Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oikein kypsä banaani on aina ollut vatsan ystävän ruokaa, mutta kai se on vähän sama noissa aprikooseissakin, joillakin niillä on päinvastainen vaikutus :sick009 mut juusto meinaa helposti kiusata jos syö liikaa :sad001 Sitä tuli kyllä joku aika sitten syötyä aika paljon ja HUOMASI!

Mulla ei ole alkuraskauden aikana ollut kertaakaan ummetusta. Pikenminkin päinvastoin. Maha toimii tosi säännöllisesti ja vaikka mitä söisi niin ainakin joka toinen päivä on ruikulia.

Närästykseen sain lääkäriltä reseptilääkkeet mitkä auttaa tooosi hyvin, ei närästä enää lainkaan. Se tästä nyt vielä puuttuisi :)

Aikasemmin on kuulunu naksahduksia selästä varsinkin yöllä kun vaihtaa asentoo. Ei naksu enää selkä, mutta lantiosta kuuluu naps naps. Tuntuukin vähän ikävältä. Taas saa oikein keskittä yöllä kyljen kääntämiseen.

Lonkkakivut on tältä erää helpottaneet, ehkä loman myötä, ehkä jo muutenkin, onhan noista kärsitty jo viikolta 20! Yöllä vaivaa enää liitoskivut ja jatkuva kusihätä.. ja lisäksi nyt on tullu karsee hikoilu, ehkä pari päivää ollu semmonen olo et mitään ei voi tehdä niin ettei tulis hiki, tai heikko olo. Poika vuoron perään potkii tai painaa kylkiluita, tuntuu että ne pullistuu kohta irti ja välillä pyllyänsä yrittää tunkea mahan läpi! <3

Voihan ummetus! Onko muilla ongelmana?

Ja onhan näitä pikkukremppoja muitakin, mutta kun ei oo liian monta kerrallaan päällä, vaan vaihtelee, niin veikkaan maanantaina neuvolassa vakuuttavani voivani tosi hyvin :D

Mie olen ihan lötköpötkö ollut nyt muutaman päivän. Olo on väsynyt, vetämätön ja ärtynyt. Selkä vihoittelee ja oireet alakerrassa viittaa siihen että alkuraskauden ystäväni bakteeritulehdus on tullut takaisin. Huoh. Ei siis se hehkein olo juuri nyt. Mutta onneksi saa levätä ja just niin paljon kun haluaa!

emmu_ma: itsekin olen ollut viimepäivät todella lötkö. Torkun useasti päivässä. Ja huimausta on tullut.. Perjantaina neuvolassa olikin hb laskenut 108. Aloitin sit syömään rautaa. Luulen, että tuo lötköys johtuu miula alhaisesta hemoglobiinista...

Menna, mun hb oli viikko sitten 130, eli tuskinpa johtuu siitä. Tää lämpö, ajoittain huono nesteytys ja epäsäännöllinen ruokailurytmi lienee mulla syynä. Huomenna siis ajatusta enemmän näihin asioihin. Tsemppiä meille lötköille :)

Voi jessus.. mulla on sellanen olo ku pissille istahtaa että koko värkki tipahtaa pois! Muuten on ihan jees, ei mitään, mut aina ku istahtaa pöntölle niin kamala paine tuntuu, niinku valahtais pois koko alakerta.. :D Välillä pitää muutenki pusertaa että rakko tyhjenee ja saatika jos muuta tarvii kikertää niin ei hyvää päivää miltä se tuntuu Siellä-

emmu_ma, täällä kanssa inha vaivakaksikko selkä ja alapää vaivaa :( toivottavasti saat sen tulehduksen pois pikemmin kuin mä. Huomenna tarvii saada lääkärille soittoaika niin se varmaan määrää mulle lopultakin suun kautta otettavan hiivalääkkeen...se saa sit luvan kanssa auttaa.

minulla on myös hiivatulehdus tällä hetkellä :( alkoi viikonloppuna ja kävin hakemassa Canesten lääkkeen... toivottavasti se auttaa.. Toivottavasti sinun tulehdus elenna menis pois viimeinkin.

Hei, olen uusi täällä. Hirveen monta sivua kolotuksista ja voivotteluja :) Itselläni on jo pitemmän aikaan vaivannut kuumat jalkapohjat, onko kenelläkään muulla tällaisia vaivoja ollut? Mikään ei tunnu auttavan näihin jalkapohjiin :/

Eleanora: Täällä oli vähän aika sitten ummetusta, kun loppui maitohappobakteerit eikä tullut heti ostettua lisää. Ja sitten tuli vissiin syötyä vähän mitä sattuu ja juotua liian vähän. Nyt taas mennyt ohi, kunhan muistaa juoda tosi paljon.

