Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin neuvolaan toiselle työntekijälle, joka löysi koneelta tiedon, että jonkun lääkärin mielestä se streptokokki-bakteeri, mikä viljelyssä löytyi, ei ole se, minkä takia se eka testi näytti tulehdusta. Eli siis siksi ei vaihdeta antibioottia, kun ajatus onkin ollut, että bakteeri on joku muu kuin viljelyssä löydetty. Ärsyttää, kun piti tämäkin rautalangan kanssa kaivaa. Eli siis mieheni oli kyllä oikeassa, että antibiootti on väärä tuohon bakteeriin, minkä minulle ilmoittivat, mutta kukaan ei vaan aiemmin sanonut, että tässä lääkitäänkin jotakin tuntematonta testeistä huolimatta. Voi blaah.

Voi ärsytys, Kunusiini!! Välillä kyllä tuntuu että ollaan liian kiireisiä (tai sitten ei vaan kiinnosta) selittämään potilaalle asioita tarpeeksi tarkkaan. Meillä kuitenkin on ihan omat aivot joihin halutaan tietoa terveydentilastamme... Ärsyttävää!!! Mutta onneksi nyt kuitenkin oot saanut ehkä oikeet antibiootit. Voisivat kyllä sullekin kertoa epäilyistään... :/

Mulla oli taas pissatesti puhdas ja lääkäri oli sit sitä mieltä et kivut ja muut liittyy vaan kasvavaan kohtuun. Noh, huomenna pitäis mennä sit töihin ja just kun olin kävelemässä lääkäristä pois, rupes iskiakseen sattumaan ihan järkyttävästi! Hyvä että pystyin autolla ajamaan kotiin, kävely on yhtä tuskaa enkä tahdo päästä sohvalta ylös. Saapa nähdä joutuuko sitä kuitenkin heti huomenna hakea lisää sairaslomaa. Vatsaankin sattuu edelleen ( tämän takia olin siis alkuviikon saikulla), kaikki on hyvin niin kauan kun oon paikoillaan mut heti kun lähtee liikkeelle alkaa hirvee vihlonta ja viiltely. :crybaby2

Tuiti Just noin mullakin alkoi iskiaskivut ja töissä oon pystynyt olla viimeksi vappuviikolla.. :/ Toivotaan, että olis ohimenevää sulla!

puapru: Hevosihmisenä vinkkaan, että nyt on aika jättää rehusäkkien nostelu ja aitauksen tekeminen. Itse en suostu nostamaan edes yksittäistä puomia kun pidän valmennuksia ja usein edellinen porukka on jättänyt kentälle puomeja huonoihin kohtiin.

Mielummin liian varoivainen kuin liian vähän varovainen ja sitten tulee sen seurauksena jotain pahoja komplikaatioita. Sen jälkeen ei varmasti anna itselleen anteeksi omia tekemisiään.

Voi tympeys kun joillakin testä on alkanu iskias vaivata :( Vaikka vaivatta itse en oo selvinny läheskään niin tuota minulle ei (vielä) ole tullut. Täytynee koputtaa puuta oikein kunnolla! Ite aattelin, että se on varmaan ensimmäinen vaiva tässä puolen välin jälkeen kun syksyllä oli välilevyn pullistuma jonka paraneminen kesti ja kesti! Tsemppiä siis siihen inhottavaan vaivaan! ja toivotaan, että jotka siltä on säästynyt niin säästyis loppuun saakka.

Puapru, niistä poltteluista. Mulla ainakin, kun yhes vaihees seurattiin mun supisteluja ja kuvailin hoitajalle et mulla on myös kuukautiskramppien tapaista kipua alavatsassa, hän sanoi, että alavatsakivut ei oikeestaan kerro hänelle mitään muutaku et neki saattaa olla tai ei ole supistuksia, mutta jos alaselässä polttaisi, se liittyisi supistuksiin. Olisikohan sinulla juurikin nyt sitten niitä supistuksia. Mut jos kipu on siedettävissä niin kai voi olla rauhassa. Ainakin mun miehelle hoitaja sano, että "siinä vaiheessa kun näät että emäntä alkaa puuskuttamaan ja puhaltamaan supistusten aikana, on hyvä ottaa yhteyttä". :)

puapru ja sieppi, mulla on kaksi kertaa ollut huolestuttava alavatsakipu-jakso, kestivät jotain puoli päivää viiva pari päivää. Jälkimmäisessä poltteli yöllä myös alaselkää. Mut sit se meni vaan ohi... eli ei tullut oikein selvyyttä mitä olivat.

Nyt on sitten selkä hajoillut taas muutaman päivän ajan :( Toivottavasti menisi vielä ohi, kun ei haluttaisi olla tässä kunnossa (tai huonommassa) seuraavia kolmea kuukautta. Käveleminen ja kotityötkin on alkanut käymään aika hankaliksi. Ja nukkuminenkin on tuntunut aika tukalalta, kun ei meinaa löytää hyvää asentoa ja kääntyminenkin on aika prosessi kun pitää siirrellä tyynyjä... Loppuraskaus here we come :)

Ja järjestelyt ja hankinnat on tietysti ihan vaiheessaan :S, oispa kaikki jo valmista. Ois pitänyt tehdä aiemmin, mutta eihän sitä oikein silloinkaan jaksanut...

