoa :P ostin sitte valkosen bodyn johon itse painoin "serkku 2016"
 
Me tilattiin nytten spreadshirtista T-paita missä lukee Best Sister :) Aika iso paita otettiin mut sitä voi sitte vielä kesälläki käyttää. Tulee ens viikolla. Jännää!
 
Meillä mies tekee testit ja toki kertoo minulle heti tuloksen, joten me molemmat tiedetään ja yhdelle kaverille kerroin heti. Hänellä on myös kokemusta keskenmenoista, on kiva kun joku pelkää mukana. Jos tästä alusta nyt selviää, niin ehkä äitienpäivänä voisi olla aika kertoa isoille lapsille ja omille vanhemmille. Töissä voi joutua kertomaan aiemmin.
 
Tilasin tänään t-paidan amazonista "Big Brother est.2016" tekstillä. Nyt jännätään, tuleeko paita pääsiäiseksi, kun silloin kerrotaan mun vanhemmille :)
 
Me ollaan päätetty kertoa kaupungin tarjoaman ultran jälkeen :) mennään varhaisultraanki, mies ilmotti heti että käydään, kun tänään tein testin ja usko. Oon koittanu sanoo et tuntuu ihan ku ois raskaana, mutta ei oo uskonu että tulisin imetyksen aikana raskaaksi, viime kesästä toivottu raskautumista :) (imetettävä 1v8kk)
 
Takaisin
Top