Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolmiolääkkeethän sieltä tuli. Tilapäiseen ja lyhyeen käyttöön, että saadaan unettomuusputki katki. En tosiaan ole nukkunut 6 vuorokauteen, päivisinkään en nukahda. Muutamana aamuna olen nukahtanut noin tunniksi, mutta sitten herään äkkiä ja unta ei saa takaisin. Vaikka olen ollut rättiväsynyt, rentoutunut ja kaikki on ollut hyvin.

Jännittää ensi yö. En haluaisi syödä yhtään kolmiolääkettä, mutta minulle luvattiin, ettei tilapäiskäyttö aiheuta mitään haittaa vauvalle eikä minulle. Maksimissa saa käyttää 4 iltana peräkkäin. Toivon, että yksi riittäisi palauttamaan systeemini raiteilleen. Toisaalta ajatus siitä, että nukun ensi yön on ihana.

Mä en osaa ees kuvitella miltä tuntuu valvoo noin pitkää kun Kunusiini. Koska oon ihan poikki vaikka nukun yöt, jotenkuten. Toivotaan siis että auttaa tuo lääke ja ettei tarttis ottaa montaa, varmasti kahtiajakoinen fiilis.

Emmu_ma: "Ihana" kun mainitsit noista sukkapuikkokivuista! Tai kun muistelin lukeneeni niistä joskus aikaisemmin, mutta täällä ei nyt kukaan ennen sua oo tainnu asiasta mainita. Mulla tuli niitä viime viikolla ekan kerran. Tai ainakin se sukkapuikkokipu tuntuu mun ajatuksissa kuvaavan hyvin sitä tunnetta, mikä on muutaman kerran tullu. Vai että ne kypsyttelisi kohdunsuuta... :)

Kunusiini: Toivottavasti sulla on hyvin nukuttu yö tänään takana!

Kolotuksia taitaa olla täynnä tää loppuaikakin. Alkuraskaushan oli mulla ihan hirvee, touko-kesä-heinäkuu oli ihan kohtuullisen siedettävää aikaa ja nyt alkaa olemaan taas aika paskaa.
Joka aamu on paha olo ja joka toinen aamu saa oksentaa. Päivällä mahaa painaa ja liikkuminen on tukalaa, vauva painaa niin että perseessä on ikävä paineentunne. Samoin vihlaisut tuolla virtsarakon liki, olisko just kohdunsuun tienoilla on niin kovia että vetää melkein polvilleen. Missään asennossa ei ole enää mukavaa olla pitkää aikaa. Iltaisin selkään sattuu ja mahaan sattuu ja supistelee. Vauvan liikket ja potkut ja kääntyilyt sattuu ihan pölönä.
Usean kerran päivän aikana kääntää kylkeä tai vetää itsensä "suoraksi". Hengitys salpautuu ja tuntuu että jalka tulee kohta pimpsasta ulos.

Öisin nukun kyllä hyvin, mutta herään pari kertaa pissalle (aina klo 2 ja 5) . Lisäksi herään aina kun yritän vaihtaa asentoa, se kyljen kääntäminen kestää koska lonkat on tulessa ja mahaan sattuu. Supistaa.

Vauva herää siinä 5-6 ja silloin minäkin ekaa kertaa käyn juomassa ja syömässä hiukan jotain. Kokonaan herään siinä 8-9 aikaan ja silloin vauvakin on jo täysin hereillä.

Kaverilla on selkeä unirytmi ja reagoi voimakkaasti jos minä en ole syönyt riittävästi, Nälkäisenä se heittäytyy ihan hulluksi ja rauhoittuu vasta kun olen syönyt. Koira on sillekkin rauhoittava eläin. Mulla on siis 10-vuotias saksanpaimnekoira herra joka aamuisin miehen lähdettyä kömpii aina mun viereen sänkyyn. Meillä on sen kanssa aaumuisin aina herkkä halihetki ja aamut on oikeestaan ainoaa aikaa jolloin se tulee silitelttäväksi ja on rauhallinen. Vauvakin lopettaa aamutouhunsa kun painaudun koiraa vasten ja hengittelen sen turkkia ja nautin hetkestä.

Lääke oli melko mieto. Nukahdin kuitenkin kaksi pätkää, ja se on jo kai ihan hyvin. Heräsin hikoilukohtaukseen, ja se kesti taas puolisentoista tuntia. Hiukset kastui taas hiestä ja samoin kroppa. Aivan kamalaa. Meni kauan nukahtaa uudelleen sen jälkeen, mutta kävin ihan unessa asti ennen aamua. Jospa tämä tästä vielä.

