Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on yöaikaan iso tyyny käytössä tukena ja apuna. Milloin se on selän alla toispuoleisesti, milloin jalkojen välissä, ja eilen keksin, että kun sen laittaa tuohon kropan viereen, pystyn edelleen vähän niinkuin nukkumaan mahallaan toinen jalka koukussa kropan vieressä. Oli kiva huomata, että tuo suosikkiasento on vielä käytettävissä! =)

Heräilen öisin edelleen tunteeseen, että molemmat pohkeet kramppaa. Vieläkään ei siis ole kunnon kramppia tai suonenvetoa tullut, mutta ei se varmaan kaukana ole. Ja kurja siihen on herätä! Toinen, mihin olen nyt muutama yönä herännyt, on viiltävä ja vetävä kipu nivusen ja kyljen välillä, erityisesti oikella puolella. Kipu tulee oikeastaan vain selällään maatessa ja tuntuu siis siltä kuin lihas olisi tosi kireänä ja venyisi. Kurja tunne, enkä oikein keksi mihin se liittyy tai mistä se kertoo.

Mullakin Lidlistä tyyny, mutta meillä on ollu niin sairaan kuuma öisin, että ei oo voinu ajatellakaan nukkuvansa sellasen pitkän kuuman tyynyn kanssa.... miedän Lidliin tuli just tällä viikolla muistaakseni uusi satsi noita pitkiä tyynyjä! Ehkäpä siis muuallekin! :D Nukun kyllä aina muutenkin tyyny polvien välissä, mutta nyt tuntuu että tarttis enemmän tukea vähän siellä täällä.

Puapru, mullakin on ollu aina ajoittain aamulla sängyssä venytellessä, että nyt lähtee suonenveto, mutta oon ehtiny kääntää nilkan vastavenytykseen ja saanu estettyä sen alkamisen. Eilen aamulla en ihan ehtiny ja suonenveto lähti käyntiin. Sain onneksi sen suht pian loppumaan kun tuin nilkan sängynpäätyä vasten vastavenytykseen eli nilkan koukkuun.

Mullakin on sellainen suht littana tyyny, mitä pidän missä milloinkin, jalkojen välissä tai siten sängyllä vähän mahan alla just niin että voin nostaa polven sen päälle koukkuun tms.

Lidlistä tuppaa noi tuotteet vaan loppumaan tosi nopeeta. Itellä on ollu peitto rullalla niinku monella muullakin. :)
Oli tosi tuskanen viikonloppu, alavatsa ja häpyluu ja koko alue tosi kipeenä, tuntu siis että kaikkii luihin sattuu mitä tuolta nyt sit löytyykä. Istuminen ok mut kaikki kumartuminen tai kävely ihan kauheeta. Nyt on vähän parempi kun mies katto enemmän esikoista ja sain oltua rauhallisemmin mutta saa nähä mitä tästä viikosta tulee.

Onko muilla ollut pahoinvointia tässä kesällä? Otin pari haukkausta aamupalaleipää ja tuli niin huono olo, että kävin oksentamassa...sama meinasi käydä viime viikolla, mutta meni sitten ohi. Ihan kuin alkuraskaudessa :O En mä oikein usko olevani kipeä kuitenkaan, kun tosiaan noin meinasi käydä aiemminkin. Ja ruuankin kai pitäisi olla ok. Mut oon kyllä aika väsynyt, että ehkä se altistaa tällaiselle...

Mä olen oksennellut koko raskauden. Ekat neljä kuukautta päivittäin ja sen jälkeen satunnaisemmin. Kerran viikossa ehkä nykyisin. Oon niin tottunu siihen jo ettei enää häiritse.

Viime viikolla luettiin mökillä miehen kanssa lehdestä missä naiset hehkuttaa raskaana oloa.. Seuraavana yönä heräsin parin tunnin unien jälkeen oksentamaan. Mies tuli auttamaan, toi vettä ja kosteuspyyhkeitä ja nauroi miten ihanaa tosiaan raskausaika on :-) :-) Oksensin niin voimakkaasti että tuli hiukan pissatkin housuun ja hyvä ettei tullu kakatkin. Nice! Nojailin siellä jalat ristissä puuhun, itkin ja oksensin ja koitin pidättää.. Ihanaa tosiaan.

