Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jestas että olin eilen poikki. Nukuin huonosti yön, heräsin jo kuudelta, toiselle paikkakunnalle rippijuhliin ja ennen iltakahdeksaa kotona. Juhlissa vieraana, ja aivan tööt. Supisteli ja vatsaa kiristeli iltapäivästä asti, en ymmärrä miks kun en ees liikkunu normaalia enempää! Edellisen päivän kiristelyt kyllä tunnistin johtuvaksi siitä että koko ajan piti taas muka mennä...
Kotiin päästyä vetäsin gramman Panadolia yötä vasten, ajattelin että en kyllä mihinkään kiristelyihin halua enää herätä! Ja nukuinkin kun tukki, heräilin vaan vessaan. Öisin on taas ollu sitä että kun kääntyy, ni alkaa supistaa ja lantiokin tuntuu repeilevän. Ei hajuakaan oliko viime yön mitään, ei ainakaan pahemmin vaivannu :) 11h unta, nyt on kun uus ihminen :) Ja tänään en kyllä tee mitään! Mitä nyt siivoon.. ja käyn kaupassa... Mutta siihen saa luvan jäädä :)

Pikku-Tikru, on mullakin tullut noita supisteluja ja kiristyksiä ja menkkatuntemuksia ihan vaan töissä istuessa...ja sitten helpottanut kotona. On se kumminkin niin paljon rennompaa istuskella kotona kuin reissussa/töissä.

Nyt menee hermo tuohon hiivatulehdukseen :( Oon nyt kaksi viikkoa hoitanut sitä Canestenilla, eikä se taas auta mitään. Tällä kertaa taas sanottiin apteekissa ja neuvolassa, että pitäis käyttää canestenia kun se on turvallisin. Silloin aiemmin yhdessä apteekissa sanottiin, et gyno-daktarin käy ja silloin käytinkin sitä 2 kuuria, nyt en sitten ole viitsinyt. Melkein toivon, että tuo selkä hajoaa tänään töissä, niin pääsen lääkäriin ja voin kysyä myös hiivasta... Mulla on kyllä nyt joka ilta, myös vkl:na, kipeytynyt yläselkä siihen malliin, että eiköhän se lääkärikäynti oo pian edessä.

PS. Ihana kun tänne voi valittaa <3

Argh, tää uus ihminen mikä aamulla nousi sängystä hajoilikin sit heti kaupoille. Ylämahaa alko kiristeleen vaikka kävin vaan parissa ruokakaupassa. Mitä toi kiristely oikein on? Itku tuli kun kotiin pääsin kun mies soitti onko vieraille mitään tarjottavaa kahvin kanssa. Siitä katkes kamelin selkä :) Noh, loppupäivä rennosti, jospa ruuan jälkeen sais otettua päikkäritkin. Vituttaa vaan suoraan sanoen kun tuntuu että kunto on ihan nollissa kun ei kaupassakaan voi enää käydä normaalisti ja on ihan rikki! Ja poruttaa vaan koko ajan! ÄRR!!

Onko tää normaalia, että näillä viikoilla (huomenna rv 31) väsyttää ihan koko ajan? :D Viime viikolla nukuin kokonaan melkein maanantain ja tiistain, kun nukutti niin hirveästi. Arvelin johtuvan huonoista yöunista. Neuvolassakaan ei sen kummemmin asiaa kommentoitu, kirjasi kuitenkin itselleen muistiin. Loppuviikkokin meni enemmän tai vähemmän koomassa. Joka päivä tarvii päiväunet, vaikkei mitään tekisikään. Viikonloppu oltiin sukuloimassa ja siellä toki rasittui eri tavalla kuin kotona, kun oli vilinää ja vilskettä, mutta eilinen meni nukkuessa/todella väsyneenä ja tänään nukuin kymmeneen ja jo kahdeltatoista tuntui, että tarvii lisää unta. Nyt nukkunut yönkin hyvin ja pitkään. Nyt viime viikolla ei mitattu hemoglobiinia, kun edelliskerralla (rv 27) oli 141 eli todella hyvä.

Mulla meinaa yrjö tulla joka hemmetin ilta, ja kuvottaa koko ajan. Varsinkin jos erehtyy vähänkin lähestymään vaakatasoa joko selällään, tai vatsallaan. Kyljellä pitäisi vaan maata. Eilen jo mieskin kysyi että pitääkö tuoda ämpäri sängyn viereen :sick006

Pahoittelen tulevaa vuodatusta:

Täällä myös v********a kun täytyy myöntää ettei voi enää tehdä asioita samalla vauhdilla kuin ennen (oon aina ollut sellanen adhd energiapakkaus, virtaa riittää koko päiväks ja paikallaa en malta istua hirveesti). Eilen siivottiin huusholli ja käytiin kaupoilla (kävelyvauhti on etana-luokkaa ja mahasta täytyy pitää kiinni kun alkaa jomottamaan joka puolelle, siivotessa pyyhin vain pölyt ja luuttusin makuuhuoneen), illalla oli pakko vaan maata kyljellään sohvalla kun oli ihan junan alle jäänyt olo. Harmittaa, kiukuttaa ja ärsyttää! Mun tuurilla tää raskaus menee vielä yliaikaseksi ja sitten pihisen raivosta täällä kotona.

