Kolotukset ja voivottelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Schoko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Kunusiini! Mulla oli kans eilinen ilta tosi paha liitoskipujen kanssa... Istuin käytännössä koko illan kun en tahtonu mihinkään päästä liikkumaan. Ja kyljen kääntäminenkin tuntui yöllä pahalta. Tänään ollu huomattavasti parempi päivä ja toivon, että se tästä lähtis tasaantumaan. Väsy on kyllä edelleen että taidan laittaa neuvolassa tiistaina mittaamaan hemoglobiinin.

Täällä päänsärky on palannut :( tällä viikolla melkeinpä jokapäiväistä taas ollut ja parasetamoli ei auta. Ensi viikolla pitäisi palata töihinkin, en vaan tiedä mitä keksisin näitten kipujen kanssa. Keskiviikkona on taas neuvola, pitänee siellä ottaa puheeksi taas.

Tsemppiä kaikille muillekin kipuilijoille, vielä kai me tää loppurutistus jaksetaan :)

Täällä on nyt viimeisen viikon vaivanneet öiset krampit/suonenvedot pohkeissa. Joinain öinä molemmat pohkeet oireilee, kun vaikkapa kääntää kylkeä, ja välillä vain jompi kumpi.. vielä ei ole pahaksi äityneet, tunteet menneet siis ohi ihan vaan pikaisella venytyksellä ja olen nukahtanut samoin tein uudestaan, mutta sitä ensimmäistä roisia kramppia odotellessa....
Tsemppiä muillekin vaivojensa kanssa!!

Onko kellään ollut virtsatien- tai virtsaputken tulehdusta nyt raskauden aikana? Millaisia oireita on ollut? Itse nyt arvon, lähdenkö päivystykseen jonottamaan... Tiistaina mulla olis neuvolalääkäri, mut en taida sinne asti odottaa. Ei vaan oo ihan perus oireet mun mielestä, siksi mietin että mitä tää vois olla ja mitä teen...

Siis mulla ilmeisesti on jonkinlainen virtsatulehdus, mutta on täysin oireeton. Silti piti hakea antibiootit heti ja aloittaa ne nyt viikonloppuna, vaikka vasta maanantaina selviää, mikä bakteeri on kyseessä ja mikä antibiootti on oikea. Itse oisin oottanu, mut neuvolassa oltiin jyrkkiä. Eli jos on oireita niin mene heti. Ainakin täällä neuvolassa ovat tosi tarkkoja tulehdusten kanssa raskausaikana.

minulla on antibioottikuuri tällä hetkellä koska mulla on virtsatientulehdus.. Mun oireet oli että kävin aika usein pissalla ja sitten mun koko vatsa oli tosi kipeä...

Tuiti: On ollut ja paha, jos epäilet, elä arvo vaan heti hakemaan kuuri! :)

Joo mä kävinkin sit siellä päivystyksessä, mut näyte siellä oli puhdas. Ei se lääkäri sit tehnyt muuta kuin laittoi lähetteen, eli aamulla pitää vielä käydä antamassa näyte, ja käski levätä... Toivottavasti selviäisi huomenna sit onko jotain ja onneks tiistaina tosiaan muutenkin neuvolalääkäri. Saikkua sain pari päivää ja nyt sit poden huonoa omatuntoa kun juhannusviikolla olis kuitenkin kiirus töissäkin. Mutta onhan se laitettava pikkuisen hyvinvointi huonojen omatuntojen edelle. :)

Tsemppiä kaikille eri ongelmien kanssa painiville. Näyttää vähän siltä, että tällä viimeisellä kolmanneksella lähes jokaiselle ilmenee jotain ongelmia :( Toivotaan kuitenkin, että jokainen meistä pääsisi kunnialla maaliin saakka ja saisi ihanan nyytin syliinsä.

Kuinka usein teillä on harjoitussupistuksia? Mulla maha kovettuu aika usein. Mitään kipuja ei ole ja välilä en edes huomaa, että maha on kovettunut ellen kokeile sitä. Maha kovettuu välillä ihan levossakin.

