Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen aikamoista hyytelöä koko nainen, nestettä hurjat määrät. Näytän muumilta, tasaisen paksu, maha vaan pömpöttää :D

Täällä myös yks muumi tulee kertomaan teille kuulumisiaan:

Oon yks hiton mämmikoura. Sotken kaikki paidat raskausmahan kohdalta (uudessa valkoisessa paidassa kiva tahra mikä ei varmaan lähde irti, AAAARGH), kylvän maahan tavaraa mitä en saa nostettua enää takaisin. En mahdu kurottamaan autossa penkin säätövipuihin, mies joutuu auttamaan siinä hommassa. Tänä aamuna oli hirveä taistelu saada legginsit jalkaan, menin heti sen jälkeen tekemään aamupalaa niin sai keskeyttää leivän voitelun kun tuli niin huono olo (ihan kun olisi mukamas jumpannut). Mä en tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa..

Täällä kanssa turpos jalat ihan saman tein kun alkoi lämpimät kelit :/ Ainoat mukavat (sopivat) nahkakengätkin meni kärjestä rikki niin pitää kävellä sandaaleilla :(

Mullakin jalat aivan turvonneet. ei oikein enää kengätkään mene jalkaan. sormet myös.
Ja täällä sama kun Mcgonnorilla, maha on kyllä kovasti tiellä. pikkuhousujen/legginssien ja muittenkin jaloille tarkoitettujen vaatekappaleiden laittaminen tuottaa todella paljon vaikeuksia:D ja tiputtelen myös lattialle kaiken, enkä helposti niitä ylös saa. Kaupassa varsinkin :D

Jo viisi yötä kokonaan ilman unta. Päivisinkään en kykene nukahtamaan lainkaan. Liittynee jotenkin myös tähän kesäflunssaa, koska viime yönä miehenikin oli kipeä, eikä nukkunut yhtään vaan vain hikoili samalla lailla kuin minä. Voitte ehkä arvata, että olen lopen uupunut. Huomenna yritän päästä neuvolaan ja jäädä lomalle loppuajaksi. Kunpa se uni tulisi jossain vaiheessa. Koskaan en ole ollut näin pitkään valveilla ennen.

Tuo esim sukkien tai housujen pukeminen tai varpaiden kuivaaminen on välillä kyllä melkosta taidetta liitoskivuissaan. Nyt on taas enempi tuntunu lantio hajoilevan, aikasemmin se on ilmoitellu itsestään vain silloin tällöin.

Uutena mukavuutena vihlasut nivusesta johkin reiteen, aivan ihmeellinen kipu mitä en ymmärrä? Vähän niin kun suonta vetäis ja vie kyllä äkkiä tämän naisen kumaraan.

Tää lähtee ny kaikista vaivoista huolimatta lyllertään Ikeaan, saas nähä kuinka käy.

Tänään vihoittelee alaselkä. Oma vikani. Meillä oli miehen kanssa pyykkitalkoot, joissa pestiin melkein kaikki vauvan tekstiilit ja niitä narulle ripustaessa tuli sitten kumarreltua vähän miten sattuu. Olin niin odottanut kuinka ihanaa ripustaa pieniä vaatteita narulle, mutta kyllä siitä oli hohdokkuus kaukana kun selkä vihloen kumartelin hiostavassa pyykkituvassa. Meiltä loppui vielä kuivaushuoneen varausaika kesken (jälkiviisaana olisi pitänyt ottaa illan viimeiset tunnit, että olisivat voineet jäädä yön yli kuivumaan) ja täytyi sitten raahata melkein, mutta ei ihan kuivat pyykit kotiin kuivumaan loppuajaksi. Nyt on sitten pyykkiä parvekkeella, saunassa, kylpyhuoneessa ja makuuhuoneessa ties minkälaisin virityksin. Noh, onpahan valtaosa nyt pestynä. En malta odottaa, että pääsen lajittelemaan kuivia pyykkejä pari päivää sitten ostettuun uuteen kaappiin :)

Au au au au au! Miten mä saisin itseni uskomaan että pitää tehdä vähemmän. Nyt makaan taas menkkakivuissa. Ärsyttävää kun pystyy toimimaan jalkeilla vaan pari tuntia kerrallaan vaikkei mitään raskasta tekisikään.

