Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei meilläkään pyykit mene narulta kaappiin, jos sen jättää miehen tehtäväksi. Ne on siinä niin kauan, kuin seuraavan kerran tarvii pyykkitelinettä. Ja se ärsyttää, koska se laittaa aina pyykkitelineen olkkariin, mä taas yritän tunkea sitä saunaan tms, vaikkei se kyllä sinnekään oikein mahdu (mutta nyt tuli meillä työhuoneesta pyykinkuivaushuone/vierashuone/tuleva lastenhuone/varasto, jee!). Sänky ei ole ikinä pedattuna, mutta siihen mä oon tottunut enkä viitsi sitä sitten itsekään laittaa. Mutta ikinä en oo saanut opetettua miestä laittamaan tavaroitaan kaappiin. Meillä on tosin niukasti kaappitilaa, mutta silti. Miehellä on kasa vaatteita makkarissa yhden laatikon päällä (ei todellakaan viikattuna) ja sitten vielä vaikka kuinka paljon siinä lattialla sängyn takana (hänellä on sängystä se takimmainen ikkunapuoli joten ei ihan kamalasti oo minun tiellä, mutta niissä joutuu sit kahlaileen jos haluaa verhot avata/sulkea tms). Että tuo siisteysihanne ei vaan meillä kohtaa. Kyllä se silti on hoitanut melkein yksin imuroimiset viime vuosina. Jätin vaan sen sille, kun on ollut aika paljon kotona ja mä töissä. Imurointi sitten tapahtuu aika harvoin, mutta tapahtuupa kuitenkin. Ja muutenkin on ollut kehitystä näkyvissä, mutta kyllä meidän kämppä varmaan silti on monelle kauhistus :)

Tuiti: Joo meilläkin mies aina vetoaa siihen ettei muka ehdi koskaan siivota kun minä hosuan aina mutta jos hän on kaksi päivää YKSIN kotona niin kyllä on ollut aikaa laittaa yhdet helkkarin pyykit kaappiin! Joten ei mene läpi. Minäkin olen kyllä aika pedantti, en varmaankaan olis esim. tyytyväinen miehen imuroimiseen mut tuollaiset pikkuhommat pitäis kenen tahansa vätyksen osata tehdä ilman erillistä käskyä. Ja sehän tässä on kaikkein parasta että kun sanot asiasta niin sitten se on NALKUTTAMISTA. Argh, olen puhunut ja pysyköön mies hetken poissa!!

Kolotuksista... voi kun tekis mieli taas sinne saikkarille. Äh. Asia on pyörinyt tän iltaa mielessä, ja mietin mitä sanon lääkärille... ja sitten oon miettinyt sitäkin, että tuleeko mulle sitten typerä olo kun oon saikkarilla, vaikka oisin ehkä pystynyt vielä jotenkuten oleen töissäkin. Mutta en sitten halua sellastakaan, että työt on ainoa mitä pystyy tekemään....eihän työpäivän jälkeen jaksa tehä mitään muuta kun ajaa kotiin, ja sitten on pakko mennä lepuuttamaan selkää ja sitten on aivan mahdotonta pysyä hereillä kun oli muutenkin niin väsynyt... eikä jaksa juuri käydä ulkona eli hoitaa terveyttä... eikä mitään toivoa, et jaksais vaikka työpäivän jälkeen käväistä kaupungilla hankkimassa uusia mammapaitoja, joita muuten kohta tarvis, esimerkkinä. Tänään onnistuin kyllä juuri ja juuri välttämään päiväunet ja toivottavasti saan aikasemmin unta, ja kävin jopa pikku kävelyllä, mut eihän siitä meinannut mitään tulla. Luulen, että nuo kävelytkin sujuis ainakin hieman paremmin, jos olis lomalla ja vois lähteä silleen levänneenä yrittämään. Ja sit selkäkin varmaan pysyis parempana. Ja sais nukkua....aah...