Täällä supistuksia on välillä useita tunnissa ja pistää pysähtymään. Kivuliaita ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Pari edellistä päivää on ollu melko supistusherkkiä ja pisti miettimään että en tosiaankaan taida olla työkuntoinen heinäkuun alussa. Sitten on taas niitä päiviä kun ei supistele juuri ollenkaan. Neuvolassa sanottiin että kohtu kasvaa tällä hetkellä kovaa vauhtia, sekin saattaa pistää supistelemaan. Vähän ennen puoliväliä alko supistelut.

Mulla on supistuksia jotka on voimakkaita mutta ei satu, ollu joitain viikkoja, ja ihan alusta asti on ollu ajoittain todella viiltävää kipua edessä alhaalla, eikä se ole kohdun kasvua eikä liitoskipuja eikä issiasta, koska ne kaikki tunnistan.
Sit on vielä ihan uskomaton painontunne välilihaan, jos on koko päivän ollut liikkeessä.
Tällä viikolla on neuvolalääkäri ja raskauden toinen sisätutkimus, katotaan mitä se sanoo.

Mä en voi kyllä sanoa että juurikaan supistelisi. Koko mahan vetää välillä ihan kovaksi, alhaalta ylös saakka, mutta se ei nyt varmaan kuitenkaan supistusta ole. Muutaman kerran olen ihan varmasti huomannut että supistaa, mutta vähällä olen päässyt.

Itse olen myös päässyt aika vähällä supistusten kanssa, kunhan vain pidän huolta että juon tarpeeksi! Juoksuharrastus on nyt täytynyt myös haudata kivuttomien supistusten vuoksi, jotka vaivaa myös välillä jos salilla lämmittelen liian kovaa. Mutta en tosiaan voi valittaa, niin helpolla olen ainakin tähän asti päässyt jos vertaa teidän monen muun vaivoja! :)

Meillä kipeät supistukset jatkuvat ja (en muista joko kirjoitin tästä), mutta viime viikolla käytiin jo synnärilläkin ihmettelemässä keskellä yötä. Sillon yöllä tosiaan tunnin ajan todella kipeitä supistuksia, mutta onneksi EDELLEEN paikat pysyneet kiinni. Tänään kävin sitte työterveydessä kontrolliajalla ja lääkäri kirjoitti saikun äitiyslomaan saakka... Eikä siksi että se olisi minun etu vaan koska" näin tämä on helpointa työpaikalle, kun ei tarvitse vuoroja paikkailla jatkuvasti". Tällä hetkell aivan sama miksi saikku kirjoitettu, kunhan ei enää tarvitse stressata ja päästäisiin 30 viikon paremmalle puolelle kunnialla. Vauva on nyt pääasia!

Täällä on harjoitussupistuksia tullut jo puolesta välistä päivittäin. Ei ole kivuliaita ilmaantunut joten en ole ollut asiasta huolissani. Nyt kyllä arvon pitäisikö huomenna soittaa neuvolaan kun on tässä kaksi päivää väsyttänyt AIVAN kamalasti! Nytkin nukuin kunnon 8h yöunet ja vedin äsken 1,5 h päiväunet ! Normaalisti mulla riittää virtaa joka asiaan niin ihmetyttää tällanen äkillinen väsymys, ei tunnu normaalilta. Ainiin ja kävelystä on tullut yhtä tuskaa. Onko muilla ilmaantunut vaikeaa väsymystä? Pitäisköhän olla huolissaan?

Ainiin ja rv27+2.

Mcgonnor: Minulla ainakin on ihan ok tuo 8h + 1,5h päikkärit, jos muuten on vain pirteä ja jaksava olo. Eli ei sen vuoksi ole pakko huolestua. Mutta jos muuten ei jaksa, niin sitten voi olla raudan puutetta.

Minulla oli viime viikonloppuna niin tautista väsymystä, ettei mitään rajaa. Piti siis levätä välillä kirjan lukemisesta - sängyssä pitkällään ollessaani. Nyt olen syönyt rautaa kaksi päivää superannoksia ja on jo ihan erilainen olo. Jipii rauta!

Mcgonnor, mulla on tuota väsymystä ollut ihan tammikuulta saakka. Nyt on kärjistynyt tilanne siihen pisteeseen, että meinasin viime viikolla työmatkalla nukahtaa rattiin ja ajauduin jo vastaantulevien kaistalle - onneksi havahduin koska vastaan tuli rekka. No, nyt sain siis väsymyksen takia 2 viikkoa sairaslomaa, ja katsotaan tilanne sitten uudestaan, Ja hemppari mulla nyt 136 eli siitä ei ainakaan väsymyksen pitäis johtua!