Voi pa***, täällä taas veristä vuotoa. Nauti tässä nyt sitten juhannuksesta :( odotellaan nyt sitten yltyykö vai loppuuko kuten viimeksi kävi. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin et loppuu!

Voi emmu_ma :( toivottavasti se loppuu pian!! Hali <3

Kävin hakemassa tukivyön nro 2. Ostin aiemmin sellasen vaatteiden päälle puettavan Anita Sherpa-vyön, mut se tuntuu olevan liiankin tukeva, tai ehkä se on sittenkin liian pieni mulle... Puristaa ja ahistaa ja selkä ei tykkää siitä. Supisteluihin se kumminkin auttoi, silloin ku on välillä pystynyt pitämään sitä. Nyt sitten ostin sellasen vaatteiden alle puettavan Carriwell vyön, joka peittää koko mahan. Ehkä se sopii sittenkin mulle paremmin. Ainakin se tuntuu mukavammalta nyt tässä kotona, toivottavasti pitäis myös kävellessä suppareita poissa! Jälkimmäinen oli niin halpakin, ettei harmita. Ja jos auttaa, niin maksan vaikka mitä :)

Kiitos kaikki, lämmittää sydäntä tämä myötäeläminen täällä :)

Vuoto taisi taasen loppua omine aikoineen. Huoli jää toki että mikä ihme siellä vuotelee?! Kävipä sellainenkin mielessä että voisiko se ollakki limatulppa....? Noh, on mitä on, pääasia että mihinkään ei koske, ei supista ja vauva liikkuu.

Ihanaa ja toivottavasti kivutonta ja vaivatonta juhannusta kaikille! :)

emmu_ma, hienoa että näyttää jo paremmalle, ja kiva kun tulit kertomaan. Olit mielessä heti aamulla... Koitahan sinäkin nauttia juhannuksesta :)

Noista supistuksista. Mulla ei ole vielä koskaan, edes synnytyksessä sattunut alaselkään tai selkään. Eli ei se jonkun terkkari taida ihan kaikkea kuitenkaan tietää. Parempi olla tosiaan varovainen, ennemmin liian kun liian vähän, niin kun joku sanoi.

Nää kivut ja niiden tuntemiset ja muut, ovat kovin yksilöllisiä. Sehän se just onkin aina vähän vaikeaa sitten arvioida, kun voi olla niin monenmoista tuntemusta samoista vaivoista. Suurin osa kivuista onneks asiaan kuuluvia.

Itellä kans tosiaan hoidettiin mun kivut virtsatieinfektiona anibiootilla. Noh, tulos olikin negatiivinen eli tulehdus kyllä on, mutta kukaan ei tiedä missä. Syömäni antibiootti ei tietysti tepsiny koska se hoiti olematonta tautia..Saa nähä kärsiikö oottaa juhannuksen yli näiden kipujen kanssa ennenku juoksee lääkärille ja uusiin testeihin. :( aika kurja fiilis kyllä koko justusta. Välilä mietin et voihan nää kivut olla vaan liitoskipujakin, mut eihän se voi olla, kun tulehdus kuitenkin bongattiin.

Voi emmu_ma kun sua koetellaan! :( Missä kohti sun istukka muuten sijaitsee? Tsemppiä muillekin kipuiluihin!

Täällä on kärvistelty koko tämä päivä tuos selkäkivun kanssa. Tuntuu siis ihan samanlainen polttava kipu kuin kuukautisten alkaessa. Kävellessä helpottaa, mutta sitten tulee kipu mahan puolelle. Hitto vieköön, en tykkää!

Minä olen iloisesti yllättynyt! Oltiin tänään sellasilla festareilla, ja olin ajatellut, että tuskin pystyn olla siellä juuri ollenkaan ja joudutaan varmaan lähtemään kotiin aika nopeasti, mut sit me oltiin siellä 9 tuntia! Eikä tuntunu ees pahalta, eniten kolottaa nyt jalkapohjia. Mulla oli tukenani se ostamani kevyempi tukivyö ja sitten retkituoli. Niillä pärjäs, vuoroin istuen ja vuoroin kävellen, eikä supistelllutkaan yhtään :) Nyt tuntuu taas siltä, että viimeviikkoset selkäkivut meni ohi... :)

puapru, toivottavasti sulla myös tuo selkäkipu helpottaa :/

Luulen, et mulla tulee tuntumaan ne kipeet supistukset sitten selässäkin. Menkkakivut on aina tuntuneet myös selässä, ja se kuulemma ehkä liittyy siihen, et on taaksepäin kallistunut kohtu... Mut nää raskausjutut on niin erilaisia ja kummia itsekullakin, ei siinä auta kun lähtee tarkistuttamaan jos on jotain kovasti huolestuttavaa.

Wow: Mulla istukka on takaseinässä. Tuskinpa tuo vuoto istukasta tulee, on sen verran vähäistä. Nyt ei taas ole vuotoa näkynyt. Kummallista. Mutta hyvä niin :)

Puaprulle tsempit selkäkipuun, toivottavasti helpottaa pian!

Takaisin