Koska kerrot raskaudesta muille?

Mä olen nyt kertonut kolmelle kaverille. Jostain syystä tuntuu, etten halua vanhemmille kertoa, ennen kuin verikokeista ja nt-ultrasta on selvitty "puhtain paperein". Toisaalta jos keskeytykseen menee, niin tuskin sitä pystyn pitämään sisälläni, joten en tiedä miksi nyt niin himmailen. Tänään menossa 9+1 ja sellainen olo, että pysyyköhän se mukana. Nyt kun toiveet on jo isoja, niin pelotkin on suurempia.
 
Miehen mummu huomas mun mahan :D sanoin et joo mut ei olla kerrottu kellekkää, onneks asuu kaukana :Dmahasta ei voi erehtyä, turvotusta löytyy :) noh yks puol tuttu luuli 2kk sitte et ootan :D mahaa siis on. Me ei mennä noihin seulontoihin ollenkaa
 
Mie en varmaa jaksa oottaa kertomisen kanssa sinne nt-ultran jälkeen... Tuntuu että jollekii pitää päästä puhumaan tästä, ja jos vaikka tulis huonoja uutisia ni ois hyvä siitäkii sit puhuu. Tällä viikolla ollaa ehkä menossa käymään miun vanhempien luona ni siellä voi olla vaikee salata huonovointisuutta parin päivän ajan, yritän saada dopplerilla sykkeen kuulumaan ennen sinne menoa ja sit vois ehkä kertoo, jotenkii tosi vahva usko et saisin aikasin kuulumaan.

IceQueen rv 8+3
 
Täällä kerrottu parille kaverille ja siskolle :)

Suunnittelin tuossa et jos äitienpäivään asti saisin salassa pidettyä niin laittas äitille pakettiin ultrakuvaa ja jotain pientä kivaa :)

Tonttu rv 9+5
 
Me ollaan mun vanhemmille kerrottu jo pari viikkoa sitten. Mies ei silloin vielä halunnut omillensa kertoa, kun ovat niin kovia hössöttämään. Eilen mies kuitenkin sanoi, että jos mentäisiin tänään kaffelle ja kerrottaisi tästä möykkysestä:)

Jännityksellä odotan miten reagoivat. Varsinkin anoppi on toivonut jo pitkään että saisi lapsenlapsen.

kaisu 10+3
 
Mä en ole enää mitenkään salaillut raskautta. En sitä missään kuuluttele mutta "tarpeen" mukaan ollaan asiasta kerrottu. Lapsille kerrotaan kyllä vasta aikaisintaan np-ultran jälkeen.
 
Me kerrottiin meidän lapselle eilen heti np-ultran jälkeen. Mun vanhemmat ovat tieneet alusta lähtien. Miehen vanhemmille kerrotaan äitienpäivänä. Työnantajalle kerron parin viikon päästä.

12+1
 
Minä kerroin heti plussattuani yhdelle ystävälleni (tulevalle kummille) ja pari päivää tästä toiselle ystävälleni (toinen tuleva kummi). Kumpikin oli tietoinen lapsen yrittämisestä, joten tuumin, että jos vaikka menee keskenkin, niin näille henkilöille sen joka tapauksessa voisin kertoa. Kerroin myös siskolleni suht samoja aikoja kun näille ystävilleni.
Rv 7+ kerroin omalle äidille
Rv 8+ mies kertoi yhdelle ystävälleen
Rv 9+ äitini sai luvan kertoa sisarilleen ja nythän varmaan koko suku jo tietää..
rv 10+ mies kertoi toiselle ystävälleen (josta tulee "kummi" kun ei kuulu kirkkoon, on tämän toisen minun ystäväni veli, joten sisaruskummit tulee meidän muksulle :D)
Rv 11+ (tai siis tänään) kerrottiin miehen vanhemmille, joten eiköhän senkin puolen suku ole tämän illan aikana jo tavoitettu :D

Vähän tipottain ollaan siis kertoiltu, aina kun on viikkoja lisää paukkunut.