:smiley-angry019

McGonnor, Niiiin sama juttu täällä...Ja kun voiskin välillä myöntää ettei voi enää tehdä niin kun vanhaan malliin...

Mile, kyllä sitä ilmeisesti voi kaikenlaista olla... :O Rennosti vaan siis.

Minun "toiveeni" toteutui ja selkä kesti koneella istumista vain lounastaukoon asti. Nyt on sitten taas veitsi yläselässä ja oon päättänyt, että aamulla soitan lääkäriaikaa. Kaipa niiden on pakko antaa aika... sitten pääsee valittamaan selkää, mahaa, alapäätä ja vaikka varpaitakin. Kun tietäisi vaan mistä päästä aloittaisi sen valittamisen.... 13 päivää olisi töitä jäljellä, eli ikuisuus.

Taisi eilen tulla tehtyä vähän liikaa.. kävin kaupassa ja kirjastossa kävellen kilsan päässä, hyvin rauhallisella vauhdilla, leivoin sämpylöitä ja illalla istuttiin vielä iltaa kaveriporukan kanssa. Kotiin tullessa ja nukkumaanmennessä olin ihan poikki ja vaikka nukuinkin hyvin, niin tänäänkin on vetämätön olo ja mahaa vähän kiristelee. Nostan hattua teille, jotka ootte vielä töissä, eilinen ja tämä aamu todisti mulle, että musta ei ois enää tekemään täysiä työpäiviä. Mulla on se 7 päivän (5+2) työrupeama tulossa sillon koulujen alkaessa, mutta kun päätyötä eli opetusta en enää tee, niin LUULEN sen jaksavani, kuitenkin. Toivottavasti.

Ole hyvä Sieppi. inhottavaa jos tuntuu että ei oteta tosissaan. Itse en ole kohdannut tuommoista ollenkaan, päin vastoin. Eilen neuvolassa sain tietää että vauvan peppu painaa mulla tohon sydämen alle!

Tänään aamulla heräsin kamalaan lonkkakipuun! Mikään asento ei helpota. Itkun kanssa saa kävellä, maata ja istua:( Pitäisi varmaan soittaa lääkäriin :D mutta pelottaa että nauravat päälle ja sanoo että ota särkylääkettä, se kuuluu raskauteen. Mutta tämä kipu on jotain aivan hirveää.

En halua lannistaa, mutta niin ne sanoo. "Ota Panadolia, kolmekin 1 g päivässä saa ottaa. Lepäile." (Miten, kun sattuu maatessakin?)

Mulla on ollut liitoskipuja viikolta 20 lähtien. Välillä sattuu kaikki, välillä vain jalkojen nostelu (kävely, pukeminen) ja asennon vaihtaminen maatessa. Välillä sattuu vain häpyliitokseen, välillä uskomaton särky säteilee nivusiin, lonkkiin, alapäähän ja alavatsaan.

Noniin, nyt minäkin olen sitten sairaslomalla istumatyöstäni, syynä selkäkipu. Lääkäri kysyi, että mihin asti haluan sairaslomaa, viikon kerrallaan vai loppuun asti eli n. 2,5 viikkoa. Minäpä valitsin loppuun asti sitten, ylläri... pienen moraalisen krapulan siitä kyllä sain, mutta onhan se helpompi ja huolettomampi näin. Olisin kuitenkin mennyt taas viikon jälkeen yrittämään töissä oloa, kunnes sitten olisi taas mahdollisesti olleet paikat hajalla. Sitäpaitsi kun noita mahan kipristelyjäkin on ollut, niin on kivampi kun voi antaa niiden määrätä tahtia...

Lääkäri oli ihan kiva, mutta aika kiireisen ja hermostuneen oloinen. Tekisi varmaan hänellekin loma hyvää. Totesi hiivatulehduksenkin ja katsoi myös kohdunkaulan tilanteen, joka oli ihan hyvä. Sitten soitti joltain gyneltä ohjeita, mitä lääkettä uskaltaa mulle määrätä. Kun tuo Canesten ei auttanut, niin kokeilen nyt Gyno-Daktarinilla pitkän kuurin, saa kuulemma käyttää 10 päivänkin ajan. Tosin viimeksi mulla riitti se kuusi päivää. Ja sitten vielä lääkäri vakavoitui kun kerroin varpaiden ja sormien kutinasta, ja pisti mut verikokeisiin missä katsotaan maksa-arvot. Mä en itse huolestunut, mutta onhan se hyvä tarkistaa.

Nyt täytyy vaan toivoa, että myös tuo yläselän pistämiskipu tosiaan menee levolla ohi. Pitää varmaan välttää tätä koneella istuskelua nyt sitten. Panadolia saa ottaa. Mietittiin siinä muitakin lääkkeitä, mutta ehkäpä mä en nyt tuon järeämpää tarvitse. Niin ja fysioterapia-ohjauskäynnille saan mennä toistamiseen, jos haluan (kävin keväällä jo kerran).