Oon tässä miettinyt, että jos huomenna yrittäs tehdä vielä ahkerasti töissä kaiken mahdollisimman valmiiks, ja sitten mahdollisesti to-aamuna vois soittaa sitä lääkäriaikaa. Perjantaina on tyhmä mennä, kun viikonloppu kumminkin tulee. Pitää nyt katsoa, ääh ääh. Eiköhän tää olo tästä vielä vähän saada huononemaan loppuviikkoon mennessä.... Pahoittelut romaanista, mut kun mä tiiän että te ette pidä mua pelkästään laiskana lomantavoittelijana :)

Elenna
Saikkua vaan.. Eihän tässä kuitenkaan tarkoituksena oo antaa kaikkia voimia työlle ja sitten ei pysty mitään tehdä muuten. Kärsiihän siinä jo mielenterveyskin jos ei muuta. Nyt vaan soittelet sitä aikaa lääkärille.. asiat tärkeysjärjestykseen.. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nii ja tää laiskimus on ollu 6.5 asti saikulla.. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meikäläinen on kouluttanut miehen niin hyvin että hän jopa aina silloin tällöin sanoo, että mun pitää häntä komentaa jos hän ei ite tajua tehdä jotain kotityötä :smiley-angry007 Käykö kateeksi? :cool14 On meillä tietty kotitöissä ne "omat jutut" mitkä toinen tekee paremmin; mä oon natsi pyykinpesun suhteen ja mies taas on ruuanlaittaja. Mä oon toivoton kokki :rolleyes:

Alaselkä ja lantio on parvekerymsteerauksen jäljiltä niin kipeät ja jumissa ettei vieläkään meinaa saada jalkaa polven kohdalta suoraksi, huomasin kauppaan kävellessä (=lyllertäessä) että askel vähän nykii :dance008 Olis hyvä jos olisi sellainen kaurapussi millä lämmittäisi, mutta entisenä maalaisena en oo sellasta kehdannut ostaa kun siinä on kauran kilohinta kohdillaan!!! Jospa lämmin suihku taas auttaisi :)

Niin, ja Rennie :love017 Mua ei ole juurikaan närästänyt viime vuosina, mutta nyt on jokailtainen ja -öinen kiusa, Rennie auttaa hyvin ja nopeasti :)

Olen ihan samaa mieltä kuin Marsi, että nyt vaan sitä saikkua pyytämään. Ei ole mitään mieltä vetää itseään työssä ihan piippuun, jos kaikki muu aika menee sitten palautumiseen! Itse olen nyt viidettä viikkoa sairaslomalla ja kyllä on helpottanut kovasti, kun stressi työssäkäymisestä jäi kokonaan. En kyllä jaksa saikunkaan kanssa tehdä kaikkea, vaan päivät menee aika lepäillessä, mutta sitten kun vointi antaa myöten, voi ja jaksaa tehdä niitä muita juttuja kun ei ole väsyttänyt itseään töissä... Uskon että saatte ajatuksestani kiinni?

Meillä isäntä taitaa olla se siistimpi ihminen, mutta minä olen kyllä pyrkinyt noita kotihommia enempi hoitamaan, varsinkin nyt kun olen kotona ja toinen töissä. Lisäksi isännällä on niiiiiiiiin paljon töitä tässä kotona, mitä minä en vaan osaa hoitaa, niin siksikin olen yrittänyt sitten sisähommia ottaa itselleni. Nyt kun remontit valmistuu, ja kotona on hienoa ja kivannäköistä, todennäköisesti tulee pidettyäkin paikoista vielä parempaa huolta ja siisteyttä yllä.

Saikkulainen täälläkin, 6.6 lähtien ja 26.8 alkaa ä-vapaa, sinne asti todnäk oonkin, tällä hetkellä kirjotettu 9.8 asti. Jännäsin, myönnetäänkö mulle kelassa edes, kun oon arkena lapsen kanssa kotona ja vkl:t keikkailen, mutta ansionmenetystähän sen pitäiskin korvata ja palkkaa saan kuitenkin käteen aina vähintään tuplat verraten hoitorahaan. Mulla alko olla niin hankalaa ja kivuliastakin potilaiden hoitaminen vuodeosastoilla, että soitin ajan neuvolalääkärille silloin kesäkuussa. Verenpaineetkin oli koholla siloin, joten oli hyvin perustelut saikulle. Mulla oli ekassa raskaudessa (nyt toinen) raskausmyrkytys loppuvaiheessa, niin ollaan kaikki vähän tarkempia tällä kertaa. Minä ja nlaväki siis!