Mä olen tänä päivänä taas huhkinut ihan urakalla. Aamusta aloitin purkamalla hevosten väliaikaisen aitauksen (jossa onnistuneesti poltin nokkosiin molemmat jalkani niin että edelleen polttelee...), sitten keräilin appivanhempien kanssa herukoita mehua varten, jonka anoppi onneksi mehumaijalla lupasi kotonaan keittää.. Pienet päikkärit, ja kauppaan kun isäntä tuli kotiin. Nyt illan olen sitten viettänyt vattupensaassa ja tekemällä tuonne toiselle pellolle uuden laitumen hevosille. Niin, ja imuroida piti kun hyvä ystäväni tulee huomenna lapsineen (4kk ja 2v.) kylään. No, kyllä iltaa kohti kävelyvauhti hidastui ja alaselkä alkoi mennä jumiin. Huomenna voikin sitten ottaa ihan rauhallisesti! Siis kun ei pääse mihinkään... ;) Ihmeellinen virtapiikki tälle päivälle!

minä olen jaksanut ihmeen hyvin meidän talon rakennusmaalla :) eilen me oltiin siellä työskentelemässä 12 tuntia eikä ollut mitään ongelmia jaksamisen kanssa. Tänään mulla on ihan "vapaapäivä" joten ajattelin siivota, pestä pyykkiä, pakata valmiiksi muuttoa varten, maalata, käydä kaupungilla asioilla ja piipahtaa hetki töihin.. että semmoinen vapaapäivä :laughing002 olin kyllä odottanut että olisi enemmän ongelmia kropan kanssa täs vaiheessa, mutta onneksi ei ole vielä tullut niin paljon. Harmittaa teidän puolesta joilla on paljon kipuja koska ette pysty oikein nauttimaan tästä loppuvaiheesta.. :sad010

Mä tunnen itteni niin huonoks. Mitää ei kyl jaksa tehä. Mä olin suunnitellu eilen, et lähen myös ikeaa tallustelee ja kuluttaa aikaa... (miten kaikki oli eilen ikeas???) mut se et sain hoidettuu itteni ja lapsen tonne parkkihallii, ni olin niin poikki ja sattu joka paikkaa et ei muuta ku takas sisälle.
Mulla liitoskipujen lisäks alavatsa melkeen päivittäin ihan ihmeellisen kipee, en oikee osaa kuvailla sitä. Mut luulisin et ne on noi ihan alavatsalihakset.. varsinki jos yhtää kumartuu/nostaa niin sattuu, ja nouseminen. Sitte saattaa ihan maatessakin olla kipeenä ja jossai vaihees hellittää.. kävely on jotai semmosta et vois itkuu vääntää ja välil sujuu vähän paremmin. :smiley-angry019 Lisäks vauveli on ilmeisesti jossai sellases asennos et tuntuu et vois ravaa vessas jatkuvasti eikä meinaa mitää tulla.
Ja tää ilma on niin tukahduttava, ei mulla varsinaisesti kai näy turvotusta missää mutta tuntuu kyllä siltä että ois. Hieman pelottaa kun vkoloppuna on miehen veljen häät, että saanko mä mun ihanat hienot kengät jalkaan vielä sillonki. Täytyy toivoo ettei ois ihan niin kauheen kuuman kosteeta sillon.

Aikamoista lyllerrystä se ikeassa käynti oli :) Mutta jaksoin kuin jaksoinkin keräillä kärryyn vielä kodinhoitohuoneeseen pöytäkaapit ja vielä jaksella ne autoonkin! Niitä illalla lattialla kootessa oli kyllä lantio aika tulessa, mutta kun haluais pian valmista kun niihin tulee vauvan vaatteet...
Oikeen käden sormia puuduttaa, en muista oonko jo valittanu? Kellään muulla puutumisia?

Pikku-Tikru, mulla oli keväällä jotain iskiastyyppisiä särkyjä jaloissa ja käsissä ja niihin liittyi myös varpaiden/sormien puutumista. Oiskohan sen jälkeenkin ollut pari kertaa, mutta lievempänä... Oon varma, että mulla ne ainakin johtui alaselästä jotenkin.

Menee niin hermot tohon hiivaan kun se ei nyt tunnu olevan menossa pois! Haurastutan tässä limakalvot (hiiva vaivannut jo viikkokausia) ja mites sitten synnytyksessä pärjätään.... :S Oon käyttänyt eka canestenia ja nyt kolmas kuuri gyno-daktarinia menossa. Jos sekään ei auta niin ehkä saan/joudun ottaan sen suun kautta otettavan tabun. Jos nyt sais tän pois, niin varmaan limiksetkin ehtis paranemaan, mut ei kyllä hyvältä näytä.... Pakko kait tehdä jonkinlainen suursiivous ruokavalioon nyt heti. Ääh.

Oletko elenna kokeillut että jättäisit maitotuotteet pois vaikka kokeeksi? Mun nla-täti sanoi ihan alkuraskaudessa että joskus jos hiiva jää päälle, niin siitä voi olla apua. Kunhan sitten syö korvikekalsiumia yms :)

Mulla on kauhean kiukkuinen olo, ku oon nukkunu koiranunta monta yötä putkeen. On kuuma ja kusettaa ja mietityttää ja koskee ja mitä milloinkin. Ja kun on herännyt, ei saa unta. Oon miettiny öiden aikana ihan uusiksi kaikki sisustusratkaisut ja seinien värit...

