Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä tietää että muillakin ollut väsymystä ilmassa. Ehkä sitä ens neuvolassa sitten pyytää tsekkaamaan hemoglobiinin. Itsehän olen selkäkipujen takia äippälomaan asti saikulla, ei pysty mitään tekemään kun alaselkä jumissa ja iskias vaivaa. Toivottavasti loput pari kuukautta menee vauhdilla !

Täälläki ollu ihan kauhee väsymys. Välillä laski hemoglobiini ja söin rautaa, mikä ehkä vähän autto. Mun ois pitäny napsia sitä nytki aina sillon tällön, mut en o muistanu ottaa yhtää.. :smiley-ashamed008 ja viimeks se ei neuvolassa tota ees kattonu.
Mäkään en pysty lattialla makoilee selältee yhtää ku alkaa vetää selästä lonkkaa ja jalkaa pitkin.
Tunnen itteni kyl ihan toivottomaks. Ku haluis päästä ja tehä mut aina tuntuu jossai jotai.

Muakin on väsyttänyt. Sitä tosiaan tuntuu olevan liikkeellä. Viime viikolla mietin oisko se ollut kotikaupungissa käydyn reissun jälkimaininkeja, mutta on jokseenkin jatkunut, niin huomisessa neuvolassa ajattelin pyytää mittaamaan hemoglobiinin. Ihan vaan siksikin, että näkis mikä sen suunta on, vaikkei oiskaan vielä huippualhainen.

Täällä heitetty eka päivystysluontoinen keikka äitipolille.... Aamupäivällä veristä vuotoa tullut ja siitäkös minä hätäännyin :( ensin soitto neuvolaan josta ohjeet soittaa äitipolille ja sinne sitten kesken ekan loman jälkeisen työpäivän. Ensin pissanäytteet josta pääsinkin siihen sydänkäyrä systeemiin (kokeneemmat tietänee oikeat termit) jossa rauhoittavaa köllöttelyä jumputusta ja potkuja kuunnellen. Pari tuntia lääkärin odottelua ja sitten kun lääkärille pääsin, verta ei ollut enää mailla eikä halmeilla :D lääkäri oli onneksi mukava ja ymmärtäväinen. Vuodon syy jäänee siis epäselväksi. Vauva voi hyvin ja kaikki kunnossa, kohdunkaula kiinteä ja kiinni. Kamala säikytys tuli kyllä, onneksi selvittiin nyt vaan näin. Vauvalla painoa tänään 1250g ja kova meno masussa, sai lääkärikin monoa ;)

• Tykkään
Reaktiot: Wow
sieppi, niin minäkin jossain vaiheessa luulin, että nuo koko mahan kovettumiset on supistuksia. Olen nyt kahdelta lääkäriltä kysynyt niistä, ja kumpikaan ei ottanut kantaa siihen, mitä ovat. Toinen ehdotti, että olisivat ilmavaivoja, mutta niistä myös kovasti kärsivänä tiedän ettei tuo kovettuminen sitä ole..

Onkos muilla ollut polttavaa selkäkipua? Mahtaako sellainen liittyä nyt jotenkin noihin supistuksiin kuitenkin? Mulla nimittäin nyt useana aamuna ollut sellaista polttavaa kipua, vähän niinkuin kuukautisten aikaan. Tänään tuota on ollut vähän pitkin päivää, muuten tosiaan vain herätessä tähän mennessä... Ja sit se lääkäri tänään jotenkin niin kovakouraisesti vissiin tutkaili tuota kohtua tuosta mahan päältä, että se on ollut kovin kovin kipeä koko iltapäivän ja illan, neuvolakäynnin jälkeen.

Täällä havaittu kanssa väsymystä, ei oikein jaksais mitään tehdä verrattuna viime viikkojen energiapuuskiin. Hemoglobiini oli viime neuvolassa vähän laskenu, taidanpa piruuttani tarkastuttaa onko se laskenut edelleen.

Täällä myös kova väsymys. Saatan työpäivän jälkeen nukkua 1-2h ja silti menen klo. 21-22 jo nukkumaan. Nämä tiistaipäivät on kaikista pahimmat, kun koiran kanssa mennään heti töistä vesipelastusharjoituksiin ja ne kestää yli yhdeksään. Olen vasta kymmenen maissa kotona ja sit pitää vielä jotain natustaa ja käydä suihkussa ja raivata koiran varusteet jne.. Keskiviikko menee sitten töissä melkein torkkuessa. Noh, enää tämä + neljä tiistaita, milloin joudun käymään töissä. Sitten alkaa lomat ja toivottavasti pystyn kunnon puolesta vielä käymään noissa vepe-harkoissa. Muuta kolotusta minulla ei tähän saakka ole ollutkaan, kuin tuo armoton väsymys.