Mulla on kans kävely mennyt nyt aika hankalaksi :S Siis sellanen 20min rauhallinen kävelylenkki alkaa olla maksimi, tai ainakin viime päivinä on tuntunut siltä. Eikä sekään tunnu mukavalta. Alaselkä kipeytyy ja lisäksi nyt on ollut sellaista liitoskivun tapaista, sellasta kolotusta. Tukivyö ahdistaa, joten tänään menin ilman sitä. Onneksi suppareita ei ollut pahemmin ainakaan tänään, mutta selkä ja liitoskivut teki kävelyn hankalaksi. Ei kai siinä sitten auta muu kuin tehdä lyhyempiä kävelyjä. Vielä olisi kuitenkin 3kk jäljellä, joten olisi hienoa päästä liikkumaankin...edes noita pikkulenkkejä vielä pitkän aikaa. Pitää kokeilla vielä toisenlaista tukivyötä, josko se auttais. Lisäksi musta tuntuu, että olisi sittenkin pitänyt ottaa tukivyöstä se isompi koko...pelkään että tuo jää pieneksi kohta.

Niin ja en pysty makaamaan millään kovalla alustalla, lattialla, nurmikolla tai missään.

Mut onneksi muuten on ollut ihan kohtuullisen hyvä olo. Oon nyt lomalla, ja tuntuu, että suppareitakin on ollut nyt lomalla vähän vähemmän. Mulla tais kanssa kivuttomat supistukset alkaa joskus puolivälin paikkeilla, ja välillä niitä on ollut aika paljonkin. Edelleenkin niitä taitaa olla päivittäin.

Retrokki, hienoa, että on nyt selvät sävelet tuon saikkarisi suhteen :) Älytön tyyppi kuulostaa olevan tuo lääkärisi, mutta pääasia että kirjoitti saikut kuitenkin. Ja nyt sun ei sitten varmaan tarvitse hänenkään kanssa enää jutella.. Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että kaikki menee kumminkin hyvin, vaikka on ollut huolta. Koko ajan niitä viikkoja tulee lisää :)

Retrokki: Miksi et saanut katsoa ultraamista? Tsemppiä loppurutistukseen, todennäköisesti kaikki menee ihan hyvin, kun paikat ovat kunnossa. Lähetän lohduttavia täältä säteilyjä sulle ja muillekin vaivaisille :)
Puapru: Ainakin tuo kuvailemasi mahan koveneminen kuulostaa juuri nimenomaan supistelulta. Mutta niitä jo kuuluukin olla tässä vaiheessa, harkkasupistuksia siis. :)

Ite kävin hupimielessä tänään lääkärin päivystyksessä virtsatietulehdusta epäilemässä, ja kappas, olihan siellä tulehdus. Oireet on ollu Tosi minimaalisia, ja viittas ehkä emätintulehdukseen enemmänkin. (haju sekä pientä pistelyä alavatsassa, ei muuta) Onneks tuli lähdettyä, käykää muutkin jotka edes vähän epäilette! Se on paha sit jos se etenee munuaisiin ja se voi tehdä sen tosi nopeastikin! Mullei ollu ihan varma onks se virtsis vai joku muu, mutta lähdettiin hoitaa virtsiksenä antibiooteilla ja kattoo jos jatkotutkimuksessa näytteestä löytyykin joku muu tulehdus, niin lääke vaan vaihdetaan.
Nyt muistan syödä loppuraskauden ajan paljon puolukoita, karpalomehua ja piimää, muistakaa tekin. :)

Täällä on kans ollu nyt viimiset pari viikkoa tosi väsynyttä. Viime yönäkin nukuin 9-10 h, jonka jälkeen tuntunut koko päivän siltä että joko sais taas nukkua. Päikkäreitä nukun jos pystyn ja niistä huolimatta yöunet on tuota reipasta 9 h joka yö! Aikasemmin se 8 h on riittäny ihan hyvin ja ollut päivän ihan pirteänä. Neuvola-aikakin vasta puolentoista viikon päästä, pitäs varmaan saada mittautettua HM. Huoh, onneksi kello on jo nuin paljon kohta pääsee taas nukkumaan :happy090

Takaisin