Pahoittelut romaanista...

yosa, soita vaan kuitenkin lääkäriaikaa... toivotaan, että osuu kivampi lääkäri kohdalle. Sitä saattaa jopa päästä fysioterapiaan.

Muuten, lääkäri sanoi, että jos selkäkipujen lisäksi olisi ulosteenkarkailua tai virtsaumpi (virtsaaminen ei onnistu), pitäisi heti mennä lääkäriin. Hän sanoi, että sanoo sen kaikille selkäkipuisille... Toivottavasti ymmärsin oikein päin...ei jääty sitten siitä keskustelemaan enempää, kun minulla noita ei ollut.

Hyvä elenna että hait saikkua. Ei kipeänä kannata töissä olla, siitä ei mitään urheuspisteitä jaeta.

Itse olen lomaillut jo kesäkuun alusta asti ja nyt alkaa aika käymään pitkäksi. Mies on töissä ja mä vaan lorvailen päivät pitkät. Ei viitsi joka päivä shoppaillakkaan :-) Koiran kanssa olisi ihanaa vedellä pitkiä metsälenkkejä, mutta mahaa kivistää jo puolen kilometrin jälkeen.. Olen odotellut sitä siivousintoa, muttei sellaista tietenkään näy eikä kuulu. Tuskailen varmaan sekaisten kaappien kanssa sitten kun vauva on syntynyt ja olisi muutakin tekemistä.

Inhottavaa olla puolikuntoinen. Kaikki suunnitelmat ja menemiset pitää tehdä jaksamistani ajatellen. Toisena päivänä on niinkuin ei raskaana olisikaan ja toisena päivänä olen ihan invalidi. Ahistaa. Nyt on tullut melko kovia vatsakipuja, alavatsa ja takapuoli (persreikä) sattuu ja viiltelee. Kävellessä tuntuu outoa painetta. Kuuluu varmaan asiaan, niinkuin kaikki muutkin tuskat.

Itsellä ollut nyt jo hyvän aikaa jatkuvaa ja tasaista alaselkäsärkyä. Välillä toki äityy pahemmaksikin ja yöllä asentoa vaihtaessa kuuluu alaselästä inhottava poksahdus, kun jokin siellä ollut huonossa asennossa, mutta missään kohtaa särky ei kokonaan lakkaa. Särkylääkettä nappailen satunnaisesti, en edes joka päivä, kun jo niin tottunut tähän. En ole tästä nyt käynyt missään neuvolassa tai lääkärissä valittelemassa, kun lienee ihan normaalia, kun muuta oiretta ei ole, että viittais tulehdukseen tms., tosin mistä minä sitä tietäisin varmaksi. Ja jotenkaan ei enää tiedä mistä siellä valittaisi, kun alkaa kroppa remppaamaan koko ajan uusilla jutuilla ja aika neuvolassakin niin rajallinen. :D

Joo, kannattaa lähteä heti sairaalaan jos on iskias-selkäkipuja ja ulosteenpidätysvaivaa, sillon voi olla jo välilevytyrä tai pahimmillaan halvaantuminen lähellä, eli ei mitään normi-iskiasta enää.

Kunusiini ja elenna: Menin terveyskeskukseen kun ei vaan enään voinut olla kivun kanssa. Taksikuski varmaan luuli että olen synnyttämään menossa kun ilmeeni ja kävely oli niin vaivaikean näköistä, avasi taksin oven ja oli vähän hätäisen näköinen laughing7.
Tk:ssa hoitaja tuli reilun tunnin odottamisen jälkeen sanomaan että anteeksi unohdin laittaa sinut lääkärin jonoon, siinä vaiheessa oli itku jo kurkussa kun kipu oli niin kamala oksetti ja pyörryttikin.
Noh pääsin vihdoin lääkärille niin totesi niveltulehduksen. Voi kuullema olla kipeä monta viikkoa. Kaiken huippu: lääkäri määräsi särkyyn tramaleita!!!!! Se lääke läpäisee istukan ja vauva voi jäädä siihen riippuvaiseksi!
En todellakaan aio niitä edes harkita ottavani! Kävin siis hakemassa panadolia ja apteekkarikin ihmetteli lääkärin lääkemääräystä...
Onneksi äitini tuli kaupunkiin mukaan että sain jotenkuten käveltyä, ihmiset katsoi melko pitkään kun tärisin ja hikii virtasi :D
Eikö yleensä niveltulehduksiin laiteta kortisoonipiikki?!

Toivottavasti kenenkään ei tarvitse enään raskauden jälkeen kärsiä kovista säryistä, vaivoista ja kivuista! Jaksamisia kaikille!<3

Jotenkin lohduttavaa kuulla että muillakaan ei oo helppoo, vaikka ei se tietenkään oo kivaa et muutkin kärvistelee! Tää päivittäinen vitutus tästä omasta kunnosta alkaa kanssa ottaan päähän, mä oon päivät kotona, mies töissä, kämppä kaaoksessa. Koska tulee se vaihe kun kämppä kiiltää ja siivousintoo on vaikka muille jakaa??

Takaisin