Kuvittelin kyllä, että lääkkeen avulla porskuttaisin ihan oikeat yöunet, mutta ei kai nekään ihmeitä tee noin pieninä annoksina. Toisaalta hyvä, vauva ainakin on kunnossa. Ja ekaa kertaa mies valvoi vauvan takia. Olin nimittäin unipätkäni aikana tunkenut vatsani hänen selkäänsä vasten, eikä mieheni halunnut herättää minua jotta saisin nukuttua, ja vauva oli mukeltanut ihan kunnolla miehen selkään. Vauvaan ei siis rauhoittava lääke vaikuttanut, ja hyvä niin :).

Mä nukun nykyään tukka ponnarilla, kun mulla niska varsinkin hikoaa hirveesti ja mulle tulee hiki-ihottumaa... yök! Ai että viime yö oli jotenkin mukava kun satoi ja ilma viileni rajusti. On kyllä ollut ja tavan kesä, kun aina kun harmitellaan että on "vain" +20 ja pilvistä, mie oon että JEEJEEJEE! Ja sitten taas lehdissä hehkutetaan että ihanaa, helteet palaavat ja mie hakkaan päätä seinään että eikäääää....... Päivät menee jees mutta yöt on kyllä helvetistä kun on niin kuuma.

Täälläkin hikoillaan ihan mielettömästi. Ei tarvii mitään edes tehdä ja on hiestä märkä, mutta sitten kun menee rauhalliselle kävelylle niin voisi uida hiessään. Hyi. Eikä tähän saa apua oikein mistään. Aina vaan hikoiluttaa. Juurikin tulin suihkusta ja nyt jo tuntuu siltä kuin ei olisi viikkoon peseytynyt! Että osaa olla hehkeä olo! :D Ja vielä tämä ihanuus: Nyt raskausaikana nukkuessa kuolaan kuin berhandilainen! Aina on tyynyliina märkänä, kun herää... Osaa olla niin naisellinen olo. Saapahan käyttää vapaa-aikansa pyykkäämiseen, kun saa pestä joka päivä vaatteita ja tyynyliinaa ja lakanan suojaa, kun tissitkin vuotaa kuin niagaranputous. <3

Täälläkin hikoillaan, hikoillaan, ja hikoillaan :D Hikoilen paikoista josta en edes tiennyt että voi hikoilla laughing7

Laittautuminen on eräänlainen operaatio(silloinkun jaksaa edes vaivautua) : Raahaan vessaan tuulettimen, meikkaan joka on oikeastaan turhaa kun naamasta tippuu hiki ja meikit lähtee heti. Naama kiinni tuulettimessa yritän silti urhollisesti lisätä meikkiä että naama näyttää edes jotenkin tasaisemmalta. Ripsivärin jälkeen alkaa tukan suoristus.... Naamasta valuu hikeä ja tukkakin on hiestä märkä, siinä vaiheessa on jo hermot niin kireällä että yleensä luovutan.

Olette te niin ihania :)

Tuon meikkausongelman ymmärrän hyvin, kun itse on tullut tehtyä sitä +40 asteen kuumuudessa, mutta nyt tuosta luvusta puuttuu vielä puolet. Samoin nukkuminen on hankalaa, kun hiki vain virtaa ja peittoa on pakko käyttää hyttysten vuoksi. Nyt minä vain nautin, on mukavan lämmin, mutta ei kuuma.

Täällä kärsitään myös kuumasta heti, kun mittari kohoaa päälle +20 asteen. Saisi tulla jo syksy, pimeys ja viileys, aaaahh...

Vaivaako teitä muita usein närästys? Minulla on joka päivä ja varsinkin illalla, kun yrittää käydä nukkumaan, niin paha närästys, että tuntuu kuin olisi koko ruokatorvi, mahalaukku ja kurkku tulessa. Alkaa heti, kun käy makuulle, istuessa ei tunnu. Muutenkin huonosti raskausaikana nukkuneena meinaa välillä tulla itku, kun mies nukkuu vieressä ja itse vielä pitkälle puoliyön jälkeen istun sängyn reunalla ja yritän juoda vettä, että hapot tasaantuisivat. Lääkkeiden suhteen olen ollut raskausaikana todella kriittinen, yhteensä alle 10 Paratabsia syönyt päänsäryn vuoksi koko aikana, enkä ole mitään närästyslääkkeitä käyttänyt. Kai siitä saa sitte vähän itseäänkin syyttää, kun ei lääkkeet kelpaa, mutta ainakin voin olla hyvällä omalla tunnolla vauvan suhteen.

Närästystä vaihtelevasti, enemmän viime aikoina. Rennietä oon hyvillä mielin ottanu ja siitä toistaseks apu. Turvallinen myös raskausaikana. Muihin närästyslääkkeisiin en sitten ookkaan tutustunu.

Mulla sama kuin Mirumarulla että iltaisin makuulla ollessa alkaa närästämään. Oon rennietä käyttäny ja se auttaa nopeasti. Muutenkin kun on univaikeuksia niin ei halua vielä närästyksestä kärsiä kaupan päälle.

