Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, itselläkin alkanut nyt selkä (viimein?) vähän vihotella. Sellaiseen olen kyllä jo kovin tottunut, kun ihan juniorista asti noista vaivoista kärsinyt. Mutta, tällä viikolla ovat alkaneet ihan uudet vaivat, nimittäin nuo monen jo mainitut liitoskivut. Mulla ei vielä ole yltyneet kovin pahoiksi, ja tuntuu vain häpyluun paikkeilla, mutta esimerkiksi Kunusiiniin juttuja vaivasta lukiessa, ei muuta kuin huonompia aikoja odotellessa...?

puapru, mulla on välillä ollut tuollaisia pienehköjä liitoskipuja, mutta sitten taas helpottanut. Että ei se välttämättä mikään alamäki oo edessä.

On kyllä ihan mukava täältä löytää kohtalotovereita. Ja omalla kohdalla huomaan välillä, että asiat vois olla huonomminkin. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, loppusuoralla kuitenkin jo ollaan!

Mulla on varmaan joku sairasloman alkamis-väsymys. Mutta nyt saa löhöillä ihan vapaasti :) Ja kyllä kai noi tiskitkin saa tuosta jossain vaiheessa laitettua....

Apua mikä paineentunne alapäässä.

Nyt on neljä päivää mennyt taas kauheissa tuskissa mitkä tuntuu vaan pahenevan, jos nyt soittaisi neuvolaan ja kävisi tsekaamassa paikat. Alamaha on ihan tulessa jatkuvasti ja vauva liikkuu todella, siis todella paljon. Pimpsassa ja pehvassa on kummallinen paineentunne, ja tuntuu kuin kaveri yrittäisi räpiköidä ulos tuolta.
Mitään vuotoja tms ei ole ollut. Kävely on vaivalloista ja tekee tosi kipeää, samoin on ihan jatkuva pissahätä.

Varmasti TerhiJii, on paikoillaan käydä näytillä.

Mulla oli vaikea yö.. Mitä ilmeisimmin tuli eilen tehtyä liikaa, ajoin omalla talollani nurmikon, siivosin hevosten tarhaa ja keräsin vielä illalla vattujakin, Yöllä sitten heräilin vähän väliä oikealla puolella tuntuvaan tosi ikävään kipuun, nivustaipeessa ja ihan mahalla sellainen venyvä kipu tai miksi sitä nyt kuvailisi. Tänään on varmaan vaan maattava kirjan kanssa rriippumatossa?

Minäkin oon ollut tänään ihan kipeä. Tiedä sitten vaikuttaako tuo, että on taas paljon lämpimämmät ilmat vai mikä... Alaselkää särkee ihan kuin olisi pahatkin kuukautiset menossa. Päätä on tänään särkenyt, niin että on saanut panadolia syödä. Vatsa tosi arka ja kääntyminen yms sattuu paljon. Jotenkin voimaton olo ja noustessa iskenyt valopilkkujakin silmiin. Noh, paineet oli ihan ok, vaikka vähän ovatkin nousseet 137/78 ja lämpöä ei ollut, kun mittailin. Ja onneksi vauva on liikkunut ihan hyvin tänään, ettei oo tarvinnut siitä niin huolehtia. Niin tuskin tässä hengen hätä on eikä viitsis turhaan soitella synnytysvastaanottoon. Pitänee vaan levätä ja tarkkailla oloa, että josko paranisi. :/

Puapru, tykkäys tolle maataan kirjaa lukemassa.
TerhiJii, jos sulla on vauva nyt kiinnittynyt alas ja alkaa hiljalleen maha laskeutua alas?
Sellanen uskomus on että kun maha on kunnolla laskeutunut alas, vauva tulee 2vk sisällä, mut siihen ei mun mielestä lasketa sitä itse laskeutumis aikaa.
Ja noista liitoskivuista vielä: Puapru: Mulla ei kuvauksista päätellen ole koskaan ollut niitä. Mulla tulee tässä loppuvaiheessa aina lonkat ulkoreunoilta kipeiksi. Yöllä joutuu vähän väliä heräämään siihen kun lonkat särkee niin kovin et on pakko vaihtaa taas toiselle lonkalle ja sit hetken päästä taas toiselle.
Eikös ne liitoskivut oo tossa edessä jossain häpyluun paikkeilla?

Ja viel sellanen tuli mieleen, et kannattaa istua mahdollisimman paljon silleen lattialla, polvet sivuille, jalkapohjat yhteen, se pikkasen venyttää nivusia, ei niin et se sattuu kuitenkaan. Joku joskus neuvoi mulle ton liikkeen , en tiedä onko siitä ollut apua mut sen kuulemma pitäis helpottaa synnytystä jollain tapaa... onko muut kuulleet tästä?
Tai ootteko saaneet muuten vinkkejä?