En tiedä olisiko täälläkin niitä sukkapuikkokipuja, mistä jotkut tässä ovat maininneetkin. Ainakin voisin kuvailla noita alakerran vihlaisuja siten, että joku sörkkii sisältäpäin alakertaa sukkapuikolla. Ei hirveän kivaa. Ilmennyt nyt muutamana päivänä kävelylenkkien yhteydessä. Lisäksi nyt ollut kävellessä ylävatsan kipeytymistä ja särkyä, muutoin ei mielestäni erityisemmin ylävatsa kipuile... Onko muilla ollut tällaista?

Niin ja nyt ollut enemmän kivuttomia harjoitussupistuksiakin, mitä mulla ei aiemmin juuri yhtään ollut. Jos yhtään liikaa meinaa puuhailla, niin kovettuu kohtu ja kroppa käskee rauhoittumaan. Alkaa olla aika vaikeaa liikkua kunnolla ja sitten paino meinaa nousta liikaa. :( Pitää tarkkalla syömisiä nyt enemmän ja yrittää liikkua minkä kivuilta pystyy, mutta turhauttaa. Ja tämä turvotus ei ainakaan helpota vaa'alla käymistä. Onhan se kivaa, kun aurinko paistaa, mutta saisi jo ne viileät syyspäivät tulla.<3

Rintoja kolottaa näin kauppareissun jälkeen... pitäis varmaan yrittää välttää ilmastoinnin käyttöä autossa.

Aamupalan jälkeen silloin tällöin kipristelee ylämaha tosi ikävästi, mut se menee ohi pienellä makaamisella.

Tänään sitten hiivalääke naamariin. Toisaalta ihan hyvä että kriisiydyin nyt tästä hiivasta, niin josko osais olla loppuraskauden syömättä karkkia...pullaa ja vaaleaa leipää aion myös välttää. Ajattelin ensin, että kyllähän noi lääkkeet riittää että vähän voi herkkujakin syödä, mut saatoinpa olla väärässä.

Täällä ainakin ylävatsaa kiristelee aika ajoin. On sellainen omituinen, en tiedä oikein onko supistus vai mikä, kipeä vai muuten vain inhottava.

Täällä supistukset on vähentyneet, tai ainakin ne sellaset mitkä vaikutti jokapäiväseen olemiseen ja elämiseen. Oonkin vakuuttunu että pitkäks menee, vaikka aikasemmin olinkin varma että syyskuulle asti ei päästä :)

Vauva potki yöllä suoraan ylöspäin ja kovaa. Tuntui, kuin olisi pihviäö yrittänyt pehmittää, molemmin jaloin ja kauhea tahti. Vatsalaukusta alkoi tämän seurauksena kuulua kurnuttava ääni. Alkoi tulla röyhtäyksiä ja lopulta ihan mahanesteitä suuhun asti. Jouduin hakemaan lopulta Rennietä, kun potkimisen jälkeenkään maha ei meinannut toipua saamastaan käsittelystä.

Kärsiikä kukaan närästyksestä??

Mulla on nyt alkanu aika ilkeät närästykset.. empä aiemmin oo varmaan kokenutkaan kunnon närästystä :D
Ja tämä tyttähän on sellainen ettei olis oikee kiva mitää lääkkeitä ottaa.. edes särkylääkettä vaikka joku paikka olis kipeä.. Saati sitte jotaki närästyslääkettä jota en oo ikään kokeillukkaa.. :D Pitää vissiin eka kokeilla piimalinjalla.

Voi kuule, hento, kyllä! Koko eilisen päivänkin närästi aamupalasta lähtien... Onneksi iltaa myöten vähän helpotti, niin että sain nukuttua. Minä oon ajoittain käyttäny sellasta oraaliliuosta ko Gaviscon, jota neuvolasta suositeltiin. Ei se voi olla hyvä asia, jos hapot tuntuu koko ajan kurkussa, vaikken noin muuten tykkääkään kamalasti lääkkeitä ottaa. Se Gaviscon on ollu mulle tehokkaampi ko vaikka joku Rennie, varmaan osittain siksi että se on nestemäinen, sellanen vähän kuin jotain rasvaa jois, niin se jos mahaanmenomatkalla rauhottaa sitä ruokaputkea.

Juu, Rennietä ennen makuulle menoa täälläkin nyt. Ja nyt kun tää turvotus on alkanu, niin sormien nivelet on tosi kipeät ja sattuu sormia koukistaessa. Mä tykkään nukkuakin kädet sykkyrällä, joten taas yksi unenlaatuun vaikuttava juttu lisää. Ähhhh.

Kutina sitten vaan jatkuu :( Se melkein jo hävis tossa viikolla kun maanantaina otin nielaistavan lääkkeen. Mut nyt se on takas. Meniköhän siinä sitten viimeinen toivo saada tämä hiiva kuriin ennen synnytystä :( Herää jo kyllä epäilys, onko sittenkin kyse jostain muusta. Pitää valittaa asiasta tiistaina neuvolassa. Siitähän on kyllä puhuttu jo kahdella edelliselläkin kerralla. Toivottavasti joku (pätevä) lääkäri voisi nyt katsoa tilanteen.

Takaisin