Ilmoitin tänään aamulla miehelle että lähden ostamaan tälläisen, että voin mennä parvekkeelle helposti nukkumaan ensi kerralla kun valvottaa. Mulla ollut tälläinen ennenkin mutta exmies vei erossa :angry8

http://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/14/18810/unikki-vuoderahi-kangas-klevas

Ääh.. Itselleni tuli eilen ärsyttävä flunssa. Kurkkuun sattuu, korviin sattuu, nenä valuu :( Yöllä vaikea nukkua jo muutenkin mutta suun kautta hengittäminen ja ihan kun en muutenkin hikoilisi niin nytten ainakin 100 kertaa enenmän. Päässä huimaa ja pyörii.. Eilen sattui vielä sopivasti että mies oli töissä 15h. Eli käytin itse koiran aamulla ja illalla. Kävin kaupassakin joka oli kamalaa!! Ja nyt on ukko töissä varmaan ainakin 12h.. Eli taas koirankäyttöä, ja pakko käydä kaupassa kun loppuu vessasta paperi :( Voiei..

Edelleen unettomuus, liitoskivut, kesäflunssa ja yöhikoilu. Yön aikana käyn nykyään 4-5 kertaa pissalla.

Toivon teille kaikille parempaa!

Voi vitsi Kunusiini, että sua koetellaan..... Ei yhtään kiva! Tsemppiä kaikille muillekin erilaisten kipujen ja vaivojen kanssa painiville!

Tänään on ollut, niinkuin arvelinkin eilisen tehopäivän jälkeen, aika saamaton meininki. Tai tein mä marjapiirakkaa aamulla pellillisen, kun se ystävä lapsineen tuli kylään. Muuten on mennyt aika vaan tossa sohvalla neuloen ja koneella ollen. Kummallista ja aika kipeää pistoa on tuntunut melkein koko päivän tuossa oikealla alamahalla, ei meinaa helpottaa ollenkaan. Senkin takia on varmaan syytä ottaa melko rauhallisesti tämä päivä?

Meillä, niinkuin varmastii monella muullakin, on niin lämmin sisällä, että nukkumisesta ei meinaa tulla mitään. Viime yönä jätettiin tuuletin päälle kun mentiin nukkumaan, ja mukavastihan se viilensi, siihen saakka, kunnes puolen tunnin nukkumisen jälkeen heräsin enkä saanut enää unta kun tuuletin piti muka niin kovaa ääntä. No, oli sammutettava ja sitten taas hikoiltava. Vessaan ei tarvitse edelleenkään yhtä kertaa enempää mun nousta yön aikaan, tosin herään sitten kyllä ihan hyvissä ajoin, hätään.

Kunusiinille isot tsempit, voi kun saisit edes vähän unta! Ja että muutenkin helpottaisi jo.

Mä olen myös nukkunut tosi huonosti, paitsi viime yönä. Yleensä herään vessaan/juomaan/muuten vaan kävelemään 3-5 kertaa yössä ja viime yönä vain kaksi kertaa vessaan ja rasvaamaan levottomia jalkoja! Ja aamulla heräsin vasta klo 11.20 :D mitä ihmettä? Oon vanhemmilla käymässä ja ainahan minä täällä nukun hyvin mut tuo oli jo ennätys. Nyt en sitten tiedä onko olo virkeä vai ylinukkunut.

Viime viikkoina on myös lisääntyneet nuo vihlaisut kohdun suulla, olisko nämä nyt niitä sukkapuikkokipuja. Neuvolassa sanottiin että ne kypsyttelee sitä kohdunkaulaa, jee, jotakin alkaa tapahtua :)

Tsemppiä muillekin kipujen kanssa kärvisteleville.

Hei ja tuosta yöhikoilusta ja kuumuudesta. Meillä on sellainen kattotuuletinlamppu, suosittelen! Ja sellainen iso kannattaa hommata. Meillä se pyörii pienimmällä mahdollisella teholla jolloin ei pidä mitään ääntä mutta mukavasti vähän kierrättää ilmaa että mamma saa nukutuksi lämpötilan puolesta ainakin. Mies hytiseekin sitten peiton alla kun ikkunatkin on auki ;)

Meidän kattotuuletin pitää ihme mörinää ja rominaa hiljasimmalla teholla, joten sitä on pakko käyttää kolmosella eikä VIELÄKÄÄN olla sitä uutta saatu hankittua :cussing Mä yleensä laitan sen yöllä päälle ku oon hiestä märkänä ja sit jossain vaiheessa herään ku on hirveä mekkala ja kylmä :biggrin Ja mies tykkää, se on sellasta prinsessa ja herne-luokkaa, tosin nyt se on kai tottunu mun heräilyihin. Mut ensi yönä aion mennä parvekkeelle nukkumaan jos on samanlaista kuin viime yönä :p Kävin äsken ostamassa sen vuoderahin ;)

Takaisin