Kävin äitipolilla tsekkauksessa ja ei ollu kiinnittyny mihinkään, oli taas kääntyny perätilaan, niinkuin hiukan arvelinkin. Potkii kovasti tietään ulos, mikä aiheuttaa kipuiluja. Varsinaisia supisteluja ei kuitenkaan ole, eikä testien mukaan kohdunsuu ole aktivoitunut avautumaan vaikka onkin lyhentynyt puolella.Eli ei ihan vielä synnytellä. Hirveen hyvää ja nopeaa hoitoa tai TYKSissä, ei tarvinnut odotella yhtään, pääsi heti pissatestiin ja sydänkäyrään ja heti perään lääkäriin.

Viikkoja on 33 ja painoarvio oli nyt 2,4kg eli ihan normaalisti mennään. Kovasti rimpuilee ja liikkuu eikä tajua mennä sikiöasentoon vaan jumppailee jalkojaan suoraksi.. huoh..
Jo nyt hän on ihan Riiviö :love7

Kuudes: me tehtiin tuota venytystä mammajoogassa joten se on varmasti hyvä venytys raskausaikana.

Mile: Noita kaikkia liikkeitä tehtiin mammajoogassa. Huom! Liike nro 2 on kielletty rv 32 ja sen jälkeen.

Kuudes, just noin niinkuin kirjoitit. Eli liitoskivut tulee tonne häpyluun liitoksiin ja siellä siis myös tuntuvat. Kaiketinkin voivat tuntua myös nivusissa, mutta en tiedä voivatko sitten tuntua lonkkien puolella? Uusia juttuja mullekin, vaikkakin ihan selkeästi nyt muutamana päivänä näitä on ollut..

Hemmetin hemmetti kun säikähdin eilen illalla. Vaavi myllersi koko päivän muutenkin masussa miten sattuu ja sitten oikea jalka lähti vaan alta :/ Sitten vihlo vielä häpyä niin perkuleesti (eli ilmeisesti käänteli päätä).. Mulla on tosi arka hermokohta oikealla puolella ja vaavi tais kääntää peppunsa just sinne päin :scratch Täytyy kyllä varoa jatkossa, kun esim. ajelee autolla. Mies oli että etkait sä nyt jo synnytä kun lattialla kasailin itteäni..

Minua kollega muistutteli öljyilemään/rasvailemaan välilihaa säännöllisesti, kuulemma kestää paremmin venytystä synnytyksessä eikä välttämättä repeä niin helposti.. :O Täytyy myöntää että rasva on ostettu mutta aika vähälle käytölle on kyllä vielä toistaiseksi jäänyt. Vaikka huomaa kyllä että jos kyykkäilee/kumartelee, alkaa aika mukavasti kiristellä nimenomaan tuolla kyseisellä alueella..

Joo mullekin on neuvottu noin ja perheryhmässä sanottiin vielä samaa. Ceridalia sinne vaan. Pääsis vaan nyt eroon tosta hiivatulehduksesta (yrittänyt hoitaa sitä jo 3 viikkoa), niin vois jatkaa rasvailua.

Huh huh Ilpis, toivottavasti ei käy enää noin..

Huoh, että voi näin aamuisin olla käveleminen vaikeaa...! Ollut jo pidemmän aikaa, ja nykyisin riittää, että käy päivälläkin vähän selällään niin taas liikkeelle lähtö on kamalaa. Mulla siis kipeytyy jalkapohjat, ja kumpikin jalka tuntuu levon jälkeen tönköiltä kuin elefantin jalat. Ei niissä mitään näy, eivätkä nyt niiiiiiiiin turvoksissa ole, mutta kun hetken jaksaa taapertaa niin kävely kyllä helpottaa, ja päivällä pystyn välillä kävelemään ihan ripeästikin. Mutta, liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa!!

Mullakin on kyllä yöllä/aamulla herätessä tosi kankea olo. Just jalkapohjat kipeet ja muuten vaan niin jäykkää. Onneks on se hoitopöytä siinä sängyn vieressä, oon ruvennut aina ottamaan siitä tukea että pääsen liikkeelle :) Mut ei tuo kankeus kovin kauan kestä. Kävely nyt tietty on yleensäkin sellasta hidasta matelua. Jos hetken pystyykin menemään vähän lähempänä normaalia kävelyvauhtia, niin heti alkaa maha nipistellä tai jotain.

Ei oo muuten selässä tapahtunut juuri mitään muutosta, että ei ois viikon saikkari riittänyt mihinkään. Ihan hyvä, että tuli samantien pyydettyä sitä loppuun saakka.

Onko kellään teistä alkanut varpaiden, jalkaterian ja nilkkojen turvotus ihan yhtäkkiä aika voimakkaana ja ei vähene edes yön aikana? :o Tietenkin nämä helteet vaikuttavat, mutta tosiaan paukahti yhden päivän aikana kamala turvotus ja ei laske ollenkaan mihinkään vuorokauden aikaan :( Todella tympeän tuntosta ja näköstä!

Mullakin jalat koko ajan turvoksissa. On tosin jo pidemmän aikaa ollut sitä että päivän mittaan turpoaa, mutta nyt tuntuu ettei lasketa ollenkaan. Käsien turvotuskin lisääntynyt. :/

Takaisin