Ehdottomasti saikkua vaan, eikä mitään omantunnon tuskia. Helpommin tietty sanottu kun tehty mut kyllä niitä töitä ehtii tässä elämässä tehä ihan tarpeeks myöhemminkin! :)
Hittolai, eilen taas koko päivän liitoskipuja ja pakolla lähin vielä lenkille aatellen et jos vaikka auttas.. no itkuu ois voinu lopussa vääntää ja koko loppu illan/yön... mitähän tästä päivästä tulee.... o_O

Kiitoksia kaikille :) Mulla on siis pienenä moraalisena ongelmana se, kun mulla kuitenkin on vaan istumatyö, mut toisaalta tuo selkä ei tykkää juuri istumisesta. Ja joskus se istumatyökin väsyttää... Katselen nyt vielä, miten tää päivä menee.

elenna: minullakin oli istumatyö ja jäin siitä pari viikkoa sitten saikulle. Se oli juurikin tuo istuminen joka kipeytti alaselän. Nyt kotona ollessa ollut paljon parempi. Vain parina päivänä kipuillut, kun olen rehkinyt liikaa. Ja olen saikulla ollessa huomannut, että nyt tarvitsen lepoakin ihan eri lailla. Eli nukun joka päivä päiväunia. (Joita en voisi nukkua, jos olisin vielä töissä)

Ei varmaan pitäis valittaa, mutta ruuansulatus sais asettua jo aloilleen.. Viikon verran ollu jo löysällä, joka mulle toooodeeellla harvinaista.:confused004

Eilen alkanut sairasloma ei olisi paremmin voinut ajoittua koska tänään ollutkin sitten kaikki vaivat, närästys, flunssa ja vatsan kipuilu. Ovat kaikki varmaan yhtä ja samaa tautia mutta osaapas olla surkea olo. Ihana kun saa levätä oikein luvan kanssa. Toivon kylläkin ettei flunssa pahene, nyt on vielä siedettävä. Taidankin painua peiton alle päikkäreille...

Tuleepa lusmu olo, ite olin ensin kesäkuussa 3viikkoa kesälomilla ja sen jälkeen jäin sairaslomalle elokuussa alkavaan äippälomaan asti niin ei tarvii töissä kärvistellä kipeällä selällä :) Teen kyllä todella rankkaa fyysistä työtä ja meillä monet jääneet älomille pari kk ennen laskettua.

Meikäläinen aikoo taas koetella kohtaloa ja leipoa tänään sitä sun tätä. Melkein jännittää että tajuaako sitä pitää taukoja! Onneksi oon valinnut hommaksi tehdä sellasia tunti uunissa-kakkuja että on välillä pakko istua odottamassa ;)

emmu_ma, eiköhän se olo siitä helpotu kun saat muutaman päivän lepäillä. Hyvä kun sait haettua sitä saikkaria :)

Tuskinpa täällä kukaan turhan päiten saikkarilla on... on sitä ehditty tässä raskaudessa jo kituuttaa töissäkin huonommassa kunnossa kuin moni työkaveri. Mä jaksaisin varmaan ihan hyvin tehdä puolipäivätyötä, mut sellaista saikkaria ei ole olemassakaan...jotain voi tietysti tehdä sitten saikkarilta ja teenkin, jos sellaselle tässä jään...

Nukun vielä toistaiseksi varmaan keskimäärin tosi hyvin. Nyt huomaa kun on tätä pientä flunssaa, että hengittää tosi raskaasti, tai siis jos herää säpsähtäen niin sen oman hengityksen on ehtiny kuulla. Viime yönä mulle tuli joku ihme kylkipistos kun yritin kääntää kylkeä. Siihen kylkeen, jolta olin kääntymässä, alko sattua niin että tuntu jopa vähän vaikealta hengittä. Nousin hetkeksi istumaan ja venyttelin ja lopulta palasin sille kyljelle, jolta olin kääntymässä ja kyllä se rauhoittui, mutta ikävän tuntuinen oli. Onko muilla ollut vastaavia? Oisko jotain lihasjännitystä?

Eleanora mulla tulee kanssa välillä tuollaisia, mutta just venyttelyllä menee ohi. Lisäks oon alkunu heräämään korvakipuun :( Nukun yleensä vasemmalla kyljellä ja pakko vaihtaa selälleen että helpottaa.. Tosin tiedän että tää korvakipu johtuu mun purennasta, jossa leuan hermo säteilee korvaan ja aiheuttaa kipua.. ei kiva :(

Kiitos Ilpis kommentista :) Hyvä tietää etten oo ainut. Pitää siis jatkossa vain jatkaa venyttelyä :)

Toinen vaiva mikä on taas nostanut päätään on närästys. Ei vielä niin pahana kuin silloin toukokuussa kun käytiin ihan yöpäivystyksessäkin, mutta iltaisin juuri nukkumaanmennessä on monesti sellainen olo että saa ottamaan sitä neuvolasta suosisteltua Gaviscon-oraaliliuosta, joka tuntuu kuin joisi jotain perusvoidetta :P Mutta se kyllä auttaa yleensä tosi hyvin, niin mielelläni otan.

Takaisin