Mun mielestä tässä raskausajassa ei ole mitään ihanaa. Ihanaa on se vauvan tulo, mutta tämä raskaana olo on kyllä aika paskaa. Tai normaali olotila on kyllä minusta sata kertaa mukavampaa. Loppuis varmaan vauvat maailmasta jos kaikki kertois sitä kaunistelematonta totuutta raskaudesta :-)

TerhiJii: Hauskasti kerrottu, tossa oksentamisessa sinänsä ei oo mitää hauskaa!

Ei munkaa mielestä tää raskaana oleminen nyt mitenkään kauheen ihanaa oo. Ite oksensin alussa jonkin verran, sitte aina joskus.. oli tossa pitkä väli ettei mitään mut viime aikoina myös välillä oksettanu. Varmasti väsymys ja tää kuumuus on osa syyllisiä. Ja ehkä seki että vauva vie enemmän tilaa niin ei ruokaakaan mahu kerralla niin paljon. Sitte oksettaa jos on liian täynnä tai liian nälkänen. :)

Minullakin pahoinvointia edelleen aamuisin. Ei samalla tavalla kuin alkuraskaudessa, mutta jos kiirehdin liikaa tai nuuhkaisen pahalta haisevia tuotteita aamusta niin löydän itseni kakomasta vessassa.. Ja TerhiJii - kuulostipa tutulta tuo oksennus-pidätys-kramppi- hiki- episodi :) ihanaa raskausajan hehkua :D
Viimeksi eilen koetin viedä kompostiin biojätteet - nenä oli eri mieltä hankkeesta ja taas sai esikoinen ihmetellä miksi äidin ruoka on pensaissa.. Koeta nyt siinä pitää yllä tyyntä ilmettä onsentaessa jottei kaksivuotias aivan pelästyisi..
Häpyluu ja nivelet jossain alapäässä ovat tulessa aina jos istun väärässä asennossa liian kauan.

Kiitti vinkeistä! Pitääkin käydä tsekkaamassa Lidl heti jos sattumoisin kävisi hyvä tuuri ja niitä siellä olisi. Meidän kylän Anttilasta en niitä löytänyt. :( Mies on kyllä luvannut käyttää mua Ikeassa ens viikonloppuna että sieltä siis viimeistään sitten! :)

No nyt tämä lämpö nujersi viimein minutkin. Koko aamun töissä olo oli hutera, oksetti, hiki valui, jalat puutui ja olo poissaoleva. Työterkkarille sain ajan ja katsottiin verenpaineet jotka olikin onneksi ihan ok, mutta leposyke 110! Eli kotiin lepäämään nyt kolmeksi päivää ja tarvittaessa sitten lisää saikkua lääkäriltä. Nyt siis vain lepoa ja rentoutumista...

Lääkäri soitti mulle tänään niistä verikokeista ja muuten kaikki oli on, mutta hemoglobiini edelleen vain 114, vaikka syön rautaa päivittäin. Mittasin tänään verenpaineen joka oli 95/55, eli aika matala... En sit tiiä johtuuko siitä vai mistä että oon vaan niin väsynyt. Tosin viime yönä en edes nukkunut kuin muutaman tunnin kun asiat stressasi. Mulla on nyt siis saikkua vielä tämän viikon, ja nyt jo stressaan mitä teen ens viikolla. Tuntuu et ois jaksettava töissä kun on niin vähän aikaakin enää, mut samalla tuntuu etten jaksa. Ja pelkään et jos meen töihin niin en kuitenkaan pysty oleen kun pari päivää. Tyhmää stressata tästä varsinkin viikkoo etukäteen, mut en vaan saa rauhaa näiltä ajatuksilta...:sad001

Höh, koita Tuiti vaan olla stressaamatta, se menee sitten niin kuin se menee etkä sille mitään voi! :)

Onko muilla ollut pahoinvointia tässä kesällä? Otin pari haukkausta aamupalaleipää ja tuli niin huono olo, että kävin oksentamassa...sama meinasi käydä viime viikolla, mutta meni sitten ohi. Ihan kuin alkuraskaudessa :O En mä oikein usko olevani kipeä kuitenkaan, kun tosiaan noin meinasi käydä aiemminkin. Ja ruuankin kai pitäisi olla ok. Mut oon kyllä aika väsynyt, että ehkä se altistaa tällaiselle...