Mileim rv 11+5
 
Mies kertoi anopille eilen. Oli alkanut itkemään ja kertoi liikuttuneena että hänen suurin toiveensa nyt sitten toteutuu. Myös miehen sisko ja siskon tytär tietää, samoin kerroin itse eilen muutamalle kaverille kun nähtiin.

Ensiviikolla mennään mun äidin luo, hänkin saa vihdoin kuulla uutiset. Samoin mun isälle pitäisi kertoa myös nyt piakkoin. Samalla uutinen tavoittaa myös isän vaimon, mun veljen ja siskot. Toiselle mummolle kerron myös ensiviikolla kun käydään katsomassa (on raasu vielä sairaalassa hoidettavana) ja toiselle mummolle ajattelin soittaa äitienpäivänä. Sen puhelun jälkeen uutinen alkaa levitä laajemmallekin sukuun :grin

Nyt on siis 12+2
 
Miten teillä,kelle tulossa jo useampi lapsi tulossa,niin on otettu uutiset vastaan? Meille tulossa viides ja kaikki muut onnitelleet,paitsi isäni kysyi vain,että oliko ihan tarkoitus. Vähän pahoitin mieleni,kun iloisena asias ilmoitin ja itse ollaan todella onnellisia uudesta tulokkaasta. Huomenna kerron omalle mummolleni,hän ilahtuu varmasti :)
 
Mehän kerrottiin appivanhemmille aprillipäivänä ja ne tais aluksi luulla sitä aprillipilaksi :D Kaikki ovat kyllä onnitelleet kenelle on kerrottu. Sitä tyttöä vaan kaikki odottaa kahden pojan jälkeen...Mutta en mä siitä ole mitenkään loukkaantunut. Vielä on kertomatta mun äidinisälle; ajattelin tänään soitella ja kertoa vauvasta.
 
Hei täällä oli vissii useemmalla aikomus kertoo laittamalla tulevalle isosisarukselle isoveli tai isosisko paita päälle, ootteko kerenny paitoja hankkia? Mie tässä mietin et mistä tilais isoveli paidan tuolle esikoiselle ku viikon päästä olis tarkotus miun vanhemmille kertoa...
 
Noniin se selvisi isoveljille täällä että vauva on tulossa :) kun mie löysin pinnasängyn kirppikseltä ja "koekasasin" sen. Enkä viitsinytkään purkaa enää :D siinä se nyt sitten oottelee makkarissa vauvaa.... Hoitopöydän sentään jätin vielä laittamatta vaikka senkin hankin kun sain halvalla semmosen kun halusin.
7v oli ihan innoissaan. Pienin ja isoin tuumas vaan et "aijaa"...

Niin ja yhdelle tai siis jo toiselle siskoistani kerroin kun oli sopiva hetki.
Ainakin mun äiti ja siskot ja pari ystävää ottaneet uutisen ilolla. Kun joku kysyi miten on otettu vastaan kun on jo useampi lapsi.
 
Tänään 12+2 on alkanut itselle ultran jälkeen tulla luottamus siihen, että tämä on totta. Voi siis kertoa kohta muillekin kuin niille, joille on pakko (vatsa pömpöttää vauvamaisesti)
 
Mehän kerrottiin appivanhemmille aprillipäivänä ja ne tais aluksi luulla sitä aprillipilaksi :D Kaikki ovat kyllä onnitelleet kenelle on kerrottu. Sitä tyttöä vaan kaikki odottaa kahden pojan jälkeen...Mutta en mä siitä ole mitenkään loukkaantunut. Vielä on kertomatta mun äidinisälle; ajattelin tänään soitella ja kertoa vauvasta.

Pakko kysyä, että kuinka pystyt olemaan noin järkevä ja asiallinen ? Meillä myös ennestään kaksi poikaa ja ollaan miehen kanssa täysin varmoja, että vähintäänkin anopilta tulee se tökerö, tahditon kysymys, että yritättekö vielä tyttöä . Itseäni ärsyttää sen takia, kun me olemme aina toivoneet "vain" lapsia, ei sukupuolia, joten nuo oletukset ja kysymykset todellakin ärsyttävät. Pelkään, että vastaan anopille jotain todella rumasti . Monelle ystävällekin kun nämä lapsen saamiset ovat olleet todella kovan työn takana, niin on oppinut olemaan kiitollinen lapsistaan ihan vaan lapsina, sukupuolesta viis ! Mutta hatunnosto hyvälle asenteelle Ellukkainen
 
Hei täällä oli vissii useemmalla aikomus kertoo laittamalla tulevalle isosisarukselle isoveli tai isosisko paita päälle, ootteko kerenny paitoja hankkia? Mie tässä mietin et mistä tilais isoveli paidan tuolle esikoiselle ku viikon päästä olis tarkotus miun vanhemmille kertoa...