Kyllä minä pitäisin mahan kovettumista supistuksena. Ilmavaivat ovat sitten asia erikseen. Silloinkin saattaa maha kovettua, mutta kestää huomattavasti pidempään kuin supistukset. Toki kaikki on hyvin yksilöllistä.

Täällä on uutena vaivana alkanut närästys. Jouduin luopumaan aamukahvista (ainoa kuppi päivässä) ja tuntuu etten herää koko päivänä ja päätäkin särkee kun ei saa päivittäistä kofeiiniannosta. Eilen jouduin turvautumaan Rennieen. Nyt yritän sinnitellä teten voimin, mutta tuntuu, että sekin aiheuttaa närästystä joten huomenna siirryn pelkkään kylmään veteen... tylsää.

Lisäksi olen huomannut, että joinain öinä nukun heräämättä, edes vessassa ei tarvitse käydä. Joinain öinä taas herään jokaiseen kääntymiseen ja tuntuu, että mahan kanssa on tuskaista. Jännää miten eri yöt menevät eritavalla. Oletteko huomanneet samaa?

Joo, nyt kun on ollu vähän viilempää, oon nukkunu ihan hyvin. Mutta niillä helteillä... se heräilyn määrä, tai et ees nukahti. Jotain tosi tuskasta. Teki miel laittaa lapsen amme täytee jääpaloja ja sukeltaa sinne. Tosin oiskohan sinne mahtunu ees muutaku maha? :D Tai pää.

Pauliina: juu toisina öinä en herää ollenkaan. Normaalimpaa on herätä kerran yössä. Harvinaisempaa (mutta tapahtunutta) on herätä kaksi kertaa yössä. Aina kun herään, niin vessassa on kyllä käytävä.

Hei te muutkin iskiasvaivaiset.. Onko teillä jalkojen puutumista öisin? Mulla on alkanut tuntua sellaista pientä puutumista alimmaisessa jalassa, kun nukun kyljellä. Herään siihen ja sitten pitää vaihtaa asentoa.. Huonona päivänä, kun on selkä ja lonkka niin kipeet, ettei meinaa kävelemään päästä ei pysty nukkua selällään ja nyt tuon puutumisen takia alkaa olla jo kyljellään nukkuminenkin haastavaa. Pitääköhän mun raahata puutarhasta badenbaden ja alkaa nukkua siinä istualtaan kohta.. o_O

Yöheräämiset on ollut mulle arkipäivää ihan koko raskauden ajan. Ekat 3kuukautta heräsin 1-2tunnin välein joko syömään tai oksentamaan. Seuraavat kuukaudet olen heräillyt 1-3tunnin välein kipuun tai pissalle. Vähintään kaksi kertaa herään öisin ja nyt jo kyljen kääntäminen ahistaa.

Saan hyvin unenpäästä kiinni kyllä uudestaan joten ei haittaa heräilyt.

Viime yönä heräsin kun mies unissaan silitteli mun vatsaa :love017

Pelottaa miten haastavia yöt alkavat olla kun jossain vaiheessa tulee helle ja viikkoja on takana koko ajan enemmän ja enemmän. Kun nytkin tuo kääntyminen on niin haastavaa ja välillä huomaan, että yöllä supistelee. Onneksi olen nyt hetken välttynyt suonenvedoilta kun venyttelen niitä iltaisin ja käytän muutkin kikka kolmoset.

Tänään tuli ensimmäisen kerran kunnon hikiaalto kun join aamuteetä. Pukkas yhtäkkiää kamalan hien pintaan ja kuumotti tosi paljon. Teki mieli ottaa kaikki vaatteet pois. Jätin kuitenkin sen tekemättä kun olin kuitenkin työpaikan aamukahvipöydässä.

Hui, emmu_ma kun pääsi säikäyttämään! Hyvä että vuoto lakkasi, toivottavasti ei toistu.

Täälläkin aivan järjetöntä väsymystä, hemppari oli noussut viime neuvolakäyntiin taas normilukemiin joten ei siitäkään pitäisi johtua. Ilmeisesti sitä on liikkeellä. :) Unet on tosiaan aika katkonaisia nykyään, käyn 2-3 kertaa yössä vessassa ja kyljenkääntämisprojektit tietty lisäksi. Huoh. Tätäkö se sitten tulee olemaan...

Meillä menee miehen kanssa hyvin unirytmin ristiin. Ollaan jo juteltukkin miten "helppoa" vauvan kanssa tulee olemaan heräilyjen osalta kun mies kukkuu aina yömyöhään kun itse menen viimeistään 22 nukkumaan, yleensä jo klo21 alkaa silmät lupsumaan.. Sitten herään aamutuimaan, yleensä klo5-6 ja alan sillon jo hääräilemään hommiani kun mies saattaa nukkua puoleenpäivään.