Nyt menee niin hermo! Nimittäin oman nenäni kanssa! Tuntuu että haistan aivan kaiken! :smiley-angry002
esim. meillä on kaksi koiraa ja toinen niistä on pissinyt sohvalle jonka jälkeen oon sohvan pessy semmosella aineella ku urine off. Tähän asti mennyt ihan hyvin ja pissa ei oo haissu, MUTTA nyt tuntuu että koko sohva lemuaa semmoselle imelälle miltä se pesuaine haisee. Haistan sen ihan kokoajan ja nyt yrittäny sitte sitä pesuaineen imelää hajua saada pois hajuttomilla hajunpoistoaineilla! Ja siis tästä pissimisestä ja sohvan pesusta on aikaa varmaan puoli vuotta!
Lisäksi nykyään on hyvin tarkkaa petivaatteiden vaihdossa, että ei voi laittaa kauaa kaapissa olleita liinavaatteita?!?! Toissailtana vaihdoin lakanat 3 kertaa kun tuntui että kaikki haisee tunkkaselle. Mieskin kävi nuuhkimassa ja ei haistanut mitään. Itsestä tuntui niin kamalan voimakkaalle se haju.
Saatan myös olohuoneessa istuessa yhtäkkiä haistaa jos mies on käynyt jääkaapilla tekemässä ruokaa ja jättänyt avatun tyhjän tonnikalapurkin pöydälle tai jos joku polttaa sikaria pihalla naapuritaloyhtiössä! Hulluksi kai sitä kohta tulee tän nenän kans :schocked028 Tai sitte täytyy pyrkiä vainukoiraksi johonki...

Retrokki. Koita etikkavettä siihen sohvaan.
Mua närästää.
Mul särkee lonkat.
Mua väsyttää.
Mua "pelottaa" synnytys... tarvii varmaan käydä lukee se mun oma kommentti siitä että keho tietää mitä tekee ja sattuuhan se mutta kyllä siitä selviää... XD
Onneks täs on viel aikaa.
Nyt on 33 vk menossa ja 36-38 viikolla odotan synnyttäväni eli 3-5vk aikaa tottua ajatukseen. Kunhan se vaan alkais luomusti ja rauhassa.

Joo, täälläkin on närästellyt, tosin vähän vähemmän tällä viikolla. Viime viikolla tais olla liian mausteista ruokaa monena päivänä, niin närästi paljonkin. Mulle neuvolasta suositeltiin sellasta Gaviscon-nimistä oraaliliuosta, jota oon sitte ottanu ajoittain nukkumaanmennessä lorauksen, kun on tuntunu ettei Renniet tarpeeksi auta. Se on ainaki hyvää ainetta ja sallittu raskaana ollessakin. Vähän tuntuu kuin jotain vartaloemulsiota jois :P Mutta juju siinä onkin, että se tavallaan voitelee koko matkalta ruokatorvea mennessään. Voin suositella.

Täälläkin närästää joka päivä enemmän tai vähemmän. Silloin kun närästää enemmän turvaudun joko Rennieen tai tuohon Gavisconiin, mutta joka päivä en jaksa näitä napsia, vaikka närästääkin. Tuntuu, että nyt on sellainen tasainen pieni kestonärästys, joka katoaa lääkkeillä ehkä hetkeksi ja tulee heti takaisin. Onneksi ei kuitenkaan hirveän pahaksi tule kovin usein ja pääosin nuo närästyslääkkeet sitten helpottaa oloa. Ja monesti suurimman avun tuo iso lasi kylmää maitoa! :)

Mulla on mieliala korkealla! On jo monta päivää ollut poissa sekä ummetus, että närästys! Hipheihurraa! Enkä edes tiedä mikä muuttui? Söin ummetukseen koko pussillisen pehmeitä aprikooseja ja lähestulkoon tankkasin vettä. Ja nyt olen taas ollut tarkkana että juon tarpeeksi, ja syön täysjyväleipää ja banaaneja ja muuta kuituruokaa :) Kaikki muut vaivat ja alati pahenevat liitoskivut ja kipeeksi käyvät harkkasupparitkaan ei haittaa enää niin paljon kun vatsa toimii :angel4 Voisin mennä vaikka siihen aktivia-mainokseen nyt ku oon yhtä hyvällä tuulella vatsan toiminnan puolesta ku Miia Nuutila! :angel4

Mulla taas banaanit ummettaa ja tekee tukalan olon, kannattaa siis tarkkailla miten banaani vaikuttaa...? Harmi, niitä kun tykkäisin syödä :( ja juusto. Voi hitto. Mullakin ollut maha kyllä parempana viime aikoina, onneksi, mukavampi olla :)

Takaisin