Täähän on loistava tapa kertoa Jos joku tietää, mistä voi tilata niin vinkkiä tänne :)
 
Pakko kysyä, että kuinka pystyt olemaan noin järkevä ja asiallinen ? Meillä myös ennestään kaksi poikaa ja ollaan miehen kanssa täysin varmoja, että vähintäänkin anopilta tulee se tökerö, tahditon kysymys, että yritättekö vielä tyttöä . Itseäni ärsyttää sen takia, kun me olemme aina toivoneet "vain" lapsia, ei sukupuolia, joten nuo oletukset ja kysymykset todellakin ärsyttävät. Pelkään, että vastaan anopille jotain todella rumasti . Monelle ystävällekin kun nämä lapsen saamiset ovat olleet todella kovan työn takana, niin on oppinut olemaan kiitollinen lapsistaan ihan vaan lapsina, sukupuolesta viis ! Mutta hatunnosto hyvälle asenteelle Ellukkainen

Mun appihan on se suurin tytön perään kyselijä. On tytöstä puhunut jo meidän esikoisen syntymän jälkeen, että pitää se tyttö vielä tehdä ja hänen pitää päästä mekkoja ostelemaan (appivanhemmilla siis yhteensä tällä hetkellä neljä lastenlasta ja kaikki poikia) mutta ehkä hänen puheensa on jo oppinut siedättämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja ehkä just se kun itselle sillä ei ole väliä ovatko ne lapset poikia vai tyttöjä niin on sellainen varmuus, että ihan sama mitä muut ajattelee. Samoin mä olen halunnut vaan "lapsia" eikä mulla koskaan ole ollut edes ns vauvakuumetta vaan olen halunnut lapsia, en pelkkää vauvaa tai mitään pikku prinsessaa tai prinssiä.

Toisaalta kyllä pelkään, että jos tämä kolmonen olisi tyttö niin mieheni vanhempien taholta tulisi kyllä varmasti lellityksi ja hemmotelluksi ja ns. suosikkilapseksi. Ja siihen olisi pakko jo puuttuakin sitten. Toisaalta taas kun itse miellän itsenä vain poikien äidiksi niin vaikea kuvitella itselleen edes tyttöä tässä vaiheessa...Ja ehkä asiassa auttaa myös mm. se, että oma äitini (ja isänikin, mutta tainnut olla iloinen sitten taas kun meidän lapset on poikia...) on aina vain spontaanisti ollut lapsenlapsistaan iloinen ja nytkin on sanonut, että hänelle ihan sama kumpi sieltä tulee ja kun itse on kolmen tytön äiti puolestaan niin tietää että ihan yhtä hyvä vaikka kaikki olisi samaa sukupuolta.

Ja siis jos tämä kolmonen on poika ja appi jatkaa edelleen tyttöjuttujaan niin sitten multakin tulee jotain sanomista kyllä. Muiden kommentit on olleet sellaisia neutraalempia kuten kaverini vaan totesi nauraen, että jospa hän nyt pääsisi ompelemaan niitä mekkoja. Ja mun pappa on joskus veikannut meille tyttöä mutta nyt kun kerroin hänelle raskaudesta niin totesi, että meille tulee poika.
 
Mie en kerenny mistää tilata isoveli paitaa ni soitin eilen yhteen paikalliseen firmaan (mutkan kautta) joka painaa paitoja. Samana päivänä paita tehtiin ja tänää hain sen ku huomenna ois aikomus tuleville isovanhemmille kertoo uutiset. 20€ makso t-paita eli aika hintava.
 
Takaisin
Top