Eli mies hoitaa viimeiset syötöt ja hommelit ja minä sitten aamun ensimmäiset :-) Jos kaikki menee siis niinku römpsössä :-)

Mua alkoi eilen illalla taas supistelemaan.. Nyt tosi paljon kovemmin kuin ennen, maha oli kivikova tosi pitkään, puolisen tuntia ja hirmu kipeä. Reisiin asti poltteli. Tätä kesti kolmisen tuntia ja maha pehmeni vaan hetkeksi ja taas kovettui. Noitten kovettumien (en tiedä onko ne oikeesti supistuksia kun kestää noin pitkään) vauvakaan ei muljaa.. Onneksi yön aikana meni ohi. Oli varmaan hiukan liikaa kanniskella 15kilon koiranruokasäkkiä..

Jotenkin vaan ei haluais heittäytyä ihan vammaseks ja avuttomaksi, mut kai se on himmailtava noiden painavien kanniskelujen kanssa.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
TerhiJii: Kyllä nyt on aika antaa muiden hoitaa nuo kantamiset. Itse en ole enää hetkeen kantanut edes täysinäistä kauppakassia ja muutenkin otan todella rauhallisesti. Viimeisen viikon sisällä olen selvästi hiljentänyt kävelytahtianikin.

Juu, jos mies on mukana niin hän ei annakkaan minun kanniskella mitään. Eilen sainkin huutia kun olin taas ominpäin mennyt kantamaan :-)

Palvelu on meillä pelannut aina tosi kivasti, nyt se oikein korostuu. Eipä mun tarttis persettäni sohvalta nostaa lainkaan jos se olis miehestä kiinni :-) En nyt vielä viitsi käyttää toisen hoivaviettiä hyväksi, kyllä se kerkee mua sitten passaamaan . Viimeistään synnytyksen jälkeen kun olen niin revennyt ja riekaleina etten pääse mihinkään ;-)

Kivasti on muuten koirakin vaistonnut meikäläisen olomuodon, lenkillä sekin kävelee korostetun rauhallisesti. Yleensä vetää menemään kuin höyryjuna. Nyt me köpötellään rauhallisesti ja metsässä se jää mua odottelemaan (vaikka vapaana onkin) kun lyllerrän kallioilla hiukan hitaammin. Ihana <3

Kyllä sitä vaan on tosiaan myönnettävä, että rauhoitettava on tahtia. Siis kävely on hidastunut huomattavasti, ja raskaampien tavaroiden kantaminen todella käy jo työstä. Hevosille kävin evästä tänään hakemassa ja kaupassa piti säkkejä kannella, niin kyllä tuntui ihan poikkeuksellisen painavilta! Myyjä sitten auttoi säkit mulle autoon, vaikka en siis pyytänytkään.. Ja nyt olen varmaan 3/4 kuollut, kun kävin aitaamassa lisää tilaa hevosille tuohon mäkeen. Ihan hissukseen tein, välillä vähän sirpillä heinää aidan paikalta pois ja välillä tolppaa paikalleen poljin ja sitten vielä kävelin laittamassa langan paikalleen. Ennen ei olisi tuntunut juuri missään, mutta nyt olen tosiaan ihan valmista kamaaJos vielä tarvii aidata lisää niin on varmaan pyydettävä isäntä tai appiukko apuun...

Nyt ne tulokset tuli. Biokemistimieheni tietojen sekä wikipedian mukaan se arpomalla heitetty antibiootti ei voi tehota siihen bakteerin mitä mulla on. Neuvolan täti sanoi, että lääkäri sanoi kysyttäessä, että se on ookoo. Mä sit sanoin, että juuri tarkistimme eikä se ole. Ja sain vastaukseksi et "tää on nyt kuule ihan lääkärin vastaus että kyllä se on".

Nyt on aika epävarma olo. Voisin kuvitella, ettei kiireessä vastannut lääkäri ymmärrä näistä yhtä paljoa kuin tarvisi. Pahassa tapauksessa tämä antibiootti vain tuhoaa kaikki sen pahan bakteerin kilpailijat ja pahentaa tilannetta. Että suututtaa. Ja uusi testi voidaan ottaa vasta viikon päästä siitä kun olen kiltisti syönyt nämä väärät lääkkeet. Haistakaa pyllyä...

Laborantin taustalla voin kanssa sanoa, että ompa kumma lääkäri kyllä kunusiini!!

Et saisi mistään muualta toisen lääkärin mielipidettä?

Takaisin