puapru, kohtalon toverini! Mulla on ollut samaa, ja olen päätellyt että se jotenkin kytkeytyy ummetukseen (tai peräpukamiin), kun tuntuu joskus että peräsuoli on joskus tosi supussa ja kireänä, ikäänkuin vetäytyneenä, ja myöhemmin sitten kun "rentoutuu" niin tulee kutinaa ja onkin sitten vielä lisää pyyhittävää. Vaihdoin jo vessapaperi-merkkiäkin vähän karkeampaan kun tuntuu että tuolla pehmopaperilla ei saa mitään aikaan. Silloin kun ummetustilanne on "normaali" (tässä vaiheessa puhutaan kai siitä että maha toimii vaikka 2-3 päivän välein), tätä vaivaa ei tunnu olevan, mutta jos maha on tosi kovana, niin voi ällötys ja ärsytys! En ole tästä kai kehdannut kenellekään kertoa paitti miehelle, joka ehdottikin että hankitaan mulle omat vessapaperit jos ees vähän helpottaisi (ja helpottihan se :) ) Olen sitten lisännyt repsahtanutta vedenjuontia ja kuituja, ja ne on auttaneet!
Neuvolakortista: Mä olen kanssa näitä jotka ei pidä sitä mukana. En ottanut mukaan edes mökkireissulle tuonne hornan tuuttiin Puumalaan, harkitsin kyllä. En mä kyllä käytä laukkuakaan nyt kun hankin sellasen pikkulompakon mikä menee taskuun, ja repun kanssa olen sitten liikkeellä ja en kovin kauas mene muutenkaan. Oon miettinyt että jos omaan sairaalaan ei todennäköisesti viedä tilanteen sattuessa, niin sitten ehkä mukaan... kun luulisi että HUS-alueella minun neuvolatiedot löytyy kyllä sähköisesti, kunhan henkilöllisyys on selvillä?
Kolotukset ja voivottelut: Mä oon kyllä ihan romurautaa, eilen kävin vähän ostosreissulla julkisilla, ja en meinannut enää kotimatkan loppusuoralla jaksaa kävellä mäkeä ylös, kun alavatsaa vihloi ja lonkkia särki, ja olin loppuillan ja vielä tänäänkin ihan tosi kipeä
Onneksi sentään pääsi junassa istumaan! Mutta pitää kyllä alkaa rajoittamaan näitä reissuja, kun ei niitä penkkejäkään ihan joka mutkasta löydy että voisi välillä huilata... Mies-polo sai tänään kauhean väsymys-hormoni-purkauksen niskaansa