Mulla oli alussa pahoinvointia iltaisin, tai syönnin päälle. Nyt on muutamat päivät mennyt niin että samat kuviot palautuvat näköjään ja paha olo on joka päivä. Ihmettelin ite kans, et vaik joillain se pah.vointi voi kestää läpi raskauden, mut koska itelläni se loppu alkuraskauden jälkeen, niin miksi, oi miksi, se tuli takaisin......

sieppi, ehkä tuo lämmin sääkin vaikuttaa jotenkin siihen... tänään ei tosin ollu enää kuuma, mutta olin tosiaan aika väsynyt vkl jäljiltä.. toivottavasti sullakaan ei nyt jäisi vaivaamaan kovin pitkäksi aikaa tuo paha olo :/ mulla meni onneksi nopeasti ohi se ainakin tänään. Muuten on kyllä ollut tosi väsynyt olo.

Mä olen tässäkin kohtaa säästynyt tuolta pahoinvoinnilta. En siis ole edes meinannut oksentaa kertaakaan näiden kuukausien aikana.
Onko muilla unirytmit sekaisin? Minulla ainakin. Nukuttaa ja väsyttää koko ajan, mutta autas kun käyn sängylle niin uni katoaa johonkin. Viime yönä olen valvonut puoli 2 - vähän yli 3 välisen ajan, ja periaatepäätöksellä olen tänään herännyt jo kuuden pintaan, vaikka mieli olisi tehnyt vaan kääntää kylkeä. Hitto vie, onko tää nyt jotain valmistautumista niihin yöheräämisiin vai mitä? Nyt kun ei ole edes kuuma, että siitä voisi huonoja unia syyttää....

Täällä on unirytmi ihan sekaisin! Onneksi oon sairaslomalla äippälomaan asti, niin on varaakin olla sekaisin. Viime yökin meni niin, että heräilin melkein tunnin välein. Ennen raskautta mua ei saanut heräämään mitenkään, yöllä jos piti käydä vessassa niin sänkyyn mentäessä nukahti samantien. Nyt tuntuu, että joka kerta kun herää niin on aivan "skarppina" :D Jotenkin outoa. Kai nuo aivot valmistautuvat syyskuuhun kun pääsee heräilemään monta kertaa yössä :)

Täälläkin rytmit aivan sekaisin! Ja katkonaisten öiden jälkeen väsyttää päivät. Ja sitten kiukuttaa. Pelottaa ajatellakin elokuuta ja paluuta pariksi viikoksi töihin, tuntuu jo nyt etten ole kyllä työkuntoinen..

Wow, ei kannata miettiä sitä töihin paluuta... jos ei pysty ni ei pysty, sen näkee sitten.

Mun pitäis kans mennä ensi maanantaina töihin ja töitä olis 5 viikkoa, mut en tiedä selviänkö viikkoakaan. Selkä hajoilee tässä...välillä ollut parempi ja välillä (kuten nyt) taas huonompi :( Istuminen ei oo mun juttu... Toivon että pystyisin olla edes viikon töissä, että sais pikapikaa tehtyä ne kaikista tärkeimmät jutut ennen poisjäämistä. Kahdessa viikossa saisin varmaan ihan tyydyttävästi tehtyä, mut todennäköisempää on et selviän kaksi päivää... :/ No, käy miten käy. Pääasia, että pärjäisi jotenkin päin nuo 2,5kk tai jotain, mitä on vielä edessä.....

Tsemppiä teille kellä on univaikeuksia... mä oon onneksi nukkunut ihan hyvin, tosin voi johtua siitäkin että oon lomalla ja saa nukkua siihen aikaan kun nukuttaa. Eli aika aamupäiväpainotteinen on tuo rytmi.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
elenna: Täysin totta, aivan turha stressata asiasta johon ei tosiaan pysty mitenkään vaikuttamaan. Yritin ennen lomia saada kaiken niin valmiiksi ettei maailma kaatuisi vaikken palaisikaan lomilta. Valitettavasti syksyn to do -listaan jäi vielä yli kaksikymmentä kohtaa. :( Noh, teen etänä sitten sängyllä makoillen jos ei muuten. Tsemppiä sulle töihinpaluuseen (tai siellä käymiseen :)) vaikkei vielä olekaan ajankohtaista. Sulla on vielä piiiitkä loma edessä! ;)

Takaisin